Wijziging scriptregels discussietopic

DeletedUser

Guest
Als we naar de enquête kijken is zo 79% tegen de nieuwe regels , van de 133 stemmen op het moment .
Ik weet niet of Duckje weet wie allemaal scripts maakt maar ik zouw daar gewoon ook eens willen vragen wie van de scripters iets wil geven en niet voor andere is bedoeld maar voor de stam .
 

DeletedUser

Guest
Vergeet niet dat de spelers die het niet eens zijn met de nieuwe regels, de spelers zijn die reageren hé. Van iedereen die niks zegt kun je eigenlijk 90 scharen onder 'ik vind het prima', 'lekker boeiend' etc.
 

DeletedUser53166

Guest
Kijk, dit is nou precies wat ik bedoel met de boel gaan lopen omdraaien/verbeteren. Ga nu niet zeggen dat 90 mensen die Oneens hebben gestemd, het alleen maar doen omdat ze het niet boeien.
Als dit zo was, hadden ze niet gestemd. Ik vind dit echt zó zwak, echt zwak, om te vertellen dat 90 van die mensen enkel stemmen omdat ze niks beters te doen hebben. Kom volgende keer met een betere, vatbare reactie, Cupra, waar iedereen wat aan heeft. Iemand het niet eens met mijn vorige bericht?
 

DeletedUser

Guest
Kijk, dit is nou precies wat ik bedoel met de boel gaan lopen omdraaien/verbeteren. Ga nu niet zeggen dat 90 mensen die Oneens hebben gestemd, het alleen maar doen omdat ze het niet boeien.
Als dit zo was, hadden ze niet gestemd. Ik vind dit echt zó zwak, echt zwak, om te vertellen dat 90 van die mensen enkel stemmen omdat ze niks beters te doen hebben. Kom volgende keer met een betere, vatbare reactie, Cupra, waar iedereen wat aan heeft. Iemand het niet eens met mijn vorige bericht?

Haha.

Het spijt me, maar ik kan jou echt niet serieus nemen. Volgens mij moet ik iedere post van mij 10 keer uitleggen voordat je hem überhaupt snapt. Normaal gesproken zou ik boos worden omdat je me woorden in de mond legt die ik niet zeg, maar gezien het bedenkelijke niveau van je posts word ik niet eens boos. Je bent hier alleen om stemming te maken.

Ik zeg toch helemaal niet dat degene die oneens hebben gestemd dit doen omdat ze het niet boeit? Ik zeg alleen dat er 133 mensen hebben gestemd. We hebben iets van 15k (?) actieve spelers. 133 stemmen is nou niet echt een representatieve stemming van die 15k dus het is nou ook niet echt objectief om te gaan roepen dat jullie mening maar gehouden moet worden.

Mensen die het allemaal wel prima vinden hoor je niet. Die zijn stil en spelen door. Of heb jij bij demonstraties wel eens mensen zien lopen die zeggen: 'Mwah, eigenlijk scheelt het met niets'?

Ik probeer dus te zeggen dat van die 15k mensen het grootste gedeelte niet wakker ligt van die wijzigingen omdat ze waarschijnlijk niet eens met scripts spelen etc.
 

DeletedUser53166

Guest
Ik vind het wel best zo, ik hoef niet meer met jou in discussie want je verschuilt je alleen maar. Nee, mij hoef je zéker niet serieus te nemen. Die man die een auto op water kon laten rijden werd ook voor het publiek voor gek verklaard, en vervolgens in een gekkenhuis gestopt, omdat anders de brandstofindustrie failliet zou zien. Ik toon tenminste dat ik het ergens niet mee eens ben. Daar zijn die ellenlange discussies niet voor nodig, maar wel jammer dat er -zoals je hierboven kunt zien- steeds maar weer gepoogd wordt om je gelijk te krijgen. Ik wacht lekker de reacties van andere mensen af.

En om eerlijk te zijn, gebruik ik die scripts nauwelijks. Ik ben ook niet in voor 'rellen', zoals jullie dat noemen, daar ben ik juist 100% tegen. Maar ik ben hier wél om mijn mening te geven, en dat zal ik doen ook. Met mij kun je dus inderdaad lange discussies krijgen als mijn mening de das om wordt gedaan.
 

DeletedUser

Guest
Van de mensen de mensen die niet stemmen komt het grootste gedeelte gewoon niet/nauwelijks op het AF. Een groot deel zal waarschijnlijk vinden dat het hun niet aangaat en zich er dan dus ook niet mee bemoeien. Dat ze er niet wakker van liggen is net zo goed een argument voor als tegen de wijziging.
 

DeletedUser

Guest
Beste Duckie,

P.s.: Verder raad ik jullie aan verder te kijken dan eigen imago of 'wie ben ik binnen de community' en denken met 'wat is het beste voor de community'

Zoals je me aanraadde heb ik danook eventjes gedaan.

Graag wil ik dit vooropstellen voor alle haters:
Nee. Ik heb niets tegen Duckje of welk persoon in het twteam danook (enkel plaag ik plantj graag maar dat weet hij;))
Nee. Ik heb niets tegen InnoGames, ik snap dondersgoed dat ze geld moeten verdienen aan ons, niet meer dan logisch.



'wie ben ik binnen de community'
Voor velen duidelijk, voor anderen niet. Ik speel op W16, mijn kindje waar ik de troon bezit en enorm trots op ben. Ik ben actief op het W16 forum en kom 's nachts graag eens bij andere forumdelen kijken omdat ik ook een bekend nachtbraker ben; zo speel ik op W7, W8, W11, W12, W16, W18, W24 en W27 regelmatig 's nachts.

Mensen zullen me in-game op wereld 16 wellicht beter kennen als Lil-john, tevens trots stamleider van aanstormend nummer 1 stam Amat Victoria Curam (Curam). De vraag of ik veel beteken voor de community? Op wereld 16 is mijn naam bekend, draag mijn steentje bij op zowel het algemeen forum als in-game, speel op meer dan genoeg werelden in de nacht; dus ik durf wel te stellen dat ik daar veel voor beteken.

en denken met 'wat is het beste voor de community'
Uiteraard heb ik daar ook over nagedacht zoals je wilde. Ik wil immers graag mijn steentje voor de community bijdragen. Maar, om onduidelijkheden te voorkomen heb ik eerst de exacte betekenis opgezocht van community. Dit woord wordt soms namelijk nogal verkracht door sommige mensen;

Community
- Lokale of virtuele samenwerking waarbij maatschappelijk verantwoord ondernemen centraal staat.

- Een on-line gemeenschap van gelijkgestemden.

Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/Community

Je vraagt aan ons wat het beste is voor de community, dus je staat voor verantwoord ondernemen en je spreekt over een on-line gemeenschap van gelijkgestemden. Immers community zoals je zelf schreef.

Gelijkgestemden hebben we omtrent deze discussie niet en dat zal helaas ook nooit gebeuren. Echter leven we wel in een parlementaire democratie en in een constitutionele monarchie en zie ik dat hier niet gebeuren, ik zie enkel een dictatuur in de ondernomen nieuwe regelgeving omtrent scripts/farmen.

Nogmaals, je vraagt wat het beste is voor de community - maar wilt er zelfs niets voor doen als het jou uitkomt en drukt bepaalde regelgeving door. Hypocriet natuurlijk. Wellicht zie je dit zelf niet in, maar ik zeg altijd twee weten meer dan één en daarom moet je soms ook naar de ander luisteren; opbouwende kritiek waar je wat mee moet doen je staat immers visueel voor een grote groep mensen.



Nu heb ik natuurlijk zelf ook de nodige ervaring in het leiden van (grote) groepen, zowel in het echte leven als op tribalwars en zoals ik al eerder zei draag ik altijd graag mijn steentje bij voor een community danwel tw-team (jammer dat die laatste er tot nu toe nooit iets mee doet).


Een goed leider kan doelen stellen, organiseren, motiveren, mensen ontwikkelen, communiceren, meten en analyseren en heeft analytisch vermogen, overtuigingskracht, sociale vaardigheid en motiverend vermogen. (geschreven door een hooggeleerde genaamd I.r. P.H. Markensteijn)

Als je nu eens deze punten bekijkt, dan vraag ik me ernstig af welke weerspiegelt kunnen worden in de stappen die ondernomen zijn voor de nieuwe regelgeving. Als ik ze allemaal nog eens bij langs ga kom ik enkel op "organiseren" uit. Je hebt het georganiseerd, verre weg van perfect echter.

Hoe kan dit dan wel goed georganiseerd worden en hoe zou ik het aanpakken zoals een befaamd leider behoort te doen:

Doel stellen: De community, waar ik zo voor sta, het recht geven om hun mening te verkondigen en geheel democratisch tot een resultaat komen.
Organiseren: In-game poll op elke wereld (laten) maken en de resultaten op een rij laten zetten.
Motiveren: De mensen in de pm en op het forum motiveren en stimuleren om te stemmen om zo een juist beeld te krijgen naar de mening van de community.
Communiceren: Geen communicatie is dodelijk, zie ook nu. Communiceren is ontzettend belangrijk om niet langs elkaar te lopen. Hou dus de community op de hoogte over ontwikkelingen die gaande zijn en kom niet met een plotselinge beslissing wat 3/4 niet aan ziet komen.
Meten en analyseren: Wat zegt de meerderheid op het forum? Dit is echter geen voorspelling op de resultaten van de in-game poll, compleet vertekend aangezien de meeste mensen geen forum-account hebben; je vraagt ook niet enkel de rijkste mensen in Nederland of ze het erg zouden merken als hun kinderbijslag verdween. De resultaten van een in-game poll echter, moeten wel ge-analyseerd worden, dus hoeveel procent van alle mensen zegt ja danwel nee, etc.

Bijna alle punten komen naar boven tegenover hetgeen er nu gedaan is. Je staat voor een community, gedraag je er dan ook naar en ga er als goed leider staan. Ik wil nogeens zeer duidelijk benadrukken na dit alles gezegd te hebben dat het niet is om je af te kraken, etc.

Stapsgewijs;

Een poll op alle .nl werelden
Er zijn meerdere mensen die geen actief forum account hebben. Kortom, jou post op 03-12-2011 is niet door iedereen gelezen en niet iedereen heeft zijn of haar mening er kunnen geven - daarnaast is de meerderheid van de posts in het desbetreffende topic ook nogeens voor het behouden van de regels.

Door middel van een in-game poll op alle werelden krijg je de mening van alle spelers. Eenzelfde principe als de "verander je wachtwoord" en "vertrouw je co" berichten welke je soms krijgt als je in-logt of een duidelijke pm van het tribalwars team; dit zijn twee mogelijkheden om alle meningen te krijgen en ook nog eens simpel te creeëren.

Resultaten bekijken en beslissen
Iemand die voor een grote groep staat moet knopen doorhakken, maar wel democratisch en niet als een soort dictator. Kortom, de resultaten van de poll bekijken, deze bekend maken middels een duidelijke post in-game welke ook terug te lezen is op het algemeen forum. Er kan zelfs nog eens voor gekozen worden om alle werelden welke nu bestaan de resultaten appart te nemen en zo sommige werelden de oude regels te laten hanteren en sommige werelden de "nieuwe regels" zo creeër je weer extra rust bij vele spelers. Uiteraard kan er afgesproken worden dat bij alle nieuwe werelden enkel de nieuwe regelgeving van toepassing is - ook zullen hier velen niet blij mee zijn, je kunt het beter verkopen en de community zal daar vele malen meer begrip voor hebben.

Het zou dus bijvoorbeeld kunnen zijn dat de meerderheid op W1 tegen de oude regelgeving is, daar kan dan de nieuwe regelgeving van toepassing worden. Op W18 zullen ze liever hebben dat de oude regelgeving van toepassing blijft, daar kan dan de oude regelgeving van toepassing blijven. Et cetera.

Graag zou ik alle tijd, energie en moeite erin willen steken om deze gulden middenweg en betere oplossing voor de community mogelijk te maken. Ik zou er enorm veel respect voor hebben als er eens gehoord wordt naar wat de community nu precies wil, en niet wat het beste lijkt, deze situatie is duidelijk overschat zoals al meerdere leden van het twteam hebben gezegd. Gulden middenweg, gouden beslissing.


Met vriendelijke groeten,
Loth
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Vergeet niet dat de spelers die het niet eens zijn met de nieuwe regels, de spelers zijn die reageren hé. Van iedereen die niks zegt kun je eigenlijk 90 scharen onder 'ik vind het prima', 'lekker boeiend' etc.

Dat is dus een foutieve aanname van jouw kant.
In onze stam is iedereen tegen de nieuwe regels, doch heeft amper een kwart daarvan hier op het AF een post gemaakt waaruit blijkt dat ze het er niet mee eens zijn.
De anderen hebben ofwel geen AF-account ofwel willen niet in herhaling vallen (door te posten wat anderen al hebben gepost) ofwel zijn van mening, dat het toch geen zin heeft om tegen deze beslissing in opstand te komen.

Een ander ding wat ik me eigenlijk afvraag:
Op het moment dat TW weer eens met een update komt en een groot deel van de scripts daardoor weer eens niet werken, wie gaat dan die kapotte scripts fixen?
Is daar eigenlijk al over nagedacht?
 

DeletedUser52174

Guest
Vergeet niet dat de spelers die het niet eens zijn met de nieuwe regels, de spelers zijn die reageren hé. Van iedereen die niks zegt kun je eigenlijk 90 scharen onder 'ik vind het prima', 'lekker boeiend' etc.

Als mensen aankomen met de reacties die jij noemt: 'Ik vind het prima' en 'lekker boeiend', zullen ze het ook niet erg vinden als deze nieuwe regelgeving van de tafel geveegd wordt. :rolleyes:

Zulke mensen kun je dus ook niet rekenen tot de groep die ervoor is.
En @Auseinanderzetzung, zet de volgende mensen maar in je lijstje. Ze zijn tegen de nieuwe regels:
- Insane In The Membrane
- Lowner
- Nothing But Insane
- Raider X
- Utreg86
- Conductedhero
- Flame War
- Astrakiller
- Baby Buns
- Sky Arragon
- Eek A Mouse
 

DeletedUser59624

Guest
Beste Duckie,



Zoals je me aanraadde heb ik danook eventjes gedaan.

Graag wil ik dit vooropstellen voor alle haters:
Nee. Ik heb niets tegen Duckje of welk persoon in het twteam danook (enkel plaag ik plantj graag maar dat weet hij;))
Nee. Ik heb niets tegen InnoGames, ik snap dondersgoed dat ze geld moeten verdienen aan ons, niet meer dan logisch.




Voor velen duidelijk, voor anderen niet. Ik speel op W16, mijn kindje waar ik de troon bezit en enorm trots op ben. Ik ben actief op het W16 forum en kom 's nachts graag eens bij andere forumdelen kijken omdat ik ook een bekend nachtbraker ben; zo speel ik op W7, W8, W11, W12, W16, W18, W24 en W27 regelmatig 's nachts.

Mensen zullen me in-game op wereld 16 wellicht beter kennen als Lil-john, tevens trots stamleider van aanstormend nummer 1 stam Amat Victoria Curam (Curam). De vraag of ik veel beteken voor de community? Op wereld 16 is mijn naam bekend, draag mijn steentje bij op zowel het algemeen forum als in-game, speel op meer dan genoeg werelden in de nacht; dus ik durf wel te stellen dat ik daar veel voor beteken.


Uiteraard heb ik daar ook over nagedacht zoals je wilde. Ik wil immers graag mijn steentje voor de community bijdragen. Maar, om onduidelijkheden te voorkomen heb ik eerst de exacte betekenis opgezocht van community. Dit woord wordt soms namelijk nogal verkracht door sommige mensen;



Je vraagt aan ons wat het beste is voor de community, dus je staat voor verantwoord ondernemen en je spreekt over een on-line gemeenschap van gelijkgestemden. Immers community zoals je zelf schreef.

Gelijkgestemden hebben we omtrent deze discussie niet en dat zal helaas ook nooit gebeuren. Echter leven we wel in een parlementaire democratie en in een constitutionele monarchie en zie ik dat hier niet gebeuren, ik zie enkel een dictatuur in de ondernomen nieuwe regelgeving omtrent scripts/farmen.

Nogmaals, je vraagt wat het beste is voor de community - maar wilt er zelfs niets voor doen als het jou uitkomt en drukt bepaalde regelgeving door. Hypocriet natuurlijk. Wellicht zie je dit zelf niet in, maar ik zeg altijd twee weten meer dan één en daarom moet je soms ook naar de ander luisteren; opbouwende kritiek waar je wat mee moet doen je staat immers visueel voor een grote groep mensen.



Nu heb ik natuurlijk zelf ook de nodige ervaring in het leiden van (grote) groepen, zowel in het echte leven als op tribalwars en zoals ik al eerder zei draag ik altijd graag mijn steentje bij voor een community danwel tw-team (jammer dat die laatste er tot nu toe nooit iets mee doet).


Een goed leider kan doelen stellen, organiseren, motiveren, mensen ontwikkelen, communiceren, meten en analyseren en heeft analytisch vermogen, overtuigingskracht, sociale vaardigheid en motiverend vermogen. (geschreven door een hooggeleerde genaamd I.r. P.H. Markensteijn)

Als je nu eens deze punten bekijkt, dan vraag ik me ernstig af welke weerspiegelt kunnen worden in de stappen die ondernomen zijn voor de nieuwe regelgeving. Als ik ze allemaal nog eens bij langs ga kom ik enkel op "organiseren" uit. Je hebt het georganiseerd, verre weg van perfect echter.

Hoe kan dit dan wel goed georganiseerd worden en hoe zou ik het aanpakken zoals een befaamd leider behoort te doen:

Doel stellen: De community, waar ik zo voor sta, het recht geven om hun mening te verkondigen en geheel democratisch tot een resultaat komen.
Organiseren: In-game poll op elke wereld (laten) maken en de resultaten op een rij laten zetten.
Motiveren: De mensen in de pm en op het forum motiveren en stimuleren om te stemmen om zo een juist beeld te krijgen naar de mening van de community.
Communiceren: Geen communicatie is dodelijk, zie ook nu. Communiceren is ontzettend belangrijk om niet langs elkaar te lopen. Hou dus de community op de hoogte over ontwikkelingen die gaande zijn en kom niet met een plotselinge beslissing wat 3/4 niet aan ziet komen.
Meten en analyseren: Wat zegt de meerderheid op het forum? Dit is echter geen voorspelling op de resultaten van de in-game poll, compleet vertekend aangezien de meeste mensen geen forum-account hebben; je vraagt ook niet enkel de rijkste mensen in Nederland of ze het erg zouden merken als hun kinderbijslag verdween. De resultaten van een in-game poll echter, moeten wel ge-analyseerd worden, dus hoeveel procent van alle mensen zegt ja danwel nee, etc.

Bijna alle punten komen naar boven tegenover hetgeen er nu gedaan is. Je staat voor een community, gedraag je er dan ook naar en ga er als goed leider staan. Ik wil nogeens zeer duidelijk benadrukken na dit alles gezegd te hebben dat het niet is om je af te kraken, etc.

Stapsgewijs;

Een poll op alle .nl werelden
Er zijn meerdere mensen die geen actief forum account hebben. Kortom, jou post op 03-12-2011 is niet door iedereen gelezen en niet iedereen heeft zijn of haar mening er kunnen geven - daarnaast is de meerderheid van de posts in het desbetreffende topic ook nogeens voor het behouden van de regels.

Door middel van een in-game poll op alle werelden krijg je de mening van alle spelers. Eenzelfde principe als de "verander je wachtwoord" en "vertrouw je co" berichten welke je soms krijgt als je in-logt of een duidelijke pm van het tribalwars team; dit zijn twee mogelijkheden om alle meningen te krijgen en ook nog eens simpel te creeëren.

Resultaten bekijken en beslissen
Iemand die voor een grote groep staat moet knopen doorhakken, maar wel democratisch en niet als een soort dictator. Kortom, de resultaten van de poll bekijken, deze bekend maken middels een duidelijke post in-game welke ook terug te lezen is op het algemeen forum. Er kan zelfs nog eens voor gekozen worden om alle werelden welke nu bestaan de resultaten appart te nemen en zo sommige werelden de oude regels te laten hanteren en sommige werelden de "nieuwe regels" zo creeër je weer extra rust bij vele spelers. Uiteraard kan er afgesproken worden dat bij alle nieuwe werelden enkel de nieuwe regelgeving van toepassing is - ook zullen hier velen niet blij mee zijn, je kunt het beter verkopen en de community zal daar vele malen meer begrip voor hebben.

Het zou dus bijvoorbeeld kunnen zijn dat de meerderheid op W1 tegen de oude regelgeving is, daar kan dan de nieuwe regelgeving van toepassing worden. Op W18 zullen ze liever hebben dat de oude regelgeving van toepassing blijft, daar kan dan de oude regelgeving van toepassing blijven. Et cetera.

Graag zou ik alle tijd, energie en moeite erin willen steken om deze gulden middenweg en betere oplossing voor de community mogelijk te maken. Ik zou er enorm veel respect voor hebben als er eens gehoord wordt naar wat de community nu precies wil, en niet wat het beste lijkt, deze situatie is duidelijk overschat zoals al meerdere leden van het twteam hebben gezegd. Gulden middenweg, gouden beslissing.


Met vriendelijke groeten,
Loth

Zeer sterk! Ik denk dat Loth hiermee dingen verwoord die andere spelers niet kunnen verwoorden. de nieuwe scriptregels ben ik niet op tegen maar de manier waarop hier dingen ingevoerd worden, gecommuniceerd wordt, de werkgever-werknemer houding hier....het kan allemaal een stuk beter! Erg mooi stukje!
 

Deleted User - 9131

Guest
Als we naar de enquête kijken is zo 79% tegen de nieuwe regels , van de 133 stemmen op het moment .
Ik weet niet of Duckje weet wie allemaal scripts maakt maar ik zouw daar gewoon ook eens willen vragen wie van de scripters iets wil geven en niet voor andere is bedoeld maar voor de stam .

Die enquête is niet representatief voor een grote groep spelers hoor. Je houdt die enquête op het forum waar maar een klein deel van de spelers komen, daarnaast is jouw enquête alleen verspreid in dit discussietopic en dus zullen er veelal alleen mensen stemmen die tegen deze nieuwe regel zijn. Bovendien las ik ergens dat de eigenaar van die 'poll' (een enquête kun je het niet noemen namelijk) de antwoorden kan aanpassen? Hoe geloofwaardig is die poll dan?

Ik vind het wel best zo, ik hoef niet meer met jou in discussie want je verschuilt je alleen maar. Nee, mij hoef je zéker niet serieus te nemen. Die man die een auto op water kon laten rijden werd ook voor het publiek voor gek verklaard, en vervolgens in een gekkenhuis gestopt, omdat anders de brandstofindustrie failliet zou zien. Ik toon tenminste dat ik het ergens niet mee eens ben. Daar zijn die ellenlange discussies niet voor nodig, maar wel jammer dat er -zoals je hierboven kunt zien- steeds maar weer gepoogd wordt om je gelijk te krijgen. Ik wacht lekker de reacties van andere mensen af.

En om eerlijk te zijn, gebruik ik die scripts nauwelijks. Ik ben ook niet in voor 'rellen', zoals jullie dat noemen, daar ben ik juist 100% tegen. Maar ik ben hier wél om mijn mening te geven, en dat zal ik doen ook. Met mij kun je dus inderdaad lange discussies krijgen als mijn mening de das om wordt gedaan.

Maar hij heeft wel gelijk. Je snapt de strekking van zijn verhaal namelijk nog steeds niet, lees mijn stukje hierboven eens - misschien snap je het dan wel. Je vergelijking met die van van de auto snap ik niet en is ook compleet irrelevant. Dit is tevens een discussietopic, er zijn dus ook mensen met een andere mening en die mogen zij ook geven. Jouw mening is namelijk niet persé de juiste, iedereen kan en mag een eigen mening hebben en deze ook uiten.

Verder ben ik blij dat je geen 'rel' (zo noemt het team het trouwens niet, maar goed) wil hebben hier, want daar heeft niemand wat aan :)
 

DeletedUser

Guest
Klopt , vele scripts moeten geupdated worden en als ik dan als script maker bv het afgeef moeten ze echt niet updaten voor vijanden want is al schandalig dat ze moeten afstaan .
Kijk maar Naar TBR script dat ligt er weet ik hoe vaak uit en ligt achter ( wie fixt dat ??? niemand ) TBR is gemaakt voor zo 1000 spelers max als je dat op 1 wereld zo 30.000 man gebruiken werkt dat voor geen meter meer wat hebben we er dan aan niks .
Stammen moeten zelf overleggen en als je geluk heb zit er een ICT in je stam dat is dan voordeel , dat die dan kunsten hebben op iets te maken kan je ze niet gaan verplichten om het voor het te publiceren .
Als je veel gaat lezen , en je de moeite neemt en veel tijd kan je zoiets ook maken oefening baart kunst ( Ik kan niet 1.2.3 ) .
Een script maker doet meestal voor zijn stam en niet voor iedereen anders kan je net zo goed geen stammen meer hebben op tw , mijn motto is dat een stam een samenwerking is en samenzwering .
 

DeletedUser52174

Guest
Mensen die het allemaal wel prima vinden hoor je niet. Die zijn stil en spelen door. Of heb jij bij demonstraties wel eens mensen zien lopen die zeggen: 'Mwah, eigenlijk scheelt het met niets'?

Weer zo'n faal argument...
Als het ze niet kan schelen als het er komt, dan kan het ze toch ook niet schelen als het er niet komt?
Nu ben jij de 'neutraal' stemmers aan het presenteren alsof ze eigenlijk voor de nieuwe regels zijn, terwijl je dat helemaal niet kan en niet mag zeggen.
 

DeletedUser57892

Guest
Haha.

Het spijt me, maar ik kan jou echt niet serieus nemen. Volgens mij moet ik iedere post van mij 10 keer uitleggen voordat je hem überhaupt snapt. Normaal gesproken zou ik boos worden omdat je me woorden in de mond legt die ik niet zeg, maar gezien het bedenkelijke niveau van je posts word ik niet eens boos. Je bent hier alleen om stemming te maken.

Ik zeg toch helemaal niet dat degene die oneens hebben gestemd dit doen omdat ze het niet boeit? Ik zeg alleen dat er 133 mensen hebben gestemd. We hebben iets van 15k (?) actieve spelers. 133 stemmen is nou niet echt een representatieve stemming van die 15k dus het is nou ook niet echt objectief om te gaan roepen dat jullie mening maar gehouden moet worden.

Mensen die het allemaal wel prima vinden hoor je niet. Die zijn stil en spelen door. Of heb jij bij demonstraties wel eens mensen zien lopen die zeggen: 'Mwah, eigenlijk scheelt het met niets'?

Ik probeer dus te zeggen dat van die 15k mensen het grootste gedeelte niet wakker ligt van die wijzigingen omdat ze waarschijnlijk niet eens met scripts spelen etc.

Hoeveel van die 15k actieve spelers hebben PA en hoeveel hebben daarvan een AF account. Misschien handig om een Enquete ingame te laten gaan in plaats van het door te drukken, ooit gehoord van referendum en de meeste stemmen gelden?
 

DeletedUser

Guest
Precies weinig mensen komen op het AF , Veel beginners zal het weinig uitmaken want die hebben nog nooit gehoord van PA of scripts .
De spelers die meestal voor zijn op dit plan willen zich zelf ook makkelijker maken en steunen Duckje , ik zie die script ooit nog zeker weten terug als betalen !
Hoop dat alleen jullie die scripts van Tribetool zijn gegund en script makers niet publiceren :)
 
Reactiescore
980
P.s.: Verder raad ik jullie aan verder te kijken dan eigen imago of 'wie ben ik binnen de community' en denken met 'wat is het beste voor de community' in het vooruitzicht, waar bijvoorbeeld spelers op 1 beslissing het niet eens zijn maakt ze geen anti-team of anti-inno kant. Het gaat hier niet om verschillende kanten, niet om inno vs spelers of team vs de rest of whatever. Het gaat hier om de community, een aantal van de reacties tonen duidelijk aan dat het draait om een 'ik wil rellen om te rellen om zo een anti-team imago/kant op te richten'. Jammer ;)

Is wel een beetje goedkoop om mensen die tegen deze regeling zijn worden afgestempeld als rellende mensen die enkel antwoorden om het Tw team in zwart daglicht te zetten. Grotendeels reageert hier iedereen vanwege ze het gewoonweg niet eens zijn met de regeling, en dan met een goedkope uitspraak te komen dat we toch rellende spelers zijn vind ik erg misplaatst.


Tevens vind ik het zeer opmerkelijk dat in de officiële aankondigingen post deze zin staat boven de 3 onderste (ingrijpendste) nieuwe script regels.
Duckje zei:
Wat ik persoonlijk nog over nadenk en waar ik graag jullie mening over heb

  • Een script mag slechts op 1 pagina werken.
    Een script dat bijvoorbeeld vanuit het overzicht naar de verzamelplaats gaat en daar troepen + coordinaten invult is niet toegestaan​
  • Een script mag niet meerdere pagina's/tabbladen openen
  • Een lijst met toegestane scripts kan je hier vinden, indien een script niet in deze lijst te vinden valt is het illegaal.

En vervolgens 10 min later het je het al besloten in het discussie topic...
Daarom dus ook dat elk script gepubliceerd MOET worden.

Beetje scheef om onze meningen te vragen, vervolgens het na 10 min al beslist te hebben. Nog niet te spreken over vervolgens onze meningen af te schrijven als " het zijn toch anti-team members die alleen maar willen rellen.".

Jammer inderdaad. ;)

Verder ben ik blij dat je geen 'rel' (zo noemt het team het trouwens niet, maar goed) wil hebben hier, want daar heeft niemand wat aan :)

@Duckje quote hierboven.
'ik wil rellen om te rellen om zo een anti-team imago/kant op te richten'.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil niemand hier tegen de schenen schoppen maar het is best interessant om te zien dat jullie allemaal denken dat jullie evenveel te vertellen hebben als Innogames, terwijl jullie gewoon afnemers zijn van een dienst. Dat wil niet zeggen dat jullie helemaal niets te vertellen hebben, jullie meningen worden juist erg gewaardeerd en Innogames doet ook haar best om jullie meningen en ideeën vorm te geven, maar het is ook zo dat jullie het spel maken. We gaan ons gewoon houden aan de bestaande regels van Innogames, die zijn te lang (door onze schuld) niet gehanteerd. Nu gaan we dat wel weer doen. Het heeft helemaal geen zin om een referendum te houden of om enquetes te houden, dit zijn de geldende regels. Per community is daar nog wel iets speelruimte, maar nou ook weer niet zoveel om dit te blijven hanteren.
 

DeletedUser

Guest
Vergeet niet dat de spelers die het niet eens zijn met de nieuwe regels, de spelers zijn die reageren hé. Van iedereen die niks zegt kun je eigenlijk 90 scharen onder 'ik vind het prima', 'lekker boeiend' etc.

Dat kun je niet.
Zoals hier al velen aanhalen, nemen overgrote deel geen moeite meer. Dit omdat de huidige gang van zaken zo wordt geimplenteerd dat de forumposters/ingamespelers gewoon genegeerd worden. Er wordt geopteerd voor datgene wat het twteam het makkelijkste vind. Dat zie je ook duidelijk aan de posten toch?
Hoeveel tribalwarsteam-posters zie jij tegen Duckje en de regelgeving ingaan? 0
Akkoord, in het meest eufemistische geval zijn ze het allemaal eens met die regelgeving. Echter vraag ik me da af, hoe representatief is hun stem tov de community, gezien velen van hen niet eens meer ingame spelen?:confused: Waarom beslissingen nemen over iets wat je toch niet aangaat.? Verder moet ook nog de vraag gesteld worden: Hoe representatief is de stem van een speler die tribalwars net gejoind is, tov een speler die het al jaren speelt, en zonder die scripts in zware tijdsnood zit. Ik weet dat dit erg moeilijk in te schatten is, toch zijn het vragen die allen toebehoren aan het 'te onderzoeken gedeelte'.

Aussie heeft, en ik vermoed dat ik toch voor overgrotendeel van de scripters mag spreken (er zullen altijd tegenstanders inzitten) een relatief goede handreiking gedaan. Deze handreiking aanhoren zal ervoor zorgen dat de scripters actief meewerken aan de community; Deze afwijzen, tsja, ik hoef er geen tekeningtje bij te maken he Duckje. Je weet zelf tot welke zaken dat allen zal leiden. Dus afgaand op dit alles ligt de bal nu in het kamp van het communitymanagement. Wat zij ermee doen bepaalt de afloop voor een verhaal die nog lang zijn einde niet kent.



Als mensen aankomen met de reacties die jij noemt: 'Ik vind het prima' en 'lekker boeiend', zullen ze het ook niet erg vinden als deze nieuwe regelgeving van de tafel geveegd wordt. :rolleyes:

Zulke mensen kun je dus ook niet rekenen tot de groep die ervoor is.
En @Auseinanderzetzung, zet de volgende mensen maar in je lijstje. Ze zijn tegen de nieuwe regels:
- Insane In The Membrane
- Lowner
- Nothing But Insane
- Raider X
- Utreg86
- Conductedhero
- Flame War
- Astrakiller
- Baby Buns
- Sky Arragon
- Eek A Mouse

Het gaat niet om wie allen voor en wie tegen is. Dergelijke lijstjes zijn leuk, maar moeten een effectief representatieve weergeving zijn. En dat zijn deze allerminst.


@ Killergast
Ik wacht nog op antwoord

@ Raoulistof: Jongen (of meisje), ik waardeer het dat je mee 'strijdt' tegen dergelijke vorm van doorvoering, echter stel je wel niet een goed voorbeeld. Je maakt net datgene wat het team zou kunnen aanhalen omtrent wel doorvoering(nutteloos blaten oid.). Dus let er wat op wil je?
Meer onderbouwing.
 
Bovenaan