Stelling van de week

DeletedUser

Guest
vind wel dat er een leider moet zijn,

deze mijn zijn visie en die gevolgd word door de leden,
de leider moet dan ook passen tussen de groep.

Alleen zie je dit niet altijd slagen,
en zijn er (tegenwoordig) alleen maar leden die altijd de andere kant op willen dan ze gezegd wordt.
had op w23 een super leider! genaamd MOON daar veel van kunnen leren,

zo zouden er meer moeten zijn haha
 
Reactiescore
533
vind wel dat er een leider moet zijn,

deze mijn zijn visie en die gevolgd word door de leden,
de leider moet dan ook passen tussen de groep.

Alleen zie je dit niet altijd slagen,
en zijn er (tegenwoordig) alleen maar leden die altijd de andere kant op willen dan ze gezegd wordt.
had op w23 een super leider! genaamd MOON daar veel van kunnen leren,

zo zouden er meer moeten zijn haha
w23 is toch de backstab-wereld bij uitstek? :eek:
 

DeletedUser

Guest
treu!

maar idd on topic haha,
vind nog steeds goede leiders zijn er maar weinig,

(dit zeg ik verkeerd)

goede stammen zijn er maar weinig,
omdat de spelers meestal te ego zijn geworden om te luisteren naar de leiding en altijd maar voor hunzelf kiezen(rock)
vroeger was alles beter
 

DeletedUser

Guest
treu!

maar idd on topic haha,
vind nog steeds goede leiders zijn er maar weinig,

(dit zeg ik verkeerd)

goede stammen zijn er maar weinig,
omdat de spelers meestal te ego zijn geworden om te luisteren naar de leiding en altijd maar voor hunzelf kiezen(rock)
vroeger was alles beter

Nee vroeger was niet alles beter, vroeger toen ik er niet was was het minder goed als nu omdat ik er nu wel ben en vroeger niet.

On:

Denk dat het per stam verschilt of zei een leider nodig zijn, je ziet aan bijvoorbeeld FTW dat zei niet per se een leider nodig hebben omdat de leden zelf genoeg initiatief nemen en goed samenwerken. M M vind ik daarbij een goed voorbeeld van een top stam die wel een leider nodig hadden om de stam te trekken. Zo is dat bij elke stam dus verschillend.
 
Reactiescore
533
Ik zal ook maar eens reageren, vermits ik met die stelling kwam ^^.
Natuurlijk heb ook ik een mening hierover.

Ik ben van mening dat een stam door de onderbuik, de leden moet worden geduwd. Heb je dat niet, of onvoldoende dan moet daar in geïnvesteerd worden of conclusies uit getrokken worden.
- Massa's moeten worden aangevraagd worden door de leden, niet de leiding.
- Leden moeten ruimte hebben om hun opmerkingen kritiek te uiten zonder dat daar sancties aan vast hangen.
- inactieve accounts moeten asap oplossingen voor krijgen.
- ...

Op zich komt er in mijn verhaal nog geen leider aan te pas, maar sluit ik hem ook niet.
Een leider kan nodig zijn om bepaalde zaken in een goede baan te leiden, een baan bepaald door de leden. Alleen mag die echt niet sleuren en trekken aan een stam. Want geloof me, dat is niet leuk voor die leider...
In FTW hebben we geluk dat we eigenlijk allemaal al op 1 lijn zitten en er dus niet echt een persoon nodig is om het in goede banen te leiden. Ik vind dat goed zo.
 

DeletedUser23168

Guest
:
Ik zal ook maar eens reageren, vermits ik met die stelling kwam ^^.
Natuurlijk heb ook ik een mening hierover.

Ik ben van mening dat een stam door de onderbuik, de leden moet worden geduwd. Heb je dat niet, of onvoldoende dan moet daar in geïnvesteerd worden of conclusies uit getrokken worden.
- Massa's moeten worden aangevraagd worden door de leden, niet de leiding.
- Leden moeten ruimte hebben om hun opmerkingen kritiek te uiten zonder dat daar sancties aan vast hangen.
- inactieve accounts moeten asap oplossingen voor krijgen.
- ...

Op zich komt er in mijn verhaal nog geen leider aan te pas, maar sluit ik hem ook niet.
Een leider kan nodig zijn om bepaalde zaken in een goede baan te leiden, een baan bepaald door de leden. Alleen mag die echt niet sleuren en trekken aan een stam. Want geloof me, dat is niet leuk voor die leider...
In FTW hebben we geluk dat we eigenlijk allemaal al op 1 lijn zitten en er dus niet echt een persoon nodig is om het in goede banen te leiden. Ik vind dat goed zo.



:cool2::cool2::cool2: klinkt goed maar heb al veel werelden gespeeld zeer zeldzaam dit gebeuren wat je hier zecht
 

DeletedUser70434

Guest
In het huidige FTW ziet het er anders wel zo uit hoor :p

FTW is dat zo en op casual in style is dat ook zo

iedereen heeft evenveel recht in de stam, ook op inspraak van spelers etc
alles wordt bijna met ons besproken :D

FTW is dit ook zo, ben je ergens niet mee akkoord mag je dat zeggen maar zal niemand boos zijn

prachtig dit :D
 
Reactiescore
533
:



:cool2::cool2::cool2: klinkt goed maar heb al veel werelden gespeeld zeer zeldzaam dit gebeuren wat je hier zecht
Dat komt dan in mijn ogen vaak door een verkeerde aanpak van de leiding. Dat heeft 2 oorzaken.
1) De leiding zelf wil zijn "macht" niet uit handen geven, mss verkeerd uitgedrukt. Maar als de leiding de zaakjes zelf regelt dan zijn ze meestal redelijk zeker van de uitkomst, terwijl als ze die verantwoordelijkheid bij de leden leggen dit met vallen en opstaan kan zijn.
2) De leden zelf, velen willen TW spelen en daarbij enkel denken aan hunzelf. Hun account en hun groei (ook een oorzaak van de vele interns). Maar dat wil zeggen dat ze niet betrokken WILLEN zijn met de stam, een vv zullen ze dan ook niet snel doen. Dat is de zaak van de leiding.

Als je de visie hebt zoals mij waarbij alles van de leden zelf moet komen dan is het eerste wat er moet gebeuren: een mentaliteitsverandering. En dat lukt bij 90% van de leden in een stam, je moet hun gewoon genoeg prikkelen...
 

DeletedUser

Guest
het is goed om op je plaat te gaan om vervolgens terug te slaan
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Leuke stellingen. We doen er nog eentje!

Stelling: Een goeie stam hoeft niet per definitie te bestaan uit goede spelers.
 

DeletedUser63648

Guest
Een goede stam zonder goede spelers moeten het bijna zeker van hun grote hebben. Massa-stammen dus, want topspelers zitten er niet tussen. Zonder goede spelers (of heel weinig) kan een stam nooit goed worden, hooguit redelijk. Ik noem een Sick. (Daar heb ik persoonlijk behoorlijk wat ervaring mee namelijk). Daar zaten een paar goede spelers in. De teamspirit was in het begin goed. (toen ik joinde). Sick heeft ook wat successen geboekt. Maar het was slechts een redelijke stam. (Niet alleen achteraf koffiedik kijken, ook tijdens de top-tijd van sick was het al als redelijk ervaren) Zelfs dus als al het andere goed zit, zijn een paar goede spelers niet genoeg.

Minstens de helft dan? Dat lijkt mij wel aardig, en in mijn geheugen springen dan namen als MM op. daar was minstens (ongeveer) de helft goed, zeker voordat complex en rudinio overstapten. Dat was in mijn ogen (en in velen) een goede stam. Daar waren alle andere zaken ook goed geregeld, zoals frontverdeling en zo. Niet dat ik overtuigd ben van de theorie van de tactiek, maar er waren duidelijke afspraken en er was een zekere teamspirit.

Maar wanneer is een stam een topstam? wanneer is een stam een waardige winnaar van een wereld? Dat is, in mijn ogen, als minstens driekwart, of eigenlijk gewoon 90% van de spelers goed zijn. Daarom heb ik ook geen problemen met de aanvallen en verliezen op grotz en deadone. Er zitten nieuwe spelers op, en FTW is er sterker uitgekomen dan toen ze erin waren gegaan.

om een lang verhaal samen te vatten: Nee, massastammen werken niet. Behalve als de organisatie heel strak is, wat goede spelers aanduid. Dan lukt het misschien.
 
Reactiescore
746
Een goede stam zonder goede spelers moeten het bijna zeker van hun grote hebben. Massa-stammen dus, want topspelers zitten er niet tussen. Zonder goede spelers (of heel weinig) kan een stam nooit goed worden, hooguit redelijk. Ik noem een Sick. (Daar heb ik persoonlijk behoorlijk wat ervaring mee namelijk). Daar zaten een paar goede spelers in. De teamspirit was in het begin goed. (toen ik joinde). Sick heeft ook wat successen geboekt. Maar het was slechts een redelijke stam. (Niet alleen achteraf koffiedik kijken, ook tijdens de top-tijd van sick was het al als redelijk ervaren) Zelfs dus als al het andere goed zit, zijn een paar goede spelers niet genoeg.

Minstens de helft dan? Dat lijkt mij wel aardig, en in mijn geheugen springen dan namen als MM op. daar was minstens (ongeveer) de helft goed, zeker voordat complex en rudinio overstapten. Dat was in mijn ogen (en in velen) een goede stam. Daar waren alle andere zaken ook goed geregeld, zoals frontverdeling en zo. Niet dat ik overtuigd ben van de theorie van de tactiek, maar er waren duidelijke afspraken en er was een zekere teamspirit.

Maar wanneer is een stam een topstam? wanneer is een stam een waardige winnaar van een wereld? Dat is, in mijn ogen, als minstens driekwart, of eigenlijk gewoon 90% van de spelers goed zijn. Daarom heb ik ook geen problemen met de aanvallen en verliezen op grotz en deadone. Er zitten nieuwe spelers op, en FTW is er sterker uitgekomen dan toen ze erin waren gegaan.

om een lang verhaal samen te vatten: Nee, massastammen werken niet. Behalve als de organisatie heel strak is, wat goede spelers aanduid. Dan lukt het misschien.

Datte. Meer is er niet te zeggen. :D
 
Reactiescore
533
Leuke stellingen. We doen er nog eentje!

Stelling: Een goeie stam hoeft niet per definitie te bestaan uit goede spelers.
Een topstam moet bestaan uit goede spelers. Heb je geen goede spelers dan is je stam gebaseerd op los zand.
Alleen kom je in mijn ogen dan vooral uit: wat is een goede speler.

Goede spelers zijn niet per se de spelers met meeste ervaring, skills, ofzo.
Dat alles is ofcourse leuke bonus, maar graag TW spelen, actief zijn, tactisch inzicht, willen leren en willen vv's opnemen, doorzettingsvermogen etc. Is veel belangrijker...
Zolang dat er niet is kan je als stamleider veel tijd en energie verkwisten. Als het er niet inzit, zit het er niet in.

Ik ben dan ook zeker dat een kleine stam waar mijn goede spelers inzitten altijd zal winnen van andere stammen met minder goede spelers ongeacht de omvang.

Ik zie dat op deze wereld ook....

Klein voorbeeldje:
Poo. heeft maanden incommings gehad en nu blijkt dat hij zijn gevecht zal winnen. Dat is puur omdat hij kwalitatief de betere speler was.
Je mag dan als vijandelijke stam nog zoveel energie steken en plannen maken. Als je met zwakke spelers speelt zal je keer op keer falen, individueel moet je ook nog altijd de betere zijn.
 
Reactiescore
746
Ik zie dat op deze wereld ook....

Klein voorbeeldje:
Poo. heeft maanden incommings gehad en nu blijkt dat hij zijn gevecht zal winnen. Dat is puur omdat hij kwalitatief de betere speler was.
Je mag dan als vijandelijke stam nog zoveel energie steken en plannen maken. Als je met zwakke spelers speelt zal je keer op keer falen, individueel moet je ook nog altijd de betere zijn.

<3 ik mag jou wel. :)
 
Reactiescore
533
- Nog 1 toevoeging dan:! TW is een verslavend spelletje dat je leven enorm kan beïnvloeden op negatieve manier. Maar ook op positieve manier: TW zorgt ervoor dat je een bepaalde manier van schrijven, vertellen creëert die ik goed kan toepassen bij school; verslagen, presentaties, enz. Ik dwaal echt af, LOL...
Dit vond ik nog een mooie om hier eens over te praten.

Wat denken jullie?
Heeft TW meer negatieve gevolgen of zijn er ook een hoop positieve gevolgen?

Persoonlijk raad ik veel Vlamingen aan om aan TW te doen om in contact te komen met de veelal assertievere Nederlanders. Na zoveel jaar TW heb ik zeker geleerd om directer te zijn. Iets wat in onze Vlaamse cultuur verwaarloosd wordt.
 

DeletedUser

Guest
Hangt er van af hoe makkelijk je TW even naast je neer kunt leggen om belangrijkere dingen te doen. Het is idd zeer verslavend en als je daar niet mee om kunt gaan, zal het zeker negatieve gevolgen hebben op bijv. je studie.

Op de positieve gevolgen heb je net zoveel invloed, als je fanatiek bent en er vol voor gaat, zal je met mensen in contact komen waar je van kunt leren. Je leert ook hoe het werken in groepsprocessen gaat, want een stam kan je op zich vergelijken met een groep op je werk of op school. Iedereen heeft hetzelfde doel, maar andere belangen en andere persoonlijkheden. Als stamleider in MM heb ik daar zeker wel wat van geleerd. Het is dus hoe je het zelf bekijkt en wat je er van wil leren.
 
Bovenaan