Speeltopic WvW#84 - Weerwolven van Bani Walid

DeletedUser13565

Guest
2mg3yf9.jpg
Weerwolven van Bani Walid
by Jodude en Quechua

Rollen:
1) Mustafa Abdul Jalil [burgemeester] .
Is de dictator van het dorp. Zijn stem geeft de doorslag bij gelijkspel.[ is burgemeester ]

2) Nachtelijke Sluipschutter [jager].
Bij zijn dood geeft hij iemand door, die hij door middel van zijn geweer meeneemt in zijn dood.

3) Florence Nightingale .
Heeft een levensdrankje, en mag vanaf dag 1 iedere dag voor 20:30 kiezen of zij beschermt. Hij krijgt dus geen naam te horen (deze wijziging ivm klachten)

4) Staatstelevisie [orakel].
Sinds het gebouw van de staatstelevisie is overgenomen door de rebellen, wordt er steeds meer gevoelige informatie in oude stoffige laatjes ontdekt. Handig om de zoons van Khadaffi op te sporen! Verstuurt dromen. Deze kunnen in het voordeel van de wolven, en van de burgers werken, hoewel het Orakel in principe een goedje is. Voorbeeld; het orakel geeft door ; Kahvi – Jojor. Dan mag Kahvi de rol van Jojor weten. Ook al is Kahvi een slechtje en Jojor een ziener. Het orakel mag niet zijn eigen naam doorgeven, en hij komt niets van de uitwerking van zijn dromen te weten.

5) Hercule Poirot [ziener] .
Deze Franse detective is bezig aan een undercover actie in Libië, en wie anders dan hij kan deze missie tot een goed einde brengen? Mag op de oneven dagen rollen opvragen.

6) Muizenval.
Is een speciaal soort ziener. Op de even dagen geeft hij namelijk een tijdstip door, bijvoorbeeld 18.00 . Degene die daarna het eerste stemt voor de lynch, wordt ‘gezien’.

7) Nicolas Sarkozy.
Het is een publiek geheim dat deze man achter de bewapening van de rebellen zit! Om de drie dagen heeft hij genoeg spaarcentjes om weer een nieuw geweer te droppen. De persoon aan wie hij het geweer geeft, wordt jager (ongeacht zijn rol) . Een jager die een geweer krijgt, mag dus twee keer schieten als hij dood gaat.) Let op; een wolf kan dus ook een geweer krijgen.
Hij werkt op dag 3, dag 6, dag 9 enzovoorts.

8) Amy .
Is een heks .. no offense! .. die eenmalig iemand zonder pardon mag vermoorden. De heks wordt niet bekend.

9) Kogelwerend vest.
Dit is de beschermengel in deze ronde. Hij werkt echter heel anders dan normaal, iedere dag is de persoon met het kogelwerende vest namelijk VERPLICHT deze door te geven aan een andere speler. Degene met het kogelwerende vest is uiteraard immuun voor de lyunch.

10) Muammar Khadaffi.
Bulkt van de miljarden uit de veertig jaar dat hij aan de macht was en kan dus iedereen omkopen. Mag ieder moment 'infecteren', of het nu op dag 1 is of op dag 65. De infectiewolf mag één keer in de vijf dagen infecteren. Één keer in dag 1 – 5, één keer in dag 6 – 10 etcetera. Als er infectie is, zal er in het verhaal komen te staan dat de wolvenmoord mislukt is. (hetzelfde als bij een beschermengel en heks, wat er dus precies gebeurd is wordt niet bekend)

11) Gregory House.
Staat bekend als een beul van een kerel.

12) Rebel. [burger]
"Political power grows out of the barrel of a gun".

14)
Khamis, Saif al-Islam, Mutassim en Hannibal [aka Weerwolf].
De zonen en handlangers van Khadaffi. Deze vier zonen hebben als special power dat ze bij hun dood een welpactie kunnen doen. Ze mogen dus een rol raden, en wanneer die goed is gaat deze rol dood.[/spoiler]

Intro:

Na maanden van gevechten zijn de vechtjassen die Khadaffi’s gang vormen, er een eind doorheen. Een deel van de strijders is dood, een ander deel ( de vuige lafaards ) hebben zich overgegeven en zijn aan de kant van de rebellen gaan strijden, maar de echte bikkels .. hebben zich teruggetrokken in het stadje Bani Walid. De rebellen bijten hun tanden erop stuk. Dit kan wel eens maanden gaan duren en de burgerbevolking zal er onder lijden.
Khadaffi en zijn zoons besluiten het initiatief te nemen; een dictator in het nauw maakt rare sprongen. Iedere nacht gaan ze eropuit om weer een Libiër te doden en met de overgebleven miljarden aan contanten zullen ze zo af en toe wel nieuwe aanhang kunnen werven. Het is alles of niets en ze weten het!

Facts&Rules.

Aanpak netwerken en claimen.

In onze ronde is claimen verboden, maar een vorm van netwerken is toegestaan.
Hoe dit praktisch in zijn werk gaat? Je mag elkaar wel PM'en met bijvoorbeeld
- 'ik weet 99% zeker dat hij / zij wolf is'.
- 'wie denk jij dat de wolven zijn?, wat denk jij van persoon x'
en de ziener/muizenval mag contact opnemen met de geziene personen.
  • Printscreens ten allen tijde verboden! Evenals het rechtstreeks plaatsen van PM's en skypegesprekken, deze moet je namelijk omschrijven. Overtreed je deze regel, val je dood.
  • We doen aan vervangen & uiteraard zijn we streng op inactiviteit .
  • We kiezen verder uit de inschrijvingen, maar we hebben genoeg plaats in principe.
  • Deadline 20:30. De eerste deadline is morgenavond, dan is er alleen een burgemeesterstemming. De echte eerste dag begint maandag.
  • Lynchen gebeurt in het topic in het ROOD.
  • Bm-stem ook in het topic, maar dan in het GROEN. (niet felgroen, denk aan je arme spelleider!)
  • Gebruik deze kleuren verder niet in je posts.
  • Speciale rollen naar beide spelleiders
  • Afscheidsbrief mag, maar niet over het spel
  • Ook in het discussietopic: niets wat het spel beïnvloedt.
  • Burgemeester geeft doorslag bij gelijkspel.
  • Burgers krijgen ook een PM, as usual.
  • Onduidelijkheden? Meld het ff! Lees wel eerst goed de rollenomschrijvingen door iedereen (!!!!!!)
  • Have fun, wij hebben er zin in en hopelijk jullie ook!

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13801

Guest
Burgemeester
Dood slechtje.
Dood goedje.

Spelerslijst
1. Lollie-Nator12 - Rebel
2. Ice sCream - Amy
3. (Slaro ->) Kahvi
4. ll0ll King - Nachtelijke sluipschutter
5. (Aysereturn -> )Sterk1110 - Rebel
6. Douwejan - Infectiewolf
7. Amytje14 - Ziener
8. Moederkoek
9. Infinitum - Rebel
10. BERT - Rebel
11. zone020 - Rebel
12. Mystic Lake
13. Brennan Heart - Florence Nightingale
14. Ice-Cool - Rebel
15. AivB
16. Che Guevara - Wolf
17. Dashba - Muizenval
18. Jobeh - Wolf
19. Anthraxxis
20. Simonyoda3 - Staatstelevisie
21. AFP - Muizenval
22. Bappos - Nicholas Sarkozy
23. Svennieboys
24. Chagall - Rebel
25. Edward van Woodstock - Kogelvrij vest
26. (Blond ->) Imperium Augustus - Rebel
27. Khaduffii - Wolf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Dag/Nacht volgordee:
1. BM
2. Lynch
3. Lunch/FlorenceNightingale/Kogelwerend vest
4. Infectie
5. HerculePoirot/Staatstelevisie/Muizenval
6. Nicolas Sarkozy
7. Amy

Beul overdag.
Zoals je ziet, gaat de heks gewoon zoals vroeger na alle acties, en niet ieder moment van de dag.

Nog niet posten, rollen worden nog verzonden.
Reden is dat ik het linker knopje indrukte in plaats van 'voorbeeld van bericht'. :D

Extra; Het kogelwerende vest en de welpactie van de wolven komen na dag 7 te vervallen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Welke kleur moet ik nou lynchen en bm-stemmen? Er staat namelijk iets anders in mijn pm dan in het topic zelf.. :s
 

DeletedUser13565

Guest
Dus, posten maar!!! We maken er een bazenronde van.
 

DeletedUser

Guest
Sorry, gewoon PM negeren dan.

Okee :)

E : Oja : Ik kan op maandag en dinsdag niet super actief zijn (lees --> niet meer actief dan een paar posts) maar ik doe mijn best. Dit zeg ik maar alvast voordat mensen gaan zeggen dat ik me op de achtergrond hou ofzo :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34772

Guest
Okee :)

E : Oja : Ik kan op maandag en dinsdag niet super actief zijn (lees --> niet meer actief dan een paar posts) maar ik doe mijn best. Dit zeg ik maar alvast voordat mensen gaan zeggen dat ik me op de achtergrond hou ofzo :rolleyes:

wolf.
 

DeletedUser

Guest
Stem op mij als burgemeester.

Dan zal ik jullie wederom naar de overwinning leiden.

:)
 
Bovenaan