"Legale" Scripts

Deleted User - 24028

Guest
Aanvalsbeperking per uur er op. De scripters kunnen script en iedereen is tevreden.

Hoe simpel kan de oplossing zijn?

Dit is een interessant, al vaker gemaakt, voorstel waar ik me wel in kan vinden :)
Maar het brengt ook meteen vragen met zich mee zoals:

1. Hoe hoog de limiet ?
Ik kan mij inbeelden dat Fam bv liever een limiet ziet van pakweg 100/uur, op die manier eigenlijk (prive) aanvalsscripts uitschakelend, 100 aanvallen is amper de moeite om je script op te starten. Maar uit eerdere discussie hieromtrend heb ik altijd 1000/uur in gedachte gehouden als vaak genoemd getal. En lijkt me ook realistischer, je beperkt scripts maar maakt ze zo niet onnodig.

2. Is het werkelijk een verschil voor de verdediger ?
Ik zal een voorbeeld (zoals ik het persoonlijk zou ervaren) geven uitgaande van volgende zaken:
- max 1000 aanvallen / uur
- spelers die op een dag 10 uur online kunnen zijn
- accounts van redelijke grootte (4 - 6 mil)
- aanvallen van 1 account naar 1 ander (geen massa dus)

Op dit moment (zonder beperking) sturen zo een account en spelers die goed door sturen pakweg 3k aanvallen per uur. Wat op een dag van 10 uur een maximum van 30k aanvallen is. 30k aanvallen uit zo een account is echter niet echt mogelijk, en geen enkele speler houd het vol om 10 uur aan een stuk door te sturen. De realiteit brengt in dit geval (zoals ik het zou doen) dat ik 1 uur stuur, 3k dus, daarna een pauze neem (en 4 afl van een serie kijk) om daarna weer 1 uur te lanceren, 6k totaal dus. Dat nog eens herhalen = 9k totaal. Als je echt zin hebt nog een beetje er bij, maar we houden het op 9k in 3 uur om gemakkelijk te kunnen rekenen.

9k verstuurd in 3 uur, maar eigenlijk ook gewoon in 10 uur, want de rest van de tijd val je niet aan.

Nu met de beperking ingesteld, en je hebt 10 uur, pas je gewoon je tijdindeling aan (indien mogelijk) en doe je:
uur 1: 1k versturen (20 min werk) + 1 aflevering van serie kijken (40 min)
uur 2: 1k versturen (20 min werk) + 1 aflevering van serie kijken (40 min)
En zo verder

Totaal dus 10k op een dag, het is verspreid verstuurd maar uiteindelijk even veel als zonder de beperking.

Ikzelf verdedig persoonlijk liever tegen het eerste dan tegen het 2de, om de eenvoudige reden dat je dan die 3k ineens kan taggen, en kan beginnen verwerken terwijl je paar uur rust hebt. het 2de levert je regelmatiger aanvallen op dus je moet switchen tussen taggen en verwerken constant. Niks irritanter dan dat :p

3. Aanvalsscripts worden ingepekt, wat met def scripts ?
Indien je deze beperking invoert worden aanvalsscripts ingetoomd, maar wat met def scripts ? Want die zijn weinig vertegenwoordigd op het AF, en ook in het algemeen. Maar ook de mogelijkheden daarvan zijn redelijk groot ondanks dat ze minder vaak worden uitgewerkt door scripters.

Het is toch ook niet de bedoeling dat we het om gaan draaien en dat deffers nu sneller klaar gaan zijn dan aanvallers, toch ? Dus dan is de vraag wat doen we daarmee...

Nogmaals: een beperking van aantal aanvallen zou ik zeker mee kunnen leven !
 

DeletedUser17472

Guest
Kijk voor mij is het altijd te hoog. ... maar met 1000 per uur kan ik leven.

Helaas heb ik nog geen deftig defscript gezien, maar met het einde van w5 ben ik dan ook gestopt met actief spelen. Ik kan daar dus ben oordeel over geven.
 
Reactiescore
1.094
Dat vind ik een goed voorstel.
 
Reactiescore
581
Kijk voor mij is het altijd te hoog. ... maar met 1000 per uur kan ik leven.

Helaas heb ik nog geen deftig defscript gezien, maar met het einde van w5 ben ik dan ook gestopt met actief spelen. Ik kan daar dus ben oordeel over geven.
Er is ook zover ik weet geen script dat 1000 aanvallen per uur kan verwerken in verdedigende zin.

60 minuten in een uur, 60 seconden in een minuut... 60 x 60 = 3600 : 1000 = theoretisch elke 3,6 seconde een aanval, dat is met de hand bijna niet te doen (uren achtereen zeker niet qua concentratie).

En stel dat vijf spelers je uit een stam tegelijk aanvallen met dergelijke getallen, dan moet je elke 3,6 seconde 5! aanvallen zien te verwerken... kansloos.

De 1000 aanvallen limiet per uur, zou veel eerder gesteld moeten worden per te verdedigen account. Wat weer met zich meebrengt, dat als jij je aanvallen ingepland hebt, maar je maatje heeft er al 900 gestuurd (en jij mag er nog maar 100 sturen in dat uur), dat je aanvalsplanning volledig in de mist loopt en dat is weer voor de aanvaller balen.

Voorlopig is het zo... dat als je een stamaanval krijgt... je dagen aan één stuk moet no-lifen als verdediger en de aanvallers (dat zijn er bij een stamaanval veel meer dan 1) zo nu en dan een uurtje of een paar uurtjes sturen en dan lekker TV gaan kijken of naar de sportschool etc etc...

Naast het taggen, wat wel vrij snel gaat... moet je OS aanvragen doen, je eigen defence spreiden of centreren en hoewel je de nacht voor aankomst al kan gaan dodgen, recappen etc... loop je dan in de drukste uren van aankomst, toch (zelfs als ervaren verdediger) zo nu en dan achter de feiten aan. Zeker als er een honderdtal treintjes binnen een paar minuten uitgaan en je die moet afstoppen. Waarna de aanvallen erna nog dagen, weken of zelfs maanden kunnen aanhouden.

Ik vind dat de verdedigers door de komst van aanvalscripts, zonder dat er goede defence scripts tegenover staan, in het nadeel zijn.

Als er gesproken wordt over een limiet per uur, dan moet deze naar mijn mening of per aanvaller lager zijn (bijvoorbeeld ergens tussen 250-500) of ze moet worden ingesteld op een hogere waarde (bijvoorbeeld 1000) per uur per aangevallen account. Je kunt dan als verdediger nooit meer dan die 1000 per uur binnen krijgen.

Maar zo sta ik in deze discussie.

PS:

Ik heb zelfs wel ideeën om in een goed defence script te stoppen, maar maken kan ik deze niet. Verder ben ik van mening, dat als er echt een goed defence(stam) script vrijelijk verkrijgbaar zou zijn, er geen enkele restrictie meer zou moeten zijn op aanvalsscripts. Nu is het echter het evenwicht zoek.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Er is ook zover ik weet geen script dat 1000 aanvallen per uur kan verwerken in verdedigende zin.

60 minuten in een uur, 60 seconden in een minuut... 60 x 60 = 3600 : 1000 = theoretisch elke 3,6 seconde een aanval, dat is met de hand bijna niet te doen (uren achtereen zeker niet qua concentratie).

En stel dat vijf spelers je uit een stam tegelijk aanvallen met dergelijke getallen, dan moet je elke 3,6 seconde 5! aanvallen zien te verwerken... kansloos.

De 1000 aanvallen limiet per uur, zou veel eerder gesteld moeten worden per te verdedigen account. Wat weer met zich meebrengt, dat als jij je aanvallen ingepland hebt, maar je maatje heeft er al 900 gestuurd (en jij mag er nog maar 100 sturen in dat uur), dat je aanvalsplanning volledig in de mist loopt en dat is weer voor de aanvaller balen.

Voorlopig is het zo... dat als je een stamaanval krijgt... je dagen aan één stuk moet no-lifen als verdediger en de aanvallers (dat zijn er bij een stamaanval veel meer dan 1) zo nu en dan een uurtje of een paar uurtjes sturen en dan lekker TV gaan kijken of naar de sportschool etc etc...

Naast het taggen, wat wel vrij snel gaat... moet je OS aanvragen doen, je eigen defence spreiden of centreren en hoewel je de nacht voor aankomst al kan gaan dodgen, recappen etc... loop je dan in de drukste uren van aankomst, toch (zelfs als ervaren verdediger) zo nu en dan achter de feiten aan. Zeker als er een honderdtal treintjes binnen een paar minuten uitgaan en je die moet afstoppen. Waarna de aanvallen erna nog dagen, weken of zelfs maanden kunnen aanhouden.

Ik vind dat de verdedigers door de komst van aanvalscripts, zonder dat er goede defence scripts tegenover staan, in het nadeel zijn.

Als er gesproken wordt over een limiet per uur, dan moet deze naar mijn mening of per aanvaller lager zijn (bijvoorbeeld ergens tussen 250-500) of ze moet worden ingesteld op een hogere waarde (bijvoorbeeld 1000) per uur per aangevallen account. Je kunt dan als verdediger nooit meer dan die 1000 per uur binnen krijgen.

Maar zo sta ik in deze discussie.

Hier vind ik een heel aantal goede punten en redeneringen in zitten moet ik zeggen... Dit idee maakt het wel meer noodzakelijk om terug tactisch en communicatief te gaan spelen.

Enkele kleine opmerkingen:
- er is als defensieve scripts wel wat mogelijk, wie weet zijn ze er, het valt gewoon minder hard op als offensieve scripts omdat je vijand het effect niet ziet
- aantal aanvallen die je op een uur kan deffen hangt zeer hard af van het soort aanval en de status van het account dat onder aanval ligt, als je aanvallen krijg op je stacks en je moet alles op OK gooien ben je zo rond, net zoals je aanvallen krijgt op je achterland waarvan alle troepen mooi aan je front staan, gewoon op DODGED zwieren en klaar, aanvallen op een te licht gestackt front en edels vragen daarintegen een stuk meer werk. Het is dan ook gewoon onmogelijk om te gaan stellen dat per x aanvallen het x tijd kost om te verdedigen.
- het no-lifen wanneer je een stamaanval krijgt klopt, maar dat vind ik wel enigsinds logisch. Het zijn 20 aanvaller en 1 account onder aanval, logisch dus dat de 20 aanvallers er maar 1/20 ste van de tijd in moeten steken als die ene verdediger. Maar daarom is vv uitgevonden, want als ze massa op 1 persoon doen wilt dat zeggen dat er 19 van je eigen stamgenoten zijn die geen inc krijgen en dus kunnen vven. Als dat goed geregeld wordt en iedereen deft even veel sta je gewoon terug op de verhouding 1 : 1.
- verdedigers die in het nadeel staan door offensieve scripts klopt wel, maar zonder is de verdediger misschien wel in het voordeel ?

Wanneer we over een limiet aan maximaal aantal aanvallen op een account spreken, is 1k per uur wel nogal weinig vind ik persoonlijk. Als je dan met 20 tegelijk wilt sturen mag je elks slechts 50 aanvallen verzenden.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik weet niet wat er op defensief gebied aan scripts is. Ik had en tagger en als de aanvallen maar genoeg ver weg bleven, kreeg ik er wel op tijd OS voor.
 
Reactiescore
581
Warre:

Hier vind ik een heel aantal goede punten en redeneringen in zitten moet ik zeggen... Dit idee maakt het wel meer noodzakelijk om terug tactisch en communicatief te gaan spelen.

Enkele kleine opmerkingen:

- er is als defensieve scripts wel wat mogelijk, wie weet zijn ze er, het valt gewoon minder hard op als offensieve scripts omdat je vijand het effect niet ziet

Ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen. Ik heb er nog nooit van gehoord. Er zijn wel pakketten, waar een 'betere' tagger in zit, maar een expliciet def scrip... dat is mij onbekend. Natuurlijk kunnen ze dan wel bestaan, maar zijn ze i.i.g. niet vrij toegankelijk.

- aantal aanvallen die je op een uur kan deffen hangt zeer hard af van het soort aanval en de status van het account dat onder aanval ligt, als je aanvallen krijg op je stacks en je moet alles op OK gooien ben je zo rond, net zoals je aanvallen krijgt op je achterland waarvan alle troepen mooi aan je front staan, gewoon op DODGED zwieren en klaar, aanvallen op een te licht gestackt front en edels vragen daarintegen een stuk meer werk. Het is dan ook gewoon onmogelijk om te gaan stellen dat per x aanvallen het x tijd kost om te verdedigen.

Eens, je kunt echter wel uitrekenen... hoeveel aanvallen je per seconde/uur je binnen kunt krijgen en als dat er veel zijn, dan kan je niet achter je PC weg.

- het no-lifen wanneer je een stamaanval krijgt klopt, maar dat vind ik wel enigsinds logisch. Het zijn 20 aanvaller en 1 account onder aanval, logisch dus dat de 20 aanvallers er maar 1/20 ste van de tijd in moeten steken als die ene verdediger. Maar daarom is vv uitgevonden, want als ze massa op 1 persoon doen wilt dat zeggen dat er 19 van je eigen stamgenoten zijn die geen inc krijgen en dus kunnen vven. Als dat goed geregeld wordt en iedereen deft even veel sta je gewoon terug op de verhouding 1 : 1.

Het zijn altijd dezelfde die de defensieve VV's doen en dat is een veel kleinere groep qua bereidheid en soms ook qua skills, dan degene die VV willen doen om aanvallen te versturen. Er zijn zelden spelers die weglopen omdat ze een pak aanvallen moeten sturen, veel meer spelers maken zich uit de voeten, als ze een pak aanvallen moeten verdedigen.

Daarnaast gaan die spelers je ook OS-en (als je de tijd hebt om je aanvraag op het stamforum te doen)... en die mogen dan elke keer weer 24 uur lang geen VV doen.

De verhouding 1:1 is dan ook niet reëel te noemen. Dat is ze gewoon niet.


- verdedigers die in het nadeel staan door offensieve scripts klopt wel, maar zonder is de verdediger misschien wel in het voordeel?

Dat zou zo zijn, als het een 1 tegen 1 strijd zou zijn. Maar bij 20 tegen 1, is dat het zeker niet... ook niet zonder scripts. Stel dat er 250 aanvallen per uur geheel met de hand uit zouden kunnen x veel spelers, dan vecht je nog steeds tegen de spreekwoordelijke bierkaai.

Wanneer we over een limiet aan maximaal aantal aanvallen op een account spreken, is 1k per uur wel nogal weinig vind ik persoonlijk. Als je dan met 20 tegelijk wilt sturen mag je elks slechts 50 aanvallen verzenden.

Dat vind ik dus ook, en juist daarom zie ik liever dat er tenminste 1 goed defensief script komt, die tegenwicht kan bieden aan de aanvalsscripts. Dan zouden die zonder restricties gebruikt kunnen worden, wat mij betreft.

Wat zou ik graag in een defensief script willen zien (en ik heb geen idee of dat mogelijk is) als tegenwicht aan de aanvalsscripts:

Met de aantekening dat je gewoon zelf moet taggen (ingame tagger of een gelijke variant), dat er zelf een speler of VV moet zijn om dat te doen etc.

Bij een stamaanval, is het 10/20 :1. Iemand maakt een plan en vervolgens voeren de aanvallers (het sturen) dat onafhankelijk van elkaar uit. De verdediger moet zelf OS aanvragen (stamforum e.d.), deze voortdurend aanpassen als er weer meer aanvallen op een dorp komen en heeft amper tijd om te taggen en te verwerken bij hoge aantallen incomings.

Dus zou daar tegenwicht aan moeten komen.

De verdediger moet zelf taggen, zelf de aanvallen verwerken (eigen OS sturen, snipes maken, backdrafts doen, troepen laten dodgen etc...)

Maar hij/zij zou gewoon snel zijn account in een aantal stukken moeten kunnen verdelen... (selectie op de kaart?) die online zetten op het stamforum of op de kaart kunnen kleur markeren (een soort van verdedigingsplanner zeg maar).

En dan zijn stamgenoten een deel of als het op de kaart is, een kleur moeten kunnen toekennen.

Als dezelfde stamgenoten (en niemand anders) dan kunnen zien hoeveel troepen in de toegewezen dorpen staan (in het deel dat aan het toegewezen is) en hoeveel incomings deze dorpen hebben, dan kunnen ze geheel zelfstandig de defence regelen (OS sturen) voor het hun toegewezen deel. Ze zouden tevens moeten kunnen zien of dorpen gelovig zijn of niet... zodat ze een afweging kunnen maken in het sturen van OS.

Resumerend, mezelf als voorbeeld:

1.
Ik kom onder aanval te liggen van een stam.

2.
Ik deel mijn account op in stukken (kaart of anderszins) en geef elk stuk aan een stamgenoot ter verdediging. Willem, jij OS't de rode dorpen, Klaas jij de gele etc etc.

3.
De verdediger en VV-ers deffen zelf: (taggen, eigen OS sturen, snipes maken, backdrafts doen, troepen laten dodgen etc...)

4.
De stamgenoten die een deel van jouw account hebben toegewezen gekregen, kunnen op de kaart bij de dorpen zien: hoeveel troepen er in een dorp staan, hoeveel aanvallen er op lopen en of het dorp gelovig is of niet. Aan de hand van deze gegevens sturen zij zonder dat de verdediger dit hoeft te doen, OS vanuit hun account.

In mijn ogen is dat zelfstandig OS kunnen sturen door je stamgenoten, precies het tegenwicht dat je nodig hebt t.o.v. aanvalsscripts. Je doet alles zelf, behalve het tijdrovende OS aanvragen deel.
 

Deleted User - 24028

Guest
Triador:

Ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen. Ik heb er nog nooit van gehoord. Er zijn wel pakketten, waar een 'betere' tagger in zit, maar een expliciet def scrip... dat is mij onbekend. Natuurlijk kunnen ze dan wel bestaan, maar zijn ze i.i.g. niet vrij toegankelijk.

Hier heb je gelijk in, ze zullen niet allemaal toegankelijk zijn. Maar over het algemeen zijn er ook gewoon weinig in verhouding tot offensieve scripts. Ikzelf als voorbeeld heb ook geen volledig deftige def tool, een heel oud samenraapsel van tools die ik overal heb opgepikt en samen heb gevoegd waarvan de helft niet (deftig) werkt heb ik. Te beschamende code om zelfs nog maar de naam script te mogen dragen, je zou het eerder kunnen omschrijven als een hoop stront.

Ik heb ooit, voor de community openbaar, een begin van een def pack geschreven (Pre Deffing Pack). Zitten echter niet genoeg functies in om volledig te kunnen deffen, maar hetgene dat er in zit vind ik persoonlijk wel first level (wat betreft functies) en als je er vanuit gaat dat je dat verder kan zetten tot een volledig defpack dan zal je je tegengewicht zeker en vast hebben.

Eens, je kunt echter wel uitrekenen... hoeveel aanvallen je per seconde/uur je binnen kunt krijgen en als dat er veel zijn, dan kan je niet achter je PC weg.

Je kan dat ongeveer inschatten ja, maar ik doelde op dat het moeilijk is er een vast getal op te plakken, het schilt per wereld, per stam, per account, per persoon, ...

Het zijn altijd dezelfde die de defensieve VV's doen en dat is een veel kleinere groep qua bereidheid en soms ook qua skills, dan degene die VV willen doen om aanvallen te versturen. Er zijn zelden spelers die weglopen omdat ze een pak aanvallen moeten sturen, veel meer spelers maken zich uit de voeten, als ze een pak aanvallen moeten verdedigen.

Daarnaast gaan die spelers je ook OS-en (als je de tijd hebt om je aanvraag op het stamforum te doen)... en die mogen dan elke keer weer 24 uur lang geen VV doen.

De verhouding 1:1 is dan ook niet reëel te noemen. Dat is ze gewoon niet.


Dat het altijd dezelfde zijn klopt vaak wel, ook dat niet iedereen de skills heeft klopt vaak. Maar dat zijn problemen die in sommige stammen harder spelen dan in anderen en die door de leden / leiding opgeschroeft kan worden. Wederom dus niet iets waar je een waarde op kan plakken, je kan niet zeggen dat het vast staat dat maar 25% van de accounts vv draait. En dan hebben we het nog niet over hoe veel spelers er per account zijn he ;)

Dat ossen en 24 uur wachten is wel een goed punt, met wat geregel zou dat natuurlijk niet veel uit maken, je laat mensen eerst os sturen en dan vv'en, tot dat gebeurd is (het os sturen) doen degene die geen def vrij hebben vv. Maar het is idd wat meer regelwerk en omslachtig...

Verhouding 1 : 1, nou zoals ik zeg, in sommige gevallen zal dat wel zo zijn, in sommige gevallen zeker niet.

Dat zou zo zijn, als het een 1 tegen 1 strijd zou zijn. Maar bij 20 tegen 1, is dat het zeker niet... ook niet zonder scripts. Stel dat er 250 aanvallen per uur geheel met de hand uit zouden kunnen x veel spelers, dan vecht je nog steeds tegen de spreekwoordelijke bierkaai.

Is hierboven eigenlijk al besproken he, een oorlog enkel 1 vs 1 maken gaat niet echt he. Niemand die ik daar al voor uitdaagde wou dat ook :(


Dat vind ik dus ook, en juist daarom zie ik liever dat er tenminste 1 goed defensief script komt, die tegenwicht kan bieden aan de aanvalsscripts. Dan zouden die zonder restricties gebruikt kunnen worden, wat mij betreft.

Wat zou ik graag in een defensief script willen zien (en ik heb geen idee of dat mogelijk is) als tegenwicht aan de aanvalsscripts:

Met de aantekening dat je gewoon zelf moet taggen (ingame tagger of een gelijke variant), dat er zelf een speler of VV moet zijn om dat te doen etc.

Bij een stamaanval, is het 10/20 :1. Iemand maakt een plan en vervolgens voeren de aanvallers (het sturen) dat onafhankelijk van elkaar uit. De verdediger moet zelf OS aanvragen (stamforum e.d.), deze voortdurend aanpassen als er weer meer aanvallen op een dorp komen en heeft amper tijd om te taggen en te verwerken bij hoge aantallen incomings.

Dus zou daar tegenwicht aan moeten komen.

De verdediger moet zelf taggen, zelf de aanvallen verwerken (eigen OS sturen, snipes maken, backdrafts doen, troepen laten dodgen etc...)

Maar hij/zij zou gewoon snel zijn account in een aantal stukken moeten kunnen verdelen... (selectie op de kaart?) die online zetten op het stamforum of op de kaart kunnen kleur markeren (een soort van verdedigingsplanner zeg maar).

En dan zijn stamgenoten een deel of als het op de kaart is, een kleur moeten kunnen toekennen.

Als dezelfde stamgenoten (en niemand anders) dan kunnen zien hoeveel troepen in de toegewezen dorpen staan (in het deel dat aan het toegewezen is) en hoeveel incomings deze dorpen hebben, dan kunnen ze geheel zelfstandig de defence regelen (OS sturen) voor het hun toegewezen deel. Ze zouden tevens moeten kunnen zien of dorpen gelovig zijn of niet... zodat ze een afweging kunnen maken in het sturen van OS.

Resumerend, mezelf als voorbeeld:

1.
Ik kom onder aanval te liggen van een stam.

2.
Ik deel mijn account op in stukken (kaart of anderszins) en geef elk stuk aan een stamgenoot ter verdediging. Willem, jij OS't de rode dorpen, Klaas jij de gele etc etc.

3.
De verdediger en VV-ers deffen zelf: (taggen, eigen OS sturen, snipes maken, backdrafts doen, troepen laten dodgen etc...)

4.
De stamgenoten die een deel van jouw account hebben toegewezen gekregen, kunnen op de kaart bij de dorpen zien: hoeveel troepen er in een dorp staan, hoeveel aanvallen er op lopen en of het dorp gelovig is of niet. Aan de hand van deze gegevens sturen zij zonder dat de verdediger dit hoeft te doen, OS vanuit hun account.

In mijn ogen is dat zelfstandig OS kunnen sturen door je stamgenoten, precies het tegenwicht dat je nodig hebt t.o.v. aanvalsscripts. Je doet alles zelf, behalve het tijdrovende OS aanvragen deel.


Zit een idee in dat technisch ook haalbaar is, wel niet zo eenvoudig. Maar ik stel me als ik dat lees de vraag of dit effectief beter is dan andere methodes die er al voor zijn / mogelijk zijn. Zoiso als je zo iets wilt en het niet zelf kan maken raad ik je aan om er eens een duidelijke uitleg (inclusief screens en voorbeelden) over uit te werken en het te posten op het AF (script gedeelte) in de hoop dat iemand het wilt doen voor je (en de community) :)

Tot die tijd wil ik je een manier geven die er publiek is en waarvan ik denk dat jij ze niet kent, het gaat namelijk om dat het veel tijd kost voor je als verdedig om def lijstjes (dit dorp, zo veel def, voor deze aankomsttijd aub) op te stellen en door te sturen via forum/pm.

Heb je ooit al de functie ondersteuning aanvragen uit mijn Pre Deffing Pack [PDP] geprobeerd ? Het is daarmee namelijk zeer snel en zeer eenvoudig om een os lijst te maken voor al je dorpen onder aanval (of degene die nog extra OS nodig hebben) en die op het forum te plaatsen of via PM door te sturen. Deze genereert ook nog eens een 1Command lijst waarmee mensen die je os willen sturen zeer snel en zeer accuraat via 1command je os kunnen leveren.

Om dit nog meer pracktisch toe te passen zoals jij het wilt (regios van jou account opgedeeld per speler die rond je ligt) volstaat het om jou account er op aan te passen. Je maakt per speler die rond je ligt een groep aan en zet daar 1 malig alle dorpen in (of enkel de front dorpen bv) die die speler zou moeten ossen. Op het moment dat de massa komt ga je per die groepen je incommings exporteren met PDP en via PM doorsturen naar de persoon, kost nog geen 10 minuten voor jou en je stammies kunnen nauwkeurig os sturen naar je ;)

In vele gevallen wordt er, zeker defensief, veel tijd verspilt door mensen omdat ze niet weten dat iets bestaat of hoe ze die bestaande functie kunnen gebruiken of manipuleren zelfs voor hun eigen doeleinden. Iets waar het tw team al lang over denkt om wat aan te gaan doen, maar tot nu toe nog niet volledig in geslaagd is helaas.
 
Reactiescore
581
Ik ken het Pre Deffing Pack. Je kunt dan wel snel een OS lijst genereren, maar je zal toch echt zelf het aantal gewenste OS dorpen moeten ingeven. Dat je daarna steeds moet aanpassen, als het aantal aanvallen op je dorpen toenemen.

Deel je account in delen op... geef elke stamgenoot zijn of haar deel... en laat ze genoeg informatie zien om zonder jou te bepalen, wat er naar een dorp moet en dat kunnen ze zelf aanpassen, als de aanvallen verder oplopen.

Wat ik overigens een mooie functie vond uit dat pack, was het bijhouden van de gesneuvelde clears en de opbouwtijd ervan. Sneuvelt dan 60% van de vijandelijke clears op de eerste dag... dan kan je de latere fake aanvallen (van net opgebouwde troepen) uit die dorpen, er zo tussenuit halen. Heel handig, want met concentraties fakes op 1 deel, en nog bestaande clears op een ander deel van je account, kan je, je aandacht verlegen naar het deel, dat dit het hardst nodig heeft.

Wel wordt dit script (om hele goede redenen, net gelezen) extern gehost, moet je erop inloggen etc en daar beginnen dan mijn bedenkingen weer.

Wie heeft er toegang tot die gegevens (de makers wss) en kunnen die dan die gegevens uitlezen (en misbruiken?)... etc etc.

Scripts zouden daarom altijd in mijn ogen gehost moeten worden door TW zelf en die moeten dan maar een supersnelle server ter beschikking stellen. Maar dat is een andere discussie.

Ik denk er sterk over om idd een topic te openen in het scriptgedeelte... in eerste instantie een inventaris ronde, wat de spelers wenselijk achten in een defensief script, dan het idee uitwerken... en dan nog eens zien of iemand of een groep mensen dat kunnen uitwerken, binnen de bestaande regels. Uiteraard zou dat vanuit mijn perspectief wel een openbaar script moeten worden.
 

DeletedUser63648

Guest
Heb je bij TBR die bedenkingen ook? Waarschijnlijk niet.

TW kan die server niet beschikbaar stellen, simpelweg omdat dat duur is, daarnaast, wie heeft er dan maximale rechten? Alle scripters die daar om vragen? Laten we er even vanuit gaan dat alle scripters hun eigen map krijgen en enkel daar toegang toe krijgen. Dan schiet je er niks mee op, want dan kunnen ze nog steeds alles uitlezen. Maar goed ook, want een scripter moet om te debuggen wel volledige toegang krijgen tot alle informatie. Of om bijvoorbeeld een volgende versie voor te bereiden, moeten ze de tabellen kunnen aanpassen. Als je de tabellen aan kan passen is het echt appeltje eitje om alle informatie op te vragen. Dus nee, dat risico moet je nemen en als uitkomt dat een scripter zulk een vertrouwen beschaamd nadat hij het zelf publiekelijk heeft gemaakt, dan moet je rekenen op de kracht van P&P. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ook, het klinkt miss gek, scripters.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik ken het Pre Deffing Pack. Je kunt dan wel snel een OS lijst genereren, maar je zal toch echt zelf het aantal gewenste OS dorpen moeten ingeven. Dat je daarna steeds moet aanpassen, als het aantal aanvallen op je dorpen toenemen.

Dat klopt niet helemaal, het scripts zal voor jou (door eigen ingestelde instellingen) automatisch gaan zeggen hoe veel def ergens nodig is. Wel is het aan te raden dit even na te kijken, het blijft een code die dezelfde handeling uit voert terwijl wij als mens beslissingen nemen afhankelijk van meerdere factoren.

Wanneer je nieuwe incommings krijgt, en er moet bijgestackt worden, kan je dezelfde functie gewoon terug gebruiken en nogmaals os aanvragen. Wel moet je dan oppassen dat er voor nog lopende os geen rekening is gehouden in de schatting naar hoe veel nodig is (script kan niet zien of het om een vol def dorp gaat of over 1 speer - er van uit gaan dat enkel volle defjes gestuurd worden kan voor defensief nadeel zorgen). Wel is in de tabel een goed overzicht, je ziet meteen hoe veel defjes er op lopen, als jij dus weet dat er enkel full deffs lopen op je account dan is het voldoende om van het aantal van de schatting de al lopende af te trekken. Zonder pagina's te openen en dergelijke = mega tijd winst.

Deel je account in delen op... geef elke stamgenoot zijn of haar deel... en laat ze genoeg informatie zien om zonder jou te bepalen, wat er naar een dorp moet en dat kunnen ze zelf aanpassen, als de aanvallen verder oplopen.
1 van je vorige posts nog ging over hoe veel mensen er maar vv willen draaien, hoe veel mensen denk je dat er zijn die 3 keer per dag willen kijken naar jou incommings om te zien of ze nog os moeten bijsturen en kunnen bijsturen ? Ik blijf er bij dat de manier waarop jij het ziet echt geen goede manier is, maar misschien mis ik ook een heel aantal handige dingen omdat ik niet alles begreep ;) Dus lijkt me echt goed om eens volledig uit te werken, vele scripters aprecieren dat.

Wat ik overigens een mooie functie vond uit dat pack, was het bijhouden van de gesneuvelde clears en de opbouwtijd ervan. Sneuvelt dan 60% van de vijandelijke clears op de eerste dag... dan kan je de latere fake aanvallen (van net opgebouwde troepen) uit die dorpen, er zo tussenuit halen. Heel handig, want met concentraties fakes op 1 deel, en nog bestaande clears op een ander deel van je account, kan je, je aandacht verlegen naar het deel, dat dit het hardst nodig heeft.

Hier voor is het oorspronkelijk vooral geschreven en is ook 1 van de belangrijkste functies waar ik toch wel enigsinds trots op ben :)

Wel wordt dit script (om hele goede redenen, net gelezen) extern gehost, moet je erop inloggen etc en daar beginnen dan mijn bedenkingen weer.

Het wordt inderdaad extern gehost, dat gaat helaas ook niet anders. Het kost zelfs een hoop geld om dit gehost te krijgen voor een community als deze. Dus we mogen allemaal blij zijn dat er mensen zijn die daarvoor hun server, en dus geld, beschikbaar willen stellen. Vergeet niet dat dat nog een extra stap is om te gaan van prive script naar publiek script, hoe meer gebruikers hoe duurder.

Het inloggen systeem dat nodig is voor deze tool is een bewuste keuze geweest van mij waarvan ik verwacht had dat er een aantal mensen zouden op afknappen jammer genoeg. Het is iets nieuws en iets niet eerder gezien en dat trekken mensen altijd in twijfel. Er zijn genoeg posts en ook blogs verschenen daar over, dat extra toelichten zal ik dus zeer kort houden: Over dat systeem is zeer lang nagedacht en gebrainstormt en is er alleen maar om de data van accounts en stammen te beveiligen tegen vijanden, het vereist een login op je TW account via een door innogames voorziene webpagina (= op geen enkele manier komt info daarvan bij SWtools terecht !). Verder is het nog belangrijk dat het systeem werkt op basis van sociale controle, een beetje zoals de "bevelen delen" van TW zelf, je hoort zelf in het oog te houden met wie je bevriend bent om te bepalen wie wat kan zien.

Het systeem is zeker niet 100% en kan altijd beter (zoals alles), zo mist het bv meldingen (mail / PM -> laatste technisch niet meer mogelijk) die zeggen dat er iemand anders je account heeft toegevoegd en nog wel meer kleine dingen die het nog veel beter zouden maken. Wie weet ooit, maar het is niet omdat het niet 100% is en omdat het ongekend is dat het ook slecht is. De veiligheid van deze tool ligt daarmee vele malen hoger dan de beveiliging van bv TBRmap. Toch zijn er mensen die afknappen op het login systeem maar wel gewoon TBRmap gebruiken, best raar vind ik zelf, maar het is hun keuze natuurlijk.

Wie heeft er toegang tot die gegevens (de makers wss) en kunnen die dan die gegevens uitlezen (en misbruiken?)... etc etc.

Tot de gegevens van een geregistreerd account en tot de door de tool ingeladen gegeven hebben 3 mensen toegang: Unfriendly Sander, .Arrogant en ikzelf (Warre). De beheerders van het project SWtools dus. Ik heb bij het oprichten van dat project gezworen deze gegevens nooit te misbruiken voor welk doeleinde dan ook (en dit geld ook voor de 2 andere, maar in hun naam kan ik natuurlijk niet volledig spreken). Ze worden dan ook enkel ingekeken om bugs na te gaan of wanneer er aanpassingen moeten worden gedaan of controles worden uitgevoerd (controles op de veiligheid van de gegevens dan, na melding van een speler, nog nooit gebeurd btw). Voor de duidelijkheid herhaal ik nog eens dat wij GEEN toegang hebben tot gegevens over je account ingevuld op de "externe authenticatie" van innogames.

Wat wij kunnen met die data waar we aan kunnen is heel eenvoudig, alles. Verwijderen, aanpassen, extra aanmaken, terug geven wat we willen naar wie we willen, alles. Dit berust dan ook volledig op vertrouwen, ik heb gezworen het niet te doen en zal mij er ook aan houden wat er ook gebeurt. En geloof me er is in die tussentijd genoeg gebeurd waardoor ik dacht "ik zou dat kunnen doen om ze terug te pakken", en elke keer weer is het resultaat van die gedachte geworden dat ik er niks mee gedaan heb. Ik zou mezelf belachelijk maken als ik dit wel zou doen, en ondanks dat mijn reputatie als persoon niet geweldig is dat iets wat ik niet wil dat ze me ooit kunnen verwijten.

Scripts zouden daarom altijd in mijn ogen gehost moeten worden door TW zelf en die moeten dan maar een supersnelle server ter beschikking stellen. Maar dat is een andere discussie.
Dit is een discussie met nog 100 keer minder kans dat er iets van komt dan van deze discussie. Om de eenvoudige redenen dat innogames dat niet wilt en omdat scripters dat niet willen. Scripters vertrouwen innogames, terecht in mijn ogen, niet ! Ze pikken nu al functies die scripters hebben bedacht en gemaakt en voeren ze in, als wij hun de achterliggende (php) code geven is de volgende stap rechtstreeks kopieren en er in plakken of wat :p Of dacht je dat bevelen delen bedacht werd door innogames en jaren geleden nog niet bestond als prive scripts miss ? :eek: + de aanvulling die Cgrain al gaf.

Ik denk er sterk over om idd een topic te openen in het scriptgedeelte... in eerste instantie een inventaris ronde, wat de spelers wenselijk achten in een defensief script, dan het idee uitwerken... en dan nog eens zien of iemand of een groep mensen dat kunnen uitwerken, binnen de bestaande regels. Uiteraard zou dat vanuit mijn perspectief wel een openbaar script moeten worden.
Zou een mooi initiatief zijn, succes daar mee ;)
 
Reactiescore
581
Dan haak ik af... Ik ga daar heel eerlijk in zijn, ik vertrouw niemand op zijn of haar spreekwoordelijke blauwe ogen. InnoGames en de hele organisatie die daar onder valt, die hebben (betaalde) belangen om er voor te zorgen dat het hele spel, zo eerlijk mogelijk verloopt.

Een scripter of meerdere scripters, die zelf speelt/spelen en die nogal eerzuchtig is/zijn, die kunnen -zo begrijp ik- die gegevens uitlezen, omzetten naar bruikbare data, die ze kunnen misbruiken etc.

Daar houdt het bij mij dan op.

Wereld na wereld (W11 >), zie ik steeds meer spionage, steeds meer verraders en lijkt het erop dat -zeker sinds de spelers veel geld (kunnen) stoppen in hun account- de eigen account boven alles staat. Stambelangen tellen allang niet meer, je eigen account en ikke, ikke, ikke lijken de bovenhand te hebben gekregen in dit spel.

Ik vertrouw niemand als deze nog gedreven zelf speelt, straks misschien een keer bijna verloren staat of ruzie met je heeft en via een paar handelingen (of een zelfgeschreven tooltje) een overzicht kan krijgen van jouw account. Die gegevens hoeven ze dan ook niet te delen (lekt dus nooit uit) en gebruiken ze naar eigen inzicht.

Dan wil ik zo'n script niet eens en Cgrain, ik gebruik ook TBR niet. De InGame tagger en de FA is mij tot nu toe meer dan genoeg gebleken.

Wel stel ik mij dan terug op het standpunt:

- Geen scripts tenzij ze openbaar zijn.
- Deze scripts alleen als ze gehost zijn door TW zelf.
 
Reactiescore
1.094
Mag ik zeggen dat je het allemaal naar mijn mening iets te serieus neemt. In the end blijft het een spel. Wat voor zin heeft het voor bijv een warre om jou gegevens aan te passen op een wereld waar hij niet speelt. Je wantrouwen (niet specifiek naar 1 iemand) is gewoon zo groot, terwijl je vergeet waar de essentie ligt, namelijk het spel. Je zou wat minder pessimistisch moeten zijn. Op deze manier denken zal het spel overigens nooit naar je tevredenheid zijn, als je met zoveel wantrouwen rond loopt. Het is een spel van samenwerken, daarom de 'tribal'. Ik speel het ook al jaren, en ik speel juist met mensen waarvan ik weet dat ze kunnen en willen samenwerken.

Het is daarnaast gewoon naief als je denkt dat iedereen alles volgens morele principes speelt, maar het is nog erger dat je denkt dat mensen hun macht gebruiken om specifieke personen of eenlingers hun info te gaan aanpassen voor een voordeel in een virtueel spel.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
581
Mag ik zeggen dat je het allemaal naar mijn mening iets te serieus neemt. In the end blijft het een spel. Wat voor zin heeft het voor bijv een warre om jou gegevens aan te passen op een wereld waar hij niet speelt. Je wantrouwen (niet specifiek naar 1 iemand) is gewoon zo groot, terwijl je vergeet waar de essentie ligt, namelijk het spel. Je zou wat minder pessimistisch moeten zijn. Op deze manier denken zal het spel overigens nooit naar je tevredenheid zijn, als je met zoveel wantrouwen rond loopt. Het is een spel van samenwerken, daarom de 'tribal'. Ik speel het ook al jaren, en ik speel juist met mensen waarvan ik weet dat ze kunnen en willen samenwerken.

Het is daarnaast gewoon naief als je denkt dat iedereen alles volgens morele principes speelt, maar het is nog erger dat je denkt dat mensen hun macht gebruiken om specifieke personen of eenlingers hun info te gaan aanpassen voor een voordeel in een virtueel spel.

Ik heb het spel altijd serieus gespeeld... maar wel naar eer en geweten.

Op W11 toen ik begon, had je alleen standaard PA en koste het spel TW slechts een paar euro per maand. Zelfs zonder PA, kon je vrij aardig meekomen. Tegenwoordig zijn er veel meer PP functies aan TW toegevoegd en kunnen de meeste spelers niet eens mee in de top, als ze (zeker de eerste maanden na de start), niet tenminste 50 euro per maand in het spel steken.

Hierdoor zie je dat spelers meer waarde aan hun account gaan hechten. Logisch, want als jij 150 euro per maand verdient met je krantenwijk... en steekt het eerst half jaar 200-300 euro in je TW account, dan wordt je niet graag weg gevaagd. Je investering (wat het niet is bij een spel) in geld en (vooral) tijd... is dan dusdanig groot, dat men liever verraad pleegt, spioneert, overloopt of wat dan ook... zolang ze maar blijven leven.

Op elke wereld na de invoering van de vele PA functies, zie ik dan ook steeds meer spelers die hun macht gebruiken (en dat kan van alles zijn... bezit van een geliefde tool, grote skills op def of off gebied, informatie die anderen niet hebben etc etc) om te blijven leven. Het maakt ze niet uit... ze doen er alles aan, om dit te bewerkstelligen.

Het is lullig om hem erbij te slepen... maar Warre is er een school voorbeeld van. Hij kan heus wel TW-en, ik heb hem zelfs eens geprezen en genoemd in de award topic op W22, maar zijn scripts maken hem belangrijker dan hij werkelijk is en hij weet dat en het wordt ook zo gebruikt. Niet alleen door hem, ook door degene die zijn scripts niet meer willen missen.

Hij weigert -zelfs in de stam waar hij deel van uitmaakt- de scripts aan spelers die het niet met hem eens zijn en/of die hem niet steunen. Het verdeel en heers principe. Zijn mond is groter dan ze zou moeten zijn en het dreigement om weg te gaan en zijn scripts mee te nemen, hangt voortdurend boven de argumenten die je met hem voert. Ook als hij weg is uit een stam, vanwege zwaarwegende redenen, komen er acties van de grond die pleiten voor een her aanname o.a. vanwege zijn scripts.

In de hele discussie hier... hoor ik ook allemaal argumenten die zouden bewijzen dat een script als de sloopapp... niet sneller is dan vergelijkbare scripts. Terwijl ik van andere spelers weet, dat dit bull is... en dat zijn scripts aantoonbaar beter zouden zijn, vooral qua tijdwinst. Maar door het hier te bagatelliseren, tegenwicht te bieden, hoopt men dat scripts niet verboden gaan worden, dat ze het verkregen voordeel behouden.

Jij noemt het wantrouwen, ik ben van mening dat mijn benadering gestoeld is op eigen ervaringen (zoals altijd) en dat deze ervaringen inmiddels de realiteit van elke dag zijn. TW is destijds ingrijpend (negatief in mijn ogen) veranderd door het geld dat er ingestoken kan worden en het dreigt nu nog een keer (wederom negatief in mijn ogen) ingrijpend te veranderen door het voordeel dat een selecte groep scripters zichzelf kan toe eigenen.

Ik zie dat niet zitten, ik pleit voor het toestaan van uitsluitend openbare scripts en wel door TW zelf.

Het spel mag nooit scriptwars worden en moet tribalwars blijven... omdat hier voor InnoGames ook geen financiële voordelen aan verbonden zijn, denk ik dat we dit wel kunnen winnen. In tegenstelling tot de eerdere strijd op W26 tegen extra PA functies.

PS:

Nog terug gevonden ook: (aanvaller van het jaar 2011 - op w22 - tweede plek)

https://forum.tribalwars.nl/showthr...-2011-awards&p=3527561&viewfull=1#post3527561
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Ik heb het spel altijd serieus gespeeld... maar wel naar eer en geweten.

Op W11 toen ik begon, had je alleen standaard PA en koste het spel TW slechts een paar euro per maand. Zelfs zonder PA, kon je vrij aardig meekomen. Tegenwoordig zijn er veel meer PP functies aan TW toegevoegd en kunnen de meeste spelers niet eens mee in de top, als ze (zeker de eerste maanden na de start), niet tenminste 50 euro per maand in het spel steken.

Hierdoor zie je dat spelers meer waarde aan hun account gaan hechten. Logisch, want als jij 150 euro per maand verdient met je krantenwijk... en steekt het eerst half jaar 200-300 euro in je TW account, dan wordt je niet graag weg gevaagd. Je investering (wat het niet is bij een spel) in geld en (vooral) tijd... is dan dusdanig groot, dat men liever verraad pleegt, spioneert, overloopt of wat dan ook... zolang ze maar blijven leven.

Op elke wereld na de invoering van de vele PA functies, zie ik dan ook steeds meer spelers die hun macht gebruiken (en dat kan van alles zijn... bezit van een geliefde tool, grote skills op def of off gebied, informatie die anderen niet hebben etc etc) om te blijven leven. Het maakt ze niet uit... ze doen er alles aan, om dit te bewerkstelligen.

Ik vind je stukje heel kort door de bocht. Toen ik op W12 speelde werd ik ook al vies genaaid. Maar dergelijke acties hebben op elke wereld plaats gevonden. Die mentaliteit is niet over de jaren veranderd ofzo hoor. Ik denk juist dat het nu zelfs minder is, omdat vroeger er minder gevestigde namen (misschien ook niet waar aangezien er toen meer mensen speelden) waren dan tegenwoordig, omdat iedereen nu bakken ervaring heeft.
Daardoor was er nog geen reputatie om kapot te maken. En tuurlijk er zullen mensen veel geld pompen in tw, maar met de mogelijkheid van het PP verdienen (wat ook al vanaf w38 is) zijn er ook mensen die veel PP hebben dankzij functies geboden door innogames, en worden de functies meer gebruikt. Zie overigens niet wat de link is met dit onderwerp.

Privescripts zijn ook niet van tegenwoordig. Ook dat is klinkklare nonsens. Vanaf w2 waren er functies om te scripten, en vroeger waren er ook al uitgebreide script sites. Vroeger waren farm en fake scripts ook toegestaan. uiteindelijk zijn die wel uitgebannen.

n de hele discussie hier... hoor ik ook allemaal argumenten die zouden bewijzen dat een script als de sloopapp... niet sneller is dan vergelijkbare scripts. Terwijl ik van andere spelers weet, dat dit bull is... en dat zijn scripts aantoonbaar beter zouden zijn, vooral qua tijdwinst. Maar door het hier te bagatelliseren, tegenwicht te bieden, hoopt men dat scripts niet verboden gaan worden, dat ze het verkregen voordeel behouden.

Wat ik hoor is een wellus nietus spelletje over een script dat is goedgekeurd door Tw script mods. Waarvan jij de integriteit betwijfelt, die feitelijk gezien indirect voor inno werken.

InnoGames en de hele organisatie die daar onder valt, die hebben (betaalde) belangen om er voor te zorgen dat het hele spel, zo eerlijk mogelijk verloopt.

Tja.. ik weet niet wat ik moet zeggen. Tuurlijk zijn mensen nooit 100 % te vertrouwen. Maar t.o.v. vroeger zijn er scriptmods gekomen, duidelijke regels, en als laatste zijn er dan ook nog de scripters van SWtools die op de hun specifieke scripts controle hebben. Waarvan ze de waardes weliswaar kunnen aanpassen, maar dat zeer onwaarschijnlijk klinkt in alle opzichten.

Jij noemt het wantrouwen, ik ben van mening dat mijn benadering gestoeld is op eigen ervaringen (zoals altijd) en dat deze ervaringen inmiddels de realiteit van elke dag zijn. TW is destijds ingrijpend (negatief in mijn ogen) veranderd door het geld dat er ingestoken kan worden en het dreigt nu nog een keer (wederom negatief in mijn ogen) ingrijpend te veranderen door het voordeel dat een selecte groep scripters zichzelf kan toe eigenen.

De realiteit van spionage e.d. is al zo oud sinds tw. Dat is niet iets van de laatste jaren, of sinds w11 of wat dan ook. Het voordeel dat scripters prive scripts kunnen maken is ook al jaar en dag oud. In ieder geval ver voor w11, en zeker niet iets wat specifiek de laatste jaren/werelden ter sprake komt, zeker nu er dus een soort van controleur is.

Ik vind het dan ook inderdaad een scene en vind dat je je aardig overdrijft wat betreft het vertrouwen naar mensen die iets meer macht hebben dan de gemiddelde tw'er.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser63648

Guest
Ik heb het hier al vele malen gezegd: Scripts zijn chill, en ze maken het spel plezieriger om te spelen, maar een vijand kan daar altijd tegen opboxen. Ik hoor als maar mensen zeggen dat er gewoon teveel aanvallen te snel gestuurd worden. Dat gaat weer terug naar de aanvalsscripts en ik gebruik het nu ook maar als voorbeeld, omdat het zo bekend is. Het maakt geen reet uit hoe snel die aanvallen gestuurd worden, want een account kan gewoon een maximaal aantal aanvallen versturen. (Op scout fakes na, maar ja dat zijn scouts. die tag je en als je echt weet dat het scout fakes zijn dan kan je er zelfs voor kiezen om ze gewoon te negeren, er is niet voor niets die functie.) Als men ervan uitgaat dat de tegenstander geen katanoob is (die moet je gewoon aanpakken via P&P) dan kan ik hier wel een rekenvoorbeeld geven:
Een tegenstander heeft 7 a 8 honderd dorpen. Dat is, als de werelden niet heel veel kleiner (groter zou me raar lijken) zijn geworden, top 25 op de momenten dat het echt spannend is. We gaan ervan uit dat hij uit zijn defdorpen 5 fakes stuurt en uit zijn off dorpen 4 fakes en 1 clear (laten we duidelijk zijn, dit is echt de max van wat ik zou doen), dat zijn dus 3500 aanvallen, grofweg.

Met die sloopapp schijn je sneller te zijn. Het zal wel. driekwartier ofzo? Maar laten we duidelijk zijn, met enig andere aanvalsplanner mag je dan wel niet zo vlot zijn, ze worden er heus wel uit gegooit. Dan zijn ze anderhalf uur bezig. In totaal. Als een speler dat echt niet trekt ofzo, doet hij de helft en laat hij de andere helft door zijn co doen. Dus nogmaals: Zulke scripts maken het leven zeker aangenamer, maar om nou te stellen dat het wereldbepalend is? Nee, dan kan je gewoon echt niet deffen.

Dat geld ook voor alle andere toegestane privéscripts. Ik heb er verschillende van gezien en een paar kleine dingen gemaakt, maar ik gebruik ze niet. Het sterkste script daarvan was een ID-tagger, maar dat is nu helaas verleden tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 24028

Guest
Dan haak ik af... Ik ga daar heel eerlijk in zijn, ik vertrouw niemand op zijn of haar spreekwoordelijke blauwe ogen. InnoGames en de hele organisatie die daar onder valt, die hebben (betaalde) belangen om er voor te zorgen dat het hele spel, zo eerlijk mogelijk verloopt.

Innogames werknemers hebben een betalend (in effectief geld) belang er bij om zaken eerlijk te laten verlopen. Moderators daarintegen, worden enkel vergoed in premium punten. Denk je werkelijk dat er geen spelers zijn die meer PP zouden willen neertellen om een moderator zijn functie te laten misbruiken in hun voordeel ? Maar wilt dat daarom zeggen dat deze moderators hun principe en belofte daarom opzij zetten en dit ook effectief doen ?

Exact hetzelfde met ons (SWtools beheerders), wij zetten onze principes en belofte niet opzij, niet voor persoonlijk doeleinden, niet voor PP, nergens voor. Maar het is volledig je eigen keuze natuurlijk of je dat gelooft of niet.

Een scripter of meerdere scripters, die zelf speelt/spelen en die nogal eerzuchtig is/zijn, die kunnen -zo begrijp ik- die gegevens uitlezen, omzetten naar bruikbare data, die ze kunnen misbruiken etc.

Laat wel duidelijk zijn dat dit in de meeste gevallen over zeer speciefieke data gaat en niet zomaar alle data. Allesinds geld dat wanneer het volledige userscripts (javascript) gedeeld wordt (het geval bij Pre Deffing Pack). Een ander methode die je soms ziet is een script dat eigenlijk van de server opgehaalt wordt, hiermee moet je altijd wat meer oppassen en zorgen dat je de maker er van volledig vertrouwd.

In het eerdere geval (PDP bv) kan er door anderen perfect worden gekeken welke data er wordt meegestuurd naar de server. Komt er op neer dat ik bv met PDP niet zomaar informatie van jou account kan halen, de enige informatie tot mijn beschikking is de nodige informatie voor de tool. Dus het is niet zo dat ik aanduid ergens aan mijn uiteinde "Triador -> kerkdorpen aub" en dat er een lijst komt uit rollen.

Het is daarom ook enigsinds belangrijk dat scripters die het goed voor hebben met de community anderen "controleren". Heb je twijfels over over slechte bedoelingen van een bepaalde scripter dan is het altijd beter dat eens na te kijken. Ik spreek dan over bij scripts die communiceren met een server ! Zo heb ik ooit wel 1Command en TBRmap door genomen om te kijken hoe het allemaal zit, inclusief de gecodeerde code.

Laat het duidelijk zijn dat er zeker mogelijkheden zijn voor scripters om dingen te verkrijgen die je liever niet wilt, en weet ook dat dit niet tegen de regels is om te doen. Sommigen trekken hun eigen er niks van aan, sommigen vertrouwen de makers, sommigen (jou bv) gebruiken het gewoon niet omdat ze het niet vertrouwen. Het enige wat je eigenlijk moet zijn is een beetje op je hoede, en als je twijfelt over een script of een maker, controleer die zelf in hoe verre je dat kan of vraag een bevriend scripter of zelfs script moderator om er even naar te kijken.

Zo heb ik ooit de vraag gekregen om creed package na te kijken en te herstellen voor de vijanden van creed, ik heb dat niet gedaan wegens tijgebrek en omdat het om zogenaamde "easter egs" ging. Zijn kleine grapjes die bij de rechtstreekse vijand zorgen voor foute berekeningen en dergelijken, of niet werkende delen. Als ik hierin ontdekt had dat informatie zwaar misbruikt werd dan was ik de eerste geweest die daarvoor iedereen gewaarschuwd had want dat vind ik niet kunnen. Bij mij is openbaar openbaar, en niet openbaar maar eigenlijk vol met bugs voor de rechtstreekse vijand.

Een belangrijk aspect hier is ook nog dat er vele scripts zijn die geen connectie tot een server nodig hebben, er is al helemaal geen reden om die scripts niet te vertrouwen gezien de maker er vanaf dat jij het download niks meer aan kan aanpassen. Een goed def pack bv, heeft niet noodzakelijk een server connectie nodig ;) -> doelende op dat dit vervolg jou niet zou moeten tegen houden om die brainstorm over een defpack te organiseren.

Dus twijfels -> nakijken / navragen ! Maar het is geen reden om ze totaal niet te gebruiken / vertrouwen !

Wereld na wereld (W11 >), zie ik steeds meer spionage, steeds meer verraders en lijkt het erop dat -zeker sinds de spelers veel geld (kunnen) stoppen in hun account- de eigen account boven alles staat. Stambelangen tellen allang niet meer, je eigen account en ikke, ikke, ikke lijken de bovenhand te hebben gekregen in dit spel.

Ik vertrouw niemand als deze nog gedreven zelf speelt, straks misschien een keer bijna verloren staat of ruzie met je heeft en via een paar handelingen (of een zelfgeschreven tooltje) een overzicht kan krijgen van jouw account. Die gegevens hoeven ze dan ook niet te delen (lekt dus nooit uit) en gebruiken ze naar eigen inzicht.

Dan wil ik zo'n script niet eens en Cgrain, ik gebruik ook TBR niet. De InGame tagger en de FA is mij tot nu toe meer dan genoeg gebleken.

In dat eerste blok kan ik me vinden, er wordt meer aandacht gehecht aan eigen account en er wordt meer geld (te veel !) in gepompt tegen over vroeger.

2de blok: ten eerste zie hierboven (uitleg over data en informatie van accounts halen). Verder dat je zegt niemand te vertrouwen die nog speelt, dat vind ik raar, ofwel zeg je ik vertrouw niemand ofwel ik vertrouw ze maar ben voorzichtig. Anders kunnen ze gewoon met je kloten spelen en doen alsof ze gestopt zijn en dergelijken.

Wel stel ik mij dan terug op het standpunt:

- Geen scripts tenzij ze openbaar zijn.
- Deze scripts alleen als ze gehost zijn door TW zelf.

Zoals al aangehaald gaat dit nooit gebeuren, dus het zal dan geen scripts of scripts met enige sociale controle worden :)

Ik heb het spel altijd serieus gespeeld... maar wel naar eer en geweten.

Op W11 toen ik begon, had je alleen standaard PA en koste het spel TW slechts een paar euro per maand. Zelfs zonder PA, kon je vrij aardig meekomen. Tegenwoordig zijn er veel meer PP functies aan TW toegevoegd en kunnen de meeste spelers niet eens mee in de top, als ze (zeker de eerste maanden na de start), niet tenminste 50 euro per maand in het spel steken.

Hierdoor zie je dat spelers meer waarde aan hun account gaan hechten. Logisch, want als jij 150 euro per maand verdient met je krantenwijk... en steekt het eerst half jaar 200-300 euro in je TW account, dan wordt je niet graag weg gevaagd. Je investering (wat het niet is bij een spel) in geld en (vooral) tijd... is dan dusdanig groot, dat men liever verraad pleegt, spioneert, overloopt of wat dan ook... zolang ze maar blijven leven.

Hierin kan ik me volledig vinden en zitten heel aantal goede punten in.

Op elke wereld na de invoering van de vele PA functies, zie ik dan ook steeds meer spelers die hun macht gebruiken (en dat kan van alles zijn... bezit van een geliefde tool, grote skills op def of off gebied, informatie die anderen niet hebben etc etc) om te blijven leven. Het maakt ze niet uit... ze doen er alles aan, om dit te bewerkstelligen.

Het is lullig om hem erbij te slepen... maar Warre is er een school voorbeeld van. Hij kan heus wel TW-en, ik heb hem zelfs eens geprezen en genoemd in de award topic op W22, maar zijn scripts maken hem belangrijker dan hij werkelijk is en hij weet dat en het wordt ook zo gebruikt. Niet alleen door hem, ook door degene die zijn scripts niet meer willen missen.

Hij weigert -zelfs in de stam waar hij deel van uitmaakt- de scripts aan spelers die het niet met hem eens zijn en/of die hem niet steunen. Het verdeel en heers principe. Zijn mond is groter dan ze zou moeten zijn en het dreigement om weg te gaan en zijn scripts mee te nemen, hangt voortdurend boven de argumenten die je met hem voert. Ook als hij weg is uit een stam, vanwege zwaarwegende redenen, komen er acties van de grond die pleiten voor een her aanname o.a. vanwege zijn scripts.

Ik zou hier meer in detail kunnen treden, maar ik heb in de tijd dat wij elkaar kenden fouten gemaakt met hopen en ben dan ook niet te beroerd toe te geven dat ik jou bewust vanwegen een persoonlijke reden de toegang ontzegt heb (of niet gegeven heb). Dat was verkeerd van mij, vooral nadat het uitgepraat was, en die fout zal ik niet meer gaan maken ergens anders. In het kort wil ik nog wel even zeggen dat dit van 2 kanten komt of hoort te komen. Ik deel mijn tool met iedereen van de stam, en het enige dat ik er voor terug vraag is dat de spelers zich een beetje inzetten en een beetje moeite doen daaromtrend. Zoals je weet kan ik er niet mee lachen als ik 20 keer een vraag krijg die eigenlijk al lang beantwoord is, dat is tijdverspilling en daar ben ik geen voorstander van. Wat mij betreft is de gulden middenweg vinden dan ook de correcte oplossing (zijnde dat de mensen wat meer moeite moeten doen en dat ik iets sneller moet toegeven en op een andere manier moet reageren wanneer er toch een vraag komt).

Bedankt om mede de persoon te zijn die me dat heeft doen inzien :) ;)

De tekst die je invoerde is te lang (13713 tekens). Verkort de tekst tot maximaal 10000 tekens. - Woeps, dubbel posten dan maar :D
 

Deleted User - 24028

Guest
In de hele discussie hier... hoor ik ook allemaal argumenten die zouden bewijzen dat een script als de sloopapp... niet sneller is dan vergelijkbare scripts. Terwijl ik van andere spelers weet, dat dit bull is... en dat zijn scripts aantoonbaar beter zouden zijn, vooral qua tijdwinst. Maar door het hier te bagatelliseren, tegenwicht te bieden, hoopt men dat scripts niet verboden gaan worden, dat ze het verkregen voordeel behouden.

Voor de duidelijkheid, ik zal en heb nooit gelogen over SloopAP om hier op het AF te doen alsof de tool niet voor stelt. Dat zou belachelijk zijn, zeker met het aantal mensen dat de tool gewoon kent. Dus: als je het totaalplaatjes bekijkt qwa snelheid is SloopAP sneller, als je de planning bekijkt is die sneller en meer uitgebreid / uitgewerkt, als het gaat over puur snelheid van versturen van aanvallen is die dan weer niet sneller.

Jij noemt het wantrouwen, ik ben van mening dat mijn benadering gestoeld is op eigen ervaringen (zoals altijd) en dat deze ervaringen inmiddels de realiteit van elke dag zijn. TW is destijds ingrijpend (negatief in mijn ogen) veranderd door het geld dat er ingestoken kan worden en het dreigt nu nog een keer (wederom negatief in mijn ogen) ingrijpend te veranderen door het voordeel dat een selecte groep scripters zichzelf kan toe eigenen.
Je hebt in deze de verkeerde volgorde voor je, scripts zijn er al veel langer dan de betalende functies en zijn veel meer in de community en bij de spelers opgenomen dan deze PA functies. De enige reden dat er nu (en eerder, en zal er altijd zijn) zo hard tegen wordt gevochten is omdat het bekend is dat je er nooit in zal slagen PA functies weg te krijgen, scripts daarintegen is een battle die jullie wel eens ooit zouden kunnen winnen. Zoals Fam het zei in het andere topic: "Voor de tegenstanders is het een nee en een ja kan je krijgen = geen kans op verlies, voor de voorstanders is het een ja en een nee kan er komen = kans op verlies). Niet onlogisch dus dat wij ons hier laten horen, maar in mijn ogen ook gewoon terecht, werk / tijd / kennis mag een voordeel opleveren. Zoals je zelf aanhaalt is PA ook een groot voordeel (waar je ook tegenstander van bent) en wordt dat ook behaalt door werk / tijd / geld.

Het spel mag nooit scriptwars worden en moet tribalwars blijven... omdat hier voor InnoGames ook geen financiële voordelen aan verbonden zijn, denk ik dat we dit wel kunnen winnen. In tegenstelling tot de eerdere strijd op W26 tegen extra PA functies.

Hier heb je gelijk in, zoals ik hier boven zelf al aangehaald heb (even vergeten dat je het zelf had gezegd xD). Maar dan stel ik me de vraag, is het niet een beetje hypocriet om het op te nemen tegen een bepaald aspect omdat je weet dat je tegen het andere aspect niks kan doen ?

Ik bedoel maar dat de ene PA abused om zijn streepje voor te krijgen, terwijl de andere zijn (prive)scripts daar voor maakt en gebruikt. Een prive scripter die ook nog eens PA abused, dat is pas absurd. Maar zo lang dat niet voor komt (en zo zijn er echt niet veel, ken geen goede scripter in deze community die PA abused), is het dan niet gewoon eerlijk dat de ene voordeel haalt uit PA en de andere uit scripts ? Dat heft elkaar dan toch op, en daar gaat het al heel de tijd om.

De enige echt benadeelden zijn degene die PA abusen niet kunnen / willen en ook het scripten niet kunnen / willen, beste voorbeeld ben jij. Maar dat soort mensen compenseren met hun geweldige skills, toch ? ^^ Die mensen begrijp ik, maar eigenlijk ga je door scripts af te schaffen nog meer mensen zo maken, want je neemt hun de kans af zich te verzetten tegen PA abuse door scripts, dus maak je eigenlijk meer mensen die het niet meer aan kunnen en moeten terugvallen puur op skills (die er vaak niet zijn !) of gedwongen geld in het spel moeten gaan steken.

Met dat laatste uiteraard niet op mij doelend, we weten allemaal dat ook zonder scripts ik elke wereld own :cool: (jaja dikke nek blablabla, gewoon topic luchtig houden ja :p)

Dat geld ook voor alle andere toegestane privéscripts. Ik heb er verschillende van gezien en een paar kleine dingen gemaakt, maar ik gebruik ze niet. Het sterkste script daarvan was een ID-tagger, maar dat is nu helaas verleden tijd.

Jah zeg dat wel. En dan te weten dat ik op het punt stond een volledig werkende ID-tagger openbaar te maken. Volledig werkend en geïntegreerd in Pre Deffing Pack. En toen kwam dat nieuws :( :mad:
 
Reactiescore
1.094
Zo heb ik ooit de vraag gekregen om creed package na te kijken en te herstellen voor de vijanden van creed, ik heb dat niet gedaan wegens tijgebrek en omdat het om zogenaamde "easter egs" ging. Zijn kleine grapjes die bij de rechtstreekse vijand zorgen voor foute berekeningen en dergelijken, of niet werkende delen. Als ik hierin ontdekt had dat informatie zwaar misbruikt werd dan was ik de eerste geweest die daarvoor iedereen gewaarschuwd had want dat vind ik niet kunnen. Bij mij is openbaar openbaar, en niet openbaar maar eigenlijk vol met bugs voor de rechtstreekse vijand.

Juh dat pack was dus een privescript, en de eastereggs waren er ook ingestopt om indien het uitlekte het niet werkend te houden met een grap. En zo'n beetje de eerste de beste week was het al verspreid.
 
Bovenaan