Het fotografie topic, Vragen & belevenissen

DeletedUser58520

Guest
2. Beroep tussen haakjes --> Conclusie: Hoeft dus geen beroep te zijn.
3. Zegt dat het een beroep is.
4. In het bijzonder beroepshalve --> Conclusie: Hoeft dus geen beroep te zijn.
5. Iemand die foto's maakt --> Conclusie: Hoeft dus geen beroep te zijn.

Hoe wil je mensen anders noemen die foto's maken dan? :p

Mensen die foto's maken met een iphone zou ik instragrammers/hipster noemen.

Ik ben ook van mening dat als je eens op vakantie met je telefoon 10 foto's neemt je geen fotograaf bent, maar als je het als beroep doet of als serieuze hobby dan ben je wel fotograaf.
 

DeletedUser

Guest
Zo kan je het zien, als ik nou gewoon voor de lol een foto maak zou ik me niet graag een 'instagrammer/hipster' noemen. De term fotograaf lijkt me eerder gewoon een algemeen iets voor mensen die foto's maken, ongeacht het hun beroep is of niet.
 

DeletedUser71172

Guest
Morgen ochtend wekkeren om een timelapse te maken van o.a de zonsopgang ^_^
 

DeletedUser71172

Guest
Een keer een timelapse proberen te maken, niet om serieus te nemen dit. Maar het gaat om het concept. jammer van de slechte kwalitiet in het begin maar goed, toch ik wil het toch even delen.

[video=youtube;orNrJfS9PsI]http://www.youtube.com/watch?v=orNrJfS9PsI&feature=youtu.be[/video]
PS. k zal er binnekort nog één maken, maar wel met een beetje normale kwaliteit en een interessante plek
 

DeletedUser71172

Guest
Het is niet zo interessant hoor, ik zal even wat trefwoorden geven aangezien ik zo weg ga.

kerstboom, zusje, kapotte kerstballen, huilen, gevallen lens ;(, geen zin meer.
 

DeletedUser71172

Guest
Dagje strand :)
Vji7fgy.jpg


sjo7wDK.jpg


3Tx0gfz.jpg
 

DeletedUser67467

Guest
Wow was er wat te doen ofzo? Zo druk op die laatste foto.
 

DeletedUser71172

Guest
Wow was er wat te doen ofzo? Zo druk op die laatste foto.

Nope, Er kwamen denk ik veel mensen af op bergen op zoom omdat het s'ochtends mooi weer was en de voorspellingen vielen ook niet tegen. Alleen eenmaal daar was het toch verdomd koud.
 

DeletedUser

Guest
Moet een soort silhouet voor stellen, vind hem zelf net wat te licht. Maaaar daar hebben we natuurlijk photoshop voor :D.

dxfjax.png

Btw, Nikon d3200
Met de standaard kit lens :(
 

DeletedUser51694

Guest
je vindt hem te licht?

jaw-drop-o.gif


Overigens, bewerk je foto's niet met PS. Begin met RAW schieten en bewerk het met lightroom.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het zijn doel was om het helemaal zwart te krijgen, zodat het afzet tegen de lucht.
 

DeletedUser

Guest
Jup, de bedoeling was dat de lucht achter de huizen goed zichtbaar is, verder de huizen totaal zwart, zoals in een sillhouet.
Maar wilde de lantaarnpaal wel weer kunnen zien. :p

Moet inderdaad nog effe uitpluizen hoe lightroom in elkaar steekt maar met een aardige photoshop basis moet dat denk ik niet al te lastig zijn.

Zal zo nog wat foto's posten. Hopelijk vallen die beter in de smaak :).


E---

Zoiets als dit;

2qjjas1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan