Praathoek

DeletedUser71618

Guest
Weet jij wel wat je zegt? Ajax zijn voornamelijk van die glory hunters die alleen maar naar ajax gaan omdat ze zoveel titels al binnen gehaald hebben. Feyenoord heeft veeeeel meer echte supporters en dat kan je van ajax dus echt niet zeggen

Dat Ajax veel meer supporters heeft en daardoor een grotere groep glory hunters naast de vaste groep heeft wil niet zeggen dat er véél meer eckte supporters zijn.
 

DeletedUser72420

Guest
Dat Ajax veel meer supporters heeft en daardoor een grotere groep glory hunters naast de vaste groep heeft wil niet zeggen dat er véél meer eckte supporters zijn.

Joh hoe kan je nou zeggen dat Ajax een betere supporters groep heeft. Feyenoord heeft dik en dan ook dik de beste sfeer in het stadion hoor:p
 
Reactiescore
30
Weet jij wel wat je zegt? Ajax zijn voornamelijk van die glory hunters die alleen maar naar ajax gaan omdat ze zoveel titels al binnen gehaald hebben. Feyenoord heeft veeeeel meer echte supporters en dat kan je van ajax dus echt niet zeggen

Je lult maar wat raak. At least kom ik nog met een bron. Zo heb je waarschijnlijk ook zat mensen die ook ''eens een dagje naar de kuip gaan om sfeer te proeven'', maar daar hoor ik jou ook niet over. Kan er nog wel wat bijhalen hoor, bijv. het aantal verkochte seizoenskaarten: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...ax-voorop-superboeren-stijgen-het-hardst.html. Toch de beste maatstaf van trouwe supporters, en die spreekt jouw bewering tegen. Gewoon niet zo meelullen met de meute.
 
Reactiescore
2.039
Onzin natuurlijk weer, aangezien er iedere week gemiddeld meer mensen in de Arena aanwezig zijn dan in de Kuip.
http://www.voetbal.com/toeschouwers/ned-eredivisie-2015-2016/1/.

Meelullen met de media kan iedereen.

Het is enkel wel erg jammer dat de enige cijfers die ajakkes vrijgeven, de cijfers van de seizoenskaart/kaartverkoop zijn. Dus niet het daadwerkelijke aanwezigheidspercentage. Ajax is een van de weinige clubs die de gegevens op deze manier doorgeeft en als ik de laatste tijden de streams bekijk kan ik het best begrijpen..

Wat vonden jullie trouwens eigenlijk van de elleboog van El Ghazi dit weekend tegen FCG enkele minuten voor zijn goal? Had hij niet rood moeten krijgen? Zijn verklaring was 'hij won steeds de duellen dus ik dacht ik zet m deze keer wat eerder in.' Als je het terugkijkt lijkt het echt eerder een doelbewuste stoot gezien de bal bij lange na nog niet in de buurt was.. Kijk de samenvatting zelf vanaf 16:20. Vinden jullie dit als trotse ajacieden kunnen? Moest een de Leeuw bijv. dit hebben gedaan was ik in ieder geval vrij pissig.. Ben wel benieuwd naar de meningen eigenlijk, hoop dat jullie dit iig niet door een Ajaxbril bekijken (dan wel bekeken hebben).
 
Reactiescore
2.062
Je lult maar wat raak. At least kom ik nog met een bron. Zo heb je waarschijnlijk ook zat mensen die ook ''eens een dagje naar de kuip gaan om sfeer te proeven'', maar daar hoor ik jou ook niet over. Kan er nog wel wat bijhalen hoor, bijv. het aantal verkochte seizoenskaarten: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...ax-voorop-superboeren-stijgen-het-hardst.html. Toch de beste maatstaf van trouwe supporters, en die spreekt jouw bewering tegen. Gewoon niet zo meelullen met de meute.

Jij kijkt nu naar seizoenskaarten, wij zijn elke uitwedstrijd uitverkocht. En we hebben geloof ik 1 doordeweekse wedstrijdgehad waar we thuis niet zijn uitverkocht. Als er meer mensen zitten is het alleen omdat de arena ietjes groter is. Met veel lege plekken omdat ook veel sk houders niet komen opdagen.
 
Reactiescore
2.039
Dat is dus mijn punt precies, Ajax geeft geen reële getallen door van het aantal bezoeker per wedstrijd, enkel het aantal seizoenskaarten en losse kaarten. Dit terwijl een boel seizoenskaarthouders er zodanig klaar mee zijn (vooral doelend op het spel van de amsterdammers) dat ze helemaal niet op komen dagen. De daadwerkelijke toeschouwersaantallen liggen dan ook vele malen lager dan men aan de persbureaus etc. doorgeeft, wat ieder weldenkend persoon kan zien wanneer hij een wedstrijd van Ajax thuis bekijkt. Daarom vind ik het argumenten/dan wel statistieken die Lex aandraagt eigenlijk verwaarloosbaar, en eigenlijk zelfs enigszins hilarisch. Was de arena maar zou vol joh.
 
Reactiescore
1.148
Het is enkel wel erg jammer dat de enige cijfers die ajakkes vrijgeven, de cijfers van de seizoenskaart/kaartverkoop zijn. Dus niet het daadwerkelijke aanwezigheidspercentage. Ajax is een van de weinige clubs die de gegevens op deze manier doorgeeft en als ik de laatste tijden de streams bekijk kan ik het best begrijpen..

Wat vonden jullie trouwens eigenlijk van de elleboog van El Ghazi dit weekend tegen FCG enkele minuten voor zijn goal? Had hij niet rood moeten krijgen? Zijn verklaring was 'hij won steeds de duellen dus ik dacht ik zet m deze keer wat eerder in.' Als je het terugkijkt lijkt het echt eerder een doelbewuste stoot gezien de bal bij lange na nog niet in de buurt was.. Kijk de samenvatting zelf vanaf 16:20. Vinden jullie dit als trotse ajacieden kunnen? Moest een de Leeuw bijv. dit hebben gedaan was ik in ieder geval vrij pissig.. Ben wel benieuwd naar de meningen eigenlijk, hoop dat jullie dit iig niet door een Ajaxbril bekijken (dan wel bekeken hebben).

Heeft weinig zin om met een Ajacied daarover in discussie te gaan, ze veranderen vrijwel nooit van mening en zijn tering arrogant.
 
Reactiescore
1.089
Jij kijkt nu naar seizoenskaarten, wij zijn elke uitwedstrijd uitverkocht. En we hebben geloof ik 1 doordeweekse wedstrijdgehad waar we thuis niet zijn uitverkocht. Als er meer mensen zitten is het alleen omdat de arena ietjes groter is. Met veel lege plekken omdat ook veel sk houders niet komen opdagen.

Dat is dus mijn punt precies, Ajax geeft geen reële getallen door van het aantal bezoeker per wedstrijd, enkel het aantal seizoenskaarten en losse kaarten. Dit terwijl een boel seizoenskaarthouders er zodanig klaar mee zijn (vooral doelend op het spel van de amsterdammers) dat ze helemaal niet op komen dagen. De daadwerkelijke toeschouwersaantallen liggen dan ook vele malen lager dan men aan de persbureaus etc. doorgeeft, wat ieder weldenkend persoon kan zien wanneer hij een wedstrijd van Ajax thuis bekijkt. Daarom vind ik het argumenten/dan wel statistieken die Lex aandraagt eigenlijk verwaarloosbaar, en eigenlijk zelfs enigszins hilarisch. Was de arena maar zou vol joh.

Nou wil ik me niet veel bemoeien met de discussie maar als 'feyenoord' elke week uitverkocht zit, dan baseren ze zich ook op statistieken van verkochte kaartjes maar niet op de mensen die daadwerkelijk komen opdagen. Tegen ado (en dat is 3 verloren competitie duels geleden, dus zal er niet beter op worden) was het stadion al verre van uitverkocht. Ja de eerste tribunetjes waar die fanatieke supporters zitten niet, maar daar boven zag je duidelijk heel veel lege stoelen. Overigens is het bij ajax zo dat de meeste (op de F-side na dan) fanatieke supporters op de tweede ring zitten die is dan ook meestal uitverkocht. En de mensen die komen voor het 'mooie spel' (dus de seizoenskaarthouders) op de eerste ring.

Dus wat je aandraagt elko geldt wellicht voor ajax, maar dus net zo goed voor feyenoord.
Overigens is het een elleboog ja, maar ik heb wel meer dingen gezien waar ik mijn vraagtekens bij zette. Volgens mij werd er ook een ajacied in zijn gezicht geraakt, daar werd ook niet beoordeeld met rood, maar met geel. En Schone werd in de eerste helft in het penalty gebied ook onderuit gehaald. Daar werd dacht ik ook niet de bal gespeeld. Dat hebben ze helaas niet zo belicht in de samenvatting, maar op foxsports toen wel.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Laat ze lekker lullen:D Het is allemaal jaloezie.
 

DeletedUser76647

Guest
Dat is dus mijn punt precies, Ajax geeft geen reële getallen door van het aantal bezoeker per wedstrijd, enkel het aantal seizoenskaarten en losse kaarten. Dit terwijl een boel seizoenskaarthouders er zodanig klaar mee zijn (vooral doelend op het spel van de amsterdammers) dat ze helemaal niet op komen dagen. De daadwerkelijke toeschouwersaantallen liggen dan ook vele malen lager dan men aan de persbureaus etc. doorgeeft, wat ieder weldenkend persoon kan zien wanneer hij een wedstrijd van Ajax thuis bekijkt. Daarom vind ik het argumenten/dan wel statistieken die Lex aandraagt eigenlijk verwaarloosbaar, en eigenlijk zelfs enigszins hilarisch. Was de arena maar zou vol joh.


Bij elke club worden seizoenskaart houders gewoon elke wedstrijd meegeteld of ze er zijn of niet . Dus niet alleen bij 020 ;)
 

DeletedUser72420

Guest
Ajax stelt toch niks voor als je kijkt hoe tering slecht ze zijn in de EL
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Jij stelt ook niks voor. Doei.
 
Reactiescore
1.089
Ajax stelt toch niks voor als je kijkt hoe tering slecht ze zijn in de EL

Welke andere club de afgelopen 10 jaar behalve psv dit seizoen heeft wel serieus deelgenomen aan EL of CL? Geloof dat Az 1x nog ver kwam in de EL, maar meer niet.
 

DeletedUser

Guest
Je lult maar wat raak. At least kom ik nog met een bron. Zo heb je waarschijnlijk ook zat mensen die ook ''eens een dagje naar de kuip gaan om sfeer te proeven'', maar daar hoor ik jou ook niet over. Kan er nog wel wat bijhalen hoor, bijv. het aantal verkochte seizoenskaarten: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...ax-voorop-superboeren-stijgen-het-hardst.html. Toch de beste maatstaf van trouwe supporters, en die spreekt jouw bewering tegen. Gewoon niet zo meelullen met de meute.

Enige verschil is dat tot nu toe alle thuiswedstrijden inclusief beker ( 17 wedstrijden dacht ik) bij Feyenoord zijn uitverkocht & dat de capaciteit van de Arena rond de 51000 ligt.

Bij bijv Feyenoord - Ajax ( beker ) & Feyenoord - Ajax ( competitie ) was het na een paar uur uitverkocht, zelfs nog voor de '' normale clubcardhouders '' aan de beurt kwamen.

Ajax- Feyenoord was op de dag zelfs nog geen eens uitverkocht. Groot verschil. Daarom moet Feyenoord ook een gerenoveerd / nieuw stadion in de toekomst.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Reactiescore
30
Heeft weinig zin om met een Ajacied daarover in discussie te gaan, ze veranderen vrijwel nooit van mening en zijn tering arrogant.

Alle Ajacieden zijn echt tering arrogant ja. Net zoals alle mensen uit Rotterdam domme havenarbeiders zijn en alles wat van beneden de rivieren komt simpele boeren zijn. Kom op zeg, door jouw opmerking ga ik er nog bijna in geloven ook :eek:
 
Bovenaan