Eindejaarswensen en 2013

Reactiescore
2.489
Hier is er nog een vorm van onduidelijkheid...
Als je bv. op 20 januari een nieuwe speler gevonden hebt voor een acc dat nu 120+ dagen op VV draait, dan is dat account op 1 februari nog steeds voor meer dan 80% als VV bezet... Vliegt dat account er dan alsnog uit of aanvaarden jullie de nieuwe eigenaar ondanks de 80+ %?


Maak het niet ernstiger dan het is, het gaat hier echt om accounts die geen echte eigenaar meer hebben en gewoon gebruikt worden als extra def of virtuele veiligheid. Daar gaat het spelletje niet om hé mensen ;)

En uiteindelijk kan je ervanuitgaan dat je niet de enige bent, je vijand heeft vast ook dergelijke accounts.

Als er een normale login is zal je niet geblokkeerd worden. Dus als je iemand vindt die inlogt valt dat in de logins te zien en zal je niet geblokkeerd worden.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 
Reactiescore
1.089
En volgens mij heet het spel tribal wars niet tribal edel je op door tw community management en innogames op bb gezette stamgenoten en vijanden
 

DeletedUser53052

Guest
Je kan ook gewoon geen Vv doen, en eens in de week/2 weken inloggen via een ander IP ofzo. Dus niets aan de hand met deze regel ;)
 
Reactiescore
5.598
Jullie zitten regelmatig fout, maar fouten toegeven doen jullie niet(ik ga hier inhoudelijk verder niet op in, maar duckje weet wel waar het over gaat).
Het is allemaal een beetje vaag binnen de organisatie van TW, of je kunt ook rustig zeggen uitmelk fabriek.
Het is te schandalig voor woorden dat tw overal geld voor moet hebben, ze mogen ons wel eens een keer belonen, wij zijn het immers die de fabriek draaiende houden.

Dan nog even over de scripters, er zijn mensen buiten jullie organisatie die scripts schrijven/maken.
Worden deze mensen ook beloond? ik vind dat ze daar alle recht op hebben mits het script door jullie is goedgekeurd.
Jullie vangen er tenslotte ook weer een hoop geld mee.
Ik hoop voor als nog dat jullie je eens van de goede kant laten zien, dit is de afgelopen jaren ver te zoeken en maakt het spel er niet leuker op.
En nou zal er wel weer een reactie komen van ''dan stop je er toch mee'', maar als iedereen dat zou doen dan hebben jullie geen brood meer op de plank.

Ik wens toch iedereen een gezond en vooral fairplay 2013 toe:)


Helemaal mee eens maat!
Tw zinkt met de dag dieper... Belachelijk dat wij, die tw grotendeels (of helemaal) draaiende houden.
Steeds meer teleurgesteld worden over de regeling en organisatie van TW.

Van mij uit: Een gezond en strijdvol 2013 en al het goeds voor in RL.
 

DeletedUser23694

Guest
BB's edelen is inderdaad saai, dat is zeker een argument tegen deze nieuwe regel. Die afweging is ook wel gemaakt, deze discussie loopt binnen het team al wat langer. Die BB-zee gaat overigens wel mee vallen, het zijn helemaal niet zo heel veel accounts. Daarom is na afweging van alle voor en nadelen ook besloten om deze regel in te voeren.

Dat mensen hier verder roepen dat het vooral om meer inkomsten van PA te doen is is ook weinig doordacht, dat is niet het geval. Accounts die barbaar worden leveren nooit PA op.
Watvoor onzin probeer je hier nu te verkondigen. Beetje proberen vergoelijken dat de impact niet groot gaat zijn? Als ik alleen al naar w9 kijk, voorspel ik een grote barbarenzee. Alsof je dan nog zin hebt, om verder te blijven spelen. Kom op zeg, na ruim 4 jaar ineens de regel zo drastisch veranderen is gewoon spelverziekend en gaat wel degelijk een enorme impact inhouden.


Wat ik hier geschreven heb is puur mijn eigen mening geweest. Heeft niets te maken met of ik mod ben of niet. Het feit dat vakantievervanging misbruikt wordt in plaats van te gebruiken waarvoor hij bedoeld is, dat wordt door velen hier helaas niet gezien. Maar welke speler is er daadwerkelijk 120 dagen op vakantie? Daar wil ik dan graag mee ruilen.

Je bent niet verplicht om die barbaren te edelen hoor. Heeft, zeker op de oudere werelden, ook geen zin om de overwinning te behalen. De overwinning gaat daar over het bezit van bewoonde dorpen en niet over onbewoonde dorpen.

Nounou wat een misbruiken zeg. Na 60 dagen kun je het vv account al niet meer deftig in het spel houden. Enig wat je daarna kunt is het account zelf deffen. Enig reden waarom stammen hun vv's in stand houden, is om niet te hoeven internen wat ronduit saai en geen 200pa per maand waard is. En dan over die overwinning halen, die regels zijn nog triester. 80 tot 100% van de wereld bezitten als stam, om een wereld te laten eindigen. Een van de redenen waarom ik al maanden op w9 roep, om gezellig collectief op grijs te gaan.

Hoeft niet hoor :)

Het verbaast mij altijd dat als mensen TribalWars spelen, ze denken dat niet te hoeven doen als er iets is want niet met vakantie te maken heeft. Maar als mensen lid zijn van een voetbalclub en er is bijvoorbeeld een grote verbouwing, dan gaan ze wel trainen, doen ze dat niet, dan staan ze buiten de wedstrijd zelf en zitten ze op de bank tijdens die wedstrijd. Zelf ben ik in mijn tw periode tweemaal verhuisd, waarvan eenmaal geëmigreerd. Ik had daar echt geen 120 dagen voor nodig hoor.
Nogmaals, ik blijf van mening dat iemand zijn eigen account moet blijven bespelen of anders moet stoppen. Geen tijd is niet spelen, simpel. De stam heeft ruimschoots de tijd om het account te internen alvorens het wordt geblokt en barbaar wordt. Nu wordt dat allemaal op zijn beloop gelaten. Het is wel makkelijk zo.... we zadelen een stamlid op met de vv en internen doen we niet. Nogmaals, daar is de vv niet voor bedoelt. Vakantievervanging is vervanging tijdens vakantie en niet vervanging voor het leven.
Internen? Hoe saai wil je het spel op oudere werelden maken? Zo komt er nooit een einde aan. Beter hadden jullie eens met zijn allen kunnen bedenken hoe je oude werelden een spannend eindspel konden geven, zodat we niet 4 tot 7 jaar vastzitten aan een wereld. Gezien vanuit het oogpunt dat je van begin tot het eind je account afmaakt en niet onder vv wilt zetten.

Maak het niet ernstiger dan het is, het gaat hier echt om accounts die geen echte eigenaar meer hebben en gewoon gebruikt worden als extra def of virtuele veiligheid. Daar gaat het spelletje niet om hé mensen ;)

En uiteindelijk kan je ervanuitgaan dat je niet de enige bent, je vijand heeft vast ook dergelijke accounts.

Als er een normale login is zal je niet geblokkeerd worden. Dus als je iemand vindt die inlogt valt dat in de logins te zien en zal je niet geblokkeerd worden.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
Daar gaat het toch niet om, het gaat erom dat je verplicht wordt om te internen, of de regels moet gaan omzeilen. Ik voorspel dat het laatste een hot item gaat worden op de werelden.
 

DeletedUser60138

Guest
Watvoor onzin probeer je hier nu te verkondigen. Beetje proberen vergoelijken dat de impact niet groot gaat zijn? Als ik alleen al naar w9 kijk, voorspel ik een grote barbarenzee. Alsof je dan nog zin hebt, om verder te blijven spelen. Kom op zeg, na ruim 4 jaar ineens de regel zo drastisch veranderen is gewoon spelverziekend en gaat wel degelijk een enorme impact inhouden.
De genoemde barbarenzee is wel degelijk meegenomen in de afwegingen. Ik kan mijn woorden herhalen dat de impact wel mee zal vallen, je bewering dat w9 zo zwaar getroffen gaat worden klopt gewoon niet.

Er wordt altijd gepraat over hoe goed het vroeger was. Wat dat betreft gaat het weer iets terug naar de basics, iedereen speelt zijn eigen account, zonder oneigenlijk gebruik van verlaten accounts.

Het argument dat veel aangehaald wordt dat de vijand hierdoor zoveel kansen krijgt om in je cluster door te dringen vind ik ook vreemd, zeker uit de mond van enkele mensen die het meermaals gezegd hebben. Speelt iedereen ineens defensief dan? Wat de vijand kan, kan je zelf ook. Maak dus zelf ook gebruik van de mogelijkheden die er misschien komen, dring door in het cluster van jouw vijand en maak hem het leven zuur. Dat is waar dit spel al jaren om draait, waarom kan dat nu ineens niet en kijkt iedereen alleen met grote ogen van paniek naar wat de vijand allemaal doet?

Wat aangaat het omzeilen van de regels om VV accounts toch te kunnen blijven gebruiken. Hou er rekening mee dat de straffen daarvoor niet misselijk zijn, waarom zou je dat risico willen lopen? Als je dat risico wil lopen dan geef je daarmee aan dat je de VV accounts erg hard nodig hebt om te overleven en het schijnbaar niet zonder denkt te redden. Dat is gewoon spelbederf, en onderstreept juist het nut van deze wijziging in de regels.
 

DeletedUser17472

Guest
Nounou wat een misbruiken zeg. Na 60 dagen kun je het vv account al niet meer deftig in het spel houden. Enig wat je daarna kunt is het account zelf deffen. Enig reden waarom stammen hun vv's in stand houden, is om niet te hoeven internen wat ronduit saai en geen 200pa per maand waard is. En dan over die overwinning halen, die regels zijn nog triester. 80 tot 100% van de wereld bezitten als stam, om een wereld te laten eindigen. Een van de redenen waarom ik al maanden op w9 roep, om gezellig collectief op grijs te gaan.


Internen? Hoe saai wil je het spel op oudere werelden maken? Zo komt er nooit een einde aan. Beter hadden jullie eens met zijn allen kunnen bedenken hoe je oude werelden een spannend eindspel konden geven, zodat we niet 4 tot 7 jaar vastzitten aan een wereld. Gezien vanuit het oogpunt dat je van begin tot het eind je account afmaakt en niet onder vv wilt zetten.

Het in stand houden wordt veelal gedaan door stamleiders, ook door mij als stamleidster van |DT|. Maar het zijn nutteloze accounts. Ze zitten bij ons in een andere stam dan de hoofdstam, want de hoofdstam is bij ons actief bezet. De bedoeling was inderdaad internen, maar omdat die dorpen veilig liggen, wordt dat niet gedaan omdat het saai is. Mijn fusie was destijds ook saai. Dat was 8 mlj dorpen edelen om tot een fusie te komen en dat kostte ons bijna 2 jaar. Maar in onze stam zitten vakantievervangingen die al meer dan 3 jaar duren. Dat vind ik niet kunnen. En daarom is het goed dat daar iets aan gedaan wordt.

Jullie doen alsof de halve wereld barbaar wordt, maar zo is het echt niet hoor. Ik denk dat het al met al nog wel mee zal vallen. En dat het eindspel niet spannend is, hebben we dat niet zelf in de hand gehouden door al die inactieve accounts zonder vaste spelers in stand te houden? De overwinning op de oudere werelden gaat over het bezit van 100% van de bewoonde (rode) dorpen. Mij lijkt het einde dan toch ook eerder in zicht als je nu daadwerkelijk rode, actieve dorpen gaat edelen, in plaats van inactieve spelers of barbarendorpen. De keus is echt aan jezelf hoor.

Verder raad ik iedereen eens aan om de twee topics nog eens goed te lezen. De stemming is geen absolute meerderheid en in het andere topic zijn de meningen ook duidelijk fifty fifty

http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?152457-Langer-dan-365-dagen-onder-VV-Delete-ermee!
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?148625-Permanente-vakantievervangingen
 

DeletedUser23694

Guest
De genoemde barbarenzee is wel degelijk meegenomen in de afwegingen. Ik kan mijn woorden herhalen dat de impact wel mee zal vallen, je bewering dat w9 zo zwaar getroffen gaat worden klopt gewoon niet.

Er wordt altijd gepraat over hoe goed het vroeger was. Wat dat betreft gaat het weer iets terug naar de basics, iedereen speelt zijn eigen account, zonder oneigenlijk gebruik van verlaten accounts.

Het argument dat veel aangehaald wordt dat de vijand hierdoor zoveel kansen krijgt om in je cluster door te dringen vind ik ook vreemd, zeker uit de mond van enkele mensen die het meermaals gezegd hebben. Speelt iedereen ineens defensief dan? Wat de vijand kan, kan je zelf ook. Maak dus zelf ook gebruik van de mogelijkheden die er misschien komen, dring door in het cluster van jouw vijand en maak hem het leven zuur. Dat is waar dit spel al jaren om draait, waarom kan dat nu ineens niet en kijkt iedereen alleen met grote ogen van paniek naar wat de vijand allemaal doet?

Wat aangaat het omzeilen van de regels om VV accounts toch te kunnen blijven gebruiken. Hou er rekening mee dat de straffen daarvoor niet misselijk zijn, waarom zou je dat risico willen lopen? Als je dat risico wil lopen dan geef je daarmee aan dat je de VV accounts erg hard nodig hebt om te overleven en het schijnbaar niet zonder denkt te redden. Dat is gewoon spelbederf, en onderstreept juist het nut van deze wijziging in de regels.

Onzin, ik heb weet van vv accounts, die ook bij de andere stammen in bezit zijn en op w9 gaat dat zeker een flinke impact hebben. Vergeet niet dat een gemiddeld account daar 1500 dorpen heeft. Dus sja, als het maar 10 accounts zijn, gaat het toch al snel om 15k dorpen. Tis maar wat je niet veel vind :rolleyes:

Spelbederf is, een regel zo drastisch veranderen na zoveel jaar op oudere werelden, waardoor je de actieve spelers min of meer verplicht om te internen. Of het laatste stukje motivatie weghaalt om door te halen. Kom op, het is al geen lolletje bij de wetenschap dat na 4 jaren spel je nog zeker 2 jaar moet aanplakken om aan die absurde overwinningsregel te voldoen, laat staan de wetenschap dat je als stam tegen een barbarenzee gaat aankijken van minstens 60k aan dorpen :')
 

DeletedUser61042

Guest
Maak het niet ernstiger dan het is, het gaat hier echt om accounts die geen echte eigenaar meer hebben en gewoon gebruikt worden als extra def of virtuele veiligheid. Daar gaat het spelletje niet om hé mensen ;)

En uiteindelijk kan je ervanuitgaan dat je niet de enige bent, je vijand heeft vast ook dergelijke accounts.

Als er een normale login is zal je niet geblokkeerd worden. Dus als je iemand vindt die inlogt valt dat in de logins te zien en zal je niet geblokkeerd worden.

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Het gaat er gewoon weg om dat jullie niet naar ons luisteren en dat er dingen worden ingevoerd die al eens zijn afgewezen:eek:
 

DeletedUser

Guest
Jullie raken jezelf er ook ermee. Voor de premium van accounts die onder vv staan wordt namelijk ook betaald. Als er minder accounts zijn, verdienen jullie dus ook minder, en moeten jullie weer nieuwe dingen verzinnen om meer inkomsten te genereren.

Bovendien ken ik een aantal spelers die meer op de accounts die onder hun vv spelen dan op hun eigen account, maar als ze van account wisselen, zijn ze bang dat hun oude account wordt verwijdert.

Nee, onze vijand heeft niet zulke accounts. Bovendien hebben ze spelers zat, dus dan gaat een van hun co's gewoon op een ander account spelen. Alleen onze zijde van de oorlog wordt door deze maatregel geraakt. Jullie zullen dus verantwoordelijk zijn voor het in één keer verliezen van een oorlog die al enkele jaren duurt.
 

DeletedUser67583

Guest
een stamlid van me zit op de roemeense server te kijken. en daar is nog niks gezegd over dergelijke regel. er valt helemaal niks over te vinden er wordt daar niks ingevoerd! volgens mij is dit alleen een regel voor de nl server. maar dat is ook idioot dan maak je van tw, amerika waar iedere staat (in dit geval server) zijn eigen regels heeft. das dom.
 

DeletedUser66026

Guest
1 groot ding dat jullie vergeten mods, er is in sommige werelden een edeltekort ja woow een edeltekort. Je edelt 3 dorpen per dag en als je als stam 6000 bbtjes moet edelen is dat een 6,6 maanden werk En geen 1,1 maand he ofwel?

Jullie denken dat jullie het beter weten, en je schept hier een oneerlijk voordeel tegenover andere stammen die meer georganiseerd zijn. Ja er bestaan niet allemaal topstammen op een wereld dat zijn er maar 1 of 2 Die speler zijn erg actief maar sommige stammen zijn in oorlog maar zijn niet zo actief en die mensen ja die benadeel je enorm door jullie gebrek aan ervaring ingame.

Kijk jullie mogen zeggen wat je wil maar bb's edelen aan een front is dus het slechste wat een stam kan overkomen zeker als het in oorlog ligt. Het front moet nog meer defence krijgen omdat de eigenaar die oorlog voert zich moet concentreren op simpele barbarendorpjes te edelen.

Jullie hebben gemakzucht ohh kom we gaan die acc's op bb zetten, en jullie spreken alleen maar over jullie eigen situatie ik citeer een mod

Famdecibel heeft geschreven.
Zelf ben ik in mijn tw periode tweemaal verhuisd, waarvan eenmaal geëmigreerd. Ik had daar echt geen 120 dagen voor nodig hoor.
Nogmaals, ik blijf van mening dat iemand zijn eigen account moet blijven bespelen of anders moet stoppen.

Dus waar zit jullie verstand? Jullie denken alleen maar aan wat je zelf hebt meegemaakt, kijk al die acc's die geen wachtwoord heeft achtergelaten maar wel de vv wat doen we daarmee? Daar hebben jullie geen oplossing voor en dat is dus het probleem waar stammen mee kampen.

Wat gaan jullie doen als je opeens 10 werelden ziet sluiten per direct? Ah joepie meer inkomsten umm fout juist minder want de oude spelers gaan stoppen want ze zijn het beu. En de nieuwe spelers zullen minder ervaring rkijgen en je zal dus een neerwaartse spiraal krijgen in oude en nieuwe wereld en dat is waar we nu naar toe gaan goed bezig zou ik zo zeggen.
 

DeletedUser

Guest
...

P.s.: Op de De/het account issues... Google het en bewijs dat we fout zitten ;)

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Er bestaat nog steeds zoiets als het groene boekje (of haar online-versie woordenlijst.org): Klik
Het maakt weinig uit als je via googelen ook andere geluiden opvangt. De officiële spelling blijft de officiële spelling.

Vriendelijke groeten
 

DeletedUser66281

Guest
Sjongejongen..

Al die redeneringen over spelerstekorten en barbarenzeeën zijn wel erg makkelijk,
als die speler van vv op zijn eigen account nog wel speelt maar alleen op die wereld niet, kan hij toch 24/120 ook wel inloggen en kijken what's going on, bijvoorbeeld iedere dinsdag ofzo... En er zijn spelers genoeg, alleen zitten er vaak 4 op 1 account. Als 1/3e verdwijnt, en de helft daarvan speelt helemaal niet meer, haal dan 1 iemand van die 4-spelers account af en laat hem dat account in leven houden.. Kies bij bijvoorbeeld degene die vooral via skype praat tijdens andere mensen zijn log-in of die het minste tijd heeft.

Ik vind het, al met al, een prima regel die het wel eerlijk maakt voor de echt actieve spelers. Ik krijg ook door 1 stam 4 VV-accounts tegen mijn front geduwd, en die spelen zelf echt al lang niet meer.. De bestuurder gebruikt ze ook hier en daar om mij/ons te fokken, en is zelf een stuk inactiever dan wij.. niet fair..
 

DeletedUser66026

Guest
En bij mij is vakantievervanging geen vakantievervanging meestal als ik op vakantie ga is er iemand die ik ken die inspringt. VV's is voor mij voor dringende gevallen niet voor vakantie's omdat het acc dan bespeeld wordt door iemand die minder actief kan zijn op zijn eigen acc en vooral in stammen die veel front hebben is dit lastig.

Jaa ook nog een dilemma een grote stam haalt meer voordeel op in een kleine stam vooral als het op oorlog erop aan komt wannt intern acc's kunnen onder vv omdat er safe acc's zijn maar kleine stammen hebben niet zo veel actieve safe acc's dus weer een nadeel waar tw totaal geen rekening bezig houd.

We gaan toch eerder naar een dictatuur zoals dit in belgie ook begint te komen. Dit mag niet en dit mag niet en dat mag niet. Maar wij mogen nooit iets zeggen er wordt nooit naar ons geluisterd!

En meester ludi die denkt dat hij alles weet, ik zit in een stam waar er bijna geen co spelers zijn en wij spelerstekort hebben.
 

DeletedUser

Guest
Het in stand houden wordt veelal gedaan door stamleiders, ook door mij als stamleidster van |DT|. Maar het zijn nutteloze accounts. Ze zitten bij ons in een andere stam dan de hoofdstam, want de hoofdstam is bij ons actief bezet. De bedoeling was inderdaad internen, maar omdat die dorpen veilig liggen, wordt dat niet gedaan omdat het saai is. Mijn fusie was destijds ook saai. Dat was 8 mlj dorpen edelen om tot een fusie te komen en dat kostte ons bijna 2 jaar. Maar in onze stam zitten vakantievervangingen die al meer dan 3 jaar duren. Dat vind ik niet kunnen. En daarom is het goed dat daar iets aan gedaan wordt.

Jullie doen alsof de halve wereld barbaar wordt, maar zo is het echt niet hoor. Ik denk dat het al met al nog wel mee zal vallen. En dat het eindspel niet spannend is, hebben we dat niet zelf in de hand gehouden door al die inactieve accounts zonder vaste spelers in stand te houden? De overwinning op de oudere werelden gaat over het bezit van 100% van de bewoonde (rode) dorpen. Mij lijkt het einde dan toch ook eerder in zicht als je nu daadwerkelijk rode, actieve dorpen gaat edelen, in plaats van inactieve spelers of barbarendorpen. De keus is echt aan jezelf hoor.

Verder raad ik iedereen eens aan om de twee topics nog eens goed te lezen. De stemming is geen absolute meerderheid en in het andere topic zijn de meningen ook duidelijk fifty fifty

http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?152457-Langer-dan-365-dagen-onder-VV-Delete-ermee!
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?148625-Permanente-vakantievervangingen

Als er naast je 30mil aan barbaren dorpen ligt waar moet jij actieve tegenstanders gaan edelen?

Ik ga niet aan die barbs beginnen dus quit ik op die wereld.
Volgens mij zijn er nog meer van zulke mensen?

Volgens Mij is hier een absolute meerderheid?
Ja ik kan het fout hebben , maar de mensen die voor zijn zijn op 1 hand te tellen.
Ja jullie modjes er niet bij , want jullie staan onder leiding van de dictatuur van duckje..:eek:
 

DeletedUser53052

Guest
Typisch dat de spelers die voor zijn, niet eens op een oude wereld spelen... Houd je bek dan toch gewoon... :rolleyes:

@ Ludi92: Registratiedatum: 18 oktober 2012...
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het tijd wordt om te stoppen met dit belachelijke spelletje.
Er worden ons dingen door de strot geduwd wat absoluut niet kan...
 

DeletedUser53052

Guest
Tjah, ik deel je mening.
De meesten weten gewoon niet hoe het vroeger was, dat is al.
 

DeletedUser

Guest
Typisch dat de spelers die voor zijn, niet eens op een oude wereld spelen... Houd je bek dan toch gewoon... :rolleyes:

@ Ludi92: Registratiedatum: 18 oktober 2012...

+10

Achja die kindjes hebben tw net ontdekt , want ze spelen al vanaf w25:rolleyes:
Das ongv max een jaar ofzo.

En mensen die vanaf bijvoorbeeld w1/t/m w12/13 gestart zijn worden genaaid.

op w8 kreeg ik ook een barb zee naast me.

Aangezien de nummer 1 op delete ging + nog 2/3 spelers.
Die waren goed voor 2000 dorpen?

Toen was ik er ook aardig klaar mee..
Ik kom niet om barbs te edelen..:eek:

Tjah, ik deel je mening.
De meesten weten gewoon niet hoe het vroeger was, dat is al.

ze zeggen wel eens vroeger was alles beter.
Maar op tw was dat echt zo ja.;)


wanneer is de volgende meeting?
Kom ik mijn ongenoegen even uiten, want je staat toch wel open voor commentaar Herr Duckje?:confused:;)
 
Bovenaan