Muziek

DeletedUser

Guest
Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men het kraakt. Want kwalitatief is het gewoon bar en bar slecht.
Dit komt omdat de meeste mensen van iets simpels houden, geen verstand van de muziek hebben, snel tevreden zijn. Niet dat dit erg is ofzo.
Maar dee muziek industrie draait ook om geld en het geen wat jij posten zijn producten om geld te verdienen, gemaakt voor de massa. Het heeft zodoende ook niets te maken met het kunstzinnig uiten van de artiesten zelf laat staan dat het interessant is om naar te luisteren.
Er gaan hele studies aan vooraf om te toetsen wat verkoopt en wat niet. Pure commercie.
 

DeletedUser16768

Guest
Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men het kraakt. Want kwalitatief is het gewoon bar en bar slecht.
Dit komt omdat de meeste mensen van iets simpels houden, geen verstand van de muziek hebben, snel tevreden zijn. Niet dat dit erg is ofzo.
Maar dee muziek industrie draait ook om geld en het geen wat jij posten zijn producten om geld te verdienen, gemaakt voor de massa. Het heeft zodoende ook niets te maken met het kunstzinnig uiten van de artiesten zelf laat staan dat het interessant is om naar te luisteren.
Er gaan hele studies aan vooraf om te toetsen wat verkoopt en wat niet. Pure commercie.

Jij vind het blijkbaar slecht. Kwaliteit kan je bij muziek nauwelijks meten lijkt me.

Men kraakt mijn smaak, terwijl er met mijn smaak niks mis is. Het is de mijne.
 

DeletedUser

Guest
Nee hoor Bappos tal van dingen die ik kwalitatief waardeer zonder dat het mijn smaak is.
Dat krijg je vanzelf als je veel met muziek bezig bent. Muziek wordt ook pas echt leuk als je eenmaal het slechte van het goede kan onderscheiden. Gaat er een veel grotere muziek wereld voor je open.
 

DeletedUser16768

Guest
Nee hoor Bappos tal van dingen die ik kwalitatief waardeer zonder dat het mijn smaak is.
Dat krijg je vanzelf als je veel met muziek bezig bent. Muziek wordt ook pas echt leuk als je eenmaal het slechte van het goede kan onderscheiden. Gaat er een veel grotere muziek wereld voor je open.

Welke meting gebruik jij dan? Blijkbaar is het één dus kwalitatief minder dan het ander. Ben benieuwd wat je meting is.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben ook wel benieuwd want ook al heeft Gekkou ergens ver weg een punt, Elvis, The Beatles, The Rolling Stones, Pink Floyd en Queen, om er maar een paar te noemen, waren ook mateloos populair met veel tiener(meisje)s als fans.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben ook wel benieuwd want ook al heeft Gekkou ergens ver weg een punt, Elvis, The Beatles, The Rolling Stones, Pink Floyd en Queen, om er maar een paar te noemen, waren ook mateloos populair met veel tiener(meisje)s als fans.

Klopt maar die waren populair omdat zij vernieuwend waren. Een gevoel overbrachten, emotie een boodschap over brachten (Bob Dylan). Grenzen opzochten en goed tonen, geluiden en melodieën met elkaar lieten complimenteren. Muziek van kwaliteit kan nou eenmaal populair zijn, een genre up liften zoals de House dat deed in de jaren 90. Dan krijg je van die artiesten die daar op mee willen liften.
Zie alle "foute" plaatjes die er uit ontstaan zijn.

Sommigen willen nou eenmaal beroemd / rijk zijn, ieder zijn drive.
Veel pop artiesten werken volgens een concept. Het zijn geen artiesten die hun eigen muziek maken.
Je ziet ook vaak dat het meer functioneert als reclame of instap naar een bepaald genre. Uiteindelijk zal het genre zelf ook veel meer in populariteit toe nemen dan de pop muziek zelf. Elke generatie zal ook weer een tegen geluid geven tegen de hedendaagse muziek. Dat maakt het allemaal interessant.

Het geen wat bappos post is een concept, een concept wat al langer als 10 jaar werkt.
Maar vraag je mensen die fan zijn van het genre zelf of actief zijn in de scene wordt het al veel minder gewaardeerd.
Vaak ook en in dit het geval van bappos met het geen wat hij posten al heel erg los staat van de roots van het genre.
het niets meer te maken heeft met de intentie, het gevoel en boodschap die het zou moeten overbrengen.

Ik geef dan ook geen kritiek op zijn smaak maar op de muziek die hij post. Smaak is heel relatief.
 

DeletedUser16768

Guest
Muziek is ook relatief.

Nogmaals welke meting gebruik je om de kwaliteit te bepalen?
Je moet de muziek toch op de 1 of andere manier waarderen volgens een schaal.
 

DeletedUser13565

Guest
Het is heel lastig om iets wat iedereen weet (dat bepaalde muziek kwalitatief gewoon inferieur is) ook te bewijzen, maar volgens mij doet Gekkou een heel goede poging met deze argumenten.

Ik snap eigenlijk niet waarom je hier telkens nog tegen ingaat bappos, zo'n opmerking plaatsen van 'hoe wil je dat meten' is heel makkelijk, maar Gekkou heeft hier gewoon gelijk en ik vermoed dat jij dat ook wel weet. :p

Je ergeren aan thumpnails? :eek:
HUE HUE HUE!

Anders kom ik toch gewoon met een song dat enorm veel SWAGGER en YOLO bevat, dat je praktisch geen andere nummers meer hoeft te zoeken.
This one has got it all!

[video=youtube;2pfESWR7gBs]http://www.youtube.com/watch?v=2pfESWR7gBs&list=UUsvn_Po0SmunchJYOWpOxMg&index=8[/video]

Ik erger me niet aan thumbnails hoor, waar zeg ik dat?
Ik erger me aan paupermuziek in dit topic, en aan je slechte trolls (hier en in het babes topic) en vind dat je verder gewoon weinig toevoegt op dit forum. Wellicht op het serieus forum, maar niet hier.
 

DeletedUser5312

Guest
[video=youtube;lZbgyKJkHxQ]http://www.youtube.com/watch?v=lZbgyKJkHxQ[/video]

in plaats van zeiken op slechte muziek kan er ook gewoon goede muziek gepost worden ;)
 

DeletedUser16768

Guest
Het is heel lastig om iets wat iedereen weet (dat bepaalde muziek kwalitatief gewoon inferieur is) ook te bewijzen, maar volgens mij doet Gekkou een heel goede poging met deze argumenten.

Ik snap eigenlijk niet waarom je hier telkens nog tegen ingaat bappos, zo'n opmerking plaatsen van 'hoe wil je dat meten' is heel makkelijk, maar Gekkou heeft hier gewoon gelijk en ik vermoed dat jij dat ook wel weet. :p



Ik erger me niet aan thumbnails hoor, waar zeg ik dat?
Ik erger me aan paupermuziek in dit topic, en aan je slechte trolls (hier en in het babes topic) en vind dat je verder gewoon weinig toevoegt op dit forum. Wellicht op het serieus forum, maar niet hier.

Ik vraag me gewoon af hoe hij dat gemeten heeft. Lijkt me vrij lastig om te doen namelijk.
Puur kennis op doen dus!
 

DeletedUser

Guest
Ik vraag me gewoon af hoe hij dat gemeten heeft. Lijkt me vrij lastig om te doen namelijk.
Puur kennis op doen dus!

Je ne sais pas, het is een gevoel denk ik.
Hoe meet je gevoel voor ritme?

Waarom kun je je met ballet het zijt breakdance je meer uiten en zit dat technischer in elkaar dan simpel weg hakken of shufflen?

Ervaring en heel veel met muziek bezig zijn. Vooral diverse soorten muziek beluisteren. Er alles over opzoeken, geschiedenis, wat definieert een genre, waar komt het vandaan, wat is de cultuur etc.
Spreek met muziekkanten ga naar de muziek school, lees bladen, leer noten lezen. Allemaal dingen die ik in mijn vrije tijd doe. En in het geval van de muziekschool deed.
In velen gevallen van pop en vooral commerciële muziek is dit gewoon weten hoe de markt en de industrie werkt.

Wat mij dan bijvoorbeeld stoort is dat Lil Wayne als rapper wordt gezien, het een icoon voor Hip Hop is ofzo. Terwijl hij dan bijvoorbeeld een dub step beatje gebruikt. Gewoonweg omdat het populair is. En als je weet waar Hip Hop vandaan komt, wat het hoort te vertellen dan weet je dat het niets maar dan ook niets met Hip Hop en rap te maken heeft. Net zo zwak als Korn en hun dubstep album. Motherfucking Korn man dat dubstep maakt. Pure commercie ten top.

Justin Bieber zijn muziek is niet veel anders dan de muziek van Justin Timberlake 10 en 15 jaar geleden. Het wordt ook door Justin Timberlake geproduceerd en bedacht, Een formule waarvan men weet dat het werkt en in de praktijk succesvol is bevonden.

Same shit different asshole.
Dat is dus ook met wat jij post, hoorde ik 10 jaar geleden ook al. Niet boeiend what so ever.
 

DeletedUser

Guest
Enerzijds heeft Gekkou een punt als hij zegt dat de muziek waar Bappos van houdt kwalitatief van laag niveau is.

Anderzijds is het natuurlijk onzin om van een bepaald soort muziek te zeggen dat het slecht is. Muziek is een kwestie van smaak, en als bappos nu eenmaal graag naar commerciële muziek luistert dan is dat zijn zaak.
 

DeletedUser

Guest
Enerzijds heeft Gekkou een punt als hij zegt dat de muziek waar Bappos van houdt kwalitatief van laag niveau is.

Anderzijds is het natuurlijk onzin om van een bepaald soort muziek te zeggen dat het slecht is. Muziek is een kwestie van smaak, en als bappos nu eenmaal graag naar commerciële muziek luistert dan is dat zijn zaak.

Als je mijn posts goed leest heb ik het niet over zijn smaak. Ik beoordeel de muziek.

Je kan naar de hoeren gaan of met je meisje het bed in duiken.
Kun je wel zeggen seks is seks, gevoelsmatig komt het totaal niet overeen.

De muziek mist liefde en gevoel, omdat het commerciele doeleinden dient.

Prima dat hij zich met die muziek vermaakt, maar het zegt niets over de kwaliteit ervan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als je mijn posts goed leest heb ik het niet over zijn smaak. Ik beoordeel de muziek.

Je kan naar de hoeren gaan of met je meisje het bed in duiken.
Kun je wel zeggen seks is seks, gevoelsmatig komt het totaal niet overeen.

Het mist liefde en gevoel, omdat het commerciele doeleinden dient.

Ik zie je een paar keer zeggen dat bappos zijn muziek niet in dit topic thuishoort, spam is, e.d. Daar baseer ik me op. Voor de rest sluit ik mij aan bij wat je zegt, ik luister ook niet graag naar dat soort muziek, maar anderen wel en dat moet je respecteren.
 

DeletedUser

Guest
Ah ja dat is respectloos, maar dacht serieus in het begin dat hij aan het trollen was. :eek:
 

DeletedUser5312

Guest
[video=youtube;lOWkNibPHhU]http://www.youtube.com/watch?v=lOWkNibPHhU[/video]
die artiesten denken ook vooral zoals afrojack hier. ze maken commerciele onzin omdat dat gewoon goed verkoopt, of het ook echt goede muziek is is natuurlijk iets heel anders.
 

DeletedUser

Guest
[video=youtube;lZbgyKJkHxQ]http://www.youtube.com/watch?v=lZbgyKJkHxQ[/video]

in plaats van zeiken op slechte muziek kan er ook gewoon goede muziek gepost worden ;)

Geniale muziek. Heb je zijn nieuwe album al geluisterd? Kwam er helaas te laat achter dat hij naar Nederland komt.Al uitverkocht. :mad:
 

DeletedUser5312

Guest
Geniale muziek. Heb je zijn nieuwe album al geluisterd? Kwam er helaas te laat achter dat hij naar Nederland komt.Al uitverkocht. :mad:

nee ik wist helemaal niet dat hij een nieuw album had :O goed dat je het zegt dus, ik zal hem gelijk downloaden. ik luister normaal gesproken best drukke muziek maar dit is zoooo chill, daar kan je gewoon niet omheen.
 
Bovenaan