Discussie Updates discussietopic

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

8.20 was gewoon een slechte update die ze over hadden kunnen slaan, en ik vrees dat je even het protocol mag doorlezen Tuam. Daar geven ze toch heel letterlijk aan dat ze wekelijks gaan updaten, en mijn ervaring is nu eenmaal dat ze meer flut updates doen dan kwalitatief goede updates (en dan heb ik ze gewoon liever helemaal niet). Mocht deze tagger nu werken (sorry, na de laatste update ben ik nog sceptischer dan voorheen). Dan blijf ik bij mij standpunt van de vorige keer, doe een update alleen wanneer het vooruitgang boekt, en niet om het updaten, en op dit moment hebben ze mijn vertrouwen (en dat van een hele reeks met mij) volledig verspeeld (en dat mogen ze ook wel eens weten, en als ik dan zo'n stom filmpje zie met een dank je voor alle positieve reacties, dan weten ze dat blijkbaar nog niet).

Jou voorstel kan ik me best wat bij indenken, als ze gewoon de middelen hebben om 's nachts te updaten, waarom gebruiken ze die niet (ik heb nog steeds geen moeite met die updates overdag, maar ik kan me indenken dat er spelers zijn die het wel lastig vinden).
 
Reactiescore
41
Re: 8.21 discussietopic

ik snap eigenlijk niet waarom spelers altijd gaan zeuren over de updates :p
updates zijn er om het spel te verbeteren/aangenamer te maken voor nieuwe spelers, heb je met alles, (bijna) elke website word wel is veranderd is dan idd ff wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan vind je het weer normaal, daarnaast weten degenen die scripts maken voor TW van te voren dat het kan zijn dat je die geregeld zult moeten updaten.

Deze update lijkt mij trouwens 1 van de betere updates, want die tagger maakt het denk ik ook makkelijker er een script voor te maken, enigste wat ik jammer vind is dat de ID-taggers wss na de update niet meer zullen werken.
 
Reactiescore
2.489
Re: 8.21 discussietopic

1 april is al geweest hoor :D
Maar inderdaad heb ik de serieuze Innograp met 1 april gemist. Die is er dus nu.

Het lukt Inno regelmatig niet om een update in twee weken goed te testen, dus er gaat echt niet elke week een update komen.


Als er staat dat er een wekelijkse update komt dan is dit ook echt geen 1 april grap.

Natuurlijk om dit soepel te laten verlopen zijn er achter de schermen wat dingen gewijzigd met betrekking tot QA en dergelijke ;)

Met betrekking tot de updates zelf, Het updateproces is geoptimaliseerd zodat alle community's in 2 uur geupdate worden. Dit was voorheen gescheduled op 2 werkdagen. Uiteindelijk betekent dit dat er ongeveer 5 minuten downtime gepland is voor de update op alle werelden te installeren. Dat lijkt me nou niet al te ingrijpend ;).

Het wordt altijd overdag gepland dat mocht er iets misgaan er niet op verschillende vlakken mensen uit hun bed gebeld moeten worden. Op deze manier zijn de juiste mensen altijd aanwezig.

Vanuit TribalWars.nl kunnen we enkel aanraden voor scripters om op de beta te gaan en blijven spelen zodat je op continue basis je scripts up-2-date kan houden (er volgt elke dag een update naar de laatste versie op de beta-werelden).

Morgen na de update hoor ik graag jullie feedback op de update, wij zullen dit terugkoppelen naar InnoGames HQ.

Mvg,
Duckje
 

DeletedUser27685

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Vanuit TribalWars.nl kunnen we enkel aanraden voor scripters om op de beta te gaan en blijven spelen zodat je op continue basis je scripts up-2-date kan houden (er volgt elke dag een update naar de laatste versie op de beta-werelden).

Of ik onnodig geintroduceerde bugs nu fix op de dag zelf of een dag ervoor, ik moet nog steeds zoveel tijd verknoeien aan iets dat uitstekend werkte. Het zou me niet zoveel kunnen schelen moesten die updates effectief een kwalitatieve meerwaarde brengen (ipv wat grote afbeeldingen/knoppen verschuiven die de layout alleen maar onhandiger maken ), maar meestal is dat niet het geval. En elke dag die mini-updates op de beta volgen is gekkenwerk, het idee van wekelijks alles te moeten controleren is al compleet maf. In tegenstelling tot de innogames ontwikkelaars die hier non-stop mee bezig kunnen zijn, worden scripters immers niet betaald voor hun tijd.

De nieuwe massatagger bij de volgende update is zeker interessant. Maar waarom dan zoveel keer updaten waarbij scripters iedere week weer alles mogen nagaan (op beta of live werelden) in plaats van 1 nette, afgewerkte update te voorzien om de zoveel tijd?

De devblog is wel een goede zet maar het zou me verbazen als ze daar iedere keer gaan vermelden dat ze een element weer een ander id/class gegeven hebben en dergelijke.

ik snap eigenlijk niet waarom spelers altijd gaan zeuren over de updates :p
updates zijn er om het spel te verbeteren/aangenamer te maken voor nieuwe spelers, heb je met alles, (bijna) elke website word wel is veranderd is dan idd ff wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan vind je het weer normaal, daarnaast weten degenen die scripts maken voor TW van te voren dat het kan zijn dat je die geregeld zult moeten updaten.

Omdat de updates onbruikbaar zijn voor grote accounts en ook volkomen ondoordacht zijn vanuit interactie standpunt. Zaken als het verplaatsen van de veelgebruikte kaartknop naar ergens bovenin, de veel te grote iconen, grote afbeeldingen, onduidelijke kleuren, veel te zwaar gekleurde knoppen, afleidende gradienten, een 'pijltjes draaien' animatie als je wat wil taggen... Dat maakt alles stuk voor stuk trager en overzichtelijker waardoor handelingen langer gaan duren.

Natuurlijk kan dat gefixed worden, het is niet voor niets dat ik een 6.5 css geupdate houd en een "tw_layout_fixer" script heb dat die zaken terugzet op z'n plek. Alleen kost dat allemaal maar moeite voor iets dat niet zou moeten gefixed worden. Die jongens daar bij Innogames zouden beter eens een cursus design & user interaction volgen.

Nog een goeie link voor innogames: Aggression from video games 'linked to incompetence', gaat helemaal over slechte interfaces en slechte spelmechaniek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

...Morgen na de update hoor ik graag jullie feedback op de update, wij zullen dit terugkoppelen naar InnoGames HQ.

Mvg,
Duckje

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, wordt er dan nu ook teruggekoppeld dat hun hele update beleid gewoon niet in de smaak valt? Of wordt dat onder de pet gehouden?
 
Reactiescore
41
Re: 8.21 discussietopic

Omdat de updates onbruikbaar zijn voor grote accounts en ook volkomen ondoordacht zijn vanuit interactie standpunt. Zaken als het verplaatsen van de veelgebruikte kaartknop naar ergens bovenin, de veel te grote iconen, grote afbeeldingen, onduidelijke kleuren, veel te zwaar gekleurde knoppen, afleidende gradienten, een 'pijltjes draaien' animatie als je wat wil taggen... Dat maakt alles stuk voor stuk trager en overzichtelijker waardoor handelingen langer gaan duren.

Natuurlijk kan dat gefixed worden, het is niet voor niets dat ik een 6.5 css geupdate houd en een "tw_layout_fixer" script heb dat die zaken terugzet op z'n plek. Alleen kost dat allemaal maar moeite voor iets dat niet zou moeten gefixed worden. Die jongens daar bij Innogames zouden beter eens een cursus design & user interaction volgen.

kwa design zou het idd veel beter kunnen want dat idd slechter dan eerst maar kwa nieuwe/verbeterde functionaliteiten vind ik de updates opzich wel goed, daarnaast valt het nog wel mee hoeveel tijd ik nodig heb om na een update mijn scripts te fixen, IDs enzo van elementen veranderen ze niet zo vaak dus zo snel gaan scripts ook weer niet defect.

en onbruikbaar voor grote accounts ?
mss, maar niet altijd, zoals de tagger bij de komende update lijkt mij zeker wel een verbetering en vooral voor grote accounts
 
Reactiescore
2.489
Re: 8.21 discussietopic

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, wordt er dan nu ook teruggekoppeld dat hun hele update beleid gewoon niet in de smaak valt? Of wordt dat onder de pet gehouden?

ofcourse zal dat worden teruggekoppeld.
 
Reactiescore
1.367
Re: 8.21 discussietopic

Of ik onnodig geintroduceerde bugs nu fix op de dag zelf of een dag ervoor, ik moet nog steeds zoveel tijd verknoeien aan iets dat uitstekend werkte. Het zou me niet zoveel kunnen schelen moesten die updates effectief een kwalitatieve meerwaarde brengen (ipv wat grote afbeeldingen/knoppen verschuiven die de layout alleen maar onhandiger maken ), maar meestal is dat niet het geval. En elke dag die mini-updates op de beta volgen is gekkenwerk, het idee van wekelijks alles te moeten controleren is al compleet maf. In tegenstelling tot de innogames ontwikkelaars die hier non-stop mee bezig kunnen zijn, worden scripters immers niet betaald voor hun tijd.

De nieuwe massatagger bij de volgende update is zeker interessant. Maar waarom dan zoveel keer updaten waarbij scripters iedere week weer alles mogen nagaan (op beta of live werelden) in plaats van 1 nette, afgewerkte update te voorzien om de zoveel tijd?

De devblog is wel een goede zet maar het zou me verbazen als ze daar iedere keer gaan vermelden dat ze een element weer een ander id/class gegeven hebben en dergelijke.



Omdat de updates onbruikbaar zijn voor grote accounts en ook volkomen ondoordacht zijn vanuit interactie standpunt. Zaken als het verplaatsen van de veelgebruikte kaartknop naar ergens bovenin, de veel te grote iconen, grote afbeeldingen, onduidelijke kleuren, veel te zwaar gekleurde knoppen, afleidende gradienten, een 'pijltjes draaien' animatie als je wat wil taggen... Dat maakt alles stuk voor stuk trager en overzichtelijker waardoor handelingen langer gaan duren.

Natuurlijk kan dat gefixed worden, het is niet voor niets dat ik een 6.5 css geupdate houd en een "tw_layout_fixer" script heb dat die zaken terugzet op z'n plek. Alleen kost dat allemaal maar moeite voor iets dat niet zou moeten gefixed worden. Die jongens daar bij Innogames zouden beter eens een cursus design & user interaction volgen.

Nog een goeie link voor innogames: Aggression from video games 'linked to incompetence', gaat helemaal over slechte interfaces en slechte spelmechaniek.


Innogames maakt echt geen winst op de laatste 200 accounts van 10mil op een wereld, de winst word behaald bij de nieuwe werelden waar mensen meteen 1000en PP in zetten om zo boven aan te staan, voor deze mensen word het aantrekkelijker gemaakt zodat de servers van de grote accounts werelden blijven bestaan.

En over die update, deze lijkt me de beste update van het afgelopen jaar
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Innogames maakt echt geen winst op de laatste 200 accounts van 10mil op een wereld, de winst word behaald bij de nieuwe werelden waar mensen meteen 1000en PP in zetten om zo boven aan te staan, voor deze mensen word het aantrekkelijker gemaakt zodat de servers van de grote accounts werelden blijven bestaan.

En over die update, deze lijkt me de beste update van het afgelopen jaar

waarom dan die updates op de oude servers doorvoeren, gewoon zorgen dat die blijven draaien lijkt mij dan een beter idee, want dan heb je in ieder geval niet meer al die oude spelers die komen klagen. En beïnvloeden die oude rotten de sfeer niet op een negatieve manier voor die net startende enthousiastelingen die graag met PP gooien.
 
Reactiescore
133
Re: 8.21 discussietopic

Als er staat dat er een wekelijkse update komt dan is dit ook echt geen 1 april grap.

Natuurlijk om dit soepel te laten verlopen zijn er achter de schermen wat dingen gewijzigd met betrekking tot QA en dergelijke ;)
Klinkt positief :)
We gaan het zien de komende weken.

waarom dan die updates op de oude servers doorvoeren, gewoon zorgen dat die blijven draaien lijkt mij dan een beter idee, want dan heb je in ieder geval niet meer al die oude spelers die komen klagen. En beïnvloeden die oude rotten de sfeer niet op een negatieve manier voor die net startende enthousiastelingen die graag met PP gooien.
Waarom stopt Microsoft met de ondersteuning van Windows XP?
Veel versies van een bepaald programma onderhouden is niet te doen. Versies bevatten nieuwe features, maar ook vrijwel altijd bugfixes op oudere versies.
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

...Waarom stopt Microsoft met de ondersteuning van Windows XP?
Veel versies van een bepaald programma onderhouden is niet te doen. Versies bevatten nieuwe features, maar ook vrijwel altijd bugfixes op oudere versies.

Bij Microsoft klagen we ook ;) moet je niet verwachten dat 't bij dit soort dingen anders zal zijn. Wordt het te erg, dan stappen we over op Linux... (en ook die vergelijking is door te trekken...)
 

DeletedUser27685

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Innogames maakt echt geen winst op de laatste 200 accounts van 10mil op een wereld, de winst word behaald bij de nieuwe werelden waar mensen meteen 1000en PP in zetten om zo boven aan te staan, voor deze mensen word het aantrekkelijker gemaakt zodat de servers van de grote accounts werelden blijven bestaan.

Nieuwe spelers zetten geen PA in. De meesten kappen er al mee lang voordat het de moeite is om in te zetten. Mij lijkt het eerder dat het mensen zijn die vaak terugkomen of op meerdere werelden spelen/speelden. Die lui zijn niet geinteresseerd in grafische effecten, dan kan je evengoed een of ander PC/console spel kopen... stukken goedkoper.

En over die update, deze lijkt me de beste update van het afgelopen jaar
Eerst zien en dan geloven, ik had het dan ook niet zozeer over deze maar over alle andere updates de afgelopen twee jaar.

Klinkt positief :)
Waarom stopt Microsoft met de ondersteuning van Windows XP?
Veel versies van een bepaald programma onderhouden is niet te doen. Versies bevatten nieuwe features, maar ook vrijwel altijd bugfixes op oudere versies.
Dat zou minder een probleem zijn moest Windows 8, eveneens een staaltje van slechte UI design en het negeren van het doelpubliek, niet zo hard falen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser39729

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Een ideale update voor de speed eigenlijk. Als ik weer eens met 20 dorpen zit te farmen duurt het laden van de FA af en toe wel erg lang.
Hopelijk is die tagger goed verbeterd, gezien het altijd onmogelijk is om veel attacks te taggen op een speed. Dan kan dit dus wel handig zijn. En uiteraard ook die kolom voor de dorpenafstand vind ik wel handig tijdens clusterspeeds, kunnen we tenminste in 1 oogopslag zien of we erbij kunnen of niet.
 

DeletedUser56459

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, wordt er dan nu ook teruggekoppeld dat hun hele update beleid gewoon niet in de smaak valt? Of wordt dat onder de pet gehouden?

Er zijn er velen die deze update wel leuk vinden.
Ik vind dit persoonlijk ook 1 van de betere updates die er al gedaan zijn (hangt er van af hoe die tagger precies gaat werken)

Maar een tagger in tw zelf vind ik echt goed, en zeker als het werkelijk een massa tagger is.
Verdedigen is veel en veel meer werk dan aanvallen, goed dat ze daar eens wat aan doen voor de mensen die geen scripts kunnen maken en niet aan alle handige script geraken.
 

DeletedUser

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Als ik via de kaart een dorp wil aanvallen, ik druk op X, staan "het dorp" waar vroeger alleen de coords stonden, duw ik mijn troepen in, klik ik op aanvallen, zegt hij dat ik geen coords ingevoerd heb.. Hetzelfde via "troepen sturen". Nu moet ik handmatig de coords gaan kopieeren en dan plakken.

Browser mozilla firefox..
 
Reactiescore
2
Re: 8.21 discussietopic

Als ik via de kaart een dorp wil aanvallen, ik druk op X, staan "het dorp" waar vroeger alleen de coords stonden, duw ik mijn troepen in, klik ik op aanvallen, zegt hij dat ik geen coords ingevoerd heb.. Hetzelfde via "troepen sturen". Nu moet ik handmatig de coords gaan kopieeren en dan plakken.

Browser mozilla firefox..

Ik heb hetzelfde voor, opera ..
 

DeletedUser

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Aub een mogelijkheid om die nieuwe feature in de verzamelplaats uit te schakelen. Weer een pak drukker, daarmee ook onoverzichtelijker en gewoon onhandig imo. Voor de rest ziet het er wel prima uit, al zou ik dat taggen gewoon op basis van de naam Aanval doen, in plaats van met selecteren -wat weer meer tijd kost-, al kun je gewoon beide integreren.
 

DeletedUser30312

Guest
Re: 8.21 discussietopic

De nieuwe tagger lijkt op het moment een verbetering.

Alleen bij dat wekelijkse updaten heb ik m'n vraagtekens. Want als er elke week weer een aantal scripts sneuvelen gaan de scripters het aardig druk krijgen...

@Aus, je kan nu gewoon filteren op Aanval en dan alles selecteren. Maar het lijkt me idd logischer dat automatisch alle nieuwe aanvallen worden getagged als je op labelen klikt.
 

DeletedUser

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Als er staat dat er een wekelijkse update komt dan is dit ook echt geen 1 april grap.

Natuurlijk om dit soepel te laten verlopen zijn er achter de schermen wat dingen gewijzigd met betrekking tot QA en dergelijke ;)

Met betrekking tot de updates zelf, Het updateproces is geoptimaliseerd zodat alle community's in 2 uur geupdate worden. Dit was voorheen gescheduled op 2 werkdagen. Uiteindelijk betekent dit dat er ongeveer 5 minuten downtime gepland is voor de update op alle werelden te installeren. Dat lijkt me nou niet al te ingrijpend ;).

Het wordt altijd overdag gepland dat mocht er iets misgaan er niet op verschillende vlakken mensen uit hun bed gebeld moeten worden. Op deze manier zijn de juiste mensen altijd aanwezig.

Vanuit TribalWars.nl kunnen we enkel aanraden voor scripters om op de beta te gaan en blijven spelen zodat je op continue basis je scripts up-2-date kan houden (er volgt elke dag een update naar de laatste versie op de beta-werelden).

Morgen na de update hoor ik graag jullie feedback op de update, wij zullen dit terugkoppelen naar InnoGames HQ.

Mvg,
Duckje


Als je wil dat het spel soepel blijft lopen,moet je vooral zo doorgaan
 
Reactiescore
41
Re: 8.21 discussietopic

deze update is sowieso de beste update tot nu toe als het gaat om het makkelijker maken van het deffen :D
massatagger is nu tenminste beschikbaar voor alle werelden :)
en dat over de IDs blijkt dus gwn onzin te zijn want de IDs zijn er atm nog gwn ?
bij verzamelplaats iets minder maar dat is makkelijk op te lossen met een script als het moet.

enigste waar ik twijfels bij heb zijn de wekelijkse updates :p
 
Bovenaan