[Inschrijftopic] WvW #213

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Deleted User - 2265087

Guest
header-wakkerdam.jpg

Capricorno​

Instellingen:

Eindtijd stemmen: 20:30
Lynchstemmen: In het topic, dikgedrukt en rood. Wijzigen doe je als volgt: Capricorno -> Capricorno, anders telt het niet mee.
Burgermeesterstemmen: In het topic, dikgedrukt en blauw Wijzigen doe je als volgt: Capricorno -> Capricorno, anders telt het niet mee.
Speciale acties: Naar Capricorno, Via het forum!
Netwerken en claimen: Beide staan aan
Extra instellingen: Als er op dag 1 een speciaaltje inactief is, kan zijn rol gewisseld worden met de rol van een burger. Na dag 1 zal dit niet meer gebeuren en er verder gespeeld worden zoals er is gestart.
Printscreens zijn niet toegestaan! Als iemand een printscreen naar je toe stuurt, meld het mij meteen alsjeblieft!​

Rollen:

Goedjes:

Dorpsgek:

Mag elke nacht 3 namen opgeven, hij krijgt de rollen van deze 3 spelers + 2 random rollen in alfabetische volgorde terug.
Bijvoorbeeld:
Capricorno (burger) - DemocratischeZwijmelaars (wolf) - Marwolaeth (cupido)
Burger - Burger - Cupido - wolf - ziener
Een dorpsgek mag niet 2 nachten achter elkaar 2 dezelfde personen, en 3 nachten achter elkaar dezelfde persoon zien.

Muizenval:

De muizenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene die dan als eerst een posts plaatst na dit tijdstip wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet posten is ten strengste verboden! Als je hierop wordt betrapt vallen zowel de muizenval als de speler met wie die afspraken maakt dood!

Wijze burger:
De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
Voorbeeld: Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
Het antwoord is dan de hoeveelheid van een rol waarmee ze zijn gestart. Indien er al is geïnfecteerd zal er echter wel het aantal wolven waarmee is gestart + 1 komen. Als er nog welpen zijn, zullen die niet als wolf meegerekend worden.

Cherubijntje:
In de eerste 3 nachten mag hij 2 mensen opgeven om te beschermen tegen de lunch. Het beschermen lukt echter alleen maar als hij ook een speler opgeeft + een rol. Die rol moet een andere rol dan burger of bijrol zijn, maar mag verder alles zijn. Als hij de rol van de speler goed heeft, zullen de 2 opgegeven spelers beschermd worden.
Na 3 nachten zal hij als hij 2/3x heeft beschermt opgroeien tot beschermengel. Anders wordt hij burger.

Raaf:

De raaf mag het potje elke dag 1 speler opgeven bij de leider die 1 of 2 extra stemmen krijgt, daarvoor is 50% kans.
Maar er is ook een slechte raaf. Er is ook nog 50% kans dat de exra stem(men) van die raaf erop komen. Ze kunnen nooit alle 2 extra stemmen geven.

Priester:
De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
Is deze speler een wolf/heks/ketter, zal deze dood gaan. Anders gebeurt er niks.
Dit gebeurd overdag, maar hij heeft een masker op. Niemand die dus weet wie deze priester is!
Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, ook bij een mislukte actie.

Beul:

De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
Dit gebeurd overdag, maar hij heeft een masker op, dus niemand ziet wie hij is!

Weerhamster:

De weerhamster overleeft de lunch altijd, hoevaak hij geluncht zal worden. Echter zal die wel sterven zodra hij wordt gezien door de (slechte) dorpsgek!
De weerhamster gaat verder gewoon dood aan alle andere acties zoals de lynch.

Levensheks:

De levensheks heeft een drankje waarmee het lunchslachtoffer van de wolven tot leven kan worden gewekt. Zichzelf redden kan niet.
De heks krijgt niet te horen wie hij heeft gered.
De levensheks kan ook tegelijkertijd een doodsdrankje hebben en dus een complete heks zijn!

Doodsheks:
De doodsheks heeft een drankje waarmee een persoon kan worden vermoord.
De doodsheks kan tegelijkertijd ook een levensdrankje hebben en dus een complete heks zijn!

Jager:
Neemt iemand mee in zijn dood
Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Slechtjes:


Wolf:

Een wolf zonder extra krachten
Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf:
Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
Dit mag vanaf nacht 2, en gebeurt niet in plaats van de lunch.
De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf.
Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie.
Het wordt niet aangegeven als er een infectie is geweest. De infectiewolf sterft altijd als 'infectiewolf', zonder aan te geven of hij nog infectiekrachten had of niet.

Welp
Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
Welp mag proberen spelers te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Deze rol moet een speciale rol zijn, mag dus geen burger of bijrol zijn. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
De welp wordt na een onbekende nacht een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Rattenval:
De rattenval is de slechte variant van de muizenval.
De rattenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
De rattenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een post plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet posten is ten strengste verboden!
Aan het begin van het potje kent dat rattenval de wolven nog niet!

Slechte dorpsgek
De slechte dorspgek is de slechte variant van de dorspgek.
Hij mag elke nacht 3 personen opgeven. Hij krijgt dan de rollen van die 3 personen + 2 willekeurige rollen in alfabetische volgorde terug.
De slechte dorspgek kent aan het begin van het potje de wolven niet.

Ketter:
De ketter kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
Integendeel tot de priester heeft het water van de ketter geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
Zijn actie gebeurd overdag, maar de ketter heeft een masker op, dus niemand weet wie hij is!
De ketter kent de wolven niet, die moet hij zelf zien te ontdekken!

Slechte beul:
De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
Dit komt in het topic te staan en gebeurt overdag. Maar hij draagt een masker, dus niemand weet wie hij is!
Aan het begin van het potje kent de beul de slechtjes nog niet. Hij moet ze dus zelf zien te ontdekken!

Slechte Raaf:
De slechte raaf is de slechte variant van de raaf. Hij kan netzoals de goede raaf een extra stem opsturen naar de leider op een persoon. Er is 50% kans dat die speler 1 stem krijgt, en 50% kans dat die speler er 2 krijgt.
Verder is er 50% kans dat de extra stem(men) van de goede raaf tellen, of de extra stem(men) van de slechte raaf. Ze kunnen nooit allebei extra stemmen geven.

Note: De ketter, rattenval, slechte dorpsgek, slechte beul en de slechte raaf zijn slechts hulpjes van de slechtjes, en tellen niet mee als wolf. Als de wolven allemaal dood zijn hebben ze dus automatisch verloren!

Neutraaltjes:




Cupido:

Cupido schiet voor de eerste lunch twee personen die elkaars geliefden worden.
Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
Goed/slecht koppel wordt derde partij.
Goed/goed koppel wint met goedjes.
Slecht/Slecht koppel wint met slechtjes
Doel van Cupido is winnen met geliefden, in welke situatie dan ook, behalve als ze dood zijn, dan zoekt hij het maar uit.


Mythomaan:

De Mythomaan maakt in nacht 2 een belangrijke keuze voor wie hij 'ziet'.
Is deze een weerwolf, veranderd de Mythomaan ook in een weerwolf (geldt alleen voor wolven, dus niet voor welp e.d. Bij infectiewolf wordt hij een gewone wolf)
Is deze een (slechte) dorpsgek/muizenval, dan wordt de Mythomaan ook een (slechte) dorpsgek/muizenval.
Is deze een heks, dan wordt de Mythomaan een heks.
In alle andere gevallen wordt de Mythomaan een burger.

Verhullende speler:
Deze speler heeft als doel zoveel mogelijk chaos te maken in het potje.
2x in een potje mag hij een bericht naar de spelleider sturen dat hij de rollen van de spelers die die nacht dood gaan wil verbergen. Dan zal er niet bij staan hoe een speler dood is gegaan, en wat de rol is. De verhullende speler mag niet 2 nachten achter elkaar de rollen verhullen en niet op nacht 1 verhullen.
Na de 2de actie krijgt hij de rol van 1 v/d overleden spelers (wordt random gekozen).
Is het een heks krijgt hij het aantal drankjes dat de heks nog over heeft.
Is het een (slechte)beul/priester/ketter krijgt hij de actie als die nog over is.


Bijrollen:


Ijzeren Hein:
De ijzeren hein is beschermd tegen twee gebeurtenissen.
Als de jager de ijzeren hein mee het graf in wil nemen zal er niets gebeuren, de ijzeren hein is dan wel bekend.
Als de (slechte) beul de ijzeren hein wil vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven, de identiteit van de ijzeren hein is dan ook bekend.
De ijzeren hein kan elke gewone rol hebben, hij kan dus ook weerwolf zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
 

DeletedUser

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
 

Deleted User - 2265087

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
 

DeletedUser

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
 
Reactiescore
1.577
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
8. nonkel jos

Ik heb deze week wel wat tijd!!
 

DeletedUser76086

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
8. nonkel jos
9. Snowflake.
 

DeletedUser73803

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
8. nonkel jos
9. Snowflake.
10. dark-knight
 

DeletedUser73091

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
8. nonkel jos
9. Snowflake.
10. dark-knight
11. ThunderStyle

zolang ie niet langer dan een week duurt heb ik tijd (kan volgend weekend niet)
 

DeletedUser

Guest
1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
8. nonkel jos
9. Snowflake.
10. dark-knight
11. ThunderStyle
12. Gekkou Hayate
 

DeletedUser

Guest
O een netwerk potje, laat maar.

1. Netsky
2. CrazySobek
3. Bappos
4. DemocratischeZwijmelaars
5. Amber Heard
5. Kunjack
6. Marwolaeth
7. ajbk
8. nonkel jos
9. Snowflake.
10. dark-knight
11. ThunderStyle
12. Gekkou Hayate
 
Bovenaan