Het algemeen Belgische Politiek topic.

DeletedUser

Guest
Het zou hier niet moeten gaan om mezelf maar over mijn ideeën en meningen,
maar blijkbaar vinden sommige het belangrijker om te doorgronden hoe laaggeschoold ik wel niet ben, en welke grammatica fouten ik ondertussen heb gemaakt,
terwijl ze eigenlijk over mijn ideeën en de aanpassingen die ik heb gemaakt, door wel te luisteren naar sommige interessante reacties, overheen gaan.

Want zo hebben slechts enkele gelezen dat mijn maximumloon nog geen vast bedrag/procent heeft of berekening hoe je eraan komt.
Want zo hebben slechts enkele gelezen hoe ik de ontslagpremie kan berekenen met het bedrag te doen stijgen des te langer je werkt.

Ik denk niet dat de mensen die mijn persoonlijkheid en mijn grammaticafouten belangrijker vinden dan de ideeën die je kon lezen, hier op hun plaats zitten,
dit is geen missverkiezing noch een groot Nederlands dictee.
Het gaat om de ideeën en meningen, ongeacht hoe foutief ze zijn geschreven, ongeacht in welke taal, ongeacht door wie.
En als je dan iemand bent die hoger geschoold is en/of meer kennis heeft van een bepaald onderwerp, dan kun je nog steeds uitleggen waarom een idee of mening foutief is, zonder de persoonlijkheid aan te vallen.

En dat is waar de hedendaagse politiek de mist in gaat,
we geven meer om persoonlijkheden dan om ideeën en meningen!

Het gaat er niet om wat andere mensen vinden, het gaat erom wat jij vindt.

Als jij een eigen bedrijf wil starten zoals je in je vorige post aangaf dan doe je dat gewoon, het is complete bullshit dat als je laag geschoold bent je niet succesvol kan zijn in de ogen van de maatschappij.

Zolang je passie, motivatie en doorzettingsvermogen hebt kun je alles bereiken wat je wil!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het gaat er niet om wat andere mensen vinden, het gaat erom wat jij vindt.

Als jij een eigen bedrijf wil starten zoals je in je vorige post aangaf dan doe je dat gewoon, het is complete bullshit dat als je laag geschoold bent je niet succesvol kan zijn in de ogen van de maatschappij.

Zolang je passie, motivatie en doorzettingsvermogen hebt kun je alles bereiken wat je wil!

Bedankt dat je mijn mening deelt. :rolleyes:
Maar ik wil niet echt een bedrijf leiden, niet meer, ik wil mee helpen bouwen en leiden aan een sterk en verenigd land.

En wat je zegt klopt, passie, motivatie en doorzettingsvermogen zijn de drijfkracht die leiden tot succes, en ook al faal je, je zult met opgegeven hoofd kunnen zeggen dat je het op z'n minst een kans hebt gegeven.
 

DeletedUser62766

Guest
Bedankt dat je mijn mening deelt. :rolleyes:
Maar ik wil niet echt een bedrijf leiden, niet meer, ik wil mee helpen bouwen en leiden aan een sterk en verenigd land.

En wat je zegt klopt, passie, motivatie en doorzettingsvermogen zijn de drijfkracht die leiden tot succes, en ook al faal je, je zult met opgegeven hoofd kunnen zeggen dat je het op z'n minst een kans hebt gegeven.

Het lijkt me verschrikkelijk onverstandig om een bedrijf op te starten met nauwelijks economische kennis. En, wat een cliches gooi jij er de hele tijd doorheen, verschrikkelijk. Het zijn zeker dingen die meespelen, maar ik denk dat kennis en voorbereiding mintens zo belangrijk zijn.
Alles wat je verder hebt gezegd heeft Kunjack al op een perfecte manier weerlegd dus dat ga ik niet nog een keer doen, maar ik deel zijn mening.
 

DeletedUser

Guest
Wat een volslagen onzin.

Omdat?

Het lijkt me verschrikkelijk onverstandig om een bedrijf op te starten met nauwelijks economische kennis. En, wat een cliches gooi jij er de hele tijd doorheen, verschrikkelijk. Het zijn zeker dingen die meespelen, maar ik denk dat kennis en voorbereiding mintens zo belangrijk zijn.
Alles wat je verder hebt gezegd heeft Kunjack al op een perfecte manier weerlegd dus dat ga ik niet nog een keer doen, maar ik deel zijn mening.

Natuurlijk is het handig als je economische kennis hebt, echter is het niet onmogelijk om een bedrijf te starten zonder.

Als je een passie voor een bepaald onderwerp hebt dan heb je ook er veel kennis van. Het grote probleem is als mensen aan iets beginnen en het wordt moeilijk of hebben een paar tegenslagen dan stoppen ze, de mensen die daadwerkelijk houden van wat ze doen zullen zich hier doorheen bijten en doorgaan.

[video=youtube;PznJqxon4zE]https://www.youtube.com/watch?v=PznJqxon4zE[/video]
 

DeletedUser

Guest
Het lijkt me verschrikkelijk onverstandig om een bedrijf op te starten met nauwelijks economische kennis. En, wat een cliches gooi jij er de hele tijd doorheen, verschrikkelijk. Het zijn zeker dingen die meespelen, maar ik denk dat kennis en voorbereiding mintens zo belangrijk zijn.
Alles wat je verder hebt gezegd heeft Kunjack al op een perfecte manier weerlegd dus dat ga ik niet nog een keer doen, maar ik deel zijn mening.

Reversistence, ik weet niet of je Belg of Nederlander bent, en ook niet hoe het werkt in Nederland, maar in België heb je een verplicht diploma "bedrijfsbeheer" nodig eer je een bedrijf mag/kunt starten.
Dus het is gewoon onmogelijk om zonder kennis er één op te starten, mits je zowiezo eerst een pak lesuren en paar examens moet maken.

In bedrijfsbeheer dat je op de middelbare school krijgt voor BSO en TSO, krijg je lessen omtrent hoe je het best omspringt met geld bij het starten van een bedrijf. Je wikt en weegt wat er voordeliger is, huren of kopen. Je leert een locatie te vinden die voor dat soort bedrijf het meest tactvolle is. Je leert wat je nodig hebt voor een eenmansbedrijf of voor een vennootschap.
Als je die lessen hebt gekregen (dit is meestal het eerste jaar), dan krijg je de lessen hoe je een boekhouding maakt, bijhoud en vooral, hoe je die doet laten kloppen.

En als ik me niet vergis is zo'n diploma ook maar 5a10 jaar geldig, maar daar ben ik niet zeker van, noch van het getal, maar ik meende zoiets te verstaan hebben. Dit omdat het perfect mogelijk is dat je 20jaar gaat gaan werken en dan pas zelfstandige wordt, de kans is dan groot dat je al heel wat leerstof vergeten bent tegen dan.

En de "wilskracht/doorzettingsvermogen" is geen cliché, daarmee staat of valt je strijd voor een bepaald iets.
Iemand met een depressie bv. verliest totaal z'n wilskracht en doorzettingsvermogen, wat hij ook zal doen (als hij/zij effectief al iets zal doen), zal van weinig kwaliteit zijn.
Een psychisch gezonde mens daarentegen, heeft meestal een pak meer wilskracht/doorzettingsvermogen dan iemand met een depressie (om dat als vb. te gebruiken), zijn daden zullen meestal van betere kwaliteit zijn, en indien hij/zij faalt is de kans ook veel groter dat hij/zij het nog een tweede keer zal proberen (afhankelijk van wat de daad was).

Om het iets grootschaliger te nemen, bv. een kandidaat-president voor de Verenigde Staten. Deze personen zijn vaak héél hoog geschoold.
Denk jij dat een kandidaat zonder of met een laag "wilskracht/doorzettingsvermogen" grote kans heeft om te winnen?
Presidentsverkiezingen/Eerste Minister verkiezingen, zijn vaak die strijden waar wilskracht en doorzettingsvermogen uiteindelijk beslissend zijn, naast natuurlijk die dingen dat je wilt bereiken als persoon en partij. Je campagne staat of valt gewoon met of zonder wilskracht/doorzettingsvermogen!
Dus een cliché is het zeker en vast niet, anders zou het beoordelen ervan op die manier al een cliché op zich zijn! ;)
 

DeletedUser68420

Guest
Re: België (trough the eyes of an Belgian Nationalist)

Maar ik vind niet dat je gelijk hebt dat je moet investeren in "slimme" mensen, want wat is de definitie van slim? Je eigen zakken vullen, of ervoor zorgen dat de economie stabiel en sterk blijft (grote crisissen kunnen ook grote rijke mensen schaden)?

Ik vind dat er in Europa op dat vlak en ook op Nationaal vlak nog te weinig "slimme" mensen heeft. Seperatisme en de economische crisis zijn sterk in Europa

Slimheid zit niet in een hoog diploma of een grote bankrekening, maar in de ideeën en meningen! ;)

^ En dat is een punt gemaakt. :D
 

DeletedUser

Guest
Ideëen en meningen, antwoord op alles.

Wat ik bedoelde is dat elke keer als ik wat van je punten afval dan schreeuw jij er nieuwe clichés overheen. Heel irritant! ;)
 
Reactiescore
1.777
kerel als je niet kan reageren op wat hij zegt moet je gewoon zwijgen wat is dit nou voor post. Hij zegt dat je langs hem heen praat en je begint gewoon te lullen over dat mensen het over jouw grammatica hebben. Daar gaat het toch helemaal niet om
 

DeletedUser

Guest
Heb je het nou tegen mij of tegen hem?

Moet je dat nou nog vragen!? :eek:
Natuurlijk heeft hij het over mij! Wie wordt er hier anders constant persoonlijk aangevallen! :D
Gelukkig zit niet iedereen hier in oppositie tegen mij. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
kerel als je niet kan reageren op wat hij zegt moet je gewoon zwijgen wat is dit nou voor post. Hij zegt dat je langs hem heen praat en je begint gewoon te lullen over dat mensen het over jouw grammatica hebben. Daar gaat het toch helemaal niet om

Beste kerel,
hoe kun je nou op zo'n reactie een zinnige reactie verwachten!?

Sommige die het gesprek wel deftig volgen en meevoeren, posten reacties die interessant zijn, die bepaalde zaken ophelderen, tegenvoorstellen doen, etc... Ik probeer op mijn beurt te luisteren naar die tegenvoorstellen en reacties, en ook om iets bij te leren. (En als het niet gaat om grammatica, waarom krijg ik dan vaak zoveel reacties erover? Of moet ik die mensen excuseren omdat ze een Grammer Nazi zijn, en er niets aan kunnen doen?)
Anderen blijven liever het zwakke punt van de andere aanwijzen, lezen totaal over je aanpassingen die je doet van je voorstellen heen, en eindigen dan met "waar gaat dit gesprek naartoe?" of "je praat gewoon langs me heen".
Een perfecte manier om de starter van de conversatie voor blok te zetten, en hem vervolgens te doen lijken als een idioot die geen besef heeft waarover hij het heeft.

Kan ik door deze lange conversatie al afleiden of een maximumloon interessant zou zijn? → Neen, want naast alle negatieve hebben amper mensen de positieve kanten afgewogen.
Kan ik door deze lange conversatie al afleiden dat ontslagpremies lager moeten en via een beter systeem bepaald? → Neen, want na mijn vluchtige voorstel, heeft niemand echt mijn aanpassing beoordeeld of afgewogen.
Kan ik door deze lange conversatie al afleiden dat educatie beter moet? → Neen.

Met andere woorden, weet ik na deze conversatie al iets meer!? → Neen!
Naast sommige interessante uitleggen waar ik wel iets van uit geleerd heb, heb ik geen enkele duidelijke en objectieve antwoorden op mijn vragen, waarover deze conversatie ook om ging.

Ja ik wil deze conversatie heel graag opnieuw/verder voeren, maar niet langer op de wijze zoals hij grotendeels geweest is.
Want denk je dat elk idee op dat niveau die wordt weergegeven onmiddellijk wordt goedgekeurd? Weken, maanden gaan er over heen om de pro's en contra's uit te zoeken en af te wegen, om door andere ideeën het origineel idee aan te passen. En uiteindelijk kom je tot iets goeds.
Gewoon constant Pro of Contra zeggen haalt niets uit, het werkt belemmerend en vernietigend voor het idee zelve.

Laten we met een schone lei herbeginnen! :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jij reageert niet op mensen hun argumenten, standpunten, meningen, logische redeneringen maar je verwacht wel dat zij op jouw punten reageren. Ik snap je niet.
 

DeletedUser

Guest
Jij reageert niet op mensen hun argumenten, standpunten, meningen, logische redeneringen maar je verwacht wel dat zij op jouw punten reageren. Ik snap je niet.

Oh, nee? :eek:

Maar goed, ik ga hier niet in grote lijn op ingaan, anders zijn we weer totaal off-topic vertrokken :rolleyes:,
maar ik ga je wel eens mededelen dat een reactie zoals deze weinig diplomatie uitstraalt,
zoiets valt bij mij totaal niet in de smaak, vandaar dat ik er niet verder op in zal gaan, omdat het alleen maar meer onzinnige off-topic reacties zal uitlokken, voor iets wat gewoon opgelost zou kunnen zijn door te zeggen: "Goed, laten samen beginnen met een propere lei en werken aan onze "relatie"."
Vind zoiets alleen wel jammer. :eek:

Just saying. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Oh, nee? :eek:

Maar goed, ik ga hier niet in grote lijn op ingaan, anders zijn we weer totaal off-topic vertrokken :rolleyes:,
maar ik ga je wel eens mededelen dat een reactie zoals deze weinig diplomatie uitstraalt,
zoiets valt bij mij totaal niet in de smaak, vandaar dat ik er niet verder op in zal gaan, omdat het alleen maar meer onzinnige off-topic reacties zal uitlokken, voor iets wat gewoon opgelost zou kunnen zijn door te zeggen: "Goed, laten samen beginnen met een propere lei en werken aan onze "relatie"."
Vind zoiets alleen wel jammer. :eek:

Just saying. :rolleyes:

De reden dat je op je grammatica werd aangesproken is omdat het je knullig en niet kundig doet overkomen. Het heeft dus wel degelijk te maken met je inhoudelijke standpunten. Je redenatie voor de ontslagpremie is en was nog steeds, met de nieuwe techniek, kinderlijk eenvoudig en is veel te ruw uitgedacht om überhaupt serieus te nemen. Snap je dat? Het leek wel uit een opdracht te komen voor economie die ik in de derde klas moest maken. Kinderlijk eenvoudig.

Daar, al jouw antwoorden voorlopig. Nu zal ik je nog maar eens vertellen:

Je doet onze opmerkingen over jouw manier van discussievoeren en debatteren af als off-topic en onzinnig. Wat ongekend zwak. Iedereen die met je heeft gesproken heeft je kapotgemaakt omdat je kundig inadequaat bent en je ook nog eens debiel overkomt met je zwakke Engels en Nederlandse grammatica. Je gaat van hot naar her, mensen vallen je af en je springt naar een nieuw onderwerp. Ga gewoon tegen jezelf praten. Idioot.
 

DeletedUser

Guest
De reden dat je op je grammatica werd aangesproken is omdat het je knullig en niet kundig doet overkomen. Het heeft dus wel degelijk te maken met je inhoudelijke standpunten. Je redenatie voor de ontslagpremie is en was nog steeds, met de nieuwe techniek, kinderlijk eenvoudig en is veel te ruw uitgedacht om überhaupt serieus te nemen. Snap je dat? Het leek wel uit een opdracht te komen voor economie die ik in de derde klas moest maken. Kinderlijk eenvoudig.

Daar, al jouw antwoorden voorlopig. Nu zal ik je nog maar eens vertellen:

Je doet onze opmerkingen over jouw manier van discussievoeren en debatteren af als off-topic en onzinnig. Wat ongekend zwak. Iedereen die met je heeft gesproken heeft je kapotgemaakt omdat je kundig inadequaat bent en je ook nog eens debiel overkomt met je zwakke Engels en Nederlandse grammatica. Je gaat van hot naar her, mensen vallen je af en je springt naar een nieuw onderwerp. Ga gewoon tegen jezelf praten. Idioot.

Kort samengevat: "knullig", "onkundig", "kinderlijk eenvoudig", "kinderlijk eenvoudig", "onzinnig", "ongekend zwak", "kundig inadequaat", "debiel overkomen", "idioot".

En hoe moet ik u dan vernoemen? Hoe moet ik u dan beschrijven?

Met alle respect, maar dit is zo'n onvolwassen reactie, onvolwassen gedrag!
Je mag intellectueel wel tienvoudig beter zijn dan mij, een veel hogere opleiding volgen of gevolgd hebben, maar gezien je manier van reageren kom je over als een tiener die met "grote" woorden een ander probeert af te breken en zo zijn omgeving voor zich te winnen.
Ik zit hier mijn hand toe te reiken om een betere "relatie" te hebben, maar jij blijft maar volharden door de ene persoonlijke aanval op de andere af te vuren.

Hoe wens jij dat de mensen u serieus nemen op zo'n toon?

Ik in ieder geval niet.
Ik heb het gelezen, en ga niet ontkennen dat het me niet raakt - immers ieder mens wordt geraakt door persoonlijke aanvallen, alleen verbergt de ene het beter dan de andere - maar ik ga me er weinig van aantrekken.
Ik blijf u mijn hand toereiken, en u mag die zo vaak wegslaan als u wenst, u mag mij verwijten voor het vuilste op de wereld, maar uiteindelijk zal mijn hand nog altijd in uw richting staan. En dat zal het moment zijn waar u hopelijk zal realiseren dat deze tentoonstelling nergens op trok, en dat mijn hand schudden de enige waardige reactie zal zijn die zal volgen.

Denk daar maar eens over na.
 

DeletedUser

Guest
Knullig en niet onkundig DOET OVERKOMEN.
Die berekening was eenvoudig, kom nou.
Ik zei dat JIJ onze posts afdoet als onzinnig! Jij gebruikte precies dat taalgebruik!
Ongekend zwak hoe je hiermee omgaat, geldt nog steeds.
Kundig inadequaat; dat laat je steeds zien.
Debiel overkomen. Spreekt voor zich, ik zeg niet dat je debiel bent maar dat je zo overkomt.
Idioot omdat je echt niet inhoudelijk op me ingaat maar gewoon er over heen praat. Zoals je nu precies weer doet.

Ik verdoe mijn tijd. Je kan geen behoorlijke inhoudelijke discussie met je houden. Ik zou een een belgengrap hebben gemaakt maar er zijn hier wat Belgen die juist wel uitstekend inhoudelijk kunnen debatteren.

Mijn advies: Ga de politiek in. Zoals je zelf al zei: Er zitten daar al een heleboel mensen zonder kennis van zaken oeverloos te kletsen de hele dag.
 

DeletedUser

Guest
Knullig en niet onkundig DOET OVERKOMEN.
Die berekening was eenvoudig, kom nou.
Ik zei dat JIJ onze posts afdoet als onzinnig! Jij gebruikte precies dat taalgebruik!
Ongekend zwak hoe je hiermee omgaat, geldt nog steeds.
Kundig inadequaat; dat laat je steeds zien.
Debiel overkomen. Spreekt voor zich, ik zeg niet dat je debiel bent maar dat je zo overkomt.
Idioot omdat je echt niet inhoudelijk op me ingaat maar gewoon er over heen praat. Zoals je nu precies weer doet.

Ik verdoe mijn tijd. Je kan geen behoorlijke inhoudelijke discussie met je houden. Ik zou een een belgengrap hebben gemaakt maar er zijn hier wat Belgen die juist wel uitstekend inhoudelijk kunnen debatteren.

Mijn advies: Ga de politiek in. Zoals je zelf al zei: Er zitten daar al een heleboel mensen zonder kennis van zaken oeverloos te kletsen de hele dag.

Wel als je met "inhoudelijk" bedoeld dat ik met scheldwoorden zoals u die gebruikt moet afkomen, dan vrees ik dat ik inderdaad nooit "inhoudelijk" zal zijn.
Ik stel me ook de vraag, wie of wat is er idioter, diegene die frontaal "inhoudelijk" op een "verwijten"-reactie ingaat, of diegene die rustig alles tracht te relativeren.

Hoe dan ook, je maakt reacties op dingen die ik gezegd hebben, maar totaal naast de effectieve context.
Ik zei dat ik niet inga op een persoonlijk aanval omdat zoiets alleen maar meer onzinnige off-topic reacties zal uitlokken (ik heb slechts in lichte mate gereageerd, en dat was zelfs al voldoende om van u tientallen verwijten te krijgen); ik had het totaal niet over een andere reactie van in de tijd toen we wel nog "on-topic" aan het praten waren.
Jij leest mijn reactie onvoldoende of verkeerd, reageert veel te heftig, ik wijs u er vervolgens op dat zoiets onvolwassen is, en jij herhaalt gewoon elk verwijtwoord dat je me hebt gegeven met een uitleg waarom.
 

DeletedUser

Guest
Ontopic weer zou ik zeggen. Val een ander niet aan op zijn/haar persoonlijke achtergrond maar enkel op argumenten.
Het gaat er niet om wat andere mensen vinden, het gaat erom wat jij vindt.

Als jij een eigen bedrijf wil starten zoals je in je vorige post aangaf dan doe je dat gewoon, het is complete bullshit dat als je laag geschoold bent je niet succesvol kan zijn in de ogen van de maatschappij.

Zolang je passie, motivatie en doorzettingsvermogen hebt kun je alles bereiken wat je wil!

Er zijn mensen die veel bereikt hebben met lage scholing, Richard Branson is er een van heb ik ooit in een interview gezien. Toch zou ik het daar persoonlijk niet op wagen, er is een hele kleine kans dat je dat na kan doen want zoveel komt dat niet voor. Er was ook ooit zo'n programma op tv over mensen die een winkel startte ergens in het buitenland wat dan helemaal in duigen valt, ze gaan failliet, hebben geen rekening gehouden met bepaalde zaken, komen dik in de schulden, etc. Als je zomaar een bedrijf gaat beginnen zonder kennis van zaken(de markt, wat er allemaal bij komt kijken, is de vraag wel hoog genoeg, etc) is de kans groot dat dat jou ook overkomt en dan kun je beter gewoon werknemer zijnen een contract krijgen dat kan je een hoop ellende schelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan