W43: The Decision

Reactiescore
768
16:18 Single Malt was online op het W43 AF forum. Het is meer dan 20 uur geleden dat een BBK lid (Ownageforyou) iets vroeg aan de desbetreffende persoon. Tot op heden heeft deze speler, die het toch netjes vroeg, geen antwoord gehad. In de 20 uur die verstreken zijn is Single Malt meerdere malen online geweest en heeft gereageerd op meerdere andere forumtopics. Mij is geleerd dat het onbeleefd is om mensen te laten wachten. Ik neem aan dat het niet te veel tijd kost om een reactie te plaatsen als je jezelf kunt verantwoorden. Zeker uit zijn eerdere posts heeft die op mij de intentie gewekt dat hij een goede gegronde argument had. Het lijkt mij dan ook niet zo moeilijk om die na de posts van Ownageforyou te reageren.
 
Reactiescore
768
Maxie: (t paste niet allemaal in 1 post)

Ik kijk ook júist naar het ethische aspect. Ik geef niet om de wereldwinst of ik scheld tegenstanders niet uit in mn skypechat (gemeend) van 'haha wat een teringdebiel'. Pretty sure dat dit wel in Finity gebeurt namelijk.
Naar mijn mening is het doel van Finity namelijk niet om spelplezier voor iedereen te creëren, maar enkel voor zichzelf. Ik ga daar gewoon niet akkoord mee & ben daarom soms ook fel tegen dit soort dingen. Echter is het wel zo, dat je gewoon je cluster moet opruimen voordat je als een gek front wil gaan maken.
Het is gemakkelijk om door een CF'er heen te groeien bijv en dan front te maken, zodat de ander die speler niet mag edelen Je moet hen, zoals Ownageforyou ook al zei geloof, wegspelen ofwel diplomatiek eigen maken. Het tactisch aspect van het spel moet je zeker niet vergeten, want de kleinste dingen kunnen van grote waarde zijn.


Hierop hoef ik niet meer te reageren. Ik heb mijn uitlatingen over ethiek gedaan en jij bent hier bekend mee. Als iemand daar baat denkt bij te hebben en wilt het gesprek inzien dan mag dat enkel met goedkeuring van Twan en mij en aangeven waarom.

Ja, maar doordat wij dus gevaarlijker worden mag het opeens niet? Ik bedoel, dat zou scheef zijn, want als Zswader een dorp van Killb zou pakken, zouden jullie dat toejuichen en dan mag het opeens. Ik hoop dat je dit zelf ook inziet.


Hierbij verwijs ik je naar mijn post van gisteravond. Ik ben tegen Single Malt hier verder op in gehaakt. Daarbij heb ik tegen jou op skype ook het een en ander erover verteld.

Vergoeding? hahaha.
Enkel de def ter compensatie, maar bij lange na niet alle clears.


Dit is niet netjes gehandeld door de Finity leiding, mocht dit zo zijn (je post geen bewijs). Daarbij had je naar Finity kunnen gaan en zeggen luister eens, leuk en aardig maar ik wil alles vergoed hebben. Dit is tegen de afspraken in en anders zullen er sancties volgen. Als jij bedoelt clears die doodgingen omdat ze niet gedogded werden dan is dat logisch dat daar geen vergoeding voorkomt. Dat is gewoon slecht dodgen en als de kata's op de muren stonden waren die troepen ook dood. Anders volgende keer alle boederij lvl's gebruiken S.V.P.

Laatste punt was blijkbaar een miscommunicatie tussen mij & Jan. Jeremy & ik hebben afgesproken dat het officiele contact tussen Daap & Finity nu tussen ons gaat.
Finity ontkende dat er CF afspraken waren, terwijl ik met mn goedbedoelde: 'oh ik wil ook CF afspraken' en Jan met: 'Okey '


Buiten het feit dat als Jan okey zegt op je reactie Ik wil ook CF-afspraken maken zijn die er dan nog niet. Goed dat je vervolgens verder met Jeremy wilde onderhandelen. Ik heb nooit het bewijs gezien van het gesprek met Jeremy en waar daadwerkelijk de onderhandelingen zijn afgeketst. Als er geen definitief nee is gezegd of pas nadat er verschillende 'verdachte' dorpen geëdeld waren dan keur ik de acties nog steeds goed en blijf ik tot mijn voorlopige conclusie. Ik ben van mening dat je op een spel (ik zie het niet als spel, want er zit zoveel tijd in) dat je rekent houdt met de belangen van anderen. Je bent misschien een vijand van elkaar, maar je bent ook mede collega spelers en die wensen respecteer je. Geldt voor iedereen maakt niet uit welke wereld, welk land, man, vrouw ect. Je behandelt andere spelers zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.

Clusterfuck afspraken: Oftewel, niet in andermans cluster. Hoe duidelijk wil je het hebben. Maargoed blijkbaar was de afspraak niet gemaakt want opeens lag er een dorp van DeathWing int cluster van DF.
En dat bedoel ik dus met net over de figuurlijke 'grens' gaan. Als je spelplezier tot doel had was je gewoon daar vanaf gebleven, dit was echter gewoon om Daap te naaien & ook nog een excuusje hebben dat ie wel erg dicht op t front lag. Jouw ethiek argument heb ik ook gebruikt toen Jeremy mij een voorstel deed.


Ik zou graag je conversatie met Jeremy willen zien.


Killb verovert een dorp van Zswader (PBG). PurrPurrfect (ik weet niet over welk dorp je het hebt, maar ga er vanuit dat je die bedoelde toen ze nog in Babe zaten) -> volgens mij waren er afspraken over gemaakt nadat t dorp veroverd was tussen Sjeinen & Purr. Daarnaast zat Purr toen nog in Babe en waren er geen afspraken. Dat heeft dus niets te maken met de afspraken die we 'zogezegd' gemaakt hadden.

Hierop heb ik ook al gereageerd op skype :p.

Degene die CA aanhaalt is gewoon een jankerd.
Defying Gravity is toen gewoon naar de Daap-leiding toegekomen. Daar is via pm een uitgebreide uitleg over gekomen en we hebben gezegd waarom wij het geen CF achtten.
Onderaan die Pm stond 'Mocht je het er niet mee eens zijn, dan kun je reageren.' (of iets in die trent).
Er is geen reactie geweest dus wij gaan er vanuit dat hij het ermee eens was. Oftewel, degene die dat nog steeds als argument beschouwen moeten maar snel even achter de oortjes krabben


Die situatie ken ik zelf niet, maar als ik je moet geloven dat die situatie zijn opgelost. Ik zou nog navraag doen bij DG.

Deathwing echter, verovert een barb (exdorp Baba Yaga) in het cluster van Dragonforge. Hij wist zelf dondersgoed dat er gezeik ging komen toen hij het deed en dan ben je gewoon al fout. (ethiek, remember, Max?)

Daarnaast ging ik indd na het DW-incident naar je leiding toe om te praten (volgens mij al 2x eerder aangehaald in deze post lol). Daaruit volgde een nieuw voorstel naar ons. Ik twijfelde over de ethiek hiervan en zette dit op t forum. Resultaat: Niemand voor.


Dus de onderhandelingen zijn daarna gestaakt betreft DW? Bij onderhandelingen weet je dat je niet naar 1x afhaakt? Elke partij moet iets inleveren uiteindelijk. Het doel is tot een maatschappelijke consensus te komen. Als je dit nog dwarszit (aangezien jij Finity dat verwijt) ga je opnieuw om de tafel met de leiding van Finity en versoepel jij je eisen. Dat moet Finity uiteindelijk ook doen anders komt er niets uit.

Een nieuw voorstel ligt bij jullie.Wij zouden simpelweg geen recht van spreken over CF's hebben die zogezegd stabbend zijn, als wij überhaupt geen CF-afspraken willen voorstellen.

Een nieuw voorstel over CF's waarbij er afspraken waarschijnlijk gemaakt worden van die betrekking hebben tot een verbod op de zaken die al gebeurd zijn is mosterd na de maaltijd. De meeste CF discussies zijn niet opgelost en worden niet opgelost. Een nieuw voorstel zou ongeveer zoals dit geïmplementeerd worden: Nou Finity leiding, wij van DAAP vinden het vrij vervelend dat de afspraken waren verwaterd. Een nieuw voorstel is bijvoorbeeld om geen dorpen meer te edelen van kleine spelertjes in een cluster (ik zeg maar iets) en we begraven alle gebeurtenissen. Het is bekend wat de Finity aanhang dan zou zeggen: Ja lekker dan. Eerst een dorp van die en die edelen en dan vervolgens achteraf komen van "ja we vinden het zielig voor ze en zullen het niet meer doen" en wel ervan geprofiteerd hebben. Vice versa is dat met DW en zijn BB CF. Ja beste DAAP leiding wij hebben een voorstel waarbij we geen bb's meer edelen in het cluster van de vijand en begraven de afgelopen gebeurtenissen. Dan zeggen de DAAP leden van: Ja vriend is wel leuk en aardig, maar daar kom je mee nadat het gebeurd is.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487776907

Guest
16:18 Single Malt was online op het W43 AF forum. Het is meer dan 20 uur geleden dat een BBK lid (Ownageforyou) iets vroeg aan de desbetreffende persoon. Tot op heden heeft deze speler, die het toch netjes vroeg, geen antwoord gehad. In de 20 uur die verstreken zijn is Single Malt meerdere malen online geweest en heeft gereageerd op meerdere andere forumtopics. Mij is geleerd dat het onbeleefd is om mensen te laten wachten. Ik neem aan dat het niet te veel tijd kost om een reactie te plaatsen als je jezelf kunt verantwoorden. Zeker uit zijn eerdere posts heeft die op mij de intentie gewekt dat hij een goede gegronde argument had. Het lijkt mij dan ook niet zo moeilijk om die na de posts van Ownageforyou te reageren.

Ik ga eens zoeken welke reactie je precies bedoeld :eek:
 

DeletedUser69389

Guest
Ok, daar heb je me wel :p Laat dat van DBTD maar weg, dat was idd even een foute denkwijze van mijn kant :)

Maar algemene punt blijft wel staan: als wij nu toegeven en dat dorp afstaan aan Sjeinen (dus niet 'terug'geven) staan we eigenlijk impliciet toe dat enkel Finity de dorpen van zswader mag edelen, omdat als wij het doen het 'bewust CF'en' is. Is dus eigenlijk gewoon een cheape manier om het front van Sjeinen een heel stuk sterker te maken. Die dorpen komen Finity niet gewoon toe he, omdat ze toevallig (al maanden) wat verder naar voor liggen.

Nu, dat zijn mijn 5 cents, alles wordt besproken binnen het account en met de leiding, we komen er wel uit.

Also zswader is een haar, niet een hem :p

Foutieve asumptie. Het betreft dorpen van Zswader in het cluster van Finity. Wie zegt dat wij vinden dat jullie haar dorpen in Daap niet mogen edelen? Die dorpen komen evenmin aan Daap toe. Het latere argument van vallen en internen slaat helemaal nergens op, want 2 weken terug werd een samenwerking nog ontkend.:eek:

Wat een dikke vette onzinpost is dit. Dat zwsader breekt door de ligging heeft niks met ons te maken, het was allemaal te verwachten en toch wou Daap een 'pbg' ermee om ons te kloten. Nu breken wij het en gaan jullie het internen om het allemaal nog een pakje zieliger te maken? Als het zo zit, je weet dat wij het ook zielig kunnen spelen.

En als het een onderdeel van Daap is, waarom geen recruit? Dat begrijp ik echt niet he. Ze hoort bij Daap, dus ze edelt voor Daap dus het is jouw recht om ons te cfen via een account dat eigenlijk niet in Daap zit maar bij Daap hoort. Mooi. Dan ga ik even wat noobs in jullie stamcluster aanspreken en zeggen dat ze vanaf heden bij finity horen, mag ik ze dan ook overnemen? Jouw redenatie slaat kant noch wal.

Die CF getuigt van zwak spel van team Psycho, als jullie hem niet teruggeven, weet ik wel wat ik aan jullie heb en wat ik er maar tegen zal moeten doen. ;)

Ik noem het: actie-reactie. :D

Enorm zwak spel.

Als Daap dit opgelost wilt zien worden je vindt mijn skypeadres onder mijn afbeelding. Lijkt me verstandig als Daap goed nadenkt over wat ze eigenlijk willen bereiken met dit spel, want een verstandig besluit kan ik het niet noemen en gelukkig sta ik daar niet alleen in, gezien de reacties die ik van meerdere daap spelers krijg via skype welke niet willen hebben waar sommigen van Daap nu wel naartoe willen gaan, getuige hun acties. Iets wat ik ook niet wil, maar dit kunnen we niet blijven tolereren.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Mag ik dan vragen hoe jullie bij deze speler zijn terechtgekomen? En wat de intentie van de overeenkomat was initieel. Want dat deffen is van na jullie overeenkomst (of ben ik mis?).

Als ik het me goed herinner, heeft prinsesjoni contact met Zswader opgenomen toentertijd. De reden hiervoor was, omdat het bij een aantal personen bekend was dat het hier een kwalitatief sterke bespeler betrof. Het leek ons in de situatie die er toen voor lag strategischer om de aandacht op Deceived en Sjeinen te vestigen i.p.v. Zswader er ook nog eens bij. Een goede speler met goede ligging was het argument wat ik me kan herinneren. Zo van het één is het ander gekomen en ze is toegevoegd in de Skypechat en is redelijk ineen gesmolten met Daap(-leden)

Voor een exacte argumentatie met skypelogs en screens o.i.d. moet ik even tijd vrij maken en dit kan ik niet via de webversie voor Skype (op werk) regelen. Dit zou dus pas donderdagavond worden als ik weer thuis achter m'n laptop zit :)

Overigens, over de kwestie die hierboven wordt besproken. Ik heb de Daap leiding gemeld me terug te trekken van W43 gistermiddag en voel me dus niet genoodzaakt hierop te reageren. Daarentegen wil ik ook weer niet dat Daap binnen één dag gemold word door een CF oorlog waar Finity duidelijk de overhand in zal hebben. Ik heb dus aan de leiding van Daap gevraagd contact op te nemen met de Finity leiding om dit als volwassenen tot een goede overeenkomst te laten komen. Ik heb zelf pas donderdagavond tijd, anders had ik bijgesprongen en dit zelf nog geregeld. Aan de Finity leiding dus een kreet om niet overhaaste beslissingen te gaan maken en nog even geduld te hebben :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75798

Guest
Martijn, jij bent niet benoemd om deze situatie op te lossen. Hou je er buiten.
 

DeletedUser9529

Guest
Bonaya, denk dat de heren van BBK het vooral hebben over de recruits in Faber van Cheae en Chandor aangezien die in die buurt liggen :) Voor zover ik weet was het inderdaad Jorn van prinsesjoni die al langere tijd contact had met deze spelers en ze naar Faber heeft gehaald, het fijne weet ik er ook niet van.

En wat betreft die CF's, wij gaan dat zeker bespreken binnen Daap en gaan dan een hopelijk constructieve dialoog aan met de betreffende spelers van Finity. Is niet dat we dit zomaar gaan negeren, dus even geduld. Met die CF kunnen we op dit moment toch nog helemaal niets dus het moet niet binnen het uurtje geregeld zijn. Eerst even wachten tot de belanghebbende spelers + leiding online komen en dan laten we wel iets weten.
 

DeletedUser63354

Guest
Max deze eerdere gebeurtenissen waar je het over hebt. Gaat het daarover bij het nieuwe voorstel? Nope, dat staat volledig los. De meeste zaken daarvan zijn al opgelost (DF & Purr), anderen onopgelost of iig nog gezeik over (Killb, DW).

Dat gesprek met Jeremy, ik ben atm niet op pc of uberhaupt online dus kan lastig doorsturen. Ik heb t wel naar Useless one gestuurd ( op aanvraag van Ownage), wellicht dat hij je eventjes kan helpen :)
 

DeletedUser63354

Guest
Hoef je niet zo debiel te reageren. Ik probeer alleen te voorkomen dat deze wereld terugkeert richting het niveau van toen Babe er was. :eek:

Het lijkt me het beste als jij je er even buiten houdt. Je leiding heeft een groeps chat tussen Daap & Finity leiding gemaakt, dus die steken die je tracht uit te delen met 'Enorm zwak spel' bevorderen de gesprekken uiteraard 0.

Ook je skype naar mij met, wat was het?, '(sarcasmic)' heeft niet zogeel nut natuurlijk. Of wat wilde je ermee bereiken? Dat we nu opeens aan alle wensen van Finity voldoen?
 

DeletedUser63354

Guest
Ik bedoelde die reactie positief, niet negatief. Oftewel, ik zeg dat er los van staan, en eventueel nog over gesproken kunnen worden.
 

DeletedUser69389

Guest
Het lijkt me het beste als jij je er even buiten houdt. Je leiding heeft een groeps chat tussen Daap & Finity leiding gemaakt, dus die steken die je tracht uit te delen met 'Enorm zwak spel' bevorderen de gesprekken uiteraard 0.

Ook je skype naar mij met, wat was het?, '(sarcasmic)' heeft niet zogeel nut natuurlijk. Of wat wilde je ermee bereiken? Dat we nu opeens aan alle wensen van Finity voldoen?

Je weet evengoed als ik dat op het moment van posten er nog geen sprake was van een dergelijke chat, maar ach zal toch wel weer een flauwe kutsmoes uitrollen zoals zo vaker.:eek:
 

DeletedUser75798

Guest
Tonen dat we willen afspraken maken? Als er niets uit de bus komt, wat voor beide partijen redelijk is gaat er ook niets gebeuren.
 
Reactiescore
38
Euhm, dit kon je ook in een pm sturen naar mr. Underground hoor. Geen reden om dit hier zomaar op een ander forum te gaan zetten.
Al ben ik nu wel benieuwd geworden naar de soapserie die ik hier meen te zien op w45. :D
 
Bovenaan