De geschiedenis van W20.

DeletedUser50540

Guest
De geschiedenis van Tribalwars Wereld 20.


Voorbeeld stukje.

De server is gestart op 25 aug 2010.
de wereld begon met een hoop massa stammen aan de top
zoals de meeste werelden altijd beginnen.

Welke stammen waren toen de meest belovende stammen.
en welke stammen bestaan nu nog en staan aan de top.

Welke spelers waren toen de meest belovende spelers
en welke spelers bestaan er nu nog en staan in de top.

deze punten en nog meer punten gaan we bekijken in deze topic.
Hier word een stukje geschiedenis besproken over W20
hier kunnen meningen aangehoord worden en over gediscussieerd worden
met elkaar, wat vind w20 is de vraag die we allemaal gaan beantwoorden.

___________________________________________________________________


topstammen, topspelers, veranderingen, oorlogen

w20 begon met een hoop massa/flop stammen, deze zijn ondertussen allemaal weg.
best vroeg in de game ontstond /Dome , /Dome kende toen nog weinig leden.
er is een hoop gebeurd zoals hier een aantal voorbeelden.

/Dome stond aan de top rang 3 geloof ik, er waren gesprekken tussen
de leiders van /dome en Hunt. toen ook een genoemde top stam.

Hunt. bestond uit 7 leden waaronder de leden Godly Underdogg, Mikekiller2010, Connorke

/Dome en Hunt. zijn toen uiteindelijk gefuseerd en werden de eerste elite stam van w20.

Naast /Dome bestonden er toen nog een aantal topstammen,
HQ en Tetra. genaamd.

/Dome en HQ hadden een gedeeltelijke forum aan het begin van de server.
er is veel gepraat op het forum en zo zijn de spelers met elkaar in contact gekomen en uiteindelijk
was een fusie een feit, anders zoals bij Hunt. gingen daar niet een aantal leden mee ,
maar was de fusie voor heel de stam.

/Dome bestond toen circa uit 14 a 16 leden,
met een ruime voorsprong domineerde de toen malige nummer 1 stam /Dome.

Ze kregen vlak daarna hun eerste vijandig de toenmalige Rebel. nu bekend als R2G
R2G en /Dome lagen elkaar in de weg en er was al vroeg tijdig sprake van een oorlog tussen een
aantal leden van /Dome en R2G

/Dome is daardoor vroegtijdig 2 spelers verloren Veroor w12 speler en Purple haze
beide top spelers, Veroor heeft tijden onder zwaar vuur gelegen.
Oud /Dome heeft toen een perfecte verdediging in actie van start gezet om Veroor te redden, het
account stond toen vol en Rebel kon zijn slag niet meer slaan. enkel stond het account van veroor
toen onder vv en uiteindelijk is de speler gestopt.

Vlak daarna is de speler sebastian volmont toegetreden in /Dome
een bekende speler over tw, deze speler stuurde een treintje naar Sheriff henk
toenmalige nr 2 van w20. dit treintje is gestopt met schade voor beide kanten.
Sebastian valmont is toen gestopt.

Vlak daarna is er een fusie geweest tussen /Dome en tetra.
Spelers zoals Sheriff henk, Blasti , Trofke.. kwamen toen over.

tot zoverre was /Dome toen de topstam met hals boven kop.

In deze tijd kwamen er een hoop nieuwe stammen en ontstonden
er een aantal sub stammen zoals Empire en -PG-

Ook de toen subtopstam Smurf. ontstond,
deze stam heeft tijden een mooie positie gehouden in de top
later heeft de leider van Smurf. een nieuwe stam opgericht genaamd Sick.
Deze stam is naast /Dome de enige andere Topstam van w20.

We hebben velen stammen zien komen en zien gaan alleen tot nu toe is /Dome nog altijd blijven
staan, wel is waar met zijn hoogte en diepte punten.

Stammen zoals Raw. Smurf. Rebel Zijn gefuseerd of hebben een doorstart gemaakt als andere stam.
voorbeelden Raw is overgestapt naar Empire , Rebel is nu bekend als R2G en Smurf staat nu bekend
als Sick.

in de loop der tijd zijn er veel spelers gestopt, welke spelers kennen we nog ?
Spelers zoals, Sebastian valmont , Purple haze , Veroor , Woef Miauw , Playpoint ,
Mikekiller2010 , Blasti , banksy balloon 12.twaalf.12 , Fujimoto

wat hebben deze spelers gemeen ? ze hebben allemaal in /Dome gezeten.
dit waren stuk voor stuk top spelers die door verschillende redenen gestopt zijn.

Welke stammen hebben al een langere tijd oorlog?
/Dome kent vanaf de eerste maand al 1 vijand genaamd Rebel(R2G)
Op het moment is het heel stil aan de kant /Dome en R2G
de oorlog ontstond aan het begin van de wereld en sinds dien
zijn er vlagen van aanvallen en verdedigings acties geweest.

/Dome kreeg naar een aantal maanden een nieuwe vijand erbij
Empire en /Dome hadden/hebben oorlog maanden geleden
er zijn een aantal aanvallen heen en weer geweest
en nu nog steeds word er af en toe heen en weer wat massa aanvallen gedaan.

vlak na dat er een oorlog begon tussen Empire en /Dome ontstond er nog een 3de oorlog
de stam -PG- verklaarde de oorlog aan /Dome,
deze oorlog is tot heden nog steeds bezig en er zijn veel dorpen overgenomen van -PG- door /Dome

/Dome heeft een tijdje een oorlog gehad met de stam S? daar gebeurde vrijweinig
voor beide stammen was de oorlog niet de 1ste prioriteit en uiteindelijk
werd de oorlog gesust.

Sinds kort heeft /Dome de oud Dis. leden binnengehaald hierbij kregen ze gelijk een oorlogs maatje
mee die zijn plannen op de oud dis. leden al had klaar liggen.
zodoende heeft BWR de nieuwste vijand van /Dome de eerste slag van de oorlog gewonnen door
teamwerk en doorzettings vermogen complimenten van mij kant af.

Maar zoals de meeste weten een oorlog win je niet door 1 slag.
en een oorlog gaat niet over 1 nacht ijs, alleen de toekomst kan ons vertellen hoe dit zich zal
ontwikkelen.

Moari de subtop stam die een 2 zijdige oorlog voert sinds een aantal maanden.
de stam maori. voert oorlog met de stammen Sick. (topstam) en R2G (subtopstam)
een 2 zijdige oorlog die ze tot nu toe aardig kunnen vol houden.
Sick. doet al maanden een goede slag uit deze oorlog ze hebben weinig verliezen en genoeg overnames. R2G aan de andere kant doet het minder goed tegen Maori.
buiten maori. heeft R2G sinds kort een nieuwe vijand erbij Empire genaamd.
______________________________________________________________________________
Is dit de nieuwe oorlog waar wij de komende tijden over gaan spreken ?
Word dit de val van Empire of R2G ? houd Sick staande tegen maori ?
houd maori. staande tegen tegen sick en R2G ? Wint /Dome ooit een slag tegen BWR ?
vragen vragen en nog eens vragen... deze kan alleen met de loop der tijd beantwoord worden.
______________________________________________________________________________


Zo kent elke stam zijn eigen verhaal en geschiedenis deze mag uitgebreid
in dit topic vertelt worden en er mogen meningen en discussies uit voort komen.



Dit is een voorbeeld stukje snel geschreven hierop kan een mening/Discussie worden opgebouwd.
en een voorbeeld zijn voor de volgende posten in dit topic.

Elke stam zal zijn eigen verhaal schrijven, over de gebeurtenissen binnen en buiten de stam.
concrete veranderingen, oorlogen, fusies ect..

dit zal allemaal geplaatst worden in de begin post. elke stam krijgt zo zijn eigen stukje
en zo kan er een geheel gevormd worden om een duidelijk overzicht te krijgen over de geschiedenis van w20.
-


Geschiedenis W20 A-zo geschreven door vetrix.
Zal ook eens een stukje w20-geschiedenis schrijven

En dan wel meer bepaald over a-zo, samen met dis. de rimstam van vroeger.
A-zo werd opgericht in c47 door Sao Miquel die al heel wat ervaring had opgedaan in andere werelden, hij was de enigste leider van de stam en nodigde veel ervaren, subtoppers en leergierige mensen uit. De stam groeide snel en ook in de nabijgelegen continenten. Onder ons in c57 lag er ook een sterke rimstam: BEER! die dan later de naam .H. kreeg (hoop dat ik juist ben, mamba?). Omdat ik toen sterke contacten had met mamba en ik interne leider was geworden onder Sao Miquel kwamen enkele van die spelers naar A-zo (mede doordat de leider inactief was en er iemand solliciteerde bij smurf., maar hij het toen niet gehaald heeft).

De stam werd steeds groter en we hadden toen sterke diplomatische betrekkingen met Maori., we hadden ook vernomen dat D-D ons wou aanvallen doordat dat de enige richting was dat ze konden edelen omdat /dome aan de andere kant lag. Dus om ons te beschermen tegen D-D werkten we goed samen met Maori en recruiterde a-zo de helft van res. en Maori de andere helft.

Echter werd Sao Miquel inactiever en werd zijn dictatoriale leiderschap niet door iedereen geapprecieerd en zo ontstond er wrevel in de stam, Mamba ging eerst weg met Highwayman, Pathos11 en I am Chosen. De rest ging dan even in Con. die was opgericht door Evil Til op te bespreken wat we gingen doen. Iedereen kreeg aanbiedingen van Maori, waaronder ikzelf en de meeste gingen ook naar daar maar ik ging naar Hunt de stam van Mamba en Pathos etc. die dan werd opgenomen in Sick. ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser50540

Guest
Lang verhaal maar is het lezen waard.
(verveelde mij even :p)

Discuseer mijn vrienden :)
 
Reactiescore
116
Leuk geschreven, dit kan nog een zeer boeiende wereld worden. Denk wel dat Sick. het zal halen. /Dome & BWR hoop ik nog steeds dat er nog een mooie oorlog komt en hier niet bij blijft.

Mijn complimenten voor het lange schrijfwerk.
 

DeletedUser57892

Guest
Myn complimente! Een mooi leerzaam stukje geschiedenis van Wereld 20.
 

DeletedUser56594

Guest
Mooi stuk, waar haal je het vandaan dat wij een oorlog hebben met EMPIRE? :D
 

DeletedUser24056

Guest
Op een aantal punten ben ik het niet met je eens. Je maakt een (in mijn ogen) te grote scheiding tussen topstam en subtopstam. Je zegt dat deze wereld grofweg uit twee topstammen bestaat: /Dome en Sick. Ik vind dat je BWR hierbij mag voegen en dat ook R2G zich prima herpakt en nu Underdogg (veel gebruikte woordspeling op de forum:p) is, maar nog wel eens verrassend sterk uit de hoek kan komen. Ik denk dan ook dat het stoppen van veroor, een in jouw ogen topspeler, gestopt is door toedoen van Rebel. Een stam die in jouw ogen geen topstam is, maar wel een topspeler al vroeg in het spel verslaat. Je wijt zijn stoppen aan het feit dat hij onder vv stond. Ik ben totaal niet bekend met de hele situatie, maar ik vind die beschrijving te vaag.

Je stukje over Smurf naar Sick klopt volgens mij niet helemaal. Je vergeet het bestaan van D-D. Maar ik ben ook niet bekend met deze situatie, dus zal ik er verder niet teveel uitspraken over doen. Ik geloof echter wel dat een groot deel van Smurf naar D-D is gegaan en toen pas naar Sick. Ik kan er hier ook naast zitten. Gelukkig is kingjelle weer terug om ons uitsluitsel te geven. Ik zou uiteraard ook naar twstats gaan, maar ik hang hier liever een lulverhaal op, dan dat ik daar ga kijken.

Dan nog dat deel waarbij je zegt dat bij Empire wat aanvallen heen en weer zijn gegaan. Dit moet echter met een gigantische korrel zout genomen worden. Die oorlog (tijd dat hij zijn oorsprong kende) had niet veel om het lijf. Nu echter wel wat meer. Met chuugi in de rol van overloper (let op: niet kwetsend of verwijtend bedoelt) heeft de oorlog geloof ik een kleine impuls gehad. Ook hier zou ik de stats moeten bekijken om een definitieve uitspraak te doen.

Moari de subtop stam die een 2 zijdige oorlog voert sinds een aantal maanden.
de stam maori. voert oorlog met de stammen Sick. (topstam) en R2G (subtopstam)
een 2 zijdige oorlog die ze tot nu toe aardig kunnen vol houden.
Sick. doet al maanden een goede slag uit deze oorlog ze hebben weinig verliezen en genoeg overnames. R2G aan de andere kant doet het minder goed tegen Maori.
buiten maori. heeft R2G sinds kort een nieuwe vijand erbij Empire genaamd.
__________________________________________________ ____________________________
Is dit de nieuwe oorlog waar wij de komende tijden over gaan spreken ?
Word dit de val van Empire of R2G ? houd Sick staande tegen maori ?
houd maori. staande tegen tegen sick en R2G ? Wint /Dome ooit een slag tegen BWR ?
vragen vragen en nog eens vragen... deze kan alleen met de loop der tijd beantwoord worden.

Dit was eigenlijk mijn grootste struikelpunt, omdat er eigenlijk best wel wat larie in staat. Allereerst de grove scheiding tussen topstam en subtopstam die je weer maakt, door te zeggen dat Sick een topstam is en R2G een subtopstam. Ik vind dat je hiermee R2G tekort doet.
Maori heeft in mijn ogen de oorlog niet aardig uit kunnen houden. De enige reden dat Maori nog bestaat is dat Sick na een knallend offensief in de eerste twee weken van de oorlog het heeft laten hangen. Bar weinig overnames. Sick draait dus niet al maanden een goede oorlog tegen Maori, maar twee weken. Maar ook hier kan ik het mis hebben. Ik heb al een week of twee geen blik meer kunnen werpen op de stats (verklaart ook een beetje waarom er geen artikels zijn). Dus wellicht heeft Sick een tik uit kunnen delen.

Over het gedeelte onder de streep: je vraagt je af of Sick staande houdt tegen Maori. Dit kan en moet geen probleem zijn voor Sick. De vraag of Maori stand zou houden zou terechter zijn. Maar datgene wat je je afvraagt is wel leuk, maar moet wel andersom. Oeps, ik zie nu dat je het in de zin erna je dat ook afvraagt.

Ten slotte vind ik dat je stuk nogal /Dome-getint is. Dit kan ik wel enigszins begrijpen, omdat je natuurlijk al tijden in /Dome zit. Maar in vrijwel iedere zin probeer je de suprematie van /Dome uit te drukken, en daar heb ik me tijdens het stuk wel even aan geërgerd. Ik vind dat je in je beschrijvingen BWR en R2G een beetje tekort doet. Een stukje objectiviteit, maar dat neem ik je niet echt kwalijk. Je kunt niet echt anders dan subjectief zijn in zo'n soort onderwerpen.

Vergeef me mijn zeiksnorren-verhaal. Enkel wat puntjes (buiten de spelling die jammer genoeg stukken beter kan, maar goed) waarmee ik het niet geheel eens was. Let er wel op dat ik nog wat 'achter loop'. Ik heb niet de beschikking gehad om de afgelopen twee weken nog eens naar de stats te kijken.

Het idee van dit topic is in ieder geval super!
 

DeletedUser53642

Guest
Goed stukje :)

Alleen het is meer de geschiedenis van /Dome
Maar alsnog leuk en goed leesvoer ;)
 

DeletedUser50540

Guest
Goed stukje :)

Alleen het is meer de geschiedenis van /Dome
Maar alsnog leuk en goed leesvoer ;)

Vergeet niet dat ik dit even snel heb geschreven als voorbeeld stukje.
Natuurlijk weet ik meer van de geschiedenis van /Dome af dan van de rest van de wereld.
dit zijn een aantal gebeurtenissen binnen /Dome en w20, iedereen kan zijn eigen stukje schrijven vanuit zijn oogpunt. hierop kan een leuke discussie uit voort komen. :)
 

DeletedUser53642

Guest
Vergeet niet dat ik dit even snel heb geschreven als voorbeeld stukje.
Natuurlijk weet ik meer van de geschiedenis van /Dome af dan van de rest van de wereld.
dit zijn een aantal gebeurtenissen binnen /Dome en w20, iedereen kan zijn eigen stukje schrijven vanuit zijn oogpunt. hierop kan een leuke discussie uit voort komen. :)

Ja klopt. maar leuk begin ;)
Zou wel leuk zijn idd als iedereen zijn oogpunt uit de wereld typed
en als een beetje de geschiedenis van iedere stam komt ;)
Dus als iemand niks te doen heeft :p
 

DeletedUser56594

Guest
Vergeet niet dat ik dit even snel heb geschreven als voorbeeld stukje.
Natuurlijk weet ik meer van de geschiedenis van /Dome af dan van de rest van de wereld.
dit zijn een aantal gebeurtenissen binnen /Dome en w20, iedereen kan zijn eigen stukje schrijven vanuit zijn oogpunt. hierop kan een leuke discussie uit voort komen. :)

Kijk ff op W20, zie je de uitleg :p
 

DeletedUser

Guest
Mooi stukje, met tal van waarheden in...

Hoewel BWR 38 leden telt, denk ik toch dat we ze bij de topstammen mogen zetten.

Ik ben hier zelf getuige van en de samenwerking en band is ontzettend goed...

Voor een relatief grote stam, zijn we heel stabiel

________________________
maneblusser
BWR
 

DeletedUser40402

Guest
Op een aantal punten ben ik het niet met je eens. Je maakt een (in mijn ogen) te grote scheiding tussen topstam en subtopstam. Je zegt dat deze wereld grofweg uit twee topstammen bestaat: /Dome en Sick. Ik vind dat je BWR hierbij mag voegen en dat ook R2G zich prima herpakt en nu Underdogg (veel gebruikte woordspeling op de forum:p) is, maar nog wel eens verrassend sterk uit de hoek kan komen. Ik denk dan ook dat het stoppen van veroor, een in jouw ogen topspeler, gestopt is door toedoen van Rebel. Een stam die in jouw ogen geen topstam is, maar wel een topspeler al vroeg in het spel verslaat. Je wijt zijn stoppen aan het feit dat hij onder vv stond. Ik ben totaal niet bekend met de hele situatie, maar ik vind die beschrijving te vaag.

Je stukje over Smurf naar Sick klopt volgens mij niet helemaal. Je vergeet het bestaan van D-D. Maar ik ben ook niet bekend met deze situatie, dus zal ik er verder niet teveel uitspraken over doen. Ik geloof echter wel dat een groot deel van Smurf naar D-D is gegaan en toen pas naar Sick. Ik kan er hier ook naast zitten. Gelukkig is kingjelle weer terug om ons uitsluitsel te geven. Ik zou uiteraard ook naar twstats gaan, maar ik hang hier liever een lulverhaal op, dan dat ik daar ga kijken.

Dan nog dat deel waarbij je zegt dat bij Empire wat aanvallen heen en weer zijn gegaan. Dit moet echter met een gigantische korrel zout genomen worden. Die oorlog (tijd dat hij zijn oorsprong kende) had niet veel om het lijf. Nu echter wel wat meer. Met chuugi in de rol van overloper (let op: niet kwetsend of verwijtend bedoelt) heeft de oorlog geloof ik een kleine impuls gehad. Ook hier zou ik de stats moeten bekijken om een definitieve uitspraak te doen.



Dit was eigenlijk mijn grootste struikelpunt, omdat er eigenlijk best wel wat larie in staat. Allereerst de grove scheiding tussen topstam en subtopstam die je weer maakt, door te zeggen dat Sick een topstam is en R2G een subtopstam. Ik vind dat je hiermee R2G tekort doet.
Maori heeft in mijn ogen de oorlog niet aardig uit kunnen houden. De enige reden dat Maori nog bestaat is dat Sick na een knallend offensief in de eerste twee weken van de oorlog het heeft laten hangen. Bar weinig overnames. Sick draait dus niet al maanden een goede oorlog tegen Maori, maar twee weken. Maar ook hier kan ik het mis hebben. Ik heb al een week of twee geen blik meer kunnen werpen op de stats (verklaart ook een beetje waarom er geen artikels zijn). Dus wellicht heeft Sick een tik uit kunnen delen.

Over het gedeelte onder de streep: je vraagt je af of Sick staande houdt tegen Maori. Dit kan en moet geen probleem zijn voor Sick. De vraag of Maori stand zou houden zou terechter zijn. Maar datgene wat je je afvraagt is wel leuk, maar moet wel andersom. Oeps, ik zie nu dat je het in de zin erna je dat ook afvraagt.

Ten slotte vind ik dat je stuk nogal /Dome-getint is. Dit kan ik wel enigszins begrijpen, omdat je natuurlijk al tijden in /Dome zit. Maar in vrijwel iedere zin probeer je de suprematie van /Dome uit te drukken, en daar heb ik me tijdens het stuk wel even aan geërgerd. Ik vind dat je in je beschrijvingen BWR en R2G een beetje tekort doet. Een stukje objectiviteit, maar dat neem ik je niet echt kwalijk. Je kunt niet echt anders dan subjectief zijn in zo'n soort onderwerpen.

Vergeef me mijn zeiksnorren-verhaal. Enkel wat puntjes (buiten de spelling die jammer genoeg stukken beter kan, maar goed) waarmee ik het niet geheel eens was. Let er wel op dat ik nog wat 'achter loop'. Ik heb niet de beschikking gehad om de afgelopen twee weken nog eens naar de stats te kijken.

Het idee van dit topic is in ieder geval super!

Niet vergeten dat hij geen reporter is he. (wat je ook wel duidelijk ziet :p).

Voor de tww-uitgave van 29 augustus gaan wij 2 eens samenwerken he. Een uitgebreide geschiedenis van W20 van alle kanten. We zullen dan eens afspreken wie wat doet, want eigenlijk kunnen we nu al beginnen.
 

DeletedUser24056

Guest
Niet vergeten dat hij geen reporter is he. (wat je ook wel duidelijk ziet :p).

Voor de tww-uitgave van 29 augustus gaan wij 2 eens samenwerken he. Een uitgebreide geschiedenis van W20 van alle kanten. We zullen dan eens afspreken wie wat doet, want eigenlijk kunnen we nu al beginnen.

Goed plan, ik ben al aan het schrijven nu!
 

DeletedUser

Guest
ja en vergeet TS. niet aan de rechterkant van de wereld :)
het zijn grote pownerds :D:cool:
 

DeletedUser52174

Guest
Leuk stukje :)
Weet ik eindelijk eens hoe het ging in het begin van de wereld. Ik heb die namelijk niet meegemaakt door mijn late start;)
Het gaat inderdaad vooral over /Dome, maar daar kun je Godly natuurlijk niet op afrekenen, het is niet raar dat hij voornamelijk over /Dome schrijft. Het lijkt me een leuk plan om zo'n stuk in het TWW te stoppen, met meer bronnen en dus meer info over meerdere stammen!

Goed werk, ga zo door w20 !
 

DeletedUser

Guest
Leuk stukje Godly ;) Maar je bent vergeten dat rond januari 2 top 10 stammen (Maori. en A-Zo) gefuseerd zijn en zich stukje bij beetje hadden opgewerkt naar de nr 1 plaats. (mede door het grotere ledenaantal). En ook dat je top en subtop een beetje te hard val elkaar afscheid. Maar ook leuk voor mij om dit te lezen aangezien ik 2 maanden later gestart ben :)
 
Bovenaan