Resist beëindigt de strijd en feliciteert Fruit met de overwinning.

DeletedUser

Guest
Het is geen correcte Nederlandstalige zin.
Het is "vanuit mijn kant".

@.Sensation, het ligt aan hem;)

Is het niet eerder "Ook felicitaties van mij" of "Ook Felicitaties langs mijn kant"?
Volgens mij kunnen beiden hoor. Misschien enkel niet in Nederland. Maar deze zin lees/ hoor ik wel vaker. Je hoort toch ook vaak: " Ook felicitaties met het behalen van je diploma langs mijn vader zijn kant", bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser53787

Guest
Is het niet eerder "Ook felicitaties van mij" of "Ook Felicitaties langs mijn kant"?
Volgens mij kunnen beiden hoor. Misschien enkel niet in Nederland. Maar deze zin lees/ hoor ik wel vaker. Je hoort toch ook vaak: " Ook felicitaties met het behalen van je diploma langs mijn vader zijn kant", bijvoorbeeld?


"Ook Felicitaties langs mijn kant", is niet correct, wat beter is is "Ook felicitaties vanuit mijn kant", ik ben er niet zeker van of dit 100% correct is maar daar ga ik wel vanuit.

Het soort zinnen die je benoemd kan je inderdaad vaker tegenkomen, echter wil dat niet zeggen dat het ook correct Nederlands is. Het woord 'langs' wordt in dat soort situaties dan ook niet in de juiste betekenis gebruikt, meestal moet het 'vanuit' of 'van' zijn.
 

DeletedUser

Guest
Maarja, NL en België verschillen op dat vlak. 't Is ook gewoon algemeen bekend dat Nederlanders er qua grammatica niets van bakken, met hun overvloed aan wat, hun, of me. Geen echt betrouwbare bron ofzo ;)
 

DeletedUser

Guest
Maarja, NL en België verschillen op dat vlak. 't Is ook gewoon algemeen bekend dat Nederlanders er qua grammatica niets van bakken, met hun overvloed aan wat, hun, of me. Geen echt betrouwbare bron ofzo ;)

De meeste nederlanders boeit het ook geen klote op het grammatica vlak:p
 

DeletedUser69459

Guest
Wauw, het is al erg als er op het propaganda forum van tw gemierenneukt wordt over grammatica :eek:
 

DeletedUser

Guest
Komt doordat de meeste op het juiste niveau zitten zonder al die regels te kennen:p, ik hoor btw bij die groep:rolleyes:

Ik kan je zo zeggen op havo haalde ik een 1 voor grammatica toets terwijl ik wél geleerd had nou dan is het echt slecht gesteld met mijn grammatica hoor :eek::p
 
Reactiescore
323
Ik kan je zo zeggen op havo haalde ik een 1 voor grammatica toets terwijl ik wél geleerd had nou dan is het echt slecht gesteld met mijn grammatica hoor :eek::p

Maakt niet uit. Ik zit op een Gymnasium, in het Engels is dat Grammar school. Dan schijn je erg goed te zijn in grammatica, oké, misschien ben ik dat wel, maar dat interesseert me voor geen meter. Fouten mogen best op een tw forum, als ze maar niet te veel opvallen, en bij jou valt dat opzich wel mee :D:D
 

DeletedUser

Guest
Al weer een jaar geleden dat dit topic werd gestart. Het was ook het einde van het spelen van TW voor mij. Mis het soms, maar geen zin om weer opnieuw te beginnen.
 

DeletedUser62862

Guest
Al weer een jaar geleden dat dit topic werd gestart. Het was ook het einde van het spelen van TW voor mij. Mis het soms, maar geen zin om weer opnieuw te beginnen.

Ben tot nu toe ook nog geen andere wereld tegen gekomen die deze evenaart :rolleyes:
 
Bovenaan