Toekomst van de speedwereld

DeletedUser73972

Guest
Combinatierondes!

Beginnen met een 2 uur durende startronde, waarvoor punten worden gegeven, gevolgd door een bashronde van 2 uur :eek:
De top 20 van de startronde krijgt punten (bv zelfde als SK systeem) en met de bashronde hetzelfde.

Dat lijkt me echt leuk, de goeie starters hebben dan een voordeel op de bashpro's door hogere kazerne etc,
maar de bashpro's kunnen ook nog veel inhalen tov de starters, en zo krijg je meer gemixte spelers denk ik die niet enkel goed kunnen starten of enkel goed kunnen bashen zoals nu vaak het geval is.

Mixrondes zijn ook mogelijk met andere scenarios bv kataronde gevolgd door vrije instellingen ofzo :p waar je dan je concurrentie echt al gaat uitschakelen zodat ze later minder snel kunnen edelen.

Ik weet niet of jullie dit bevalt, ik weet zelfs niet of mij dit bevalt, maar het lijkt leuk op het eerste zicht :D
 

DeletedUser71900

Guest
Dat is niet haalbaar denk ik, je kunt alleen met dezelfde punten als iedereen een ronde beginnen.
Een bash met langere BB is een oplossing
 

DeletedUser63150

Guest
Die zojuist genoemde mixronde lijkt mij ook wel leuk, je kan er eindeloos im variëren en vereist toch nodige skills om goed te starten en vervolgens te kunnen bashen
 
Reactiescore
575
Dat is niet haalbaar denk ik, je kunt alleen met dezelfde punten als iedereen een ronde beginnen.
Een bash met langere BB is een oplossing
Klopt, iedere speler start met dezelfde punten. Iedereen aparte punten geven is simpelweg niet haalbaar.

Rupelsoldaten: Kun je je concept eens verder uitwerken en concreet (in ronde-termen) uitleggen wat je precies bedoelt? Dan kan ik kijken of we het ook kunnen uitvoeren.
 

DeletedUser73972

Guest
Klopt, iedere speler start met dezelfde punten. Iedereen aparte punten geven is simpelweg niet haalbaar.

Rupelsoldaten: Kun je je concept eens verder uitwerken en concreet (in ronde-termen) uitleggen wat je precies bedoelt? Dan kan ik kijken of we het ook kunnen uitvoeren.

Wel ik zal 1 voorbeeld uitwerken, maar voor de rest heb je vrij veel mixen die je kan doen,
vooral creatief zijn.

De Start/Bash Mixronde
Duur:
18:00-20:00 Startronde
20:00-22:00 Bashronde

Startniveau 0/1

Eerste 2 uur geld bb, onmogelijk om oda te krijgen, na 2 uur word er LP uitedeeld voor de twtotal ladder.
Dan kan je direct erna met bashronde beginnen, of ik ben voorstander eigenlijk van een 5 minuten server timeout (als dit mogelijk is) om de overgang duidelijk aan te geven, en dan de bashronde starten met het dorp dat je had uitgebouwd de eerste 2 uur, je zal dus een zo hoog mogelijke kazerne graag hebben en stal.
Op het einde van de ronde word er naar ODA ranglijst gekeken, en terug LP uitgedeeld zoals op het twtotal systeem,
degene met de hoogste som van de 2 rondes (in lp punten gerekend) wint de hele ronde!
 

DeletedUser73972

Guest
Toch vroeg hij me om mijn idee verder uit te werken.
En is wel haalbaar, het is gewoon 1 ronde eigenlijk enkel veranderen instellingen, het zijn geen 2 aparte rondes...


We zullen zien :)
 

DeletedUser66220

Guest
Twtotal is niet van tw zelf. Dus dat kan al niet, je verzint alleen een nieuwe versie op een bash ronde.
 

DeletedUser73972

Guest
ik had het niet over twtotal, maar over een soortgelijk puntensysteem als twtotal :)
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Beste spelers,

We willen jullie uitnodigen deel te nemen aan onderstaande evaluatie en discussie over de toekomst van de speedwereld. Lees daarom onderstaand aandachtig door en neem a.u.b. de moeite om je reactie achter te laten.

Circa anderhalve maand geleden hebben we naar aanleiding van een verzoek vanuit de community de mogelijkheid bekeken (wegens teruglopende spelersaantallen en verminderde activiteit op het forum) om het aantal speedrondes te reduceren. Na positieve feedback hebben we besloten wijzigingen door te voeren, zodat er per week nu minder speedrondes zijn dan in vergelijking met vroeger. Dit is gedaan om de speedrondes die er zijn, 'belangrijker' te maken en meer waarde toe te kennen. Tegelijkertijd hebben we beloofd om speedrondes voortaan eerder (ca. 2 weken van tevoren) aan te kondigen, maar helaas moeten we concluderen dat we deze doelstelling niet gehaald hebben. Echter, we zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te bewerkstelligen, mogelijkerwijs (via een middenweg) door de rondes minimaal één week van tevoren aan te kondigen. Laat weten wat je hiervan vindt!

Inmiddels zijn we dus anderhalve maand verder en willen we jullie vragen de nieuwe (huidige) structuur kritisch, met opbouwende kritiek, te bekijken. Wat vind je van de vermindering van het aantal speedrondes ten opzichte van vroeger? Moeten we dit zo houden of niet?

Ook hebben we, om de speedwereld onder de aandacht te brengen van nieuwe, beginnende spelers, speciale rondes georganiseerd om kennis te maken met de speedwereld of om nieuwe tactieken uit te proberen. Wat vond je van deze rondes? En hoe kunnen we er voor zorgen dat de speedwereld aantrekkelijk blijft voor nieuwe spelers?

Tenslotte willen we jullie vragen naar jouw ideale speedwereld. Hoe ziet jouw ideale speedwereld eruit?

Besef goed dat we hier op zoek zijn naar jouw input en dat je nu kan meebeslissen over de toekomst van de speedwereld!

Met vriendelijke groeten,
Jullie tribalwars.nl speedteam

Het teruglopende spelersaantal is weer van toepassing, net als de activiteit op het speedforum wat ook niet bijster is.

Wellicht kan hier opnieuw naar gekeken worden door de mods/speedcommunity?
 

DeletedUser80779

Guest
Misschien moeten de ´´speedkampioen´´ en de ´´nr 1 endless´´ eens naar zichzelf kijken als het gaat over de wederom afnemende forum activiteit, in plaats van hier schijnheilig over klagen. Feit is dat jullie alles en iedereen openlijk afzeiken dat zich hier meld. O.a. ikzelf kwam weer lekker terug speeden en nog voordat we elkaar 1x gesproken hadden of voordat we elkaar 1x ingame tegen kwamen werd ik op het algemene forum door jullie onder vuur genomen.

Genoeg mensen zijn ´t laatste jaar een kijkje komen nemen op dit subforum. Weinig mensen hebben lange periode zin om een spelletje te spelen in zo´n vijandige sfeer, waardoor ze allen weer vertrekken of besluiten te spelen zonder het forum.
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Misschien moeten de ´´speedkampioen´´ en de ´´nr 1 endless´´ eens naar zichzelf kijken als het gaat over de wederom afnemende forum activiteit, in plaats van hier schijnheilig over klagen. Feit is dat jullie alles en iedereen openlijk afzeiken dat zich hier meld. O.a. ikzelf kwam weer lekker terug speeden en nog voordat we elkaar 1x gesproken hadden of voordat we elkaar 1x ingame tegen kwamen werd ik op het algemene forum door jullie onder vuur genomen.

Genoeg mensen zijn ´t laatste jaar een kijkje komen nemen op dit subforum. Weinig mensen hebben lange periode zin om een spelletje te spelen in zo´n vijandige sfeer, waardoor ze allen weer vertrekken of besluiten te spelen zonder het forum.

Ah daar hebben we de wannabe speeder weer.

Ga jij maar terug onder je steen want dan heb je meerwaarde dan je broodje aap verhalen die je weer verkondigd, Je vind dat ik de oorzaak ben van afnemende forumactiviteit? Gek dat juist ik dit topic dan aanhaal vind je niet?

En ja voordat ik je sprak of voordat ik je meermaals ownde lag je al onder de loep bij een aantal mensen, en als je dan nog massaal door teamed ben ik de minste niet om er even lekker over te gaan zeuren :rolleyes:
 

DeletedUser81014

Guest
Ah daar hebben we de wannabe speeder weer.

Ga jij maar terug onder je steen want dan heb je meerwaarde dan je broodje aap verhalen die je weer verkondigd, Je vind dat ik de oorzaak ben van afnemende forumactiviteit? Gek dat juist ik dit topic dan aanhaal vind je niet?

En ja voordat ik je sprak of voordat ik je meermaals ownde lag je al onder de loep bij een aantal mensen, en als je dan nog massaal door teamed ben ik de minste niet om er even lekker over te gaan zeuren :rolleyes:

hij heeft zo te zien wel gelijk.
Vind je het stoer om zo'n toon te slaan tegen spelers, omdat er toevallig in je handtekening: De enige echte speedkampioen 2018 staat?
We weten allemaal hoe je daaraan komt,... Teamen ^^
 

DeletedUser80779

Guest
Je noemt je dorpen op elke wereld ''SPEEDKAMPIOEN 2018'', het is het eerste dat je overal in je profiel zet, je hebt een handtekening waar je een aantal verwijzingen in hebt staan waar een clickbait schrijver trots op zou zijn en het is het eerste waarmee je je voorstelt als je denkt iemand te spreken die jou niet kent.

De enige rede dat jij dit topic aanhaalt is omdat je een publiek nodig hebt om je coole forumtiteltje te laten zien. Veel plezier met jezelf iets anders wijsmaken.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Gewoon niet te veel van aantrekken, over het algemeen is de speedcommunity vrij vriendelijk, met wat gespeelde en minder gespeelde vijandigheid. Indien je op dit forum om hulp of tips vraagt zal er altijd wel iemand antwoorden. Dat onze 2018 "speedkampioen" de mentaliteit van een 5-jarige heeft die beseft dat hij onkwetsbaar is vanachter zijn computerscherm zou geen reden mogen zijn om hier weg te blijven.

Inhoudelijk op de gequote startpost:

Ik ben niet van mening dat het aantal ronden reduceren het huidig speedprobleem zal oplossen. Zoals ik al meermaals heb aangegeven ligt het probleem volgens mij bij de weinige reclame, de mogelijkheid voor nieuwe spelers om de juiste manier van spelen aan te leren etc.. En al wil ik mijn hand hier niet voor in het voor steken, is mijn vermoeden dat dit voorstel tot rondereducering te maken heeft met het feit dat Peutertje rang 1 endless staat en met minder rondes er minder snel een nieuwe rang 1 komt. Bij mijn weten heeft Korjakasopka nooit voorstellen pro speedwereld gedaan enkel pro zichzelf.
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Je noemt je dorpen op elke wereld ''SPEEDKAMPIOEN 2018'', het is het eerste dat je overal in je profiel zet, je hebt een handtekening waar je een aantal verwijzingen in hebt staan waar een clickbait schrijver trots op zou zijn en het is het eerste waarmee je je voorstelt als je denkt iemand te spreken die jou niet kent.

De enige rede dat jij dit topic aanhaalt is omdat je een publiek nodig hebt om je coole forumtiteltje te laten zien. Veel plezier met jezelf iets anders wijsmaken.

Ik hoor hier toch wel degelijk een zelfs “jaloerse” wannabe (speedkampioen miss?!) speeder.

Ten 1e) Het is niet wat ik overal* in mijn profiel zet, graag ontvang ik hier screentjes van waar het overal* te zien is.

Ten 2e) Ik noem mijn dorpen ook vrijwel alles behalve “Speedkampioen 2018” Graag ontvang ik ook hier screentjes van waarbij dat op elke wereld die ik speel(de) te zien is.

Ten 3e) Ik heb in mijn handtekening staan “De enige echte speedkampioen 2018” Dat komt omdat er een foutje was toendestijds met de forumtitels, @Kulta Lakko had ook een titel gekregen waarin enkele weken stond “speedkampioen 2018 (goud) en hij had het kort in zijn handtekening staan, vandaar dat ik mijn handtekening zo heb, maar buiten dat om ik heb het recht om dat in mijn handtekening te hebben, wie ben jij om te attenderen dat dat niet zo zou mogen/kunnen zijn? Of was jij speedkampioen geworden? Nee dat dacht ik niet.

Ten 4e) Het is niet het eerste waar ik mij mee voorstel, Als ik mezelf voorstel doe ik dat zonder mijn “titel”, Het is voorgekomen dat ik een PM met een automatische handtekening naar “noobs” heb gestuurd, wellicht speelde jij toen of sprak jij me aan omdat ik je geownd had en kreeg je toen een PM waar mijn handtekening zichzelf er automatisch bij plakte (bb code ++ script.

Ten 5e) De reden waarom ik dit topic aanhaal is als volgt, Het speedniveau in de afgelopen jaren is bepaald niet toegenomen, het gemiddelde spelerniveau is ook sterk gedaald. Ik hoopte oprecht om met andere spelers die er niet zo negatief in staan als jou en de mods wellicht er een oplossing voor te vinden.

Ten 6e) Ik weet niet wat jij gesnoven of gerookt hebt maar geef mij er ook wat van. Zulke gekke dingen noemen we ook wel “complottheorieën” Maar wellicht is het omdat jij gewoon jaloers bent ;)

Fijne avond ;)
 

DeletedUser81014

Guest
Gewoon niet te veel van aantrekken, over het algemeen is de speedcommunity vrij vriendelijk, met wat gespeelde en minder gespeelde vijandigheid. Indien je op dit forum om hulp of tips vraagt zal er altijd wel iemand antwoorden. Dat onze 2018 "speedkampioen" de mentaliteit van een 5-jarige heeft die beseft dat hij onkwetsbaar is vanachter zijn computerscherm zou geen reden mogen zijn om hier weg te blijven.

Inhoudelijk op de gequote startpost:

Ik ben niet van mening dat het aantal ronden reduceren het huidig speedprobleem zal oplossen. Zoals ik al meermaals heb aangegeven ligt het probleem volgens mij bij de weinige reclame, de mogelijkheid voor nieuwe spelers om de juiste manier van spelen aan te leren etc.. En al wil ik mijn hand hier niet voor in het voor steken, is mijn vermoeden dat dit voorstel tot rondereducering te maken heeft met het feit dat Peutertje rang 1 endless staat en met minder rondes er minder snel een nieuwe rang 1 komt. Bij mijn weten heeft Korjakasopka nooit voorstellen pro speedwereld gedaan enkel pro zichzelf.

ben jij tim?
 
Bovenaan