Het einde van Wereld XXVII

DeletedUser65664

Guest
Och ik vind het belachelijk dat mensen hier het woord "Premium" aanhalen.
Mij boeit het geen reet of ik nu premium win of niet. Als mensen daarvoor willen winnen, amai triestig.

Feit was dat als FAIR er niet was dat REAL de wereld had afgesloten.
Verdient Real (6-7 leden) om de wereld te winnen? naar mijn mening niet.
Verdient FAIR het om te winnen? Neen ook niet, maar in ieder geval meer dan REAL.

Dus veel keuze was er al niet want anders had REAL gewonnen, hier zo nog meer kritiek op gekomen zijn.

Zoals Castiel en licor zeggen, het zou eigenlijk meer respectvol moeten zijn. Een winnaar moet er zijn, wat er nu niet is.
Klopt helemaal, maarja de wereld was ongeloofelijk inactief geworden. Er zat niet veel meer in. Naar mijn mening was LeE samen met OATH wel boeiend. Maar UA1 stond dan op vallen waardoor er ook hier geen spanning meer kon zijn.

Ik ben het eens over het feit dat FAIR niet een eervole winnaar is, dit was trouwens mijn quote uit een topic dat ik had geoppend:
Technical Imperfection zei:
Ik wil dat iedereen goed moet beseffen dat dit geen actie is om te winnen.
Niemand die in deze stam zit heeft gewonnen, zou zelfs laf zijn moest je denken dat je wint.
Maar ik denk wel dat dit de beste oplossing was. Nu kijk ik mooi terug naar deze wereld ipv een uitgeleurde wereld.
 

DeletedUser65757

Guest
TI, was de bedoeling dat real soort van fair final ging worden, ook spelers uitnodigen, maar dat is er dan niet van gekomen, met alle gevolgen vandien :p
 

DeletedUser

Guest
Eigenlijk had ik geen behoefte om me te verantwoorden, maar inderdaad wat bovenstaande zegt. We wilden er alleen mee wachten tot de geheimen wat steviger stonden omdat ons initiatief wat onverwachts was, het ons niet door iedereen in dank werd afgenomen en er totaal geen voorbereiding eigenlijk was vanaf onze kant.
 

DeletedUser

Guest
Ik kan me vaag ergens herinneren dat jij weggespeeld bent door het kleine stammetje dat niks betekende genaamd 'Trill.'... Die liggen nogal ver van ons vandaan, dus 'Hoe kun je het trouwens ook in je hoofd halen om SF. als een bij elkaar gerapen zooitje te zien?' Ja, je kan een beetje naar de resultaten kijken, maar dat is dan ook alles. Volgens mij ga je nu even je kennis te boven en overdrijf je enigszins. Daarnaast begrijp ik niet dat een 'bij elkaar gerapen zooitje' (het is trouwens 'geraapt') geen historische stam kan zijn. Neem nou Jensmaster. Die was een noob eerste klas, maar wij hebben hem opgeleid tot een sterke speler op een 3 miljoen punten acc. Hij hield goed stand tegen Castiel (die hem erom gecomplimenteerd heeft) en pakte zelfs een hoop dorpen bij de massa.
Dat vind ik historischer dan dat jij weggespeeld bent door het toen nog onbeduidende stammetje trill. Alhoewel, van trills kant is het natuurlijk wel van historische waarde.

Ben toch bang dat je mij in de war haalt met iemand anders.

Ik kan een prima oordeel over SF. vellen, om maar te beginnen met de massa van mij en Castiel. op SF. dit was overigens wel in de eerste en tweede maand van de wereld. Great general die mij zijn eerste 2 dorpen gaf als ik hem de kans gaf een dorpje in de rim te edelen. Het feit dat ik en Castiel. hun constant onder druk hielden en ze geen malle moer terug deden. Toen ik bekend maakte op het forum dat ik stopte wegens RL problemen/tijdgebrek kreeg ik opeens aanvallen binnen, die aanvallen waren zo slecht getimed dat het om te huilen was. Ik kan zo nog wel even doorgaan maar mijn punt is nu wel gemaakt.

Zelfs nadat ik gestopt was is de kwaliteit van de leden niet omhoog gegaan. En ja als je zag dat Castiel. zo'n 120/180 graden front had met SF. is het niet zo moeilijk om de strategische dorpen te stacken. Dat Jensmaster heel wat heeft geleerd geloof ik best en daar ga ik ook niet over in discussie.

Eigenlijk had ik geen behoefte om me te verantwoorden, maar inderdaad wat bovenstaande zegt. We wilden er alleen mee wachten tot de geheimen wat steviger stonden omdat ons initiatief wat onverwachts was, het ons niet door iedereen in dank werd afgenomen en er totaal geen voorbereiding eigenlijk was vanaf onze kant.

Naja het maakt mij niet veel uit wie had gewonnen, echter zou het beter zijn geweest als je minimaal de mensen had uitgenodigd die deze wereld hebben veranderd en dan heb ik het over GOTA, the interner en nog paar anderen.
 

DeletedUser66036

Guest
Ben toch bang dat je mij in de war haalt met iemand anders.

Ik kan een prima oordeel over SF. vellen, om maar te beginnen met de massa van mij en Castiel. op SF. dit was overigens wel in de eerste en tweede maand van de wereld. Great general die mij zijn eerste 2 dorpen gaf als ik hem de kans gaf een dorpje in de rim te edelen. Het feit dat ik en Castiel. hun constant onder druk hielden en ze geen malle moer terug deden. Toen ik bekend maakte op het forum dat ik stopte wegens RL problemen/tijdgebrek kreeg ik opeens aanvallen binnen, die aanvallen waren zo slecht getimed dat het om te huilen was. Ik kan zo nog wel even doorgaan maar mijn punt is nu wel gemaakt.

Zelfs nadat ik gestopt was is de kwaliteit van de leden niet omhoog gegaan. En ja als je zag dat Castiel. zo'n 120/180 graden front had met SF. is het niet zo moeilijk om de strategische dorpen te stacken. Dat Jensmaster heel wat heeft geleerd geloof ik best en daar ga ik ook niet over in discussie.

De eerste twee maanden inderdaad. In de tijd erna is de helft van de huidige (vlak voor het einde) accounts erbij gekomen of zijn er nieuwe spelers op de accounts gezet.
 

DeletedUser41768

Guest
Quiem, Discre en Area waren de enigste stammen die iets hebben voorgesteld op deze wereld, die stammen op het einde waren gewoon een slecht aftreksel van die stammen. Hoe kun je het trouwens ook in je hoofd halen om SF. als een historische stam te zien, was niks meer dan een bij elkaar gerapen zooitje.

SF. was de oudste stam op deze wereld. Niet de grootste welliswaar maar heeft toch leuke dingen laten zien.
Wel veel onder vuur gelegen maar toch bijna nergens bezweken. Pas als spelers inactief werden.
Dat er goede spelers in zaten kon je wel zien dat er spelers als Ward werden weggeplukt om op LL te gaan spelen. Wel respect voor de manier waarop hij dat gedaan heeft. Ook respect voor de mening van Castiel.

Het beeindigen van de wereld begrijp ik wel. Er waren er een aantal die geen motivatie meer zagen. Er waren er ook een heleboel die nog wel motivatie hadden en ook doelen hadden. (met name veel spelers van buiten de top 40 die ook de wereld kleur gaven)

Ook ik kijk wel naar een aantal spelers die erin zitten en kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er spelers in zitten die er niet in horen. Maar persoonlijk ga ik niet worden op spelers. Dat is mijn eer te na.

Ik wens iedereen het beste i.i.g. Ik stop een poosje (dat ben ik van plan tenminste) en misschien wel definitief.
 

DeletedUser

Guest
SF. was de oudste stam op deze wereld. Niet de grootste welliswaar maar heeft toch leuke dingen laten zien.
Wel veel onder vuur gelegen maar toch bijna nergens bezweken. Pas als spelers inactief werden.
Dat er goede spelers in zaten kon je wel zien dat er spelers als Ward werden weggeplukt om op LL te gaan spelen. Wel respect voor de manier waarop hij dat gedaan heeft. Ook respect voor de mening van Castiel.


Ik wens iedereen het beste i.i.g. Ik stop een poosje (dat ben ik van plan tenminste) en misschien wel definitief.

Overhaaste veralgemenisering ^ -- Waarom werd er dan slechts één speler weggeplukt? Baba kende hem van vorige werelden en van hem was bekend wat hij kon en hoe hij bij ons sterk mee kon draaien. Andere SF spelers hebben vrij weinig laten zien - LL is nooit weggespeeld ondanks de duizenden aanvallen die hij in de loop van de tijd gekregen heeft, om maar een voorbeeld te noemen.

^ Jij ook het beste toch. ;)
 

DeletedUser41768

Guest
Overhaaste veralgemenisering ^ -- Waarom werd er dan slechts één speler weggeplukt? Baba kende hem van vorige werelden en van hem was bekend wat hij kon en hoe hij bij ons sterk mee kon draaien. Andere SF spelers hebben vrij weinig laten zien - LL is nooit weggespeeld ondanks de duizenden aanvallen die hij in de loop van de tijd gekregen heeft, om maar een voorbeeld te noemen.

^ Jij ook het beste toch. ;)


Uiteraard speelt het mee als je iemand al kent. Je plukt niet zomaar iemand weg bij een vijandelijke stam als je iemand niet kent. Maar als je na zo'n tijd een speler hebt die in de top 15 zit (lichtvuur), nog 2 in de top 25 (Great General, King Tut) en nog 3 in de top 35 (roci, Terrordanny en fads) dan hebben ze toch 1 of andere kwaliteit om dat te bereiken.


Dat LL niet is weggespeeld is natuurlijk goed te noemen (ik gunde het Ward wel die successen)
 

DeletedUser

Guest
Uiteraard speelt het mee als je iemand al kent. Je plukt niet zomaar iemand weg bij een vijandelijke stam als je iemand niet kent. Maar als je na zo'n tijd een speler hebt die in de top 15 zit (lichtvuur), nog 2 in de top 25 (Great General, King Tut) en nog 3 in de top 35 (roci, Terrordanny en fads) dan hebben ze toch 1 of andere kwaliteit om dat te bereiken.


Dat LL niet is weggespeeld is natuurlijk goed te noemen (ik gunde het Ward wel die successen)

Laat ik het maar bij mezelf houden, ik vind het geen topprestatie om top 20 of wat dan ook te spelen. Van mezelf ook slecht / zonde dat ik er op een gegeven moment gewoon mee kapte omdat het saai was en werd. Anders had NIMT vast wat hoger geëindigd gezien we nu nog met 150 edels zitten. (Lees dit niet als 'ik vind mezelf de beste', meer als een vergelijking).

Bovendien is het op deze wereld nog minder een goede prestatie dan op andere werelden gezien deze wereld ongelooflijk klein was met een grootte van 4 continenten breed en 4 hoog. Wat betekent dat er maar relatief weinig topspelers zijn geweest waar men tegen aan kon lopen.

Maar ach, zo zie ik het.
 

DeletedUser

Guest
Gelukkig had je een geweldige co die je account draaiende hield.

UHUM
 

DeletedUser

Guest
R., maar die deed ook geen kut :D

IK BEN NATUURLIJK DE GEWELDIGE CO DIE HET ACCOUNT DRAAIENDE HIELD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Uiteraard speelt het mee als je iemand al kent. Je plukt niet zomaar iemand weg bij een vijandelijke stam als je iemand niet kent. Maar als je na zo'n tijd een speler hebt die in de top 15 zit (lichtvuur), nog 2 in de top 25 (Great General, King Tut) en nog 3 in de top 35 (roci, Terrordanny en fads) dan hebben ze toch 1 of andere kwaliteit om dat te bereiken.


Dat LL niet is weggespeeld is natuurlijk goed te noemen (ik gunde het Ward wel die successen)

Naja het is allemaal net wat je als 'historisch' ziet, naar mijn mening blijven de 3 beste stammen toch echt Quiem, Area en Discre. De rankings van spelers is niet echt een meetstaaf om een stam als 'historisch' te zien, dit kan overigens gewoon geinternd zijn etc..

Wat een stam historisch maakt is oorlogen, onderlinge strijd, broederschap etc.. en buiten broederschap kan ik geen een ding aanvinken. Oorlog van het noorden was een grote faal geweest en had toen ook niks van SF. gezien.
 

DeletedUser41768

Guest
Naja het is allemaal net wat je als 'historisch' ziet, naar mijn mening blijven de 3 beste stammen toch echt Quiem, Area en Discre. De rankings van spelers is niet echt een meetstaaf om een stam als 'historisch' te zien, dit kan overigens gewoon geinternd zijn etc..

Wat een stam historisch maakt is oorlogen, onderlinge strijd, broederschap etc.. en buiten broederschap kan ik geen een ding aanvinken. Oorlog van het noorden was een grote faal geweest en had toen ook niks van SF. gezien.


Aanvallend gezien heb je gelijk dat ze niet echt wat hebben laten zien of je moet het wegspelen van [bok] daaronder schalen. Verdedigend hebben ze toch wel wat neergezet aangezien ze niet echt weggespeeld zijn.

Natuurlijk zeggen puntjes niet veel maar als ze echt slecht waren geweest had een stam als quiem (wat in mijn ogen op een gegeven moment ook de beste stam was maar niet tegen meerdere stammen op kon wat geen schande is) ze wel weggespeeld.

Maar hoe je het ook went of keert, een stam die z'n oudste historie heeft is historisch hoewel ze daarmee qua oorlogsvoering geen historische wapenfeiten hoeven te overleggen. Je kun zelfst op het gebied van de vrede historisch zijn. Feit is dat de andere BG stammen wel weten dat ze alleen niet quiem hadden kunnen laten vallen. Dus alleen al eraan meewerken in een BG kun je als historisch beschouwen. Maar ook hierin kunnne de meningen verdeeld zijn.
 

DeletedUser

Guest
Aanvallend gezien heb je gelijk dat ze niet echt wat hebben laten zien of je moet het wegspelen van [bok] daaronder schalen. Verdedigend hebben ze toch wel wat neergezet aangezien ze niet echt weggespeeld zijn.

Natuurlijk zeggen puntjes niet veel maar als ze echt slecht waren geweest had een stam als quiem (wat in mijn ogen op een gegeven moment ook de beste stam was maar niet tegen meerdere stammen op kon wat geen schande is) ze wel weggespeeld.

Maar hoe je het ook went of keert, een stam die z'n oudste historie heeft is historisch hoewel ze daarmee qua oorlogsvoering geen historische wapenfeiten hoeven te overleggen. Je kun zelfst op het gebied van de vrede historisch zijn. Feit is dat de andere BG stammen wel weten dat ze alleen niet quiem hadden kunnen laten vallen. Dus alleen al eraan meewerken in een BG kun je als historisch beschouwen. Maar ook hierin kunnne de meningen verdeeld zijn.

Quiem had wel meer prioriteiten dan slechts SF, zoals je zelf zegt, 'tegen meerdere stammen'. Dat argument gaat wat mij betreft dus niet op.

Mhm, historisch kan je de stam noemen, omdat hij lang bestaan heeft - maar niemand buiten de SF-spelers zelf zal aan SF denken als iemand W27 noemt.
 

DeletedUser41768

Guest
Quiem had wel meer prioriteiten dan slechts SF, zoals je zelf zegt, 'tegen meerdere stammen'. Dat argument gaat wat mij betreft dus niet op.

Mhm, historisch kan je de stam noemen, omdat hij lang bestaan heeft - maar niemand buiten de SF-spelers zelf zal aan SF denken als iemand W27 noemt.

Ik denk dat je je daarin vergist. Ten eerste als SF. echt zo slecht was geweest had je ze juist een grote slag moeten toebrengen om zo een deel van deze alliantie uit te schakelen. Dat is ten dele ook wel geprobeerd maar heeft te weinig effect gehad.

Dat niemand sf kan herrineren in de toekomst ben ik ook niet met je eens. Een heleboel spelers van LEe (oud Pure) hebben (kort welliswaar) in deze stam gezeten dus die herrineren zich dat heus wel. Ook de leden van Trill en UA1 kennen SF ook nog wel. Maar ook die noem je niet als zijnde stammen van historie. Van welke historische stam heeft quiem dan verloren. Ook al noem je geen stam daarin als hostorisch, deze alliantie was zeker historisch te noemen.
 

DeletedUser

Guest
Laat ik het maar bij mezelf houden, ik vind het geen topprestatie om top 20 of wat dan ook te spelen. Van mezelf ook slecht / zonde dat ik er op een gegeven moment gewoon mee kapte omdat het saai was en werd. Anders had NIMT vast wat hoger geëindigd gezien we nu nog met 150 edels zitten. (Lees dit niet als 'ik vind mezelf de beste', meer als een vergelijking).

Bovendien is het op deze wereld nog minder een goede prestatie dan op andere werelden gezien deze wereld ongelooflijk klein was met een grootte van 4 continenten breed en 4 hoog. Wat betekent dat er maar relatief weinig topspelers zijn geweest waar men tegen aan kon lopen.

Maar ach, zo zie ik het.

Dat vind ik persoonlijk nogal een belachelijke reden.
Jij ging naar Quiem omdat dat de makkelijkste weg was, dan moet je achteraf ook niet klagen dat het saai wordt.
Voor je zegt dat er geen echt alternatief was? 1 simpel tegenvoorbeeld: kijk dan naar wat technical imperfection & dartheld hebben gedaan (@LeE).

Ik ben het er wel mee eens dat top20 spelen op zich geen topprestatie is. Om eerlijk te zijn vind ik geen enkele rang op deze wereld speciaal. Het enige wat je daarvoor moest doen/kunnen was farmen.

@Luuk: inderdaad!
Zonder jou had NIMT veel lager gestaan naar mijn mening.
 
Bovenaan