Info - van dorpuitbouw tot scripts tot groepen tot verdediging

Reactiescore
35
Mooi gemaakt.

Mooi zo goede fee, je hebt een doordachte tactiek en uitbouw.

Aha onze vijand is hier ook :)

Doel-URL: {game}&screen=info_player&id=SPELER ID
Direct naar de dorpen lijst van een bepaalde speler. SPELER ID is te vervangen door het volgende nummer als je in het spel op de naam van een speler klikt: http://nlxx.tribalwars.nl/game.php?v...nfo_player&id=593096

Dat is jouw nummer trouwens lessy :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Om er ff snel 1 te pakken

Bunker buster
10.000 bijlstrijders, 50 scouts, 1000 rammen.
Het duurt enorm lang om deze te maken, op 100 dorpen heb je er dan misschien ook maar 5 ofzo. Als je de volledige verdediging van een speler wil vernietigen ga je ook die dorpen waar 54.000 troepen in staan moeten platgooien. Dat is waar deze bunker busters gebruikt worden: Eerst 2 van deze aanvallen en dan nog een 4-6 gewone aanvallen. Waar een gewone aanval de muur geen enkele level naar beneden krijgt als het propvol zit, lukt dat wel met deze bunker busters. Als de gewone aanvallen toekomen staat de muur mogelijk al maar op 15 meer, en vanaf dan gaat het snel

Dat is 15100/24000 boerderij capaciteit.

Weet niet of dit de bedoeling was of niet. Maar ik zou een dorpje toch wel maximaal benutten.

- Ik zal er meer zoeken ( als die te vinden zijn. :) )
 

DeletedUser

Guest
Knap werk en een mooi voorbeeld van een doordachte strategie.
 

DeletedUser16122

Guest
Even terugkomend op dit stukje:

Verdediging:
8000 speren, 2000 zware cavalrie, 50 scouts en 5 rammen.
De 5 rammen zijn er voor twee redenen:
Het sturen van fakes en het vertraagt sturen van ondersteuning zonder de ram zou je bijvoorbeeld nog een aantal uurtjes wakker mogen blijven wat je waarschijnlijk niet wil doen.
De verdeling van de troepen (speer/zc) wordt verdedigde in een aparte draad in dit forum

Kun je toelichten waarom je hebt gekozen voor deze opbouw? Er zijn namelijk meerdere ideeen hierover en zou graag die van jou ook horen.

En die laatste zin begreep ik niet helemaal, zoals ik het lees staat de uitleg over deze opbouw ergens op jullie stammenforum? Zo ja, mogen wij die ook lezen/zien?
 
Reactiescore
35
En die laatste zin begreep ik niet helemaal, zoals ik het lees staat de uitleg over deze opbouw ergens op jullie stammenforum? Zo ja, mogen wij die ook lezen/zien?

De stam was opgegeven en ik had niet alles opgeslaan, waaronder de verdediging van speer/zc als verdediging. Ik ben dat deel opnieuw aan het schrijven.. Zodra dat af is zet ik het er hier bij.

Ik ga ongeveer hetzelfde zeggen als Openeye (link) alleen dat ik wel kies voor bijl/lc/ram ipv bijl/zc/ram als aanval. Ik zal waarschijnlijk die omschakeling ook wel maken als ik een paar honderd dorpen heb. (Tenzij ik gerimd wordt natuurlijk:)

En een volledige recheck om alle spellingsfouten eruit te halen is misschien ook geen slecht idee.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil toch even zeggen dat jou guides geweldig zijn.

Je doet er volgens mij verschrikkelijk veel je best op, zulke guides komen we niet elke dag tegen. =)

Ik beoordeel bijna nooit topics, maar deze geef ik een dikke 5! :D
 
Reactiescore
35
Dankje :D


Ik ben alle posts eens afgegaan en heb wat extra dingen toegevoegd.
- Meestal heb ik de wijzigingen aangeduid met "Update:"
- De scripts in spoilers gestopt.
- Meer scripts toegevoegd/gewijzigd of vervangen door een link naar tribetool.
- Extra links toegevoegd naar dingen hier op het forum: TBR Map, Massa aanvalsplanner etc
- Een aantal keer duidelijk(er) aangegeven wanneer het over wereld 10 specifiek gaat.

Misschien dat ik ooit wel eens een uitbreiding schrijf om de speer/zc tactiek in stamverband uit de doeken te doen.
Ik heb overlaatst ook wat onderzoek gedaan naar een dorp terugbrengen naar 26 punten met zo weinig mogelijk katapulten + zo weinig mogelijk aanvallen. (ie als je 300 katapult aanvallen zou versturen zou je niet veel katapulten nodig hebben, maar er is denk ik niemand die 300 aanvallen wil versturen:D) - dat kan er hier mss ook eens bijkomen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Dankje :D


Ik ben alle posts eens afgegaan en heb wat extra dingen toegevoegd.
- Meestal heb ik de wijzigingen aangeduid met "Update:"
- De scripts in spoilers gestopt.
- Meer scripts toegevoegd/gewijzigd of vervangen door een link naar tribetool.
- Extra links toegevoegd naar dingen hier op het forum: TBR Map, Massa aanvalsplanner etc
- Een aantal keer duidelijk(er) aangegeven wanneer het over wereld 10 specifiek gaat.

Misschien dat ik ooit wel eens een uitbreiding schrijf om de speer/zc tactiek in stamverband uit de doeken te doen.
Ik heb overlaatst ook wat onderzoek gedaan naar een dorp terugbrengen naar 26 punten met zo weinig mogelijk katapulten + zo weinig mogelijk aanvallen. (ie als je 300 katapult aanvallen zou versturen zou je niet veel katapulten nodig hebben, maar er is denk ik niemand die 300 aanvallen wil versturen:D) - dat kan er hier mss ook eens bijkomen.

Niet te uitgebreid, je kunt beter de benodigde informatie geven dan 10 alinea's te schrijven.
Natuurlijk is de keuze aan jezelf maar een lange tekst maakt je guide iets minder aantrekkelijker
waardoor je ook minder over brengt op andere...

Ik weet uit ervaring dat als je ergens aan begint er wel duizenden pagina's over kan schrijven,
maar dat is ook de reden waarom ik er meestal ook geen reacties op ontvang.

Niet op het algemeen forum trouwens hoor, de guides laat ik lekker over aan guide-masters zoals jou. :)
 

DeletedUser

Guest
zeer goed gemaakt, ik ken alles wel, maar zou er zelf nooit zo'n guide over kunnen schrijven, deze krijgt van mij ook 5 sterren,
 
Bovenaan