Praattopic

DeletedUser37502

Guest
Je moet je ook niet op glad ijs begeven. Er waren tal van manieren geweest om deze risico`s te vermijden oftewel door alle tools via email te sturen en erheen gaan zonder eigen laptop. Of TW hiervan op de hoogte stellen en vragen of het geoorloofd zou zijn.

Dat beiden accounts een straf opgelegd hebben gekregen is volledig jullie eigen schuld en enkel aan jullie zelf toe te schrijven.

Verder blijkt het wel weer dat Mercy enkel en alleen op de goede wind wil varen maar bij een goede tegenslag de spelers 1 voor 1 afdruipen. Wij hebben ook enorm veel tegenslagen moeten incasseren en zijn er uiteindelijk enkel sterker uitgekomen door onze rug te rechten.

Kan niet anders concluderen dat Mercy gewoon een zwakke stam is. Dit is in het verleden enkel gecamoufleerd geweest door honderden spelers te blijven recruiteren.

Mooi om te zien dat jullie met de eindstrijd in zicht gezamenlijk keihard falen. :D
 

DeletedUser67299

Guest
magnar ik zou als ik van jou was niet uitspreken over Duckje en famdecibel. Zijn beide goeie mods (1 ervan is goeie CM). Beide doen hun werk uitstekend en zullen dus zeker geen fout gemaakt hebben bij het opleggen van een straf. Het is zoals nightmare al zei, het feit dat jullie accounts een straf hebben gekregen is gewoon een domme fout van die personen geweest MAAR dom of niet het is en blijft een overtreding van de regels en de regels moeten nageleefd worden.
 

DeletedUser

Guest
ik vind wel dat de mods moeten kijken hoe het er aan toe ging zo als dyenick al zij liever strijdend ten onder dan zo winnen want phx is niet meer wat het ooit was mercy is het zelfde omdat er een fout is gemaakt natuurlijk een fout moet bestraft worden maar mischien had het wat anders gekund .... dit is mijn mening niet van andere spelers die mischien dit gewoon willen maar nu ligt voor dak de weg tussen mercy en
phx open vind het enorm zonde w12 was ooit een zo mooie wereld bijna vanaf begin bij geweest maar als dit het einde word is dat w12 niet waardig winnen door bb's het was zo mooi de gevechten tussen tne en rh
hoop dat de rest va phx en mercy laat zien waar ze de laatste 6 jaar voor hebben gevochten en gewoon doorgaan want op grijs zetten is de easy way out hoop dat ze nog vechtend w12 leuk maken
 
Reactiescore
0
magnar ik zou als ik van jou was niet uitspreken over Duckje en famdecibel. Zijn beide goeie mods (1 ervan is goeie CM). Beide doen hun werk uitstekend en zullen dus zeker geen fout gemaakt hebben bij het opleggen van een straf. Het is zoals nightmare al zei, het feit dat jullie accounts een straf hebben gekregen is gewoon een domme fout van die personen geweest MAAR dom of niet het is en blijft een overtreding van de regels en de regels moeten nageleefd worden.

Beste Cylon, je loyaliteit naar je mede-mods is lovenswaardig, maar helaas volledig onterecht. Mag ik je een recent voorbeeld geven van hoe je mede-moderatoren zich gedragen?

Op 6 juli kwam er weer een Weekbericht uit. En verborgen in dat bericht stond ineens de mededeling dat er weer een rondvraag gestart was om de edelkosten op W12 te halveren. Heel verrassend, vroeger werden dat soort zaken eerst op het AF van W12 aangekaart, en daarna werd er een specifieke PM gestuurd naar alle spelers op W12 om een enquete aan te kondigen. Het weekbericht kwam 's avonds laat, en de volgende middag kijk ik bij de enquete en zie dat de stemming al 20 tegen 0 is. Heel verbazingwekkend, want zoiets wordt meestal eerst op de stamfora besproken, en dat bijna de helft van de actieve spelers zo snel en unaniem zou gaan stemmen verbaasde me heel erg.

Ik ben even in het archief gedoken. In 2012 is er twee keer een stemming gehouden over edelkostenhalvering, en beide keren werd het voorstel afgewezen. In 2013 werd het onbeperkt v.v. doen afgeschaft, ontstonden er daardoor veel barbarendorpen, en hield Duckje nog een keer een stemming over een kostenhalvering (met een factor 3) waarbij gezegd werd dat dit echt de aller-, allerlaatste kans zou zijn. Met 1 stem verschil werd het voorstel toen aangenomen.

Wat schrijven de regels over voorstellen tot edelkostenhalvering? Nou, die zijn heel duidelijk: https://help.tribalwars.nl/wiki/Edelhalvering
Dus een poll mag alleen op specifieke momenten gehouden worden, en voor W12 was de laatste gelegenheid eind 2013 toen het aantal spelers onder de 200 dook. En een halvering mag maximaal tot 20% van de originele kosten , terwijl nu wordt gestemd over halvering tot 1/6 van de kosten, en er is een 2/3 meerderheid (66%) nodig, terwijl nu ineens 50% voorstanders voldoende is.

Dus toch maar een supportaanvraag gedaan, beantwoord door je collega en CM Joris (Poo.). Die rechtvaardigt de stemming met maar één argument: er zijn zoveel vóórstemmers dus het is een terechte enquete. Maar hoe komt het dat nadat de enquete 3 dagen open stond het resultaat op 17 tegen 4 staat? Zijn er ineens 3 voorstemmers komen te vervallen? Ook nu op dit moment is de stand 18-6, maar ja, hoeveel zin heeft het nog om te stemmen?

En gevraagd om een second opinion is het argument dat dat alleen bij een ban mogelijk is, en dat hij dit al had besproken met Duckje die het uiteraard volledig met Joris eens was. Maar op het AF staat toch op allerlei plaatsen
Ramoth zei:
Je hebt altijd recht op een second opinion.

Ik kan hier een serie droevige conclusies uit trekken:
- Innogames wil de oude werelden zo snel mogelijk sluiten, en dringt dus een edelhalvering op.
- Frauderen met een enquete is daarbij een volstrekt acceptabele methode
- Afspraken met mods zijn niets waard, ze kunnen er elk moment op terugkomen
- Regels zijn er voor spelers, en elk klein foutje wordt met de straffenboom in de hand keihard afgestraft. Moderatoren kunnen daarentegen ongegeneerd de eigen regels overtreden.
- Een second opinion is een wassen neus; want alle moderatoren zullen elkaar altijd steunen, omdat zij immers geen fouten kunnen maken?
- De corruptie binnen het moderatoren-team gaat tot op het hoogste niveau; zelfs CM's als Duckje en Poo. doen er aan mee. Geen wonder dat mods zich gedragen zoals zij doen wanneer de top zich al zo gedraagt. Quis custodiet ipsos custodes?
 

DeletedUser67299

Guest
Ik snap je over de enquete voor de edelhalvering. Maar dit kwam er op aandringen van Inno games. Inno games wil zoals je zelf al melde oudere werelden rapper doen ophouden omdat ze te lang open blijven. Hier kunnen wij ook niets aan doen omdat het van hogerhand komt.
 
Reactiescore
0
Bedankt voor dit eerlijke antwoord. Dat Innogames er achter zat vermoedde ik al, maar Poo. bleef maar volhouden dat de enquete er kwam "omdat er zoveel veranderd was op deze wereld", zonder aan te kunnen geven wat er nou veranderd was.

Wat me gewoon zwaar tegenvalt is dat er zo'n frauduleuze enquete komt. Zeg dan gewoon "Innogames wil dat deze wereld snel eindigt, en dus halveren we de edelkosten over een week". Maar geef een wereld niet een farce-enquete, en manipuleer dan het resultaat om te krijgen wat Innogames wil.

Overigens denk ik niet dat deze halvering het einde sneller laat komen. Juist de actieve spelers van de onderliggende partijen (PHX en Mercy.) hebben zwaar edeltekort, en moeten nog heel veel barbs wegwerken. Door de halvering kunnen die stammen hun clusters dichten, en wordt het einde dus juist uitgesteld, heb ik de indruk.

Maar kun je je voorstellen dat er (in ieder geval bij een deel van de W12 spelers) een steeds lagere dunk van de TW-moderatoren is? :D
 

DeletedUser22833

Guest
Het is niet helemaal correct wat Creepyy verteld. Omdat diverse leden in ~DAK~ last hebben van edeltekort en er grote velden met barbarenvelden waren ontstaan is aan de support gevraagd of er nog een mogelijkheid was voor een nieuwe enquete voor edelhalvering. Dat moesten ze toen eerst bespreken maar hebben blijkbaar besloten om toch weer een nieuwe enquete te houden. Een oplettend lid van ons had voordat de 'weekmail' uit was al gezien dat de nieuwe enquete actief was. En aangezien heel ~DAK~ voor dit voorstel is stond voordat de 'weekmail' uit was al zo veel voorstemmen. De voorwaarden van de enquete is iets waar ~DAK~ niet mee te maken heeft. Die 1/2 muntprijs en 50% stemmengrens.
 

DeletedUser67299

Guest
Het is niet helemaal correct wat Creepyy verteld. Omdat diverse leden in ~DAK~ last hebben van edeltekort en er grote velden met barbarenvelden waren ontstaan is aan de support gevraagd of er nog een mogelijkheid was voor een nieuwe enquete voor edelhalvering. Dat moesten ze toen eerst bespreken maar hebben blijkbaar besloten om toch weer een nieuwe enquete te houden. Een oplettend lid van ons had voordat de 'weekmail' uit was al gezien dat de nieuwe enquete actief was. En aangezien heel ~DAK~ voor dit voorstel is stond voordat de 'weekmail' uit was al zo veel voorstemmen. De voorwaarden van de enquete is iets waar ~DAK~ niet mee te maken heeft. Die 1/2 muntprijs en 50% stemmengrens.

En toch komt het van inno uit hoor rouches, ik weet van jullie support aan ons. En als ik niet mis ben was die toen negatief nee?
Pas toen inno met de zaak kwam van de oudere werelden moeten dicht, zijn we alle optie's gaan bekijken en daar hoorde dit voorstel bij. Toen werd beslist in de support om dit voorstel (edelhalvering) door te voeren voor meer dan 1 wereld. Dus niet enkel wereld 12 heeft deze enquete gekregen.
 
Reactiescore
205
En toch komt het van inno uit hoor rouches, ik weet van jullie support aan ons. En als ik niet mis ben was die toen negatief nee?
Pas toen inno met de zaak kwam van de oudere werelden moeten dicht, zijn we alle optie's gaan bekijken en daar hoorde dit voorstel bij. Toen werd beslist in de support om dit voorstel (edelhalvering) door te voeren voor meer dan 1 wereld. Dus niet enkel wereld 12 heeft deze enquete gekregen.

Wel toevallig dat het initiatief vanuit inno komt, terwijl op hetzelfde moment zowel w12 als wij van w13 een halvering aanvragen :)
 

DeletedUser74005

Guest
Wel toevallig dat het initiatief vanuit inno komt, terwijl op hetzelfde moment zowel w12 als wij van w13 een halvering aanvragen :)

Lijken de enige 2 oude werelden te zijn, die nog niet zijn gespeeld. Is wel zonde hoor, dat ze daar dan zo'n prijsverlaging willen hebben.
 

DeletedUser67299

Guest
Wel toevallig dat het initiatief vanuit inno komt, terwijl op hetzelfde moment zowel w12 als wij van w13 een halvering aanvragen :)

je verstaat het verkeerd. Inno kwam ons om een idee vragen om een wereld rapper te doen stoppen, omdat er support aanvragen binnen kwamen voor edelhalveringen hebben we dit mee genomen om een beslissing te maken wat we zouden kunnen doen. Er waren nog andere optie's die besproken geweest zijn maar deze leek ons het beste.
Ik snap dat het toevallig kan klinken maar het is echter wel zo.
 

DeletedUser

Guest
beste magnar je zit hier nu wel boos te zeggen dat dit niet eerlijk is gegaan maar
nu de vraag voor jouw als sommige spelers hun zakjes beter voor elkaar hadden en dus geen dorpen verloren ...
zouden julie wss de winnende partij zijn
als er toen een munten halvering kwam zou je dan gaan klagen ?
want bij eerdere halveringen was robin hood zwaar onder vuur en toen kwammen er ook genoeg stemmingen voor halvering
dus nu het een keer tegen je werkt gelijk klagen?
vind het jammer dat het zo moet en onthoud dit goed inno is een bedrijf dat geld wil
dus hoe meer ze verdienen hoe beter daar moet je gewoon rekening mee houden dus de mods als die opdracht krijgen voeren ze dat uit dus het is niet allemaal hun schuld
en als laatste
indien het toch op het forum was gezet zal het toch niet veel verschil uitmaken
want ik weet zeker dat weinig mensen het forum nog bezoeken dat zie je wel aan de reacties op dit forum dus het was weet ik zeker
al een verloren zaak voor julie kant
 
Reactiescore
0
Beste Jeffrey,

Op zich ben ik niet tegen de edelkostenhalvering. Ik ben er ook niet voor: ik denk dat het voor de strijd om de overwinning op W12 niets uit zal maken, die strijd is 3 maanden geleden al beslist.

Waar het om gaat is dat er door Innogames en de mods regels opgesteld zijn, en dat iedereen zich daar aan moet houden, behalve de mods zelf. Zodra Innogames "hop" roept beginnen de mods te springen, en spelregels worden dan gewoon genegeerd.

Verder erger ik me er ontzettend aan dat wanneer je daarover een support-aanvraag doet dat zo'n mod (en niet zomaar een mod, maar een community-manager!) botweg tegen je gaat staan liegen.

Dus mijn tegenstem was uit principe, niet omdat ik nou persé tegen de edelkostenhalvering was. Bij Mercy. hebben we nog 30.000+ dorpen te edelen aan barbs en interns, dus we kunnen die extra edels echt wel kwijt. :D
 

DeletedUser

Guest
Waar het om gaat is dat er door Innogames en de mods regels opgesteld zijn, en dat iedereen zich daar aan moet houden, behalve de mods zelf. Zodra Innogames "hop" roept beginnen de mods te springen, en spelregels worden dan gewoon genegeerd.



dus als jouw baas je een opdracht geeft die niet ingaan met de regels van het bedrijf ofzo dan doe je dat niet?
lijkt me vreemd
maar succes met edelen ;)
 
Reactiescore
0
dus als jouw baas je een opdracht geeft die niet ingaan met de regels van het bedrijf ofzo dan doe je dat niet?
lijkt me vreemd
maar succes met edelen ;)

Wanneer mijn werkgever me de opdracht geeft om de wet te overtreden dan weiger ik dat, ja.

Verder hebben we het hier niet over gewone werknemers, maar moderatoren. Een soort (scheids-)rechters die juist het handhaven van de regels als voornaamste doel hebben. Ook in RL is het zo dat wanneer een rechter dronken achter het stuur stapt en een aanrijding veroorzaakt hij zijn baan kwijt raakt, omdat juist een rechter aan de hoogste waarden en normen moet voldoen om geloofwaardig zijn werk uit te kunnen voeren.
Bij TW is het echter zo dat wanneer er een instructie komt vanuit Innogames Duitsland dat dan de mods "Befehl ist Befehl" roepen en de regels maar even opzij zetten, en daarover gaan liegen wanneer er een supportaanvraag wordt gedaan.

Zoals De Gaulle ooit zei: "L'autorité ne va pas sans prestige", oftwel gezag bestaat niet zonder moreel overwicht.
 

DeletedUser67299

Guest
we kunnen hier nog uren over doordrammen en dergelijke maar als ik voor baas zou werken in RL en die vraagt iets aan mij ook al doen we zoiets nooit bijvoorbeeld zou ik dat wel doen omdat je het is en blijft je baas en die kan je zo ontslaan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij mods inderdaad moeten nakijken of de regels nageleefd worden maar Inno is en blijft de baas over Tribal Wars en niet wij. Als Inno ons iets vraagt, bekijken wij dat altijd en Inno vroeg ons voor een oplossing te vinden en dat hebben we ook gedaan.

Dus heb je klachten over het werken van Tribal Wars en vindt je dat de mods jou niet genoeg helpen of dergelijke ga dan eens praten met Inno ;) misschien heb je daar meer kans maar ik vrees ervoor want die willen geld verdienen ongeacht wat er gebeurd ;)
 

DeletedUser60435

Guest
We kunnen er hier nog verder over leuteren maar feit is dat de halvering erdoor is en ik het niet erg vind...

Nu, mensen we hebben nog 66.000 BB dorpen te edelen (en binnenkort wel nog een deel meer) dus ik stel voor dat we daar eens onze energie in steken want hier kunnen we toch niets veranderen...

Zo doende kunnen we de eindstrijd aanvatten want Magnar ik hoop dat als je zegt dat de strijd 3 maand geleden al gestreden is jullie zich niet gaan laten doen he? :D
 
Bovenaan