Blogs en Artikels

DeletedUser

Guest
intervieuw met .Showtime:
Yoshira op 29.12. om 22:01 uur
wat bracht je op het idee om te beginnen op w21?

.Showtime op 29.12. om 22:06 uur
Hmmmm, zal het eventjes uitleggen.
Oorspronkelijk speelde ik op het account Control Freakz, kreeg echter een ban weggens dubbel-account, dat was dom en zonde, want ik had een hele mooie start gemaakt...

Daarna heb ik hier en daar nog bijgesprongen om wat maten te helpen op hun accounts, echter had ik ten tijde van Wereld 18, met HANDLE.WITH.CARE de afspraak gemaakt dat wij Wereld 21 samen zouden gaan spelen, we waren elkaar weer uit het oog verloren, maar toen hij iets van 200k had en rank 600 of iets dergelijks stond, wist hij via-via contact met me op te nemen, ik kreeg via MSN het berichtje dat doorgegeven moest worden aan mij, ik weet ze nog goed.

Er stond in: Hey Floris, ik speel op Wereld 21 op .Showtime, ben al even bezig, gaat onze afspraak nog door, mvg Har.

Ik wist het direct al, leek me erg leuk om met Har te spelen dus liet mijn MSN-adres naar hem sturen en begon direct als co, de rest is geschiedenis.

Yoshira op 29.12. om 22:09 uur
jammer genoeg werd S.inc "zwart" toen ik er kwam, wat vond je de sterke punten van het actieve en bloeiende S.inc?
Met Vriendelijke Groet,
yoshira- teun

.Showtime op 29.12. om 22:18 uur
Toen ik er kwam was het niet meer het bloeiende, actieve S.Inc, wel was het op dat moment veruit de beste stam van Wereld 21, maar om maar een paar inactieve accounts te noemen van die tijd, Endless Infinity, TheNinor, Zwieperbrother, McDlx, Snowcaster, Unforgotten, Qwarji Muchepo...

Unforgotten en Endless Infinity heb ik hoogstpersoonlijk nieuwe speler opgezet, maar de andere accounts hebben het helaas niet gered.
Cornelis Rex als leider behaalde een succes tegen Plague, maar met de verdwijnende activiteit door het kwijtraken van Team Blader, Monsigneur en Dr. Love stond Jbo the Great uiteindelijk helemaal alleen in het noordelijke deel van S.Inc, aangezien SmoothieFroetie. net geinternd was door Monsigneur, Dr. Love en Jbo the Great als ik het goed heb.
Ook de leave van The Fossil was vervelend...

Vanaf een bepaald moment ging het bergafwaarts en verloren we veel spelers, echter vingen we dit redelijk goed op door recruits als Fierce Force, EDMO, Nikk en Immortal Dude.

We werden dus vooral versterkt in mijn gebied, dit is niet zo gek, want destijds was .Showtime enorm actief en we hadden veel conctact met de buurt, dit resulteerde dus in een gebied waar voorheen S.Inc klein was, ineens de kern van S.Inc was.

De sterke punten waren ervaring, planning, propaganda en samenwerking, ook was het enorm gezellig in onze chat.

Yoshira op 29.12. om 22:23 uur
er verlieten leden de stam, dit werd zuid. kort na de "geplande massa" werd de rest ontslagen op de 6 actiefste na allemaal met ene bijbehorende pm van aegon, dit was een gevolg, want de oorlog met plague was geen oorlog meer, er kwam een gedeeld fora, en een samenwerking, met de oude vijanden, was daar in het begin veel ophef over?
Met Vriendelijke Groet,
yoshira- teun

.Showtime op 29.12. om 22:27 uur
Ik was er destijds niet bij, had een break, maar heb daarna alle fora teruggelezen en daar was geen ophef over, Rodger werd terecht vertrouwd als leider, heb een goede beslissing gemaakt om hem de rechten te geven tijdens mijn break.

Sowieso zijn degenen die over zijn gebleven allemaal rusitge types die niet zoveel herrie schoppen, de overgebleven leden hebben nooit ophef veroorzaakt binnen S.Inc of iets dergelijks, het enige wat ik mis aan S.Inc is de actieve chat, maar dat komt mede door het zoek raken van mijn medespeler HANDLE.WITH.CARE, geen idee wanneer ik die terugzie.

Maar ik ben eventjes de hond uitlaten, ben over een kwartiertje/half uur wel weer terug.

Of wacht, ik ga om 11u pas met de hond lopen, vraag maar door.

Yoshira op 29.12. om 22:32 uur
ok,
Rodger was een wereld leider, zette zich in, eigenlijk met alle ja, ik heb met hem ook nog leuke gesprekken, jammer dat ik jou als leider nooit heb leren kennen....

maar ik neem aan dat .Showtime nooit zo groot was als nu,
ook dominant is het account nu zeker in c76 bijv.:
Code:
1 	.Showtime 	Plague 	3,58 Mio. 	362 	544
hoe is het toen het account nog klein was, was het toen ook al zo dominant als nu?
Met Vriendelijke Groet,
yoshira- teun

.Showtime op 29.12. om 22:39 uur
Toen ik net op Showtime kwam spelen, speelde ook Har nog niet echt serieus, er waren in ons continent grotere accounts en onze buurman [player]Aegon[/player], destijds nog geen stamgenoot en na een korte tijd zelfs vijand, was veel groter dan wij, volgens mij meer dan 3x zo groot maar dat weet ik niet meer zeker.
Voor een accountje ergens in de top 1000 is het ook niet normaal om de buurt te domineren, maar Har was wel de beste in zijn buurt qua ervaring en skills, S.Inc-lid Sixth Sense probeerde hem weg te spelen, maar Har draaide de rollen om en stuurde Sixth naar de rim, maar qua aantal dorpen was hij niet de grootste. ;-)

Ook onze stamgenoot Ollie was toen ongeveer even groot als wij, misschien zelfs groter.
Kortom, we waren nog kleiner dan de rest, maar al gauw haalden we dit in, ik farmde erop los en we besloten ook een cluster in Continent 75 te beginnen, waardoor we veel meer groeipotentieel hadden, al helemaal omdat we destijds in Continent 76 enorm veel stamgenoten hadden liggen.

Met verloop van tijd werden wij de grootste in Continent 76, op een gegeven moment was dit een enorm dikke voorsprong, in Continent 75 vormden we ook een mooi cluster.

Nou ja, we waren inderdaad nooit groter dan nu, maar als je kijkt naar de verhoudingen tussen ons en de rest van de wereld, is dat toch zeker wel veranderd.

Het account was dus minder dominant dan nu toen we nog 200k ongeveer waren, maar er zijn periodes geweest dat we dominanter dan nu waren.

Yoshira op 29.12. om 22:41 uur
dominant zijn vergt activiteit vandaar dat je in fusie gaat met steven 1973?
Met Vriendelijke Groet,
yoshira- teun

.Showtime op 29.12. om 22:46 uur
De reden dat ik met Steven ga fuseren is niet zo zeer de activiteit, ik ben zelf enorm actief, maar vooral de gezelligheid die ik mis sinds ik hier alleen speel.

Daardoor heb ik ook op het punt gestaan om te stoppen, maar dat vond ik uiteindelijk toch zonde en kon het niet laten om weer verder te gaan.

Natuurlijk speelt de activiteit ook een rol, maar dan vooral omdat ik af en toe een weekje niet kan spelen ivm uitwisselingen (ik doe internationalisering als extra vak op het VWO, dat houdt ook in dat ik extra talen heb, meer uren taalonderwijs en uitwisselingen met scholen uit het buitenland), ook is het fijn om een co-speler te hebben met repetitieweken en dergelijke.

Ik heb geen goede ervaringen met co's van het forum, want die kennen m'n omgeving niet en dat is toch wel een must, ook speelt het mee dat Steven perfect aansluit op mijn cluster.

Yoshira op 29.12. om 22:48 uur
ik ken het probleem, speel ook haast solo,

nog ene vraag, dan ga ik naar bed je toe :),
en kun jij je mooie hondje uitlaten,

een top account vergt veel aandacht, maar ook hoge verwachtingen van iedereen,
vind je het extra moeite al die verwachtingen, waardoor je eigenlijk niets fout mag doen, of vind je het toch wel ene leuke bezigheid.
Met Vriendelijke Groet,
yoshira- teun

.Showtime op 29.12. om 22:51 uur
Heb geen problemen met die extra verwachtingen, het kan me niet zoveel schelen hoe men over me denkt, ik speel gewoon hoe ik het op dat moment wil spelen, het blijft een spelletje en denk niet dat ik me nog voor iemand moet bewijzen. ;-)

Al vind ik het natuurlijk een leuke bezigheid, die extra moeite zal ik wel doen, maar gewoon om de plezier. :)

Yoshira op 29.12. om 22:52 uur
voor mij hoef je je niet meer te bewijzen.

Meer dorpen
Meer punten
Meer clears
Meer deffjes
Meer ODA
Meer aanvallen
Meer trollen
Meer stamgenoten
Meer feesten!

Dat zijn die Floris dingen!
Ze misten me zo erg dat ze naar Floris gingen.


je verzorgt de punten,clears,deffjes,ODA,aanvallen,trollen,stamgenote,feesten en je hond natuurlijk zo goed, want het is een mooi account wat je ervan gemaakt hebt,
hopelijk zien we je snel in de top "1".

nog een knallend 2012 en nog veel geluk!.


Met Vriendelijke Groet,
yoshira- teun

.Showtime op 29.12. om 22:53 uur
Denk dat het lastig gaat worden, Ettie en Moises zijn goede spelers, Moises ken ik niet zo goed, maar Ettie is echt een toppertje, Moises zal dat ook wel zijn. :-D
 

DeletedUser

Guest
Droge opmaak :eek:

Maar ongetwijfeld interessant om lezen :D zal eens doornemen
 

DeletedUser

Guest
Maak er is een leuk verhaal bij dan:p

.Showtime heette eerst cheetawarrior toch? Speelde jij er toen al op of vanaf dat jij er op ging spelen heet het .Showtime?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maak er is een leuk verhaal bij dan:p

.Showtime heette eerst cheetawarrior toch? Speelde jij er toen al op of vanaf dat jij er op ging spelen heet het .Showtime?

Ik ben CheetaWarrior, naam van het account was hetzelfde, is mijn oude formuaccount + speelaccount van Wereld 2 en Wereld 10, toen ik nog n00b was. XD
 

DeletedUser

Guest
Ik ben CheetaWarrior, naam van het account was hetzelfde, is mijn oude formuaccount + speelaccount van Wereld 2 en Wereld 10, toen ik nog n00b was. XD

Hmm ik dacht me nog te herinneren dat je onder de naam Cheetawarrior speelde in I.C.E;)
 

DeletedUser

Guest
De underdog.
Ik heb eens wat tijd over en dacht, laat ik eens een artikeltje maken, mijn idee was om me eens te verdiepen in de underdog, dus stammen die het redelijk doen, maar waar eigenlijk nooit over gesproken wordt.


In dit artikel ga ik me eens verdiepen in de stam HEIDI.

Oprichting.
HEIDI is opgericht op 13 januari, door de speler Ramtijn, die nu nog steeds leider van HEIDI is.

Ligging.
HEIDI ligt in het zuidoosten, het grootste deel van de dorpen bevinden zich in Continent 76, Continent 77, Continent 87 en in mindere mate ook in Continent 86.
Ook is er nog een "cluster" in Continent 58/59, je kunt dus wel zeggen dat HEIDI een "rimstam" is, ondanks dat ze bijna een jaar bestaan.

HEIDI ligt tegen meerdere stammen die ze als concurrentie kunnen zien, zoals bijvoorbeeld Elv, Show, Lemon & Plague.

In de spoiler staat een kaartje. ;)
343099.png

Rankings.
Op het moment staat HEIDI op plaatsje 11, wat mij opvalt is dat de stam goed scoort als het gaat om ODA, op het gebied van ODA hebben zij een 7e plek in handen, wat misschien ook te wijten is aan het feit dat ze wat langer bestaan dan sommige andere stammen, maar alsnog vind ik het vrij hoog voor een stam die op het Algemeen Forum nooit genoemd wordt...
Zou HEIDI soms een van de onderschatte stammen van Wereld 21 zijn?

De leden?
Als we even naar de spelers gaan kijken, zien we dat oprichter Ramtijn op Wereld 6 (Linkje) ooit 17,6 miljoen had, hij heeft dus ervaring met grotere accounts en is hoogstwaarschijnlijk een speler die we voorlopig nog niet zien stoppen...

Op de 2e plaats zien we Jasperkuh, een speler die wel op andere werelden heeft gespeeld volgens zijn TWstats-pagina, maar nog nooit een groot account heeft gehad, hier valt dus niet zo veel over te zeggen...

Daarna volgt De Doorzetter, een speler die ik nog ken van Wereld 16, Wereld 17 en Wereld 20, op de eerste twee had hij weinig succes, maar op Wereld 20 wist hij de 8e plaats te bereiken, hij ziet er op het moment niet al te actief uit en is op 30 December een dorp verloren aan Lady Artica, die we zo nog zullen noemen, wordt hij geinternd?

Lady Artica, iemand met een goede groei, erg actief als ik het zo zie, verder valt er niet zo veel over te zeggen...

Groei.
Trek je conclusies zelf. :)
343102.png


Interview met Ramtijn.
.Showtime vandaag om 15:59 uur
Jij hebt HEIDI opgericht, waarom heb je zelf een stam opgericht en heb je niet een stam in de buurt gejoind?

Ramtijn vandaag om 16:06 uur
De ervaring leert dat als je iets goed wil doen, dat je het zelf moet doen.

.Showtime vandaag om 16:16 uur
HEIDI bestaat bijna een jaar, ben je daar trots op?

Ramtijn vandaag om 16:38 uur
Ja, best wel. =)

Volgend jaar bestaan we ook nog maar dan staan we wel wat hoger in de ranglijst.

HEIDI is niet, zoals jij het noemde, de "underdog". Wij zijn de "rising star".

.Showtime vandaag om 16:40 uur
Hebben jullie al oorlgoen gevoerd of zijn er oorlogen gaande?

Ramtijn vandaag om 16:49 uur
Zie ranglijst/stammenoorlogen.

Plague is #01, wij zijn #04.

.Showtime vandaag om 16:50 uur
Jullie hebben een in verhouding met jullie rang hoge ODA, hoe komt dat?

Ramtijn vandaag om 16:54 uur
Het antwoord is voor de hand liggend: veel aanvallen. =)

.Showtime vandaag om 16:55 uur
Heel erg bedankt voor je medewerking. :)
 

DeletedUser

Guest
ramtijn is op w6 ook leider (weet niet of hij oprichter was) van ***² (onkruid) en stam die zich altijd staande heeft gehouden VS clinc ze verloren wel eens waar dorpen inderdaad meer dan ze wonnen maar ze zaten geheel ingeslopen boven en links waren de RIM en rest er om heen was Clinc... ze hebben nooit opgegeven ramtijn is een toch een van de ''betere'' spelers als je het mijn vraagt ;);)
 
Bovenaan