Golden awards! (de echte)

DeletedUser60153

Guest
Goede lijst Frozen. Hier en daar wel wat hypocriet. LawZzZ hemel in prijzen om dan de ragequit van Goyaale grappig te vinden... Best wel schrijnend. Ik heb het topic terug gelezen destijds. Nog schrijnender dat het Resist/Hap kamp op het forum kwam verkondigen dat 5 dagen (toch wel 5 zeker!) ruimschoots genoeg was. Dan mogen de messen bovengehaald worden. Bij de hoppende stamcultuur is dat misschien wel zo, niet bij ons. Ik zie de posts van jullie nog zo voor me. "Het is maar een spelletje". Nee dat is het niet :D:D We hebben hier maanden en zelfs jaren aan vastgezeten. Sommige nog steeds :)D). We (ik althans) speelde puur voor de stam.

Over beste speler sluit ik me ook zeker aan. Persoonlijk vind ik 13lad3r beste speler gedurende bepaalde periode. Aanvallend top5 van nlserver. Mss wel de beste. Philips de Goede dan weer de beste overall (waarmee ik vooral ook bedoel dat hij werelden kan uitspelen. 2 ex-happers dus

Hap! heeft zich uitzonderlijk sterk getoond. (Niet dat ik de andere overgebleven kampen van tel: Fruit en hun fusiemaats Resist teniet wil doen)

Mag ik het hypocriet vinden dat je Lawzzz nog als een stam zag nadat 3 kwart over is gestapt naar Plague en er enkele leden juist niet Lawzzz wilden verraden? En die uiteindelijk voor Resist kozen, een stam die meer richting het oude lawzzz neigde dan het destijds nieuwe Plague?
 

DeletedUser60153

Guest
Dread staat volgens mij niet meer zo stevig... :p Wat ik aan berichten zie
 

DeletedUser

Guest
Meest Epische Persoonlijkheid: warre
Beste Ragequit: floris
Grootste Stumpert (ingame): die noob van aegon :eek:
Meest Hersenloze ODA-geiler: kan niet ingame kijken!
Meest Frequente noobhater: CR!:D:D:D:D:D:D
Leukste Fusie: LSM met S.inc!:D
Beste Moderator: zijn allemaal noobs!
Beste Ban(ingame/AF: ingame i dunno! op AF al mijn bans! :cool:
Meest Capabele Accountverne*ker: die noob van aegon
Meest de Spuigaten Uitlopende Stamhopper -
Triestigste Backstab: pavel
Grootste Judas: -
Meest Intrigerende W21-Geheim: dat twiki een noob is!:D
Beste Oorlog fruit vs resist
Beste Struisvogel* daan!
Meest Bekwame Interner: ervee doet die vent wel wat anders momenteel? eerst niet!:D
Grootste Symbool van Onmacht schelden IG
Beste Farmslaaf: jack!:D
Grootste Hypocriet(ingame/af):
Beste Troll Ingame -
Amusantste Delete: -
Meest Ontroerende Gebeurtenis val van plague & val van LMS
Beste Complot gaat je niks aan!:D





Beste account: philips denk ik?
Slechtste account: alle accounts waar ooit die noob sensation of hoe je zn naam schrijft op komt:D (te lui om te kijken)
Beste speler: warre/twiki
Slechtste speler: alweer die noob!
Meestbelovende speler voor de toekomst: niemand iedereen gaat op delete
Beste stam: -
Slechtste stam: waar jij in zit!
Meestbelovende stam voor de toekomst: hap!
Beste/Favoriete leider: maikel + leiders = nooit goed
Slechtste leider: alle leiders
Favoriete forumposter: jack/ CR
Minst favoriete forumposter: die noob weer
Meest overschatte stam: -
Meest onderschatte stam: -
Mooiste profielplaatje speler/stam: -
Mooiste profielplaatje : -
Grootste blunder: LMS met S.inc voegen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mag ik het hypocriet vinden dat je Lawzzz nog als een stam zag nadat 3 kwart over is gestapt naar Plague en er enkele leden juist niet Lawzzz wilden verraden? En die uiteindelijk voor Resist kozen, een stam die meer richting het oude lawzzz neigde dan het destijds nieuwe Plague?

Ik reageerde op frozen's post. Persoonlijk heb ik me niet uitgelaten over hoe het stamgevoel dat de laatste weken/maanden bij LawZzZ heerste. Vind het uitermate interessant dat je reactie volledig out of the blue is :eek:
Maar soit, ik heb wel zin om het niveau wat op te krikken anyway. De stamsfeer en het opbreken van die mooie stam zal ik kaderen in een antwoord op vele discussies die na de val gevoerd zijn. Namelijk over:

Waarom LawZzZ niet verder kon als kleinere stam

Eén van de hoofdredenen is zoals altijd inactiviteit. LawZzZ was omgeslagen in een stam met te weinig (actieve) spelers en te veel accounts. Je zou zeggen: maak de stam dan kleiner. Wat volgt is een verslagje over de redenen die het vormen van een mooi stammetje zoals Hap! dat was verhinderden. Want dat was wel degelijk het plan op een bepaald moment.

Er is onenigheid ontstaan ja. Ik, Ludo ( al pakte hij het fout aan, te agressief. Maar hey Luvaza's hart klopte voor het oude LawZzZ:)), Remco en andere prominente leden hadden een discussie op gang gebracht over het einde van de samenwerking met de noordelijk gelegen spelers. GardenX en zijn gevolg dus. We hebben een serieuze fout gemaakt door hem binnen te halen, maar dat heb ik eeuwen geleden al toegegeven aan jou H. Maar GardenX zelf was het probleem niet, het was zijn invloed op anderen. Accounts als Dragonghost & Zonpon waren ondertussen bemand geraakt door spelers die respectievelijk banden hadden met Gardie en/of gewoon inactief waren. We wilden die accounts niet zomaar opgeven. Omdat het mooie accounts waren & omdat je in het hoge noorden ook nog een speler genaamd Koekdilla had. Die gewoonweg een aangenaam stamlid was. Je kan die kerel toch ook gewoon niet laten zitten? (Stuurde altijd clears, reageerde op het forum, was gezellig en bleef groeien). Dit zijn redenen waarom de dialoog stroef verliep en de lontjes korter en korter werden. Het moest voor iedereen snel gaan maar dat kon niet. Waar de gehele leiding was het erover eens dat er wat moest gebeurde. De in zichzelf gekeerde nummer 1 en zijn gepeupel op straat zetten werd consensus. Al kwam er daarna nog wel een hoop gelul van GardenX dat hij zich graag wou inzetten enzo. Het gaat er echter om dat er in de leiding consensus was gegroeid over het idee om hem eruit te pleuren. Je leest het goed, de leiding trok aan één zeel.

Maar accounts op straat zetten heeft zijn gevolgen. GardenX , Patrick, Babs op straat zetten verzwakte ons cluster niet, integendeel het maakte ons stamcluster sterker. Als we echter Dragonghost (en evt. Zonpon als die niet in ons verhaal wou stappen) op straat zetten zijn er 3 problemen:
1) Koekdilla staat op een eiland. Hij heeft daar allesbehalve om gevraagd.
2) We geven mooie accounts op
3) Als die accounts zouden overstappen naar Resist of PR zou dat tactisch een blunder zijn.

Van solist GardenX, de n00b patrick en de inactieve Napoleon (Dragonghost) krijg je alvast geen schrik. Makkelijk om je daartegen te verweren. Maar als Zonpon en Dragonghost in vijandelijke handen vallen kan dat wel eens erg slecht aflopen, dat is een groot risico.
Daarom heb ik o.a. gesprekken ondernomen met Mike (Zonpon, ex-gardenx en minder egotripperig) en heb ik de brokken die tussen Ludo (Panthera Leo) en Napoleon (Dragonghost) op het forum ontstonden proberen te lijmen door in te praten op Napoleon. Ik probeerde het account in te winnen omdat het volgende me duidelijk werd:

Spelers als Flopper99 en Relax zouden in een scenario met een vijandige Dragonghost veel meer front krijgen. En dat wilden ze kennelijk niet. Wat ik nu zeg is suggestief. Mss sla ik de bal mis maar ik denk het niet. Maar dat moet kunnen e, we zijn geen wijven toch? :eek: Relax wou Dragonghost alvast houden, ook al voerde die amper wat uit. We wilden graag als actieve stam verder, dat wilde iedereen. Maar hieruit groeiden de frustraties. Ludo had Dragonghost al tijden actief gevv'd. Hij edelde er zelfs op via vv omdat hij het niet kon aanzien dat zo'n mooi account in verval geraakte door inactief spel. Dit zorgde voor strubbelingen en onenigheid op het forum. Beiden partijen zijn te begrijpen in dit verhaal. De discussies sleepten aan en hoewel ik aanvoelde dat er schot in de zaak was in de dossiers Zonpon en Dragonghost werd ik ontmoedigd door het feit dat die accounts nog inactief zou worden overgedragen. Mike op Zonpon nog tot daaraan toe maar een Dragonghost zonder beheerder (Napoleon dacht erover na afstand te doen van het account) zou een last blijven. Een goeie nieuwe speler zoeken kost tijd. En tijd hadden we niet want de bom ontplofte tussen Ludo en co.

De moment dat Remco met Moises vertrok was het voor mij over. En heb ik niet meer gelogged. (Ik was nog niet zolang terug in de stam en het leek me ongepast om zomaar te komen zeggen waar het op stond en de lakens uit te delen. Toen LawZzZ afbrokkelde was mijn verslaving ook ten einde. Waarom zou ik immers nog spelen? Het einde van LawZzZ was het definitieve einde van mij als tw-speler. Nu begrijp je mss waarom ik J.'s reactie over Goyaale schrijnend vind. Net zoals ik het schrijnend vind dat zowel LawZzZ als Plague gedeeltelijk naar de vijand zijn

Soit, the story goes on: Nog geen twee dagen nadat Moises (en zijn buren) de stam verlieten worden de posnaabjes (aka GardenX internstam) toegelaten. Ik zie het op twstats gebeuren en toen was ik er echt wel helemaal klaar mee. Hoe lelijk was LawZzZ geworden zeg :D. Totaal in strijd met alles waar de stam in het verleden voor stond imo. In ieder geval een zeer duidelijk signaal dat Gardenx zijn positie in de stam versterkt was. Ik weet niet of dit veel frustratie opwekte in de stam, maar ik kan het me wel voorstellen. Moest dit trouwens een paniekreactie voorstellen ofzo? Dit sloeg werkelijk alles.

Het water tussen de (ex?) LawZzZ-leiding verdiepte en de toevloed aan posnaabs verziekte de stam. Het noorden begon naar het nabije Resist te kijken om uiteindelijk over te stappen naar een stam die als (voormalige) vijand werd beschouwd. Terwijl het zuiden op delete (Het gevreesde trio Thunderia/SLD/Discojohn) ging of naar bondgenoot Plague.

Had iedereen het hoofd helder kunnen houden had LawZzZ misschien nog kunnen bestaan als kleinere stam. Maar het mag ondertussen duidelijk zijn dat er altijd offers hadden gebracht moeten worden. Wat een beslissing uitstelde tot de frustratie toesloeg.

Voor de leut ten slotte een voorbeeld van een eventueel scenario als kleinere stam:

-Gardenx, patrick, babs eruit
-Dragonghost/Zonpon/Koekdilla op delete
-Bespelers van Koekdilla en Zonpon laten co'n en zo andere accounts versterken
 

DeletedUser

Guest
@ Steven: het LawZzZ dat ik vernoem, is het LawZzZ tot +/- februari. Tot dan ging alles relatief goed en beleefde ik veel plezier aan TW. Dat waren hele mooie tijden. Verheerlijking zou ik het niet noemen, wel een blijk van appreciatie.
Goyaales quit was grappig in die zin dat hij, in al zijn naïviteit, zijn front met Ruud amper tot niet stackte, omdat hij niet geloofde dat Ruud hem zou aanvallen. Daarom vind ik zijn quit de grappigste, omdat hij tactisch extreem hard blunderde
 

DeletedUser

Guest
Helder. Ik daarentegen vind het heel mooi van Goyaale dat hij Relax zo vertrouwde. En totaal niet grappig of naab
 

DeletedUser

Guest
Het einde en de ruïnering van LawZzZ heeft bij veel spelers (waaronder ikzelf) ervoor gezorgd dat ze hun interesse in TW verloren. Heel jammer, maar zonder de val van LawZzZ had ik nooit op muay-ray gespeeld.
 
Reactiescore
323
Spelers als Flopper99 en Relax zouden in een scenario met een vijandige Dragonghost veel meer front krijgen. En dat wilden ze kennelijk niet. Wat ik nu zeg is suggestief. Mss sla ik de bal mis maar ik denk het niet.

Ha ik wist het gewoon. Relax lafaard :p:D:D
 
Reactiescore
323
Dat jij in Fruit zit vind ik persoonlijk erger Sjimmie :D

Muah. Was eigenlijk plan B. Direct naar de vijand overstappen doe ik nog steeds niet, daarom lig ik nu op w28 midden tussen mn vijanden :p
Ik ging eerst naar FTNWO, alleen dat was niet wat ik ervan had verwacht dus we gingen toch maar naar Fruit. En Fruit. bevalt me prima. :)
 

DeletedUser

Guest
Muah. Was eigenlijk plan B. Direct naar de vijand overstappen doe ik nog steeds niet, daarom lig ik nu op w28 midden tussen mn vijanden :p
Ik ging eerst naar FTNWO, alleen dat was niet wat ik ervan had verwacht dus we gingen toch maar naar Fruit. En Fruit. bevalt me prima. :)

Fruit is geen slechte stam nee. Ingame toch niet :D. Maar overstappen vind ik toch net niet ditje dat. We hadden ons verlies gewoon moeten nemen.
 
Reactiescore
323
Fruit is geen slechte stam nee. Ingame toch niet :D. Maar overstappen vind ik toch net niet ditje dat. We hadden ons verlies gewoon moeten nemen.

En dan prachtaccounts als Ghost iSrink op delete laten gaan. Nee hoor, ik heb nog steeds plezier in het spelletje, zeker op W21 :)
 

DeletedUser

Guest
En dan prachtaccounts als Ghost iSrink op delete laten gaan. Nee hoor, ik heb nog steeds plezier in het spelletje, zeker op W21 :)

Gewoon dapper doorvechten eah. De ondergang tegemoet. Nu zit je bij de stam van propagandakannen als De Speeders II en Ejo13 :p
 
Bovenaan