Een ruïnering van vertrouwen; Annabel / Vitae

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.367
Als je hier meervoud spreekt dan kun je maar twee mensen bedoelen: namelijk jij zelf en Dennis. In die chat zijn verder namelijk geen stabbers te vinden. Erg jammer weer.

Kale poes en kingsdorp, en ook de Rush leden die er aan meededen. Iedereen wist ervan maar zei er niets van :D
 

DeletedUser

Guest
Een stam oprichten met leden van een andere stam, die zich voor doen als andere mensen en samenwerken met de vijand van de eigen stam noem ik stabben.

Echter is dat een zodanig versimpeld beeld van de werkelijkheid, dat het gewoon geen goed beeld geeft. KP en KD waren niet tevreden binnen WAO en zijn verder gaan kijken. Logischerwijs komen zij uit bij nabijgelegen spelers die ook wel oor naar zo'n situatie hebben. Het idee om een nieuwe stam op te richten ontstaat en blijkbaar is daar een tijdje over gesproken. Tot nu toe gaat er in mijn ogen niet zoveel fout. Dit gebeurt wel vaker. Stuff/Vestri/SWAT deed dit zo'n beetje iedere week.

Het wel of niet stabben zit hem in de voorwaarden waarmee KP en KD afscheid wilden nemen. Mochten zij daarbij gewoon een NAP afspreken, doen zij toch niet echt iets fout? Ja, natuurlijk vindt Jannes dit niet leuk en is het een aderlating voor heel WAO, maar dat het niet leuk is, maakt het geen stab. Mocht ik gewoon iets compleet gemist hebben, hoor ik het graag. Voor zover ik weet is er echter niet zoveel aan de hand.

Dat hele Dennis/Peter gebeuren staat verder compleet los van dit plan en de vermeende contacten met Seau zouden ook meer dan logisch zijn. Waarom zou je immers een stam oprichten zonder enige voorspoedigheid in het vooruitzicht te hebben. Nogmaals, als Northern gewoon opgericht was en daarna nette voorwaarden met WAO had afgesproken, dan valt ze niets te verwijten.

Danny gaat echt vervolgens maar spioneren, zijn positie in de wereld was vrij waardeloos geworden en dus gata hij over op dit soort acties. Puur uit eigen belang liegt hij zichzelf een weg in het plan van de Northernjongens en verlaagt zich tot een niveau dat zij in mijn ogen echt nog niet bereikt hadden. Waarom zou dit wel acceptabel zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76151

Guest
Wist van wat? Meededen aan wat?

Troll opmerkingen...

Punkerke heeft tussen 13-11 en 02-12 VV gehad van Bekro. Via de vv zijn er BB dorpen ge-edeld in het cluster van Anna. Beetje raar om je 'toekomstige stamgenoot' te gaan clusterfucken, niet?
 
Reactiescore
30
Waar ik nog even op wilde reageren is dat Vitae KP heeft platgegooid, waarbij hun argument een moreel argument was, terwijl in werkelijkheid het een tactische/nuttige reden had? Ietwat lame misschien, maar ook weer niet heel ernstig. Je kan verwachten dat er meerdere redenen achter zitten.

Uhmm, wel heel makkelijk om het aandacht van het andere topic af te houden als je de discussie driedubbel en dwars verliest.

Daarnaast is Danny verre van een stabber, troller ja dat zeker...
Volgens mij was het ook al lang bekend dat KP een sollicitatie o.i.d heeft lopen bij Seau, dus als Annabelle dat nu bij Vitae heeft / had wat boeit dat?
Jullie doen nu net alsof KP niet weggespeeld was mocht Annabelle pro seau zijn, jullie hebben in de hele situatie rondom KP al zitten falen, en nu wil je er nog een hoofdstuk aan toe gaan voegen wat ook gedoemd is om te gaan falen. Just dont, communiceren jullie überhaupt wel in Seau. met dit soort dingen? De ene post is nog dommer dan de andere, Krepox & Mike als losgeslagen projectielen en de rest als een stelletje meelopers, stabber verdedigers en ze hebben volgens mij geen eens een idee waarover ze überhaupt posten...

Het leuke aan jouw posts is dat je er ook uit kan opmaken wat voor een figuur jij min of meer bent als persoon. Beetje simpel aangelegd, lekker van alles over één kam scheren om het jezelf gemakkelijk te maken en een paar drogredenen noemen die op het eerste gezicht logisch lijken maar in feite geen hout snijden. Andermans posts ''dom'' noemen verbloemt dit helaas niet voor je.
 

DeletedUser71618

Guest
Echter is dat een zodanig versimpeld beeld van de werkelijkheid, dat het gewoon geen goed beeld geeft. KP en KD waren niet tevreden binnen WAO en zijn verder gaan kijken. Logischerwijs komen zij uit bij nabijgelegen spelers die ook wel oor naar zo'n situatie hebben. Het idee om een nieuwe stam op te richten ontstaat en blijkbaar is daar een tijdje over gesproken. Tot nu toe gaat er in mijn ogen niet zoveel fout. Dit gebeurt wel vaker. Stuff/Vestri/SWAT deed dit zo'n beetje iedere week.

Het wel of niet stabben zit hem in de voorwaarden waarmee KP en KD afscheid wilden nemen. Mochten zij daarbij gewoon een NAP afspreken, doen zij toch niet echt iets fout? Ja, natuurlijk vindt Jannes dit niet leuk en is het een aderlating voor heel WAO, maar dat het niet leuk is, maakt het geen stab.

Dat hele Dennis/Peter gebeuren staat verder compleet los van dit plan en de vermeende contacten met Seau zouden ook meer dan logisch zijn. Waarom zou je immers een stam oprichten zonder enige voorspoedigheid in het vooruitzicht te hebben. Nogmaals, als Northern gewoon opgericht was en nette voorwaarden met WAO had afgesproken, dan valt ze niets te verwijten.

Danny gaat echt vervolgens maar spioneren, zijn positie in de wereld was vrij waardeloos geworden en dus gata hij over op dit soort acties. Puur uit eigen belang liegt hij zichzelf een weg in het plan van de Northernjongens en verlaagt zich tot een niveau dat zij in mijn ogen echt nog niet bereikt hadden. Waarom zou dit wel acceptabel zijn?

In principe speelde Rise Against hetzelfde spelletje als Kale Poes en vooral Kingsdorp vanuit dat perspectief (op het letterlijke stabben met de NAP en dergelijke zaken na dan). Vanuit de eigen situatie kijken naar betere opties om vanuit eigen belang een betere toekomst te krijgen.

Waar KP/KD langere tijd in WAO verbleven en zo daar alle informatie zouden blijven meekrijgen, terwijl ze al wel besprekingen hebben met Seau om zich tégen WAO te keren, gaat Rise Against oppervlakkig mee praten in de Northern-stam terwijl hij besprekingen heeft om bij Vitae aan de slag te gaan. Hij zou zichzelf als, toen voor de buitenwereld nog 'neutrale' partij behoorlijk in de voet schieten als hij zonder duidelijke reden Northern zou afwijzen - maar zolang hij zelf niet toezegt Northern echt te joinen hebben zij te makkelijk een speler in vertrouwen genomen. Hij stabt immers niet, hij valt geen partijen aan van Northern die niks met de stab van KP jegens Rise Against te maken hebben (aka, alleen KP), hij breekt alleen het vertrouwen dat men dacht te kunnen hebben.

En dat vertrouwensspelletje is gewoon een interessant aspect binnen TW. KP/KD hadden geen vertrouwen meer in WAO en willen een nieuwe stam stichten; WAO had geen vertrouwen meer in KP/KD en flikkert ze eruit, achteraf terecht omdat ze toch al bezig waren met een alliantie tégen WAO. Jullie hebben wel vertrouwen gehad in Rise Against, welke jullie er vooralsnog niet uitgedonderd hadden omdat jullie geen aanleiding zagen om te denken dat hij andere intenties had, andere stammen op het oog had. Als hij bij de stam gezet wordt zonder zelf te solliciteren of aan te geven dat hij meedoet met de stam geven jullie hem gewoon 'gratis' informatie die hij kan gebruiken voor zijn eigen doeleinden.

Om een lang verhaal kort te maken: zo lang hij geen officiële afspraken verbreekt stabt hij niet. Hij speelt alleen in op aspecten van TW die zich constant overal voordoen en de een moreel verwerpelijk vindt, de ander niet. Achter de rug van een stam die denkt dat jij bij ze hoort en blijft horen toch al bij andere stammen je plekje verwerven is immers een fenomeen dat zich diep in TW genesteld heeft.

Mijn visie daarop mag in ieder geval duidelijk zijn; informatie die je verkrijgt gebruiken voor je eigen belang is de normaalste zaak van de wereld. Het hele gezeur over alle kleine dingetjes die (im)moreel zouden zijn verpest een aantal hele interessante aspecten van TW.
 
Reactiescore
1.367
In principe speelde Rise Against hetzelfde spelletje als Kale Poes en vooral Kingsdorp vanuit dat perspectief (op het letterlijke stabben met de NAP en dergelijke zaken na dan). Vanuit de eigen situatie kijken naar betere opties om vanuit eigen belang een betere toekomst te krijgen.

Waar KP/KD langere tijd in WAO verbleven en zo daar alle informatie zouden blijven meekrijgen, terwijl ze al wel besprekingen hebben met Seau om zich tégen WAO te keren, gaat Rise Against oppervlakkig mee praten in de Northern-stam terwijl hij besprekingen heeft om bij Vitae aan de slag te gaan. Hij zou zichzelf als, toen voor de buitenwereld nog 'neutrale' partij behoorlijk in de voet schieten als hij zonder duidelijke reden Northern zou afwijzen - maar zolang hij zelf niet toezegt Northern echt te joinen hebben zij te makkelijk een speler in vertrouwen genomen. Hij stabt immers niet, hij valt geen partijen aan van Northern die niks met de stab van KP jegens Rise Against te maken hebben (aka, alleen KP), hij breekt alleen het vertrouwen dat men dacht te kunnen hebben.

En dat vertrouwensspelletje is gewoon een interessant aspect binnen TW. KP/KD hadden geen vertrouwen meer in WAO en willen een nieuwe stam stichten; WAO had geen vertrouwen meer in KP/KD en flikkert ze eruit, achteraf terecht omdat ze toch al bezig waren met een alliantie tégen WAO. Jullie hebben wel vertrouwen gehad in Rise Against, welke jullie er vooralsnog niet uitgedonderd hadden omdat jullie geen aanleiding zagen om te denken dat hij andere intenties had, andere stammen op het oog had. Als hij bij de stam gezet wordt zonder zelf te solliciteren of aan te geven dat hij meedoet met de stam geven jullie hem gewoon 'gratis' informatie die hij kan gebruiken voor zijn eigen doeleinden.

Om een lang verhaal kort te maken: zo lang hij geen officiële afspraken verbreekt stabt hij niet. Hij speelt alleen in op aspecten van TW die zich constant overal voordoen en de een moreel verwerpelijk vindt, de ander niet. Achter de rug van een stam die denkt dat jij bij ze hoort en blijft horen toch al bij andere stammen je plekje verwerven is immers een fenomeen dat zich diep in TW genesteld heeft.

Mijn visie daarop mag in ieder geval duidelijk zijn; informatie die je verkrijgt gebruiken voor je eigen belang is de normaalste zaak van de wereld. Het hele gezeur over alle kleine dingetjes die (im)moreel zouden zijn verpest een aantal hele interessante aspecten van TW.

Bedankt, zo had ik het ook willen verwoorden als ik het niet heel grappig vond :D
 

DeletedUser71618

Guest
Bedankt, zo had ik het ook willen verwoorden als ik het niet heel grappig vond :D

Maar als jij dat zegt, dan ben je ook van mening dat KP/KD geen stab begaan door de stam Northern op te willen richten. De enige stabs die plaatsgevonden hebben zijn die van Kale Poes jegens jou in verband met de NAP.
 
Reactiescore
1.367
Maar als jij dat zegt, dan ben je ook van mening dat KP/KD geen stab begaan door de stam Northern op te willen richten. De enige stabs die plaatsgevonden hebben zijn die van Kale Poes jegens jou in verband met de NAP.

Klopt, northern was ook geen stab aangezien ze nog geen plan hadden om WAO te verlaten, misschien als ze langer de tijd hadden dat het het wel werd, maar zover kwam het iig niet door mij. Het was wel laf om erin te blijven tho.
 

DeletedUser73147

Guest
Waar ik nog even op wilde reageren is dat Vitae KP heeft platgegooid, waarbij hun argument een moreel argument was, terwijl in werkelijkheid het een tactische/nuttige reden had? Ietwat lame misschien, maar ook weer niet heel ernstig. Je kan verwachten dat er meerdere redenen achter zitten.



Het leuke aan jouw posts is dat je er ook uit kan opmaken wat voor een figuur jij min of meer bent als persoon. Beetje simpel aangelegd, lekker van alles over één kam scheren om het jezelf gemakkelijk te maken en een paar drogredenen noemen die op het eerste gezicht logisch lijken maar in feite geen hout snijden. Andermans posts ''dom'' noemen verbloemt dit helaas niet voor je.

Zolang jullie geen bewijs leveren, nog inleven en alle feiten weten zal ik je als Seau zijnde gewoon stilhouden, doe ik toch ook in het andere topic? Ik kan wel poep gaan posten, maar daar krijg je helaas bruine vingers van and i dislike buin.
 

DeletedUser50613

Guest
Als ik kijk naar de situatie heeft annabelle gedaan wat hij moest om het account te laten bestaan, dat kan ik geen stab noemen hoogstens een beetje oneerlijk spel.

Grappige redenering..

KP die overweegt om WAO te verlaten om bij NoP te spelen, in de eerste plaats om tegen Vitae te vechten (en zijn toekomst te bewaren), wordt vertaald naar stabben.

En wat Anna doet 'hoogstens een beetje oneerlijk spel'?

Tsja wanneer het niet een verhaal is waarin jij je kunt vinden staan er onwaarheden in. Maar wat vaststaat is dat Kale Poes aan enorm vies spel heeft gedaan of van plan was en alleen maar voor eigen gewin.;)

Maar dat bevestigd dus weer het beeld dat Kale Poes voorzichzelf speelde en niet voor de stam en wat ook vaker is gebeurd. Het is dat ik Dennis de kans wil geven om zijn eigen verhaal te doen, want ik kan aantonen dat alles wat die heeft gedaan puur in het belang van Kale Poes zelf is en niet die van WAO. Dat maakt hem dus weldegelijk een stabber.

Twee topics, twee meningen blijkbaar..

Punkerke heeft tussen 13-11 en 02-12 VV gehad van Bekro. Via de vv zijn er BB dorpen ge-edeld in het cluster van Anna. Beetje raar om je 'toekomstige stamgenoot' te gaan clusterfucken, niet?

Die vv heb ik niet doorlopend gehad. En ik heb geen bb'tjes zitten edelen op dat account.

Wat voorgeedelt en dat was alles.
 

DeletedUser65921

Guest
Klopt, northern was ook geen stab aangezien ze nog geen plan hadden om WAO te verlaten, misschien als ze langer de tijd hadden dat het het wel werd, maar zover kwam het iig niet door mij. Het was wel laf om erin te blijven tho.

ik was nooit van plan te joinen dus nee, van stabben is geen sprake aangezien er geen afspraken zijn gemaakt :D
En nee, ik speel iedereen van die stab stam iedere dag van de week weg. Ez

Alles van die chat heb ik doorgespeeld, fk stabbers.

Je spreekt jezelf wel graag tegen he :p

De rest van al deze discussie heb ik hoogstens diagonaal gelezen, dus vraag me daar niks over
 

DeletedUser47069

Guest
Zolang jullie geen bewijs leveren, nog inleven en alle feiten weten zal ik je als Seau zijnde gewoon stilhouden, doe ik toch ook in het andere topic? Ik kan wel poep gaan posten, maar daar krijg je helaas bruine vingers van and i dislike buin.

bruin is niet zo erg hoor, alleen als je het met kak associeert. :eek:
 

DeletedUser67517

Guest
Hallo, mag ik nog een reactie waarom Vitae in dit topic staat vernoemt?
 

DeletedUser75826

Guest
Ik heb het gelezen en snap er niks van. Aangezien ik objectief wil oordelen en niet meteen ga haten omdat dat mij het best uitkomt (Seau.) wil ik weten wat er gestabt is of niet eerlijk is geweest. Want ik kan dat niet opmaken uit dit topic. Dus zeg het is Global? Wat is er fout gegaan....
 

DeletedUser71618

Guest
Grappige redenering..

KP die overweegt om WAO te verlaten om bij NoP te spelen, in de eerste plaats om tegen Vitae te vechten (en zijn toekomst te bewaren), wordt vertaald naar stabben.

En wat Anna doet 'hoogstens een beetje oneerlijk spel'?

https://forum.tribalwars.nl/showthr...nnabel-Vitae&p=5847519&viewfull=1#post5847519

Omdat volgens Vitae de kata aanvallen een reactie waren op de stabs/rekening. Dit is niet het geval, en dat wou ik er mee aantonen.

https://forum.tribalwars.nl/showthr...nnabel-Vitae&p=5847466&viewfull=1#post5847466

Ben benieuwd!

En als laatste: waar is de post van Vitae over de stab/rekening voor de kata's? Heb een deel van het andere topic niet meer gelezen, heb je die evt in een linkje voor me? Ben wel benieuwd nl.
 
Reactiescore
7.931
En als laatste: waar is de post van Vitae over de stab/rekening voor de kata's? Heb een deel van het andere topic niet meer gelezen, heb je die evt in een linkje voor me? Ben wel benieuwd nl.

Vitae's principes zijn de gehele wereld al te toetsen. Heb je een Vitae'er overmatig kata's zien gooien op een speler om deze volledig af te breken zonder dat daar een reden voor is? :) Spelers die tot op heden neer gekata't zijn door vitae hebben het daar altijd zelf naar gemaakt. Corne welke clusterfuckte met barbaren dorpen, fexeris welke met rush meedeed in de lang durende katasloop actie van Rush, en wederom een bot gebruiker als ik mag uit gaan van de 4 timings op dezelfde milliseconde en de woorden van andere Rush spelers welke dit erkent hebben. A different Life welke wederom mee gedaan heeft aan de katasloop actie van Rush. His Noodly, same als A different life. Keer op keer dat er iemand door Vitae met kata's gepakt is, is het al reactie op geweest. Het val dus zeer zeker wel te toetsen voor welke soort praktijken Vitae kata's gebruikt om op te reageren, en daarnaast is er al aangegeven dat we voorlopig niet zullen reageren buiten het feit dat er nog een rekening met kale poes openstond. Later in detail treden hierover word overigens niet uitgesloten.

Deze
 

DeletedUser

Guest
In principe speelde Rise Against hetzelfde spelletje als Kale Poes en vooral Kingsdorp vanuit dat perspectief (op het letterlijke stabben met de NAP en dergelijke zaken na dan). Vanuit de eigen situatie kijken naar betere opties om vanuit eigen belang een betere toekomst te krijgen.

Waar KP/KD langere tijd in WAO verbleven en zo daar alle informatie zouden blijven meekrijgen, terwijl ze al wel besprekingen hebben met Seau om zich tégen WAO te keren, gaat Rise Against oppervlakkig mee praten in de Northern-stam terwijl hij besprekingen heeft om bij Vitae aan de slag te gaan. Hij zou zichzelf als, toen voor de buitenwereld nog 'neutrale' partij behoorlijk in de voet schieten als hij zonder duidelijke reden Northern zou afwijzen - maar zolang hij zelf niet toezegt Northern echt te joinen hebben zij te makkelijk een speler in vertrouwen genomen. Hij stabt immers niet, hij valt geen partijen aan van Northern die niks met de stab van KP jegens Rise Against te maken hebben (aka, alleen KP), hij breekt alleen het vertrouwen dat men dacht te kunnen hebben.

En dat vertrouwensspelletje is gewoon een interessant aspect binnen TW. KP/KD hadden geen vertrouwen meer in WAO en willen een nieuwe stam stichten; WAO had geen vertrouwen meer in KP/KD en flikkert ze eruit, achteraf terecht omdat ze toch al bezig waren met een alliantie tégen WAO. Jullie hebben wel vertrouwen gehad in Rise Against, welke jullie er vooralsnog niet uitgedonderd hadden omdat jullie geen aanleiding zagen om te denken dat hij andere intenties had, andere stammen op het oog had. Als hij bij de stam gezet wordt zonder zelf te solliciteren of aan te geven dat hij meedoet met de stam geven jullie hem gewoon 'gratis' informatie die hij kan gebruiken voor zijn eigen doeleinden.

Om een lang verhaal kort te maken: zo lang hij geen officiële afspraken verbreekt stabt hij niet. Hij speelt alleen in op aspecten van TW die zich constant overal voordoen en de een moreel verwerpelijk vindt, de ander niet. Achter de rug van een stam die denkt dat jij bij ze hoort en blijft horen toch al bij andere stammen je plekje verwerven is immers een fenomeen dat zich diep in TW genesteld heeft.

Mijn visie daarop mag in ieder geval duidelijk zijn; informatie die je verkrijgt gebruiken voor je eigen belang is de normaalste zaak van de wereld. Het hele gezeur over alle kleine dingetjes die (im)moreel zouden zijn verpest een aantal hele interessante aspecten van TW.

De redenering die jij volgt kan alleen even makkelijk worden toegepast op het geval van KP. Jij zegt immers dat het aan de naïeviteit van de Northernjongens ligt dat zij zo bespioneerd zijn en dat het daarom Danny niet aangerekend kan worden. Is het volgens die redenering dan ook WAO's eigen schuld dat zijn op enig moment KP in vertrouwen hebben genomen? Is het dan ook niet aan WAO te wijten dat dit heeft kunnen gebeuren? Of is het puur de mate van naieviteit die bepaalt of iets wel of niet verwerpelijk is? Anders is het gewoon hypocrisie.

Daarnaast formuleer je een heel interessant en problematisch criterium voor een 'stab'. nl. "zo lang hij geen officiële afspraken verbreekt stabt hij niet." Wat is dan een officiële afspraak? Volgens mij heb ik nooit akkoord moeten gaan met een afspraak die mij verbiedt om de treintjes van een stamgenoot te snipen. Misschien loopt WAO daarmee zwaar achter op de rest, maar ik heb eigenlijk nooit een officieel reglement gezien, laat staan ondertekend.
Volgens jouw redenering heeft KP dus eigenlijk ook nooit gestabt.

Ik heb het geluk dat ik nu aan geen enkel account of stam gebonden ben en daarom lekker kan posten zonder bij te dragen aan de hypocrisie. Sterker nog, ik kan deze aan het licht brengen in post zoals die van jou. Nu is dat, ook in jouw geval, niet als aanval bedoeld. Ik ben het er volledig mee eens dat zulke vertrouwensaspecten het spel een stuk interessanter maken. Dat maakt zulke acties echter niet minder verwerpelijk.

Dit hele circus, waarin jij dat van Danny goed probeert te praten en daarbij perongeuk zo'n beetje iedere stab ooit verantwoord, is gewoon een prachtig voorbeeld van de twee maten waarmee gemeten wordt door iedereen. Daar zul je waarschijnlijk nooit iets aan doen, een genuanceerde en rationele post wordt zo aan de kant gezet door 5 weinig doordachte posts en vervolgens zijn het ook nog eens die posts die de opinie bepalen. Dat allemaal omdat het niveau gewoon niet bijster hoog ligt op het AF.
 

DeletedUser76151

Guest
Daarnaast formuleer je een heel interessant en problematisch criterium voor een 'stab'. nl. "zo lang hij geen officiële afspraken verbreekt stabt hij niet." Wat is dan een officiële afspraak? Volgens mij heb ik nooit akkoord moeten gaan met een afspraak die mij verbiedt om de treintjes van een stamgenoot te snipen. Misschien loopt WAO daarmee zwaar achter op de rest, maar ik heb eigenlijk nooit een officieel reglement gezien, laat staan ondertekend.
Volgens jouw redenering heeft KP dus eigenlijk ook nooit gestabt.

Jawel hoor, hij heeft wel degelijk gestabbed, Danny en dennis hadden NAP afspraken waar dennis zich niet aan heeft gehouden. Graag alles lezen voordat je met loze beweringen komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan