Discussie Updates discussietopic

DeletedUser

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Boelshiit dat jij dit zegt ja.. Men kan hier zeker rekening mee houden. Vind het trouwens onzin dat dit telkens tijdens de dag moet gebeuren.. Ga maar eens treinen snipen waneer de server plat ligt. :mad:

Zitten blijkbaar paar Noobs hier die er geen verstand van hebben.:rolleyes:
Ik ben niet bang, ik denk logisch na ;) En neem het op voor stamgenoten. Zelf krijg ik geen incs..

Jordy

Je moet begrijpen dat de updates vanuit Innogames uitgerold worden.
Ze gaan daar niet 's nachts updates uitrollen en teams klaar hebben staan voor als er iets mis gaat tijdens een update, alleen omdat er mensen onder aanval liggen.
Dat valt gewoon niet te voorkomen.
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Je moet begrijpen dat de updates vanuit Innogames uitgerold worden.
Ze gaan daar niet 's nachts updates uitrollen en teams klaar hebben staan voor als er iets mis gaat tijdens een update, alleen omdat er mensen onder aanval liggen.
Dat valt gewoon niet te voorkomen.

Het is een strategisch Real Time oorlogsspel. Tuurlijk kunnen we niet verwachten dat ze rekening houden met de speelwijze van hun eigen spel, en zeker moeten we er rekening mee houden dat ze dus wekelijks hun eigen spel over de kop werken, allemaal om te zorgen dat hun betalende klanten tevreden blijven (wat zoals je hier merkt ook echt werkt...)...

Ligt het nu aan mij, of is er iets mis in deze redenatie? Ze bedenken een leuk spel, ze vergeten waar het om gaat, vergeten hun klanten/gebruikers en werken hun eigen spel waar ze hard aan verdienen over de kop. Vanuit marketing oogpunt wellicht niet de meest handige strategie. Technisch gezien kunnen ze gewoon de oude servers laten draaien zoals ze zijn, evt. hier en daar wat trouble shooting wanneer dat nodig is, en verder gewoon behandelen als een cash cow, maar nee hoor, ze brengen hem naar de slacht en steken daar nog veel ontwikkelingsgelden in ook...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2
Re: 8.21 discussietopic

Ik ben blij met de update ;)
Zitten handige dingen in.
 
Reactiescore
2
Re: 8.21 discussietopic

Boelshiit dat jij dit zegt ja.. Men kan hier zeker rekening mee houden. Vind het trouwens onzin dat dit telkens tijdens de dag moet gebeuren.. Ga maar eens treinen snipen waneer de server plat ligt. :mad:

Zitten blijkbaar paar Noobs hier die er geen verstand van hebben.:rolleyes:
Ik ben niet bang, ik denk logisch na ;) En neem het op voor stamgenoten. Zelf krijg ik geen incs..

Jordy
In plaats van te zeuren kun je beter je stamgenoten ondersteunen. Dit zou je al moeten gedaan hebben eigenlijk. Dus geen reden om te klagen.
 

DeletedUser25020

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Het is gewoon te gek voor woorden eigenlijk elke week een update.
Dat is dus elke week dingen die anders werken of niet meer werken.
Laat je spelers gewoon eens rustig hun spel spelen zonder al die wijzigingen goed of slecht.

Al die updates van het afgelopen half jaar hebben echt niet de spelvreugde bij veel spelers aangewakkerd.

Mijn voorstel is om gewoon 2 updates per jaar te doen dan kun je alle veranderingen opsparen voor zo'n update.
Maar kunnen de spelers in elk geval een half jaar op de zelfde manier spelen.
 
Reactiescore
1.018
Re: 8.21 discussietopic

Ik zie het probleem niet van elke week een update, liever elke week 1 of 2 scripts kapot dan alle honderden (kleine scripts zijn er veel van) 2 maal per jaar hoor:)
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Ik zie het probleem niet van elke week een update, liever elke week 1 of 2 scripts kapot dan alle honderden (kleine scripts zijn er veel van) 2 maal per jaar hoor:)

En jij denkt dat wanneer ze hun updates spreiden dat er minder scripts per keer stuk zullen gaan, hoe goed heb jij opgelet bij wat innogames aan het doen is? Als je hun eigen teksten leest, dan is het simpelweg het doel om elke week alle scripts plat te leggen tenzij de scripters hun scripts laten implementeren (gratis werk dus voor innogames). Ik noem het niet voor niets chantage.


Daarnaast mogen ze van mij dan het grafisch pakket wat ik gebruik icm de lay-out fixer gaan implementeren (dat komt er simpelweg op neer dat de oude classieke layout van 2 jaar geleden wordt hersteld, alle knoppen weer terug, alle domme ruimte rovende afbeeldingen weg etc. etc. Ik ga met hun erg "attente" updates mag ik elke keer weer op nieuw gaan zoeken waar ze alle functies en knoppen nu weer hebben gelaten, allemaal voor het gemak. Als ze zo door gaan, dan gaan we juist een bot nodig hebben om hun updates bij te houden, terwijl alles nu nog handmatig en legaal kan.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27685

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Ik zie het probleem niet van elke week een update, liever elke week 1 of 2 scripts kapot dan alle honderden (kleine scripts zijn er veel van) 2 maal per jaar hoor:)

Als ze zo'n "kleine" update doen zoals de vorige keer, dan breken er toch honderden scripts. Voor de gebruiker veranderde er uiterlijk bijna niets, intern hebben ze wat zaken zitten wijzigen waardoor 1) er niets meer werkte, 2) de boel erg traag werd omdat het allemaal fancy moet lijken. Laat ze toch gewoon aan hun Tribalwars 2 knoeien en hou het voor de huidige TW bij de serieuze zaken.

Ik heb in ieder geval geen tijd en zin om elke week weer wat scripts te fixen om een of andere gril van incompetente lui bij Innogames ongedaan te maken. Ik heb het gevoel dat er ergens rond versie 8 wat werknemers zijn verwisseld/buitengegooid want de gasten die er nu zitten hebben geen flauw benul over het doel en werking van het spel. Moeten die kerels misschien hun eigen PA betalen ofzo? Bij Innogames verbaast me tegenwoordig niets meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser56459

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Ik krijg ook aanvallen vandaag - morgen en nog wat verder.
Maar leer er mee leven... de update duurt amper een paar minuutjes.
Je hebt heus wel meer dorpen om mee te snipen of terug over te edelen.
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Die paar minuten maakt mij echt geen barst uit, ik werk over het algemeen minimaal 24 uur vooruit in de verdediging, maar ik zat toevallig afgelopen 2 weken op een 2-tal vv's beide in meerdere en mindere maten onder aanval, in beide gevallen heb ik innogames zitten vervloeken. 2k incommings verwerken is geen probleem, als je maar soepel werkende scripts hebt, alleen is het wel heel frustrerend als innogames ervoor zorgt dat wat je in 10 minuten kan opeens een half uur duurt (als je hele pagina niet 3 keer vast loopt). Ik heb laatst om 800 incommings te verwerken langer gedaan dan ik normaal over een 2k doe, en dan heb ik halverwege de handdoek maar in de ring gegooid omdat ik graag nog wat anders wilde doen dan TW. 't Is het me gewoon niet meer waard.
 

DeletedUser

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Wordt er eerlijk gezegd wel een beetje moedeloos van dat er elke week weer een update gedaan moet worden.
Ten eerste schopt dit heel je instellingen door de war,en ten tweede waarom altijd overdag en niet s'nachts.
Ook vraag ik me af waarom niet gewoon 2 keer per jaar of wat.Het is net wat er al wordt gesugereerd,nog even en
de lol is er straks helemaal vanaf:eek:
 
Reactiescore
2
Re: 8.21 discussietopic

ja gasten, stop allemaal is mee zagen, of je nu zaagt of niet, denk je dat dat iets zal uitmaken?!
De ene vindt het goed, de andere niet, dat is zo bij alles en dat zal altijd zo zijn ..
En maak er geen probleem van dat die update overdag gebeurd, komaan zeg, als je daar al over gaat kreften.
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

moeten we dan allemaal "joepie" gaan roepen omdat we niet blij zijn. Tuurlijk we kunnen niets zeggen, krijg je net als met de afgelopen video een mooie "dank jullie spelers, dat jullie allemaal zo blij waren met onze update". Nou dat zijn we niet, dus dat mogen we dan ook laten horen. En blijkbaar laten we dat niet duidelijk genoeg horen, want ze blijven daar denken dat we wel blij zijn, dus sorry, tot ze dat daar bij innogames door krijgen blijf ik zeuren, tenzij ik natuurlijk voor die tijd stop omdat ze me echt het spelplezier aan het ontnemen zijn.

Voor de duidelijkheid, het moment van updaten maakt me geen barst uit, de updates zelf vergallen me het spelplezier.
 
Reactiescore
2
Re: 8.21 discussietopic

Dat over de tijd was dan ook niet over jou..
Ik zei het iedereen zijn mening, maar er wordt echt over gezaagd, laat op 1 of andere manier duidelijk weten aan innogames dat jullie niet tevreden zijn, het tribalwars.nl team kan er niets aan veranderen en via het forum zal er ook niet veel veranderen denk ik. En stuur geen supportjes, dat helpt toch niet.. :p
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

... het tribalwars.nl team kan er niets aan veranderen...

Het tribalwars.nl team is onze vertegenwoordiging, dus ze kunnen minimaal ons ongenoegen doorgeven, is hun taak lijkt mij, of stel je voor dat we gewoon brief aan innogames moeten sturen met de melding dat we 1. niet tevreden zijn met onze vertegenwoordiging en of ze svp andere kunnen regelen (want dat zeg je impliciet als je over hun koppen heen gaat door rechtstreeks met innogames contact op te nemen), en dan 2 vertellen dat ze een onwijs leuk spel hadden, maar dat ze het momenteel aan het vergallen zijn.

Laten we eerst dat tribalwars.nl team eens de kans geven om ons ongenoegen door te geven lijkt me dan, beetje lullig om over een kop heen te gaan terwijl je ze geen kans geeft om te handelen. Dan ben je wel aan het zeiken lijkt mij.

en via het forum zal er ook niet veel veranderen denk ik. En stuur geen supportjes, dat helpt toch niet.. :p

Volgens mij zijn het forum en de support de communicatie middelen die ons gegeven worden om met onze vertegenwoordiging te communiceren. Duckje vraagt ons telkens om over dit soort zaken via het forum en niet via de support een reactie te geven, dus hierbij.
 
Reactiescore
2
Re: 8.21 discussietopic

Daarom zeg ik, geen supportjes :eek:
En ja, het tribalwars.nl team zal onze klachten doorgeven(Ik was ook niet onder de indruk van sommige updates hoor en klaagde toen ook, dus ik weet hoe je je voelt) maar dan nog vrees ik er voor dat innogames er weinig zal aan veranderen ..
Al heb je wel een punt over die wekelijkse updates, daar ben ik ook niet zo voor mja ..
 

DeletedUser30462

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Daarom zeg ik, geen supportjes :eek:
En ja, het tribalwars.nl team zal onze klachten doorgeven(Ik was ook niet onder de indruk van sommige updates hoor en klaagde toen ook, dus ik weet hoe je je voelt) maar dan nog vrees ik er voor dat innogames er weinig zal aan veranderen ..
Al heb je wel een punt over die wekelijkse updates, daar ben ik ook niet zo voor mja ..

Als we met z'n allen zwijgen en bij onszelf denken dat we toch niet gehoord zullen worden, dan zullen ze ons ook nooit horen. Dus dan toch maar iets blijven zeggen in de hoop dat... :S
 
Reactiescore
133
Re: 8.21 discussietopic

8.21 is gewoon een goeie update. De tagger wordt ingebouwd en als ik de beschrijving zo lees dan hebben ze bijna een tagger weten te maken die tot de beste gaat behoren. Overigens kunnen scripts uitstekend met deze tagger samenwerken, dus wil je een eigen script gebruiken dan blijft dat mogelijk.
Er is regelmatig veel aan te merken op updates en dat heb ik zelf ook gedaan, maar heel eerlijk heb ik wel het idee dat er een stijgende lijn is in de kwaliteit van die updates. Ik hoop dat die stijgende lijn voortgezet gaat kunnen worden, maar dat zal alleen mogelijk zijn als Inno qua input merkt dat er inhoudelijk vooruitgang gemerkt wordt.

Updates worden niet wekelijks, maar wel regelmatig geïnstalleerd. Elke derde woensdag van de maand is er een update. Dat is vrij vaak en het commentaar op het updaten overdag is zeker terecht. Binnen een grote organisatie als Inno zouden daar afspraken over gemaakt moeten kunnen worden, elke derde woensdag wordt er 's nachts gewerkt. Donderdag net zo en vrijdag is dat team betaald vrij. Het zou de speelbaarheid zeker ten goede komen en de ergenissen sterk doen verminderen.
 

DeletedUser

Guest
Re: 8.21 discussietopic

Updates worden niet wekelijks, maar wel regelmatig geïnstalleerd. Elke derde woensdag van de maand is er een update. Dat is vrij vaak en het commentaar op het updaten overdag is zeker terecht. Binnen een grote organisatie als Inno zouden daar afspraken over gemaakt moeten kunnen worden, elke derde woensdag wordt er 's nachts gewerkt. Donderdag net zo en vrijdag is dat team betaald vrij. Het zou de speelbaarheid zeker ten goede komen en de ergenissen sterk doen verminderen.

Jawel, updates worden wel wekelijks ;)

Zie de blogpost voor wat meer info.
 
Reactiescore
133
Re: 8.21 discussietopic

Jawel, updates worden wel wekelijks ;)

Zie de blogpost voor wat meer info.

1 april is al geweest hoor :D
Maar inderdaad heb ik de serieuze Innograp met 1 april gemist. Die is er dus nu.

Het lukt Inno regelmatig niet om een update in twee weken goed te testen, dus er gaat echt niet elke week een update komen.
 
Bovenaan