Info - van dorpuitbouw tot scripts tot groepen tot verdediging

DeletedUser

Guest
Waarom per se 10.000 scouts? :p. Ik bouw altijd ook defensieve troepen in een scoutsdorp, 10k scouts heb ik toch nooit nodig en dat is dan verlies aan kracht denk ik toch?
 

DeletedUser

Guest
Zijn dit echte tw spelers die zo,n domme troepen indeling maken?

Ik hoop dat jullie dan snel mijn tegenstander zijn, wat een onzin allemaal over welke troepen het beste verdedigen en dan met verdraaide feiten komen alsof 3000 speer met 3000 zwaard net zoveel populatie is als 8000 speer en 1000 zc

1e dorp is maar 6000 populatie en 2e dorp 14000 logisch dat die dan op dat moment met 1 clear iets meer troepen overhouden

zc is goed voor snelle def in nood maar is zeker niet beter dan gewone def aangezien elke zc 6 levens kost ipv 1
 

DeletedUser

Guest
Waarom per se 10.000 scouts? :p. Ik bouw altijd ook defensieve troepen in een scoutsdorp, 10k scouts heb ik toch nooit nodig en dat is dan verlies aan kracht denk ik toch?

In het beginstadium is dit nog te overwegen, maar naarmate het spel vordert zou ik toch ook opteren voor full scoutdorpen
Als je bvb 1000 a 2000 dorpjes hebt, maakt dat ene halve dorpje het verschil niet. Tevens kun je dan op grote schaal gaan scouten.
Ben altijd voorstander daarvan :D
Het front in kaart brengen is altijd handig
 

DeletedUser

Guest
In het beginstadium is dit nog te overwegen, maar naarmate het spel vordert zou ik toch ook opteren voor full scoutdorpen
Als je bvb 1000 a 2000 dorpjes hebt, maakt dat ene halve dorpje het verschil niet. Tevens kun je dan op grote schaal gaan scouten.
Ben altijd voorstander daarvan :D
Het front in kaart brengen is altijd handig

Tegenwoordig kan je in het beginstadium ook maar 10k scouts bouwen met al die spelers die 2k scouts in hun dorp zetten.
 

DeletedUser

Guest
Tegenwoordig kan je in het beginstadium ook maar 10k scouts bouwen met al die spelers die 2k scouts in hun dorp zetten.

Die medaille snijdt ook anderzijds he ;)
Als alle noobjes 1k scouts hebben, zijn dat 2k deftroepen minder.

You can't have it all :p
 

DeletedUser

Guest
Waarom per se 10.000 scouts? :p. Ik bouw altijd ook defensieve troepen in een scoutsdorp, 10k scouts heb ik toch nooit nodig en dat is dan verlies aan kracht denk ik toch?

Volgens mij draai je het om, als je minder dan het maximale aantal scouts in een dorp zet dan verlies je juist je scout kracht, jij gaat weer mixdorpen maken en het bekende TW gezegde weet je dan zeker ook niet: Een mix is niks!
 
Reactiescore
2
Gewoon een paar clears op gooien en het dorp is leeg. Ik gebruik alleen scouts om zien welk dorp dat weinig of geen troepen heeft zodat ik het sneller kan edelen voordat iemand anders het doet. De dorpen met veel troepen in worden niet direct geedeld, dus als ik echt dat dorp wil gooi ik er een paar clears op en dan mijn treintje.
 

DeletedUser

Guest
In het beginstadium is dit nog te overwegen, maar naarmate het spel vordert zou ik toch ook opteren voor full scoutdorpen
Als je bvb 1000 a 2000 dorpjes hebt, maakt dat ene halve dorpje het verschil niet. Tevens kun je dan op grote schaal gaan scouten.
Ben altijd voorstander daarvan :D
Het front in kaart brengen is altijd handig

Je kan ook het front in kaart brengen zonder scouts. Leuke tactiek als je tegenstander zelf 10000+ scouts in zijn frontdorpen heeft staan waardoor je deze nooit zou kunnen scouten. Zoals ik al zei kan je er wél achterkomen wat er min of meer instaat.

Ondersteun een vijandig dorp met bijvoorbeeld 100 speer en zwaard. Val dit dorp meteen aan met 1 normale clear en je zult een rapport krijgen dat je OS is aangevallen. Als er bijvoorbeeld 50 speer en zwaard dood zijn weet je dat er 1-2 defdorpen in staan. Is er 1 of 2 speer/zwaard dood zijn kan je een conclusie trekken dat het dorp toch wel zwaar gestackt staat (10+ def). Op de echt ver gevorderde werelden waar je een Noord-Zuid stammenoorlog hebt met nog maar twee stammen weet je natuurlijk al dat die eerste linies enorm gestackt staan. Maar op werelden >28 kan deze tactiek prima werken :).

Succes.
 
Bovenaan