Uitroeiing van de aarde

DeletedUser7689

Guest
hoe denk je dat de aarde uitgeroeid zal worden?

door broeikaseffect?

door vervuiling?

door kernoorlogen?

grondstoffen raken op?

of iets anders?
 

DeletedUser412

Guest
Lolz

Lijkt me sterk als wij tot een punt komen dat we de aarde zodanig onherstelbaar verwoest hebben dat wij er nog zelf op kunnen leven. Voordat we tot zo'n punt komen is de mensheid allang uitgeroeid, waarna de aarde zijn natuurlijk evenwicht zal herstellen.

Wanneer wij ophouden, houdt de aarde er niet mee op ;-) Hoe erg wij de aarde ook toetakelen, persoonlijk geloof ik dat wij nooit de de kleinste organismes kunnen uitroeien. Zelfs als we al het 'grote' leven verwoesten, binnen een tijdsbestek van enkele tientallen miljoenen jaren zullen deze zich alweer verder ontwikkeld hebben.
 

DeletedUser

Guest
Voor de mensen die hierin geïnteresseerd zijn: www.exitmundi.nl
Vrij amusant om eens te lezen. :)

En ja, idd, de aarde kan wel tegen een stootje, de mensheid daarintegen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De aarde heeft de kracht om zich te kunnen herstellen al is het gigantisch naar de kl*te geholpen door ons, de mens. Wij kunnen ons steeds lastiger aanpassen aan de omstandigheden hier in de natuur dus naar erge koude of erge warme periodes. Wij zijn te zwak geworden door alle technologiën en aanpassingen enzo. Zou de aarde zover heen zijn door onze schuld dan zullen we zelf ook helemaal uitgeroeid raken omdat we niet tegen stootjes kunnen.
En idd bacterïën zullen blijven bestaan en als wij uitgeroeid zijn en de aarde weer hersteld is van alle chaos over weet ik veel hoeveel jaar nadat wij het kapot gemaakt hebben, dan zullen er weer meer en andere organismes komen :)
Hier is trouwens al eerder een topic over gemaakt, weet niet precies meer welke :p
 

DeletedUser6726

Guest
ik ben ook van mening dat de aarde nog wel een tijdje mee zal gaan...
maar begrijpt de mens (wij dus :p) niet dat je beter in harmonie kan leven met de natuur en zo meer vooruitgang boekt en de beste technologieën ooit ontwikkeld??
ik heb het idee dat onze tegenwoordige technologieën nog zoooooo veeeeeeel beter kunnen.... (mede dankzij andere games :p)
in deze tijd helpt een idee al....
in een zo een film (oud film :p) zag je bijv. zo een ventje communiceren met een draadloos toestel (in die tijd: WOOOOOOOWWW 'ONMOGELIJK') (en nu?: haha die van mij is ziljard keer sneller en kan op internet lekker peuh!! :p)

waar een wil is is een weg.... en dat geldt vooral bij de mens...
maar als we nou eens goed rekening houden met ons mileu en het koesteren alsof het ons eigen kind is? :) zouden we dan niet over oneindig technologie beschikken?? zodat we er dan voor kunnen zorgen dat ons ras niet meer door de natuur uit te roeien valt??
 

DeletedUser1348

Guest
eerste reden: broeikaseffect
tweede reden: zon brandt op (en explodeert)

oplossing (op eerste): Op nieuwe planeet gaan leven, en opnieuw naar de klote helpen:D
oplossing(voor tweede): verhuizen naar ander melkwegstelsel en opnieuw beginnen:D
 

DeletedUser1348

Guest
eerste reden: broeikaseffect
tweede reden: zon brandt op (en explodeert)

oplossing (op eerste): Op nieuwe planeet gaan leven, en opnieuw naar de klote helpen:D
oplossing(voor tweede): verhuizen naar ander melkwegstelsel en opnieuw beginnen:D

je denkt vast: naar een ander melkwegstelsel reizen?? dat gebeurt nooit. Maar het kan wel degelijk. De wetenschappers moeten alleen een object (weet niet meer hoe het heet), zien op te kunnen slaan in een tent. Dan kun je in een paar sec. 100 jaar reizen. Dit komt doordat door de snelheid de tijd langzamer gaat:eek::cool::cool::cool::cool::cool:
 

DeletedUser6726

Guest
je denkt vast: naar een ander melkwegstelsel reizen?? dat gebeurt nooit. Maar het kan wel degelijk. De wetenschappers moeten alleen een object (weet niet meer hoe het heet), zien op te kunnen slaan in een tent. Dan kun je in een paar sec. 100 jaar reizen. Dit komt doordat door de snelheid de tijd langzamer gaat:eek::cool::cool::cool::cool::cool:

is dat niet zo een theorie die albert einstein heeft bedacht en men nog steeds probeert het te ontkrachten maar het toch niet kan?? :p

als je sneller reist is het waar dat de tijd voor JOU langzamer gaat...
maar elke min. dat bij jou op je horloge weg tikt staat op aarde misschien wel gelijk aan 1 eeuw...
als wij onderzoek willen doen naar verdere planneten moeten wij dan eeuwen wachten? :p (en die vent kom weer terug na 1 jaar.... en de aarde bestaat allaaaang niet meer :p)
 

DeletedUser

Guest
is dat niet zo een theorie die albert einstein heeft bedacht en men nog steeds probeert het te ontkrachten maar het toch niet kan?? :p

als je sneller reist is het waar dat de tijd voor JOU langzamer gaat...
maar elke min. dat bij jou op je horloge weg tikt staat op aarde misschien wel gelijk aan 1 eeuw...
als wij onderzoek willen doen naar verdere planneten moeten wij dan eeuwen wachten? :p (en die vent kom weer terug na 1 jaar.... en de aarde bestaat allaaaang niet meer :p)

Met tijdsdilatatie ga je geen zo'n grote verschillen bekomen hoor. ;-) Zoek de formule anders eens op ofzo, ik heb mijn cursus relativistische mechanica hier nu niet liggen, anders zou ik het controleren. :)

En nee, dat is niet een theorietje van einstein dat men nog probeert te ontkrachten, tijdsdilatatie wordt algemeen aanvaard.
 

DeletedUser

Guest
Einde van de wereld?

Heb je The Terminator niet gezien ofzo?
 

DeletedUser2487

Guest
De zon komt te dicht bij de aarde waardoor de aarde te heet wordt om op te wonen en uiteindelijk explodeert
 

DeletedUser

Guest
Dat is dus echt onzin, de zon is namelijk het lichaam met de grootste aantrekkingskracht, wij draaien om dit lichaam heen. Ten 2e zal de zon nooit exploderen, daar heeft hij niet genoeg massa voor, hij zal, na zo'n 5 miljard jaar tijd stoppen met kernfusie van waterstof in de kern, er zal dan helium worden gefuseerd, hierdoor wordt de zon veel warmer en zal hij een "rode reus" worden, hij wordt zo groot dat de eerste 3 planeten worden "opgeslokt" en de aarde wordt afgedankt tot een bal lava.

Tegen die tijd denk ik dat de mens zichzelf al heeft verneukt
 

DeletedUser

Guest
Dat is dus echt onzin, de zon is namelijk het lichaam met de grootste aantrekkingskracht, wij draaien om dit lichaam heen. Ten 2e zal de zon nooit exploderen, daar heeft hij niet genoeg massa voor, hij zal, na zo'n 5 miljard jaar tijd stoppen met kernfusie van waterstof in de kern, er zal dan helium worden gefuseerd, hierdoor wordt de zon veel warmer en zal hij een "rode reus" worden, hij wordt zo groot dat de eerste 3 planeten worden "opgeslokt" en de aarde wordt afgedankt tot een bal lava.

Tegen die tijd denk ik dat de mens zichzelf al heeft verneukt

Waarschijnlijk hebben we aarde dan zelf wel verlaten naar leukere zonnestelsels?
 

DeletedUser

Guest
Oja? Dan moet je minimaal 2 lichtjaar reizen, dan duurt dus meer dan 6000 jaar met onze ruimtevoertuigen. Dan moet er ook nog het geluk zijn dat er planeten zijn, en dat ze niet te warm/koud zijn + juiste atmosfeer.

Het dichtsbijzijnde melkwegstelsel is nog leuker; 2 miljoen lichtjaar reizen, met onze ruimteschepen dus 100e miljarden, of mischien, biljarden jaren.

Wij zijn 2e generatie, dit betekend, dat alle zware deeltjes zoals ijzer wat we in de grond vinden, oorspronkelijk 5 miljard jaar geleden zijn gemaakt door een super-giant ster mischien wel 10x groter dan de zon, deze is geexplodeerd in een supernova, uit de resten van deze onvoorstelbare zware explosie is er een 2e ster gevormd (de zon) en wat planeten.

Als je dus ergens anders wil gaan wonen, dan moet je ook nog eens het geluk hebben dat je grondstoffen zoals ijzer hebt, de kans is heel klein - zoals hierboven uitgelegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Tegen de tijd dat de mensheid als de sodemieter weg moet van dit zonnestelsel hebben we allang ruimtevoertuigen waarmee je binnen een paar dagen bij de dichtsbijzijnde planeet bent. Over dat ijzer-gedoe: tegen die tijd kunnen we zelf die atomen maken. Kunnen we nu ook al trouwens :eek:
 

DeletedUser

Guest
Tegen de tijd dat de mensheid als de sodemieter weg moet van dit zonnestelsel hebben we allang ruimtevoertuigen waarmee je binnen een paar dagen bij de dichtsbijzijnde planeet bent. Over dat ijzer-gedoe: tegen die tijd kunnen we zelf die atomen maken. Kunnen we nu ook al trouwens :eek:

Ga AUB The Terminator weer kijken :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
De wereld gaat kapot zodra de oorlog tussen Christenen en de Islam plaatsvind.

Alle kernwapens die in die oorlog gebruikt worden zullen de mens en aarde zodanig aantasten dat leven op deze aardbol vrijwel onmogelijk wordt.

Echter is dit bovenste meer de uitroeiing van de mens.

De aarde zelf zal wel blijven bestaan. Echter ben ik van mening dat er zonder leven op aarde de naam ''aarde'' niet echt correct is.
 

DeletedUser

Guest
Albert Einstein zei:
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

zegt genoeg lijkt me over de mens, daarnaast de aarde, de zon gaat over een paar miljoen jaar exploderen (super nova), en dat is dan het einde van de planeet.
 

DeletedUser

Guest
zegt genoeg lijkt me over de mens, daarnaast de aarde, de zon gaat over een paar miljoen jaar exploderen (super nova), en dat is dan het einde van de planeet.

De zon is niet zwaar genoeg om een supernova te veroorzaken. ;) Carinae heeft hierboven ergens uitgelegd wat er wel zal gebeuren.

En zelf ijzer-atomen gaan maken zal volgens mij nooit echt efficiënt genoeg kunnen om de productie die nodig is te garanderen. We kunnen hier ook niet zomaar even weg naar een ander zonnestelsel ofzo, daarvoor zouden we een ruimteschip moeten bouwen waar de hele mensheid generatie na generatie zou op kunnen blijven leven, we zouden dus een manier vinden waardoor we energie/voedsel/grondstoffen kunnen blijven produceren/hergebruiken. Je kan niet zomaar een voorraadje meenemen.
 
Bovenaan