"Legale" Scripts

DeletedUser17472

Guest
Wat innobetreft, als die het invoeren, kan iedereen het gebruiken. Als mensen via de achterkamertjes, lees scripts enkel laten keuren voor eigen gebruik, een script gebruiken is, dat niet door iedereen te gebruiken. Nu kun je zeggen dat niet iedereen evenveel geld heeft om te besteden. Klopt. Maar de een geeft zijn centen uit aan gamen, de ander aan uitgaan. Dat is en keuze die ze zelf maken.
Het feit is dat de mensen die veel pp in het spel stoppen, niet de winnaars zijn op het eind. Dus enkel inno heeft profijt daarvan gehad. Dat kun je niet zeggen van scriptgebruik. Dat is en blijft een oneerlijke strijd en wat mij betreft moeten alle scripts verboden worden, maar zeker de scripts die voor eigen gebruik zijn. Het niet vrijgeven van je script War, geeft voor mij aan dat je geen eerlijke strijd durft te voeren, of je kunt het niet en je bent zo'n noob die niet weet hoe te spelen zonder scripts. Een eerlijke speler, ook mensen die scripts maken, strijdt op gelijke voet met elkaar, doen ze dat niet, dan zijn ze voor mij geen eerlijke spelers. Simpel
Iedereen heeft toch de mogelijkheid om de script te maken? Plus als het niet een automatisering is of een spelaanpassing zie ik geen problemen.

Nee.... een bouwvakker last je toch ook geen hartoperatie uitvoeren? Kan ook iedereen als het moet. .. moeten ze er wel voor geleerd hebben. Zo is dat met scripts ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 24028

Guest
Wat innobetreft, als die het invoeren, kan iedereen het gebruiken. Als mensen via de achterkamertjes, lees scripts enkel laten keuren voor eigen gebruik, een script gebruiken is, dat niet door iedereen te gebruiken. Nu kun je zeggen dat niet iedereen evenveel geld heeft om te besteden. Klopt. Maar de een geeft zijn centen uit aan gamen, de ander aan uitgaan. Dat is en keuze die ze zelf maken.
Het feit is dat de mensen die veel pp in het spel stoppen, niet de winnaars zijn op het eind. Dus enkel inno heeft profijt daarvan gehad. Dat kun je niet zeggen van scriptgebruik. Dat is en blijft een oneerlijke strijd en wat mij betreft moeten alle scripts verboden worden, maar zeker de scripts die voor eigen gebruik zijn. Het niet vrijgeven van je script War, geeft voor mij aan dat je geen eerlijke strijd durft te voeren, of je kunt het niet en je bent zo'n noob die niet weet hoe te spelen zonder scripts. Een eerlijke speler, ook mensen die scripts maken, strijdt op gelijke voet met elkaar, doen ze dat niet, dan zijn ze voor mij geen eerlijke spelers. Simpel

Je post beginnen met een statement (vetgedrukt) dat niet klopt is al geen goede start he. Nogmaals: hoe veel zaken zijn er die inno ingevoerd heeft die enkel voor PA gebruikers zijn ? Hoezo zijn die voor iedereen te gebruiken ?

Over keuzes in geld zelf maken: De ene steekt zijn vrij tijd in uitgaan en gamen, de andere in scripten. Is een keuze die je zelf maakt.

Je hebt zonet iedere scripter uitgemaakt voor noob en oneerlijk speler, lol. Maar zijn wij de noobs die het beter doen omwille van onze scripts of zijn wij gewoon de betere spelers doordat wij moeite doen om te zoeken naar een betere manier van spelen terwijl jij in de middeleeuwen blijft steken ? (ik zeg btw niet dat we betere spelers zijn, dat zeg jij als je beetje tussen de lijntjes leest, voor ik weer voor arrogant uitgemaakt wordt :D)

Dus draai je woorden hoe je wilt Fam, feit blijft dat jij een oogje dicht knijp als het op jou uncle sam aankomt maar dat je anderen (de community en de groep zeer actieve en gedreven spelers) afkraakt tot en met zonder reden !

Nee.... een bouwvakker last je toch ook geen hartoperatie uitvoeren? Kan ook iedereen als het moet. .. moeten ze er wel voor geleerd hebben. Zo is dat met scripts ook.

Wat een slechte vergelijking, een bouwvakker zonder kennis die een hartoperatie uitvoert brengt mensenlevens in gevaar, hoezo is dat te vergelijken met iemand die wat rond googlt en wat codes op TW in typt ?
 

DeletedUser17472

Guest
Je post beginnen met een statement (vetgedrukt) dat niet klopt is al geen goede start he. Nogmaals: hoe veel zaken zijn er die inno ingevoerd heeft die enkel voor PA gebruikers zijn ? Hoezo zijn die voor iedereen te gebruiken ?

Over keuzes in geld zelf maken: De ene steekt zijn vrij tijd in uitgaan en gamen, de andere in scripten. Is een keuze die je zelf maakt.

Je hebt zonet iedere scripter uitgemaakt voor noob en oneerlijk speler, lol. Maar zijn wij de noobs die het beter doen omwille van onze scripts of zijn wij gewoon de betere spelers doordat wij moeite doen om te zoeken naar een betere manier van spelen terwijl jij in de middeleeuwen blijft steken ? (ik zeg btw niet dat we betere spelers zijn, dat zeg jij als je beetje tussen de lijntjes leest, voor ik weer voor arrogant uitgemaakt wordt :D)

Dus draai je woorden hoe je wilt Fam, feit blijft dat jij een oogje dicht knijp als het op jou uncle sam aankomt maar dat je anderen (de community en de groep zeer actieve en gedreven spelers) afkraakt tot en met zonder reden !



Wat een slechte vergelijking, een bouwvakker zonder kennis die een hartoperatie uitvoert brengt mensenlevens in gevaar, hoezo is dat te vergelijken met iemand die wat rond googlt en wat codes op TW in typt ?

Jullie zijn de noobs omdat jullie niet op een eerlijke manier kunnen winnen. Probeer maar eens te spelen zonder je scripts, dan geef je op omdat je dat niet kunt. Opgeven is verliezen. Of geef je script ook aan je vijand en kijk dan of je nog steeds kunt winnen. ... ik denk het niet. En die angst heb je ook, anders had je er wel voor gezorgd dat het sloopscript in twscripts zou staan.
Maar je wint liever op een oneerlijke manier. Veel plezier er mee.

En ik maakte die vergelijking omdat ik daarmee aan wel geven dat je wel de kennis moet bezitten om bepaalde dingen te doen. Dus als iemand zegt dat Iedereen scripts kan schrijven moet ik daarop antwoorden dat dat niet zo is. Ieder zijn vaak. Die hartchirurg kan net zo goed ook niet het werk van een bouwvakker doen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wij kunnen wel op een eerlijke manier winnen, want er is niks oneerlijk aan gebruiken van scripts (ik val in herhaling, ik weet het, net zoals jij). Maar je zou stom zijn om zaken die je hebt niet te gebruiken. En aangezien je zo houd van vergelijkingen zal ik je er 1 geven die wel relevant is:

Dat is hetzelfde als reizen van Antwerpen naar Brussel met de bus terwijl je voor je deur een auto hebt staan. Het is mogelijk, maar het duurt langer.

Maar jij hebt natuurlijk het recht tegen mij te zeggen dat ik eens moet proberen spelen zonder scripts, ik heb dat lang gedaan en zou dus allemaal geen probleem zijn buiten het tijd aspect. Wanneer ga jij eens proberen om je te verdiepen in scripts en scripten om zo op onze hoogte van spelen te komen ? Want wij tillen het niveau van het spel hoger terwijl jij het alleen maar probeert tegen te houden omdat je zelf niet mee kan ^^

En zoals ik al zei, vanaf de moment dat inno alles gelijk trekt voor iedereen, zal ik mijn scripts openbaar maken. Again good luck with that.

Je vergelijking klopt gewoonweg niet, Iedereen kan het wel leren, de ene gewoon sneller en met meer zin dan de andere. net zoals elke bouwvakker mits volledige toewijding, inzet en doorzettingsvermogen een hartchirurg kan worden. net zoals een hartchirurg met uren en uren fitness en de nodige kennis een bouwvakker kan worden. De realiteit is nog anders, maar dat maakt het niet onmogelijk.

Daarbij, als er dan echt mensen zijn die vinden dat ze het niet kunnen, wat in RL ook gebeurt. Dan is het eenvoudig he, de chirurg verdient meer dan genoeg en betaalt een bouwvakker voor zijn diensten. Een bouwvakker heeft een hartchirurg nodig maar kan die niet betalen dus bereikt een akkoord dat die in ruil een huis bouwt voor de chirurg. Dit kan even goed hier op TW op dit manier opgelost worden, als dat al niet gebeurd (heb wel eens verhalen gehoord). Als ze hier zouden toestaan dat mensen die zelf de scriptkennis niet hebben betalen voor scripts kan je deze zogenaamde ongelijkheden ook gelijk trekken. En weer zijn we bij het begint allemaal bij innogames.

Dus ga met je bazen praten en probeer er daar wat mee ipv loze argumenten en beledigingen te uiten aan mijn en andere scripters hun adres ;)
 

DeletedUser63648

Guest
Famke toch, laten we ff wel wezen: scripten is helemaal niet zo moeilijk het kost enkel ontzettend veel tijd. en bovendien, sommige mensen kunnen scripten, anderen kunnen goed deffen. Dan heb je gelukkig nog goden zoals ik die dat allemaal kan, maar tja, ik speel gelukkig niet alle werelden. Dus het is nog altijd op de meeste werelden eerlijk :)
 

DeletedUser

Guest
als ik zo discussie lees en volg zijn er ,in mijn ogen, 2 punten:

1) De voordelen die scripts opleveren tov spelers zonder scripts!
De hele post van Warre over de grote hoeveelheid aanvallen die hij verstuurde bewijst dat!
Feit is dat veel stammen hun eigen scripts laten goedkeuren en ingame gebruiken intern. Hoe je dat verhaal went of keert, het levert een voordeel op naar anderen. Ook dat word, in mijn ogen, bevestigd doordat er groepen spelers zijn die steeds werelden winnen ;)
Kortom : DE VOORSTANDERS

2) Door het gebruik van de scripts ontstaan en dus een groot nadeel, voor de mensen die geen scripts gebruiken!
Het is denk ik dus ook niet geheel gek, dat dit soort topics worden geplaatst, aangezien 75% niet zelf scripts kan maken en wellicht niet eens weten hoe ze deze moeten gebruiken! Deze voelen zich benadeeld, en wellicht ook wel terecht ;)
Kortom: DE TEGENSTANDERS!

Deze community is ook een voorloper wat betreft scripts! Mede door "onze scripters" zijn er een grote hoeveelheid scripts al ingevoerd in het spel. Daardoor heeft niet alleen .nl community voordeel van " hun scripts" maar ook spelers over de gehele wereld. (Waarvoor trouwens heel veel respect)


Gezien bovenstaande ben ik van mening, dat deze discussie ook niet ten einde gaat komen!
In mijn ogen zouden Duckje en Poo deze discussie moeten voeren op een ander niveau!
Deze discussie overtreft denk ik deze community! Zeker aangezien Duckje en Poo (samen met team) scripts keuren en/of afkeuren, en wellicht de "goede scripts" ook doorsturen naar innogames (al ben ik daar nie zeker over en ook niet boeiend)!

De discussie zou dus moeten zijn of we regels op .nl zouden moeten herzien cq veranderen?!
Misschien zijn we doorgeslagen? Wellicht wereld zonder scripts? Scripts alleen door inno laten doorvoeren, waardoor voor iedereen gelijk is?

Ander feit is, dat TW leegloopt ( anderen zullen zeggen leeggemolken word door inno), en we misschien wel community moeten creeren waar idereen gelijk is, waardoor iedereen gelijk kansen heeft en/of krijgt? Maar dt is wellicht weer compleet andere discussie....

​My 2 cents / thoughts.
 

DeletedUser17472

Guest
Dank je Haarlemmer, jij verstaat me tenminste, War niet :(


En War, die bus is nog steeds voor iedereen beschikbaar, jouw script niet. Kon ik maar scripten, dan zou ik het zeker ter beschikking stellen van de community omdat ik met gelijke wapens wil vechten en van eerlijk spel houd. Tenslotte zet ik me al ruim 4 jaar belangeloos in voor de community. Het zou wat zijn als ik mijn kennis die ik hiervoor nodig heb, voor mezelf zou houden. Ik zou me er niet prettig bij voelen. Jij schijnbaar wel. Wees trots op jezelf.
 
Reactiescore
86
Weet je, de reden dat die aanvalscripts allemaal zo overpowered zijn (ik spreek me niet uit over of ik dat goed vind of niet) is dat de regels die Inno opstelt het ook veel lastiger maakt om defensieve scripts te maken die net zo goed zijn. Neem bijv het ID-taggen. Als dat er nog zou zijn dan is het meteen al weer een heel ander verhaal.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dank je Haarlemmer, jij verstaat me tenminste, War niet :(

Dat gaat niet over verstaan, hij geeft het beeld weer zoals het is. Hij begrijpt jou maar even goed mij. En ik begrijp jou ook, maar jij neemt een actief standpunt in en verkondigd dat, dus moet er iemand (ik in dit geval) zijn die het tegenoverstaand standpunt inneemt waardoor de mensen (Haarlemmer hier) de middenweg zien als waarheid.

En War, die bus is nog steeds voor iedereen beschikbaar, jouw script niet. Kon ik maar scripten, dan zou ik het zeker ter beschikking stellen van de community omdat ik met gelijke wapens wil vechten en van eerlijk spel houd. Tenslotte zet ik me al ruim 4 jaar belangeloos in voor de community. Het zou wat zijn als ik mijn kennis die ik hiervoor nodig heb, voor mezelf zou houden. Ik zou me er niet prettig bij voelen. Jij schijnbaar wel. Wees trots op jezelf.

Wrong again, de bus kost nog steeds geld, dus enkel de mensen die het kunnen betalen. Zoals ik al zei, als er geld zou betaald worden voor scripts zouden er ook meer publiek zijn hoor.

Jij weet niet of je kan scripten want je hebt het nooit geprobeerd, tenminste niet met de inzet die er voor nodig is. Jij zet je al 4 jaar belangeloos in ? Laatste keer dat ik het nakeek kreeg een mod tot makkelijk 1.2k PA (400 los, 400 per account uitgaande van gemiddeld 2) per maand. Dat is 57.600 PA in jou geval.

Geef mij die PA / het geld daarvan en ik wil ook wel scriptje delen hoor :p (again)
 
Reactiescore
41
Dank je Haarlemmer, jij verstaat me tenminste, War niet :(


En War, die bus is nog steeds voor iedereen beschikbaar, jouw script niet. Kon ik maar scripten, dan zou ik het zeker ter beschikking stellen van de community omdat ik met gelijke wapens wil vechten en van eerlijk spel houd. Tenslotte zet ik me al ruim 4 jaar belangeloos in voor de community. Het zou wat zijn als ik mijn kennis die ik hiervoor nodig heb, voor mezelf zou houden. Ik zou me er niet prettig bij voelen. Jij schijnbaar wel. Wees trots op jezelf.

het is wel bekend dat ik altijd bereid ben anderen te helpen met scripts (of zelfs pc problemen die totaal niks met TW te maken hebben) maar dat wil nog niet zeggen dat ik al mijn scripts publiekelijk beschikbaar maak (naast dat ik mijn privé scripts vrijwel nooit zover afmaak dat anderen het ook snappen :p ), want dat ik toevallig iets beter nadenk over bepaalde dingen en daarvoor dan een script maak wat mij helpt om dingen makkelijker te maken en die dan niet deel is hetzelfde als dat iemand een goede tactiek bedenken en die niet deelt met hun vijand maar het verschil is wel dat zelfs al zou degene die ingame mijn vijand is en direct aan mij grenst met een goed idee komen voor een aanvals script of wat voor ander script dan ook dat ik dan wel bereid ben om dat voor degene te maken (uiteraard mits ik er tijd voor heb want zoiets kost enorm veel tijd) dus iedereen heeft de mogelijkheid om goede scripts te krijgen mits ze de moeite nemen om een scripter aan te spreken en uiteraard ook eerst goed bedenken wat ze willen hebben.

en de kennis die ik van het scripten heb deel ik ook belangeloos met anderen want als iemand mij vragen stelt over het scripten dan beantwoord ik die ook altijd waardoor degene dus ook weer (beter) leert scripten :p

en over dat aanvals scripts overpowered zijn: het maakt het voor de gewone gebruiker idd iets makkelijker voor mijzelf vrijwel niet, als ik met een linkjesgenerator ff de nodige linkjes maak dan kan ik minstens net zo snel of sneller aanvallen versturen dan met bijvoorbeeld 1command of sloopAP, enige wat je dan nodig hebt is een simpel snellijstscriptje waarvan er meerdere te vinden zijn en een goede browser. dus die scripts zijn niet zozeer overpowered het is gwn TW zelf waar het aanvallen sowieso makkelijker gaat dan het deffen
 

DeletedUser

Guest
Jij zet je al 4 jaar belangeloos in ? Laatste keer dat ik het nakeek kreeg een mod tot makkelijk 1.2k PA (400 los, 400 per account uitgaande van gemiddeld 2) per maand. Dat is 57.600 PA in jou geval.

Geef mij die PA / het geld daarvan en ik wil ook wel scriptje delen hoor :p (again)

WUT? Ben ik te vroeg gestopt met modden??
Met zoveel PA kan je zag ik wereldstart maken op een nieuwe wereld :p
 

DeletedUser69389

Guest
Wat innobetreft, als die het invoeren, kan iedereen het gebruiken. Als mensen via de achterkamertjes, lees scripts enkel laten keuren voor eigen gebruik, een script gebruiken is, dat niet door iedereen te gebruiken. Nu kun je zeggen dat niet iedereen evenveel geld heeft om te besteden. Klopt. Maar de een geeft zijn centen uit aan gamen, de ander aan uitgaan. Dat is en keuze die ze zelf maken.
Het feit is dat de mensen die veel pp in het spel stoppen, niet de winnaars zijn op het eind. Dus enkel inno heeft profijt daarvan gehad. Dat kun je niet zeggen van scriptgebruik. Dat is en blijft een oneerlijke strijd en wat mij betreft moeten alle scripts verboden worden, maar zeker de scripts die voor eigen gebruik zijn. Het niet vrijgeven van je script War, geeft voor mij aan dat je geen eerlijke strijd durft te voeren, of je kunt het niet en je bent zo'n noob die niet weet hoe te spelen zonder scripts. Een eerlijke speler, ook mensen die scripts maken, strijdt op gelijke voet met elkaar, doen ze dat niet, dan zijn ze voor mij geen eerlijke spelers. Simpel


Nee.... een bouwvakker last je toch ook geen hartoperatie uitvoeren? Kan ook iedereen als het moet. .. moeten ze er wel voor geleerd hebben. Zo is dat met scripts ook.


Het dikgedrukte gedeelte viel mij direct op, want er zijn zat spelers die niet op een leeftijd zijn dat ze zelf geld verdienen om pp te kunnen kopen of andere zaken. Soms hebben ze niet eens geld, omdat papa en mama kleding kopen en dergelijke. In hoeverre kunnen dat soort spelers dan een keuze maken?
 
Reactiescore
60
het is wel bekend dat ik altijd bereid ben anderen te helpen met scripts (of zelfs pc problemen die totaal niks met TW te maken hebben) maar dat wil nog niet zeggen dat ik al mijn scripts publiekelijk beschikbaar maak (naast dat ik mijn privé scripts vrijwel nooit zover afmaak dat anderen het ook snappen :p ), want dat ik toevallig iets beter nadenk over bepaalde dingen en daarvoor dan een script maak wat mij helpt om dingen makkelijker te maken en die dan niet deel is hetzelfde als dat iemand een goede tactiek bedenken en die niet deelt met hun vijand maar het verschil is wel dat zelfs al zou degene die ingame mijn vijand is en direct aan mij grenst met een goed idee komen voor een aanvals script of wat voor ander script dan ook dat ik dan wel bereid ben om dat voor degene te maken (uiteraard mits ik er tijd voor heb want zoiets kost enorm veel tijd) dus iedereen heeft de mogelijkheid om goede scripts te krijgen mits ze de moeite nemen om een scripter aan te spreken en uiteraard ook eerst goed bedenken wat ze willen hebben.

en de kennis die ik van het scripten heb deel ik ook belangeloos met anderen want als iemand mij vragen stelt over het scripten dan beantwoord ik die ook altijd waardoor degene dus ook weer (beter) leert scripten :p

en over dat aanvals scripts overpowered zijn: het maakt het voor de gewone gebruiker idd iets makkelijker voor mijzelf vrijwel niet, als ik met een linkjesgenerator ff de nodige linkjes maak dan kan ik minstens net zo snel of sneller aanvallen versturen dan met bijvoorbeeld 1command of sloopAP, enige wat je dan nodig hebt is een simpel snellijstscriptje waarvan er meerdere te vinden zijn en een goede browser. dus die scripts zijn niet zozeer overpowered het is gwn TW zelf waar het aanvallen sowieso makkelijker gaat dan het deffen

Tnx voor je hulp idd :D

En ik ken die sloopap waar de discussie op begonnen is niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel sneller is als 1com mits je die goed gebruikt. Die 10k beven die warre zou hebben gestuurd binnen 6 uur is met 1com ook best te benaderen als je het slim aanpakt.
 

DeletedUser17472

Guest
Dat gaat niet over verstaan, hij geeft het beeld weer zoals het is. Hij begrijpt jou maar even goed mij. En ik begrijp jou ook, maar jij neemt een actief standpunt in en verkondigd dat, dus moet er iemand (ik in dit geval) zijn die het tegenoverstaand standpunt inneemt waardoor de mensen (Haarlemmer hier) de middenweg zien als waarheid.



Wrong again, de bus kost nog steeds geld, dus enkel de mensen die het kunnen betalen. Zoals ik al zei, als er geld zou betaald worden voor scripts zouden er ook meer publiek zijn hoor.

Jij weet niet of je kan scripten want je hebt het nooit geprobeerd, tenminste niet met de inzet die er voor nodig is. Jij zet je al 4 jaar belangeloos in ? Laatste keer dat ik het nakeek kreeg een mod tot makkelijk 1.2k PA (400 los, 400 per account uitgaande van gemiddeld 2) per maand. Dat is 57.600 PA in jou geval.

Geef mij die PA / het geld daarvan en ik wil ook wel scriptje delen hoor :p (again)

Nee, de auto rijdt op lucht. Duh. Wat een vergelijking. Over verkeerde vergelijkingen besproken :p

En als je denkt dat ik helemaal niks kan. ...30 jaar geleden, was ik wel degelijk in staat en eenvoudig programmaatje te scbrijven, zodat ik niet steeds mijn brieven opnieuw hoefde te typen, maar enkel het adres hoefde aan te passen. Toen waren computers niet zoals nu. DOS had je toen. Maar tijden zijn veranderd en mensen hoeven niet meer na te denken. ... zelfs spelletjes willen ze niet meer spelen, enkel de pc aanzetten. Knop indrukken een winnen. Goh wat een leuk spel spel jij zeg. Gelukkig is mijn spel anders.


En voor het geval je het niet wist, als je een bepaald aantal punten hebt staan als mod, krijg je er geen premium meer bij, dus je rekensommetje klopt niet. De oude garde mod geheel belangeloos en de eventuele premium gebruiken ze vaak ten gunste van de community (prijsvragen, spelletjes, wedstrijdjes op eigen initiatief georganiseerd). Ik haal mijn plezier niet uit die pp, maar uit het contact met de spelers en dan het liefst met eerlijke spelers die net als ik staan voor en eerlijk en gelijk spel.
 

DeletedUser

Guest
En voor het geval je het niet wist, als je een bepaald aantal punten hebt staan als mod, krijg je er geen premium meer bij, dus je rekensommetje klopt niet. De oude garde mod geheel belangeloos en de eventuele premium gebruiken ze vaak ten gunste van de community (prijsvragen, spelletjes, wedstrijdjes op eigen initiatief georganiseerd). Ik haal mijn plezier niet uit die pp, maar uit het contact met de spelers en dan het liefst met eerlijke spelers die net als ik staan voor en eerlijk en gelijk spel.

Over de PP, kan ik alleen maar beamen! Lijkt mij meer dan gezonde insteek, en daarvoor heb ik hetooit gedaan!

Maar goed, voorstanders/tegenstanders....
Hoe krijgen we dit soort scripts meer in balans? Hoe kunnen we (in grote lijnen) de voo/nadelen meer gelijk maken??

* Voor elk aanvalscript een deff script?
* Minder scripts toestaan?
* Alle goedgekeurde scripts automatisch openbaar maken?
* Hogere eisen aan scripts?
* Nieuwe spelers beter/meer wijzen/begeleiden in scripts?
* scripts laten goed keuren door inno?


Moet toch ergens gulden middenweg zijn denk?
 

Deleted User - 24028

Guest
Nee, de auto rijdt op lucht. Duh. Wat een vergelijking. Over verkeerde vergelijkingen besproken :p

En als je denkt dat ik helemaal niks kan. ...30 jaar geleden, was ik wel degelijk in staat en eenvoudig programmaatje te scbrijven, zodat ik niet steeds mijn brieven opnieuw hoefde te typen, maar enkel het adres hoefde aan te passen. Toen waren computers niet zoals nu. DOS had je toen. Maar tijden zijn veranderd en mensen hoeven niet meer na te denken. ... zelfs spelletjes willen ze niet meer spelen, enkel de pc aanzetten. Knop indrukken een winnen. Goh wat een leuk spel spel jij zeg. Gelukkig is mijn spel anders.


En voor het geval je het niet wist, als je een bepaald aantal punten hebt staan als mod, krijg je er geen premium meer bij, dus je rekensommetje klopt niet. De oude garde mod geheel belangeloos en de eventuele premium gebruiken ze vaak ten gunste van de community (prijsvragen, spelletjes, wedstrijdjes op eigen initiatief georganiseerd). Ik haal mijn plezier niet uit die pp, maar uit het contact met de spelers en dan het liefst met eerlijke spelers die net als ik staan voor en eerlijk en gelijk spel.

Fam het gaat niet over de auto maar over de bus. Jij zegt dat de bus in tegenstelling tot mijn scripts voor iedereen is, terwijl dat niet correct is. De auto stond in de vergelijking al voor het object dat niet voor iedereen beschikbaar is.

Maar dit is ver genoeg gegaan denk ik, dit is geen discussie meer waarin niet alles gezegd is en ik begin het gevoel te krijgen dat er wat te persoonlijk gereageerd wordt momenteel (even goed door mij hoor).

Jij hebt jou mening laten horen, ik de mijne, de community en je bazen zijn het niet met je eens (anders zou het niet toegestaan worden), dus als je daadwerkelijk iets wilt veranderen moet je op dat niveau zijn ;) Met discussies zoals deze ga je niet krijgen wat je wilt, in tegendeel zelfs.

Wat de PA betreft zal je mij nooit horen zeggen dat het niet terecht is, echt waar niet, er wordt voor gewerkt. En als ik er 1 mod moet uit pikken die het zeker niet voor de PA doet maar om de community een betere plek te maken dan ben jij dat wel Fam ;)

Als laatste note zou ik je een gratis tip willen geven over waarom er zo weinig scripts publiek zijn, wie weet kan je daar iets mee / er iets aan veranderen. Vele scripters (waaronder ikzelf) willen wel iets terug voor het werk en voor het delen met de community. En dan heb ik het niet over PA of geld, dan heb ik het over erkenning voor je werk en een beetje respect. Er zijn ofc een deel mensen die dat wel hebben, zeer mooi, want die mensen zorgen er voor dat er nog scripts te vinden zijn en maken deels goed wat de andere kapotmaken. Een voorbeeldje, als je het topic hieraan gelinkt leest zie je de manier waarop er gereageerd wordt tegenover scripters (mij in dit geval). Als jullie denken dat de beste manier om scripts publiek te krijgen de maker er van uitschelden, zwart maken en beledigen is dan zit je er serieus naast hoor, daarmee doe je enkel het tegenovergestelde ;) Ik durf je nu op papier geven dat wanneer de community leert omgaan hiermee er meer scripters scripts publiek zullen maken.

Je beseft zelf wel tot welke groep je behoort neem ik aan Fam, al eens bij stil gestaan dat je discussies misschien aver rechts werken met je uiteindelijke doelen ;)

Over de PP, kan ik alleen maar beamen! Lijkt mij meer dan gezonde insteek, en daarvoor heb ik hetooit gedaan!

Maar goed, voorstanders/tegenstanders....
Hoe krijgen we dit soort scripts meer in balans? Hoe kunnen we (in grote lijnen) de voo/nadelen meer gelijk maken??

* Voor elk aanvalscript een deff script? Een goed def script openbaar zou al geen slecht begin zijn, die zijn vooralsnog weinig te vinden. Daarbij heb je wel al 1 Command als aanvalsscript dat algemeen bekend staat. Note voor 1c: Tuam kiest er voor het binnen de perken te houden door niet de beste/snelste aanvalsplanner en techniek te promoten, snap zijn keuze, maar denk er aan dat prive scripters daar geen rekening mee houden.
* Minder scripts toestaan? Zeker een optie, maar op basis van wat ? Op basis van een persoon die zegt "die lijkt me te overpowered" ?
* Alle goedgekeurde scripts automatisch openbaar maken? Byebye scripters...
* Hogere eisen aan scripts? Wat bedoel je daar juist mee ?
* Nieuwe spelers beter/meer wijzen/begeleiden in scripts? Dat is zeker een punt, een punt dat van 2 kanten komt, er is al veel begeleiding. De reden dat er veel niet mee zijn is omdat ze over het algemeen er geen moeite voor doen. Dus ze bijstaan en helpen, JA. Maar hun handje vast houden ? Echt niet.
* scripts laten goed keuren door inno? Dat is nu ook al, niet rechtstreeks maar bij twijfels wordt dat doorgegeven / besproken en scriptregels (waar mods zich op baseren) zijn ook goedgekeurd door inno ofc


Moet toch ergens gulden middenweg zijn denk?

Aanvullingen in vetgedrukt in de post :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17472

Guest
Over de PP, kan ik alleen maar beamen! Lijkt mij meer dan gezonde insteek, en daarvoor heb ik hetooit gedaan!

Maar goed, voorstanders/tegenstanders....
Hoe krijgen we dit soort scripts meer in balans? Hoe kunnen we (in grote lijnen) de voo/nadelen meer gelijk maken??

* Voor elk aanvalscript een deff script?
* Minder scripts toestaan?
* Alle goedgekeurde scripts automatisch openbaar maken?
* Hogere eisen aan scripts?
* Nieuwe spelers beter/meer wijzen/begeleiden in scripts?
* scripts laten goed keuren door inno?


Moet toch ergens gulden middenweg zijn denk?

Ik denk alle scripts die in omloop zijn openbaar laten maken en daarnaast een beperking op het aantal aanvallen per uur. Het liefst zou ik alle scripts afschaffen, zoals ik in mijn eerste reactie heb gezegd, maar ik weet dat dat geen haalbare kaart is.

Verder geef ik de scripters de uitdaging om eens een deftig defscript te maken, binnen de regels van tw.nl, en dit openbaar te maken, als tegenwicht op al die 'verborgen' aanvalscripts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan