Stelling van de Dag

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser47551

Guest
Leuke stelling, maar ik ben het er niet mee eens. Voorbeeldje: Ik heb W16 uitermate agressief gespeeld echter is dat absoluut niet hoe ik ben. Tactiek of speelstijl is geen reflectie van je karakter.

Je zou de stelling wel een beetje op kunnen vangen door te zeggen dat mensen die stabben en over lijken gaan om er zelf beter van te worden, in het echt ook zo (kunnen) zijn. Er zullen op elke nieuwe wereld wel mensen zijn die tijdens de start hun PBG hebben genaaid en gewoon overgenomen hebben, in het echte leven zijn er veel mensen die over andermans lijk gaan om er zelf beter van te worden. Vaak omtrent geldzaken. Het geld kan je vergelijken met dat dorp van de PBG..

Het punt is, in het leven heb je vaak niet zo'n -relatief- belangrijk iets om iemand ervoor te naaien.. Dus het blijft lastig te vergelijken en er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Agressie is geen persoonlijkheidstrek.
 

DeletedUser

Guest
Tuurlijk wel.. Ken je de afkorting PAP? Dat staat voor de stoornis die Passief-Agressieve Persoonlijkheid heet.
 

DeletedUser47551

Guest
Tuurlijk wel.. Ken je de afkorting PAP? Dat staat voor de stoornis die Passief-Agressieve Persoonlijkheid heet.

Die term wordt tegenwoordig ingepast in andere problematiek, als je even googled zal je zien dat de term maar tot DSM III (1980) werd gehanteerd, en nu zitten we al aan DSM 5 sinds dit jaar.

Men spreekt van 'passive-agressive behavior' en niet persoonlijkheidsstoornis zoals vroeger (het heette nooit Passief-Agressieve Persoonlijkheid want persoonlijkheid zal je nooit terugvinden als men over een stoornis spreekt).

Gewoon even wat kennis meedelen, maar mijn punt is, agressie zit niet geworteld in persoonlijkheid.
 

DeletedUser

Guest
Die term wordt tegenwoordig ingepast in andere problematiek, als je even googled zal je zien dat de term maar tot DSM III (1980) werd gehanteerd, en nu zitten we al aan DSM 5 sinds dit jaar.

Men spreekt van 'passive-agressive behavior' en niet persoonlijkheidsstoornis zoals vroeger (het heette nooit Passief-Agressieve Persoonlijkheid want persoonlijkheid zal je nooit terugvinden als men over een stoornis spreekt).

Gewoon even wat kennis meedelen, maar mijn punt is, agressie zit niet geworteld in persoonlijkheid.

Oké, goed dan. Ik ben ook niet een toverketel met oneindige kennis :p. Als we jouw punt terugbrengen naar de stelling dan zien we dat je wel een agressieve speelstijl kan hanteren terwijl agressie geen karaktertrek is. M.a.w. het ontkracht de stelling en dat ondersteunt dus mijn mening over de stelling: Oneens. :)

E: Ik vond dat ik niet goed m'n punt maakte hierboven. Dat is namelijk dat een manier van spelen geen karaktertrek kan zijn en dus is de speelstijl geen reflectie van je persoonlijkheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Stelling: Ben je een mindere stam wanneer je een vv-check laat uitvoeren?
 
Reactiescore
1.525
Burgerwacht zuigt, nu is het zelfs niet makkelijk om met een redelijke clear een aanvallende speler weg te werken...
 

DeletedUser

Guest
Stelling: Ben je een mindere stam wanneer je een vv-check laat uitvoeren?

Ik denk dat je als leider bepaalde capaciteiten mist.. Als je VV-checks uitvoert komt het er op neer dat je je leden niet vertrouwd dat ze het goed doen. Maar de leider (of leiding) is de aangewezen persoon om de juiste spelers aan te nemen.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je als leider bepaalde capaciteiten mist.. Als je VV-checks uitvoert komt het er op neer dat je je leden niet vertrouwd dat ze het goed doen. Maar de leider (of leiding) is de aangewezen persoon om de juiste spelers aan te nemen.

Hier komt het wel op neer ja
 

DeletedUser

Guest
Als je vv checkjes geef wilt dat gewoon gezeggen dat je in een slechte stam zit en dat de leden zich niet kennen.
 

DeletedUser

Guest
Stelling: Een opgelopen achterstand, kan men niet inhalen zonder gebruik te maken van de 20% Gs bonussen en andere PA functies
 

DeletedUser71152

Guest
Dat klopt en is erg vervelend zeker als je er zelf op speel :mad:
 

DeletedUser71152

Guest
Ja in late game boeit het niet is wel vervelend, maar is het goed in te halen :D
 
Bovenaan