Veelgestelde Vragen (F.A.Q.)

Reactiescore
25
Tribal Wars FAQ

Dit is de FAQ van Tribal Wars; FAQ staat voor Frequently Asked Questions en is een lijst met veelgestelde vragen. Mocht je een vraag hebben kan je deze hier zoeken en zo meteen het antwoord vinden. Staat je vraag er niet bij dan kan je altijd een nieuw onderwerp openen in het Vragen-forum. Mocht een antwoord onduidelijk zijn kan je ook altijd hier verduidelijking vragen. In deze FAQ wordt soms verwezen naar de hulppagina's, let erop dat je linksboven je eigen wereld nog moet kiezen!
Mocht je een vraag missen waarvan jij vindt dat deze erbij moet, of iets anders willen opmerken over de FAQ, stuur dan een PM naar Kaneel of Ramoth.

Met dank aan BeNnOo, Kaneel en Ramoth voor het samenstellen van deze nieuwe FAQ.

Neem ook zeker een kijkje in de wiki van Tribalwars.nl voor extra informatie.

De FAQ is in een aantal thema's onderverdeeld, waaronder:
Inhoudsopgave

 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Q. In het aanvalsrapport stond dat mijn troepen niet gelovig waren. Wat houdt dit in?

A. Dit houdt in dat de troepen kwamen uit een dorp dat buiten de invloedssfeer van de kerk ligt. Deze troepen vechten dan maar op 50% van hun volledige kracht en zijn dus minder sterk, daarom is het belangrijk om al je dorpen binnen je kerkradius te hebben liggen.

Q. Ik wil een dorp dat buiten mijn geloofsradius ligt aanvallen, zijn mijn troepen dan gelovig?

A. Dit hangt er vanaf of het dorp waar de troepen vandaan komen gelovig is:
Is het dorp waar de troepen vandaan komen gelovig? Dan zullen je troepen gelovig vechten, waar het doelwit ook ligt;
Is het dorp waar de troepen vandaan komen niet gelovig? Dan zullen je troepen ook niet gelovig vechten, ook als het doelwit wel in de radius ligt.

Geldt deze kwestie ook voor wereld 26?
 

DeletedUser

Guest
Q. In het aanvalsrapport stond dat mijn troepen niet gelovig waren. Wat houdt dit in?

A. Dit houdt in dat de troepen kwamen uit een dorp dat buiten de invloedssfeer van de kerk ligt. Deze troepen vechten dan maar op 50% van hun volledige kracht en zijn dus minder sterk, daarom is het belangrijk om al je dorpen binnen je kerkradius te hebben liggen.

Q. Ik wil een dorp dat buiten mijn geloofsradius ligt aanvallen, zijn mijn troepen dan gelovig?

A. Dit hangt er vanaf of het dorp waar de troepen vandaan komen gelovig is:
Is het dorp waar de troepen vandaan komen gelovig? Dan zullen je troepen gelovig vechten, waar het doelwit ook ligt;
Is het dorp waar de troepen vandaan komen niet gelovig? Dan zullen je troepen ook niet gelovig vechten, ook als het doelwit wel in de radius ligt.

Geldt deze kwestie ook voor wereld 26?

Heel simpel: Ja.
 

DeletedUser

Guest
Vraagje: Als je een 2e dorp overneemt in W26 en je bouwt daar weer een adelshoeve, kan je dan weer gewoon een edelsman maken voor 1 goudmunt of blijft dit optellen bij je hoofddorp?
 

DeletedUser

Guest
Vraagje: Als je een 2e dorp overneemt in W26 en je bouwt daar weer een adelshoeve, kan je dan weer gewoon een edelsman maken voor 1 goudmunt of blijft dit optellen bij je hoofddorp?

Alle adelshoeven werken samen om het zo maar te zeggen, je zal dus voor je 2e edelman altijd 2 goudmunten moeten hebben.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraag wat betreft het fuseren, ik beschrijf het maar even in een scenario..

Speler A gaat naar account B en wilt het account overdragen aan speler C (de nieuwe eigenaar).

- Speler C wijzigt de gegevens van account A en is nu dus de nieuwe eigenaar (nu dus account C)
- Speler A wacht 5 dagen voor toetreding op account B en logt nooit meer in op account A (wat nu inmiddels C dus)

Is dit toegestaan of moet account A geheel verwijdert worden? In de regels wordt namelijk alleen maar gesproken over verwijdering en dat brengt voor mij toch wel een lichte twijfeling, genoeg twijfeling om het hier te checken. Ik had namelijk begrepen dat het om de eigenaar gaat die het account bespeeld en dat als het oude account dus een nieuwe eigenaar heeft de andere speler gewoon na 5 dagen volgens de regels een ander account mag bespelen.

Ik ben benieuwd naar het antwoord.
 
Reactiescore
25
Ik heb een vraag wat betreft het fuseren, ik beschrijf het maar even in een scenario..

Speler A gaat naar account B en wilt het account overdragen aan speler C (de nieuwe eigenaar).

- Speler C wijzigt de gegevens van account A en is nu dus de nieuwe eigenaar (nu dus account C)
- Speler A wacht 5 dagen voor toetreding op account B en logt nooit meer in op account A (wat nu inmiddels C dus)

Is dit toegestaan of moet account A geheel verwijdert worden? In de regels wordt namelijk alleen maar gesproken over verwijdering en dat brengt voor mij toch wel een lichte twijfeling, genoeg twijfeling om het hier te checken. Ik had namelijk begrepen dat het om de eigenaar gaat die het account bespeeld en dat als het oude account dus een nieuwe eigenaar heeft de andere speler gewoon na 5 dagen volgens de regels een ander account mag bespelen.

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Deze vraag is een versie van account wissel

Bij het wisselen van account mogen beide spelers die wisselen van account voor 5 dagen niet inloggen op geen enkele account op deze spelwereld. Geen enkel account mag zonder eigenaar achterblijven (dus een permanente vakantievervanging is niet toegestaan)

Account A mag dus niet zonder speler achterblijven en speler A moet 5 dagen wachten voordat hij op het nieuwe account (B) mag inloggen. Speler C mag meteen inloggen als hij geen account op de wereld heeft, anders moet hij ook 5 dagen wachten (tot of zijn account weg is, of ook overgenomen door een andere speler).
 

DeletedUser

Guest
Deze vraag is een versie van account wissel



Account A mag dus niet zonder speler achterblijven en speler A moet 5 dagen wachten voordat hij op het nieuwe account (B) mag inloggen. Speler C mag meteen inloggen als hij geen account op de wereld heeft, anders moet hij ook 5 dagen wachten (tot of zijn account weg is, of ook overgenomen door een andere speler).

Ramoth, je bent een topper. :)

Het antwoord was al wat ik vermoedde. Ik heb zeker de regel over het hoofd gezien tijdens mijn speurtocht, of het lag aan de twee broodjes kroket die ik net op had.. Bedankt!
 

DeletedUser

Guest
De TB app: problemen

Beste lezer

Het is mij opgevallen dat de applicatie van TribalWars regelmatig crasht.
Ik vroeg me af hoe dit te herstellen is want het gebeurd vrij vaak.
Is dit probleem ook bij jou (als je de app hebt)?

Mvg CoW BlaCk St0Rm

(dit was het beste forum dat ik vond voor dit probleem. Ik vond er geen specifiek)
 

DeletedUser

Guest
Waarom is er geen 'Grootmacht van de dag'-award op werelden 12 en 14 vandaag? :S

Heeft dat toevallig te maken met gelijkspel waardoor de award niet uitgekeerd wordt?
 
Bovenaan