Top/Flop stammen

DeletedUser13688

Guest
Dat doet Rawberry dus ook.

Mijn mening over kata's. Kata's zijn leuk in het begin, als iedereen 1 dorpje heeft om mensen de groei te ontzien en jezelf hoger op de ranglijst te plaatsen. Wanneer de beginfase gaat beginnen van het spel, is het een middel om onmacht te tonen. Je tegenstander is sterker, dus ga je maar met kata's gooien. Tegenwoordig duurt de midgame van 2/3 miljoen tot ongeveer 5/6 miljoen. De late game, waar nog 3/4 stammen over zijn gaat beginnen wanneer het gemiddelde van de stammen toch wel rond de 5/6 miljoen begint te liggen. Aangezien de werelden kleiner worden, neem ik deze gemiddelde. Dit betekend dat er 500/600 dorpen van je tegenstander gepakt moeten worden.

In de eindfase zie ik kata's niet als immoreel. Er zijn vele dorpen die je moet pakken en zonder kata's kan het gewoon niet anders. Kata's wordt in de late game een tactiek die je nodig hebt, aangezien vele spelers op hetzelfde niveau over blijven. In de Late game is het juist de bedoeling je tegenstander te demotiveren en het plezier te ontnemen. Tot deze fases zijn kata's gewoon pure onmacht en het toont alleen maar aan dat je de skills van je tegenstander niet aankunt. Je bent pas echt een topper als je je tegenstander volledig weet weg te vagen, zonder kata's te gebruiken. Kata's vergt niet van inzicht, maar pure sloperij in de beginfase.

Nu komen alle nerdjes die kata's gebruiken met de reden; "Jullie gebruiken PP." Kata's zijn de reden dat er PP wordt gebruikt. Wanneer je smederij naar 18 wordt geknald of je boer naar 25 en je moet je muur uppen of recap edels maken, dan heb je PP nodig om die smederij naar 20 te krijgen binnen de genoemde tijd. PP gebruik is dus een reactie op het kata gebruik van je tegenstander. Het is dus een immorele zet, tegenover een immorele zet van je tegenstander. Alleen met het gebruik van PP benadeel je je tegenstander niet, maar met kata gebruik wel.

Ah! Dus vandaar dat mensen er in de beginfase al 10k pp in een nieuwe wereld tegenaan gooien! (ondanks dat geen van de tegenstanders op dat punt vaak ook maar de mogelijkheid heeft om überhaupt kata's te ontwikkelen).

Ga nou niet doen alsof Innogames PP abuse geïntroduceerd heeft om kata's tegen te gaan :')

En de 'skills van de tegenstander niet aankunnen' vind ik ook grote onzin overigens. Dat zou inhouden dat ik een kata cleartje op jou stuur omdat jij velen malen beter bent dan ik? ;) Ik deed het juist om je te treiteren vanwege het eeuwige geween om 't forum.

En nu serieus kappen met deze ellenlange zeikerige kakdiscussie over kata's.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Kan die irritante discussie over kata's eens geskipt worden?

Het is een eenheid die al jarenlang in het spel aanwezig is. Het kan gebouwd worden en daar is geen money voor nodig. Get used to it.

Leven is hard. Get used to it.
 

DeletedUser74621

Guest
Wat een gejank zeg.

Als het nou de eerste keer was oke, maar de discussie gaat tussen mensen die al meerdere werelden gespeeld hebben

Dat jullie na zoveel tijd nog de motivatie hebben voor de 1000ste discussie.
Manmanman
 

DeletedUser44415

Guest
Begin me af te vragen hoe deze discussies eigenlijk begonne is. Weet dat er toevallig 1 over begon, en zo ging het weer net als w39. Btw mike, start minder erg? Je kan MA aanschaffen, in de start vind ik juist erger dan mid-lategame ja. Als je veel moeite hebt gedaan, desondanks katagebruik, zou het je juist moeten motiveren om stand te houden in plaats van zeuren.

Vroeger kreeg iedereen katas op hun dak zonder MA of pa-functies en toch namen ze het op als part van een game. Nu jij er bent, is er de ergste gezeur ooit over katas of cf's. Heb je trouwens dat ene clusterfuck kunnen pakken?
 

DeletedUser73696

Guest
Begin me af te vragen hoe deze discussies eigenlijk begonne is. Weet dat er toevallig 1 over begon, en zo ging het weer net als w39. Btw mike, start minder erg? Je kan MA aanschaffen, in de start vind ik juist erger dan mid-lategame ja. Als je veel moeite hebt gedaan, desondanks katagebruik, zou het je juist moeten motiveren om stand te houden in plaats van zeuren.

Vroeger kreeg iedereen katas op hun dak zonder MA of pa-functies en toch namen ze het op als part van een game. Nu jij er bent, is er de ergste gezeur ooit over katas of cf's. Heb je trouwens dat ene clusterfuck kunnen pakken?

Ik heb geen CF ;)
 
Reactiescore
3.576
Nu komen alle nerdjes die kata's gebruiken met de reden; "Jullie gebruiken PP." Kata's zijn de reden dat er PP wordt gebruikt. Wanneer je smederij naar 18 wordt geknald of je boer naar 25 en je moet je muur uppen of recap edels maken, dan heb je PP nodig om die smederij naar 20 te krijgen binnen de genoemde tijd. PP gebruik is dus een reactie op het kata gebruik van je tegenstander. Het is dus een immorele zet, tegenover een immorele zet van je tegenstander. Alleen met het gebruik van PP benadeel je je tegenstander niet, maar met kata gebruik wel.

Bloodpriest en tired powny kregen kata's omdat ze PP booste;)
 

DeletedUser63354

Guest
Wat kunnen jullie zeiken zeg tis maar een spel

Zullen we ook maar meteen afspreken geen rammen te gebruiken, stel je voor dat je je muur moet opbouwen?
 
Reactiescore
255
Als je niet tegen kata's kan, moet je dit spelletje niet spelen. Simpel. Zelfde geldt voor het gebruik van pp voor het halveren van muren of iets dergelijks. Kata's hebben er altijd al ingezeten en halveren etc. d.m.v. PP gebruik is er nu ook al een hele tijd. Get used to it.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Ff on-topic wat is de stam op dit moment van de top-15:

43e1d321c70b3f53eeacd2c37d89c6b2.png
 

DeletedUser51467

Guest
Mijn voorspellingen over 2 maanden:
Vitae en Stuff zullen blijven bestaan met dezelfde leden
Pa. zal vallen waarbij de leden naar SWAT en Rush. gaan
SWAT zal nog bestaan maar ingesloten worden door verschillende stammen die dorpjes beginnen over te nemen van SWAT
Wind zal vallen. Enkele leden zullen naar WAO gaan en de rest zal opgeedeld worden.
De beste leden van Seau en Space zullen een nieuwe stam oprichten.
K. zal al lang weggespeeld zijn.
Rush zal ofwel vallen ofwel een fusie met Pa. aangaan.
|WAO| zal blijven bestaan in zijn huidige vorm, aangevuld met enkele nieuwe leden.
Fratre verstevigt zijn positie in de rim en wordt een stabiele top 10 stam die dicht bij de top 5 zal liggen.
 

DeletedUser73696

Guest
Ik snap niet waarom bestaande leden van WIND zouden overstappen naar |WAO|, de vijand.
 
Bovenaan