Golden Awards

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.494
Het grootste ego: Pim. Pim heb ik in Bier heel anders meegemaakt dan hij zich nu gedraagt. Hij zette zich altijd in voor de stam en was vrij bescheiden. De laatste tijd krijgt hij echter steeds een grotere onterechte mond en denkt hij dat hij alles is.

Ajoh je zit niet eens meer met mij in de stam, hoe weet je dan dat ik zo veranderd ben? Door mn posts op het AF? Ik zet me nog steeds evenveel in voor de stam als ik deed in Bier hoor
 

DeletedUser66129

Guest
Meest overschatte stam: Meow. Leek vanaf het begin een sterke stam met een kwantitatief voordeel. Dit spreekt echter allemaal tot de verbeelding. Intern is er veel onrust, weten leden niet waar ze aan toe zijn en is er slechts weinig sturing om het zooitje bij een te houden. Zo kende de stam vele leiders in een korte periode.

Uhh... In een korte periode vele leiders? Dan ben ik oprecht echt benieuwd welke periode je op doelt :x
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Nog nooit een gesprek gevoerd met je, nog nooit heb je mijn defwerk of offwerk gezien, maar toch concludeer je? Vertel, hoe ben je op dat idee gekomen?

Ik denk niet dat het exact op die manier bedoelt is. Buiten dat, zou ook ik het sterk vinden als alle spelers op krondor indivueel tippen aan Bjarne, de bewering die Mystic hier maakt. Desalniettemin beoordeel je een account als team, zonder co's is Bjarne ook 'weinig' waard op een account. Geld overigens voor alle spelers, op alle accounts. Tenzij je natuurlijk solo extreme activiteit kunt ophoesten :)
 

DeletedUser74358

Guest
Ik denk niet dat het exact op die manier bedoelt is. Buiten dat, zou ook ik het sterk vinden als alle spelers op krondor indivueel tippen aan Bjarne, de bewering die Mystic hier maakt. Desalniettemin beoordeel je een account als team, zonder co's is Bjarne ook 'weinig' waard op een account. Geld overigens voor alle spelers, op alle accounts. Tenzij je natuurlijk solo extreme activiteit kunt ophoesten :)

Ik tip zeker niet aan Bjarne, dat weet iedereen. Om aan Bjarne te tippen, moet je een niveau hebben wat weinig mensen binnen de community behalen. Je kan beter vragen wie wel tipt aan Bjarne. De opmerking komt in ieder geval over op mij als: Bjarne doet alle goede dingen, de rest loopt maar wat te kloten. Buiten het feit om dat veel stammies kunnen vertellen dat dat niet het geval is, vind ik het nogal scheef om dat zomaar te posten in een GA lijst, zonder (blijkbaar) enig idee te hebben hoe het op Krondor gaat.

Die GA nominatie maakt mij totaal niks uit, het is maar een GA lijst en iedereen mag zijn mening geven, maar als je iets neerzet, moet je het ook (goed) kunnen onderbouwen.
 

DeletedUser77130

Guest
Ik tip zeker niet aan Bjarne, dat weet iedereen. Om aan Bjarne te tippen, moet je een niveau hebben wat weinig mensen binnen de community behalen. Je kan beter vragen wie wel tipt aan Bjarne. De opmerking komt in ieder geval over op mij als: Bjarne doet alle goede dingen, de rest loopt maar wat te kloten. Buiten het feit om dat veel stammies kunnen vertellen dat dat niet het geval is, vind ik het nogal scheef om dat zomaar te posten in een GA lijst, zonder (blijkbaar) enig idee te hebben hoe het op Krondor gaat.

Die GA nominatie maakt mij totaal niks uit, het is maar een GA lijst en iedereen mag zijn mening geven, maar als je iets neerzet, moet je het ook (goed) kunnen onderbouwen.

Sluit ik mij 100% bij aan.
 

DeletedUser33115

Guest
Meest belovende speler voor de toekomst: TE & LC (beiden liggen in de rim en zijn al snel oordelen van als "die heeft nog niks bewezen", daarop verwacht, en hoop, ik dat dit nog komt hehe), Peanut, Krondor, DD

Zal vast wel Warre:)
Maar net lijstje, valt niets op aan te merken.
 

DeletedUser

Guest
Volg dit forum verder helemaal niet meer. Ik drop mijn mening hier neer en ben weer pleite. Had meer zin in een W50 lijstje, maar daar is geen reet over te melden.

Beste speler:
Richard van .Royalist. is niet alleen een VV beest. Hij heeft ook een fantastisch aanvallend inzicht en kan verdedigend goed zijn mannetje staan. In mijn ogen de meest complete speler die ik heb tot dus ver heb meegemaakt in een stam.
Beste stam: Meow groeit harder maar Fire! wint gevechten. We gaan zien hoe dit blijft lopen. Ik zet hem voor nu op gelijk.
De beste stam speler: Richard van .Royalist., Chris van Peanut, Wouter van Justus zijn de eerste die bij me opkomen, maar er zijn zeker meer beesten in Meow!
Het grootste ego: Laurens, en terecht. Zijn snor is echt bewonderenswaardig.
Meest overschatte stam: Bier was overschat, helaas het laatste bolwerk van Bier niet.
Meest onderschatte stam: Meow, dat er zoveel Fire! leden hier op het forum hun schimmels af komen scheiden op Meow, maakt het onderschat. Onterecht.
Meest overschatte speler: Noire is overschat, niet slecht, wel overschat.
Meest onderschatte speler: Hardtarget is geen mietjesaccount, maar zijn echte diehards.
Met wie je zou zeker graag in een stam zitten: Iedereen wel op deze wereld.
Mooiste spelers naam: Hero of the Soviet Union
Het tofste topic: GA
Het domste topic: Topicmomenten waar mensen proberen Warre belachelijk te maken. Onterecht, kinderachtig en nutteloos.
Favoriete forum poster: Vind ze hier allemaal even kut eigenlijk.
Minst favoriete forum poster: Toch is Lord Ghost Whisper op w47 mijn minst favoriete. Puur om de enorme hoeveelheid onzin die hij praat.
Dikste wannabe op het forum: Hoe kan je een wannabe zijn op een forum. Haal dit er uit.
Dikste wannabe in het spel: Robin van Argwhan is echt noep, 3 weken vakantie is echt te lang voor een hardcore TW-speler.
Mooiste profiel foto van spelers: .Royalist.
Mooiste actie van de wereld: Persoonlijk, de grote klap op XB vond ik een mooie. Zeker omdat ze ons 3 weken constant bezig hielden startend vanuit de oneerlijk verkregen CF's en we eindelijk keihard terug hadden geslagen.
Meest belovende speler voor de toekomst: Hero of the Soviet Union
Grootste blunder: Het verliezen van een deel van .Royalist. d'r verkregen eiland. Uiteindelijk hebben we dit in ons voordeel gedraaid.
Voor wie heb je nu echt respect: Richard, Jannick, Chris, Jente, Mark komen als eerste in me op.
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mijn team, Wouter van Justus08.
 
Reactiescore
1.148
Speel je niet samen met Richard op Marco Polo? Of perma vv? ;)
 

DeletedUser66129

Guest
Thnx Anne voor de complimenten. Ik doe mijn best gewoon. Maar vind mezelf op deze wereld verre van 'beste speler' maar altijd leuk als andere me wel zo zien :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Beste speler:

De beste speler die er rond loopt, 'speelt' sowieso in Fire. Kies zelf maar uit Howlin, Bjarne, Jordi, Berno of Laurens. Desalniettemin vind ik dit niet zo een belangrijke nominatie, geen van deze vijf heeft op wereld 47 evenveel mogen betekenen als Michael van der eisbar. Michael zou een duel met bovenstaande namen waarschijnlijk wel verliezen, maar toch maakt ook Michael alle verwachtingen alweer waar.

Al voor het ontstaan van Fire wist hij zijn ultieme core account staande te houden tegen onder andere Psycho. Vanuit zijn waardeloze positie in Dark hebben we het onmogelijke verwezenlijkt, toch een plaatsje in Fire. Ik vroeg om zijn optimale inzet en motivatie, die gaf hij. Het resultaat mag er wezen, met prachtige statistieken in de oorlog, bijna een honderdtal dorpen in de plus. Buiten dat is de motivatie echt angstaanjagend, kijkende naar de hoeveelheid zelfinitiatief en tijd die hij kan benutten. Je kunt hem haten, of van hem houden. Dit is de tweede keer dat ik Michael enorm veel zie bijdragen aan een eventuele wereldwinst (op 38 is het al binnen). Michael, keep up the good work.

Beste stam:

Flauw om je eigen stam te moeten nomineren, maar Meow tipt niet aan Fire. Het beleid in Fire is gewoon strakker, de leiding is stabiel, we hebben geen ruzies noch leavers gehad en staan mooi in de plus wat betreft de oorlog. Kijkende naar de feiten kan ik niet om Fire heen.

Maar er zijn meer redenen waarom Fire in mijn opinie beter is dan Meow. Fire is, ondanks het brede scala aan bekende spelers, een eenheid. Nergens word def achtergehouden, nagenoeg iedereen is bereid groeiruimte op te offeren of over te stappen als het de stam ten goede komt. Er hangt een relaxte sfeer, iedereen denkt mee en we streven allemaal naar hetzelfde. Tegen alle verwachtingen in, denk ik dat Meow veel meer ego's heeft dan Fire.

De beste stam speler:

Thomas van Mywayorthehardway, Tears kreeg fake-incommings maar mijn co-spelers en ik konden er niet zijn op de dag van aankomst. Ook was er wat fout gegaan in de communicatie, waardoor er niet vooruit was gewerkt op de avond voor de aankomstdag. Thomas zei; geef mij die vv maar, ga jij maar slapen je moet morgen werken. Vervolgens heeft hij talloze incommings voorgewerkt, tot diep in de nacht. Toen een paar uurtjes slaap gepakt en zijn wekker gezet om weer verder te gaan vv'en. Dit is één voorbeeld, maar als ik Thomas zou vragen of hij kan wekkeren, doet hij dat graag en zal hij niet eens zeggen als het waardeloos uit komt.

Ook Pim, ondanks wat kritiek hier en daar doet gewoon erg veel vv's, net zoals in Bier. Waar hij kan, wanneer hij kan, Pim deinst er niet voor terug. Ook Simon, Jeroen, Michael en Anneke doen veel vv's. Verder zijn er nog wat accounts die regelmatig vv'en.

In meow zijn dit sowieso Anne, Warre en Richard.

Beste leider:

Ik denk dat leiding team van Fire stabieler en meer in balans is dan dat van meow. Geen wissels qua leiding, geen quits en geen problemen. Howlin zie je niet zoveel maar heeft een prima kijk op dingen, zo was het zijn idee om mij tot leiding te maken, dat bewijst het wel zo een beetje (just kidding). Jordi is realistisch 'hard en duidelijk', het is zoals het is, bind er geen doekjes om. Als aanvulling daarop ben ik de wat verzachtende kant. Met andere woorden, een team dat in balans is. Verder is er gewoon een duidelijke visie, die iedereen deelt. Dit laatste mis ik nogal in Meow.

Slechtste leider:

Men nomineert hier Martijn, underground tactics, ik niet. Het was mogelijk niet de beste keuze om direct op te stappen, maar soms wil je iemand laten realiseren wat voor gevolgen zijn acties hebben. Je kunt wel dreigen met 'als ik op stap, gaat meow er niet op vooruit en ik stap op omdat jij schijt hebt aan onze regels', maar als je het doet dan realiseert desbetreffend persoon dat hij de hele stam dupeert door zijn acties, in plaats van dat het bij een woordenwisseling blijft. Verder heb ik ook al vaker ervaren hoe strontvervelend sommige spelers kunnen zijn, mensen die er een sport van maken om het beleid te ondermijnen en de leiding te chanteren. Diep triest, want leiding is iets wat je er bij doet, niet om er zelf beter van te worden, je staat er juist voor je leden. Elke leider, elke vv'er, elke stamspeler, iedereen doet zijn best om er iets moois van te maken. Al deze inzet is ondergewaardeerd. Je bent pas een slechte leider als je puur op die positie zit om er zelf beter van te worden, en dat zie je bijna nooit. Ik nomineer dus niemand.

Meest overschatte stam:

Fire! profileert zich op het AF als een lul, en iedereen, ook ik, is ervan overtuigd dat we op veel vlakken 'beter' zijn dan Meow. We hebben bijna alleen maar 'bekende' spelers en nagenoeg alle spelers die ons vergezellen hebben ook een zeker niveau. Het grote risico hiervan is de activiteit. De actieve noob heeft soms meer invloed dan de inactieve pro. Als Fire de activiteit overal goed houd, wint het wel van Meow, maarja lees die als, het is altijd een uitdaging. Kijk naar Vitae bijvoorbeeld, ook kwalitatief beter maar toch de verliezer. Verder brengt het ook een bepaald risico met zich mee dat bijna iedereen een verleden met elkaar heeft, dit zou verhitte discussies kunnen geven.

Meest onderschatte stam:

Logischerwijs nomineer ik hier Meow, ze zullen vast wel iets meer kunnen dan ze nu hebben laten zien. Doch word er wel constant op alle kanten gefaald en is het Meow nochtans niet gelukt om grootschaliger winsten te pakken. Wel goed om te zien dat Meow uit haar passieve neerwaartse spiraal is. Het onderneemt wat meer actie, en dat geeft resultaten, keep up the good work.

Meest onderschatte speler:

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, Warre. Let wel, Warre overschat zichzelf nogal, maar word soms (al dan niet spottend) afgeschilderd als complete naab, en dat is ook niet helemaal correct. Warre kan best wel tw'en en wat leuke prestaties neerzetten. Maar als er een top 10 individuen lijstje word gemaakt van spelers op wereld 47, zou hij misschien net in het lijstje passen, maar wel onderaan.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:

Ik ben tevreden over de huidige samenstelling van Fire. Al zou ik persoonlijk Prins Pils graag zien komen. Verder is het nog altijd zeer jammer dat Robin (bickymeister) ons heeft verlaten een tijd terug. Vanuit Meow zou ik Richard en Anne wel willen toevoegen aan de fire collectie, allebei wel stamspelers en samen ook wel een leuk team.

Het tofste topic:

Het oorlogstopic van CbC vind ik tof, een wereld als deze kan natuurlijk niet zonder oorlogstopic. Er zijn boekwerken voor veel minder geschreven..
Verder vind ik topics als 'into the future' ook wel tof, puur omdat men daarbij verder moet kijken dan de neus lang is, voor velen erg moeilijk.
En uiteraard dit topic, het kan nooit kwaad om vijand en vriend wat te motiveren, maakt de wereld enkel maar leuker.

Favoriete forum poster:

Posts van Howlin, Bickymeister en Conceived by communism zijn bijna altijd doeltreffend en kort, en ze doen het natuurlijk al lang.

Minst favoriete forum poster:

Oef, erg veel eigenlijk. Er zijn veel mensen die niets toevoegen aan het AF, een recent voorbeeld is die Zlatan ibrahimovicz. Hij word op een bagger account gezet en gaat net als de vorige spelers af als een gieter, doch denk hij hier het mannetje te zijn en kwakt hij termen als 'tyfus' op het forum. Beetje misplaatst en onnodig. Verder al die moddergooiers van Meow en dan de moddergooiers van Fire die doodleuk meedoen. Hoef er geen namen aan te hangen, denk dat Fire precies weet welke meow'ers ik bedoel, en vica versa.

Mooiste actie van de wereld:

Nog altijd het binnenhalen van Eisbar, nadat hij afgewezen was door Fire en vervolgens Meow. Deze plottwist heeft al veel invloed gehad op de huidige statistieken en elke dag plukken wij de vruchten van Eisbar en de bespeler. Zoiets komt niet elke wereld voor, en zeker niet dat het zo goed uit pakt. Ik vind het vallen van Bier, XB of Dark dan ook niet echt een 'mooie' actie, ongeacht vanuit welk perspectief. Stammen komen en gaan, daar is niets bijzonders aan, alsook de manier waarop, ook niet bijzonder. Maar Eisbar was een mooie actie, en het resultaat nog mooier.

Meest belovende speler voor de toekomst:

Hoge verwachtingen van Reinhard von Lohengramm, solide cluster en solide spelers erop en tot nu toe nog geen actie ondernomen. Ook prins pils, zeer sterk team, heel veel front en nog meer motivatie.. Het is wat riskanter, gezien de ligging maar ik denk dat Prins pils wel een verschil kan/gaat maken. Verder ben ik heel benieuwd hoe Lady corvette en Justus het gaan doen, van alle phalanx accountjes en meow jumpers heb ik geen hoge pet op. Zeker van zo een peunut of Lintouchable zie ik niets terecht komen, deze passieve def-fanaten slaan nog geen deuk in een pakje boter.

Grootste blunder:

(persoonlijk) Ik was in onecommand bij het faken met 13 katapulten vergeten om de rammen uit te vinken, het resultaat was dat ik talloze fakes had verstuurd met 13 katapulten en 300+ ram. Beetje jammer natuurlijk.

Voor wie heb je nu echt respect:

Tja, respect respect.. Opzich voor iedereen die zich normaal gedraagt. Anderzijds praten we wel over een dom digitaal spelletje waaraan we allemaal onze vrije tijd verkwisten..

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:

Simon is gewoon een mooie vent, Emile trouwens ook. Verder de betrokkenheid van Jordi, Geert en de echte Fire stamspelers. Vooral mensen die zeggen 'oh dat doe ik wel even', of 'ik plan die massa wel' (HINT HINT!) kan ik enorm waarderen.
 
Reactiescore
660
Met het opnoemen van die vijf kanonnen maak je het heel gemakkelijk. Ik zou ze waarschijnlijk ook opnoemen maar er zijn nog heeeeel goede spelers zonder een bekend af account hoor. En ze zitten in dit geval ook in fire. Zou best kunnen dat er ook zo'n paar in meow zitten.
Maar ik begrijp de keuze van howlin, berno, ... wel. Alleen met het opnoemen van dergelijke spelers vergeet je soms heeeeel goede spelers.

Onbekend is onbemind waarschijnlijk?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Zeker waar, met die vijf speel je het dan ook op safe. Maar het moraal van mijn nominatie is meer, dat het mij niet zoveel uit maakt hoeveel je in het verleden hebt gepresteerd, al won je vijf werelden door jouw toedoen. Ik schat ieders waarde naar het hier en nu. Wat is ervaring/inzicht waard als je niet de tijd hebt om er wat mee te doen? :) Maar inderdaad, Fire kent echt veel pareltjes.
 
Bovenaan