Vraagbaak.

DeletedUser

Guest
Het is niet voor TW (niet dat dat boeit ofzo) maar mijn vier eerste stappen zijn altijd dezelfde. Is er ergens een manier om die stappen op te slaan zodat ik gewoon die "tool" dan kan aanklikken en dat het toegepast wordt op mijn afbeelding of niet?
 

DeletedUser60895

Guest
Wacom bamboo tablet moet je kopen! Smudgen gaat veel vloeiender met een tablet.
Als je je een tablet aanschaft moet je wel rekenen dat het rond de 75 euro kost.

+als je eraan gewend bent (ik heb intuos) is het ook veel relaxter dan een muis man, zeker 75 euri waard
 

DeletedUser60895

Guest
niet anders dan normaal, het functioneert als een muis maar je kan er veel vloeiendere bewegingen mee maken
 

DeletedUser70476

Guest
Het is wel geen must, er zijn ook goede smudgers die het met de muis deden.
 

DeletedUser60895

Guest
Het is wel geen must, er zijn ook goede smudgers die het met de muis deden.

anubis haha

verder ligt het er een beetje aan wat je wilt doen, als je neigt naar strakke pochy stijl is een tablet veel belangrijker dan voor stijlen zoals tillos / fraq enzo
 

DeletedUser70476

Guest
Kost nu zelfs 50 (clicky). ;)
Zal erover nadenken.

Je moet wel erover nadenken dat je dan gewoon heel veel moet oefenen, want er zijn er meerdere geweest die wilden smudgen, tablet kopen dit dat en dan hadden ze de tablet gekocht(50-100euro) en na een maand was het allemaal te moeilijk en dan ligt dat ding gewoon in je kast te verstoffen. Ik zou eerst smudgen met de muis eens gaan uitproberen, zoveel mogelijk oefenen en als je het dan lekker ligt naar een tablet kijken;)
 

DeletedUser75791

Guest
Ik heb een vraag. Als je bijv bubbles/fractals op linear dodge zet, zie je het zwarte niet meer. Is er een mogelijkheid om zo al het zwarte weg te krijgen, zodat je alleen de bubbles overhoudt, als "render" zeg maar. Dus zeg maar een layer met een blending mode hetzelfde te behouden maar de blending mode op normal krijgen. Hoop dat jullie 't snappen :p
 
Bovenaan