- Reactiescore
- 35
Een beetje vanalles dus. Heb dit geschreven voor het stamforum en dacht dat er misschien nog mensen wel iets aan zouden hebben.
Soms ben ik redelijk specifiek bezig voor de wereld waarop we spelen namelijk:
- Geen ridders en boogmannen
- Boederij limiet van 54.000 troepen voor een dorp met level 30 boerderij.
- Geen milliseconden.
- Dode edels tijdens een aanval kunnen niet goedkoop opnieuw gefabriceerd worden.
Uitbouw dorp
Opbouw van een dorp. Iedereen doet het een beetje anders. Zolang het aantal punten van je dorpen onder de 10.000 is zit je goed. Uiteindelijk komt het altijd ongeveer neer op het volgende:
Hoofdgebouw:
Level 20 (Max 30)
Er is eigenlijk geen enkele reden om de level boven de 20 te brengen (of te laten).
Kazerne:
Level 25 (Max)
Sneller trainen, sneller aanvallen right.
Stal:
Level 20 (Max)
Idem dito.
Werkplaats:
Level 1-5 (Max 15)
Sneller trainen gaat hier niet op omdat je niet zoveel rams nodig hebt. Op level 1 zijn je rammen nog altijd klaar voor je axes/lichte cavalry)
Adelshoeve:
Level 1-2 (Max 3)
Sommige maken in alle dorpen level 2 waardoor je altijd zoveel nieuwe edels kunt maken als je op dat moment dorpen hebt. Daardoor dat level 3 nutteloos is, als je 100 dorpen hebt gaje nooit 200 edels maken...
Ik gebruik een willekeurige mix van level 1 en 2. Een voordeel van level 3 is wel dat je een edelman iets sneller kan produceren.
Smederij:
Level 20 (Max)
Je hebt de level 20 nodig voor de adelshoeve dus daar kun je niet echt aan uit. Als je de smederij afbreekt kun je nog pakketjes opslaan maar geen edels meer maken in dat dorp. Als je echt je punten zo laag mogelijk wil houden (voor betere moraal) kun je de smederij nog afbreken naar level 15 (=Level nodig voor zware cavalry) in dorpen waar je zeker bent dat je geen edels meer moet produceren.
Verzamelplaats:
Level 1 (Max)
Marktplaats:
Level 19 (Max 25)
De laatste marktplaats levels zijn redelijk veel punten. Ik gebruik persoonlijk level 19 zodat ik 91.000 grondstoffen kan rondsturen maar dit is iets dat je zelf moet weten, je kan ook de markt op level 10 laten staan en je troepen gebruiken om je eigen dorpen te farmen ipv de markt te gebruiken. Veel hoger dan 19 zou ik wel niet gaan.
Houthakkers,
Leemgroeve,
Ijzermijn,
Boederij,
Opslagplaats:
Level 30 (Max)
Spreekt voor zich denk ik. De opslagplaats zou je eventueel lager kunnen laten staan maar als je eens een tijdje niet online bent is 400k wel mooi, kwestie van geen grondstoffen te verliezen.
Schuilplaats:
Max 10
Ik laat de schuilplaats altijd staan op wat het stond toen ik het dorp overnam. De schuilplaats is praktisch voor als je dorp geveegd is zodat je direct wat grondstoffen overhebt om direct de muur te herbouwen. Als een dorp onder aanval is ga ik wel dikwijls de schuilplaats verder gaan uitbouwen.
Muur:
Level 20 (Max)
Dorptypes, groepen en snellijst aanpassingen
Iedereen weet wel dat je de dorpen moet specialiseren, dankzij het massa recruteringsscherm is het ook praktisch om deze in aparte groepjes te stoppen en door manuele aanpassingen aan de snellijst kun je van je groepen optimaal gebruik maken.
Groepen en dorptypes:
De groepen zijn verdeeld in "type", "locatie" en een paar speciale gevallen.
Locatie:
Zolang je één cluster hebt komen alle dorpen in de groep "Hoofdcluster", zodra je een sprong maakt komen de dorpen daarrond in een nieuwe groep "Subcluster X". Als je op het moment van de sprong geen "hoofdcluster" groep had mag je beginnen al je dorpen in een extra groep te stoppen, dus ben je beter dat je het direct doet. Waarom dit praktisch is wordt straks nog eens verduidelijkt tijdens het onderdeel "snellijst aanpassingen".
Update: Met de upgrades van TW is het nu makkelijk om snel veel dorpen in een groep toe te voegen of te verwijderen.
Soms ben ik redelijk specifiek bezig voor de wereld waarop we spelen namelijk:
- Geen ridders en boogmannen
- Boederij limiet van 54.000 troepen voor een dorp met level 30 boerderij.
- Geen milliseconden.
- Dode edels tijdens een aanval kunnen niet goedkoop opnieuw gefabriceerd worden.
Uitbouw dorp
Opbouw van een dorp. Iedereen doet het een beetje anders. Zolang het aantal punten van je dorpen onder de 10.000 is zit je goed. Uiteindelijk komt het altijd ongeveer neer op het volgende:
Level 20 (Max 30)
Er is eigenlijk geen enkele reden om de level boven de 20 te brengen (of te laten).
Level 25 (Max)
Sneller trainen, sneller aanvallen right.
Level 20 (Max)
Idem dito.
Level 1-5 (Max 15)
Sneller trainen gaat hier niet op omdat je niet zoveel rams nodig hebt. Op level 1 zijn je rammen nog altijd klaar voor je axes/lichte cavalry)
Level 1-2 (Max 3)
Sommige maken in alle dorpen level 2 waardoor je altijd zoveel nieuwe edels kunt maken als je op dat moment dorpen hebt. Daardoor dat level 3 nutteloos is, als je 100 dorpen hebt gaje nooit 200 edels maken...
Ik gebruik een willekeurige mix van level 1 en 2. Een voordeel van level 3 is wel dat je een edelman iets sneller kan produceren.
Level 20 (Max)
Je hebt de level 20 nodig voor de adelshoeve dus daar kun je niet echt aan uit. Als je de smederij afbreekt kun je nog pakketjes opslaan maar geen edels meer maken in dat dorp. Als je echt je punten zo laag mogelijk wil houden (voor betere moraal) kun je de smederij nog afbreken naar level 15 (=Level nodig voor zware cavalry) in dorpen waar je zeker bent dat je geen edels meer moet produceren.
Level 1 (Max)
Level 19 (Max 25)
De laatste marktplaats levels zijn redelijk veel punten. Ik gebruik persoonlijk level 19 zodat ik 91.000 grondstoffen kan rondsturen maar dit is iets dat je zelf moet weten, je kan ook de markt op level 10 laten staan en je troepen gebruiken om je eigen dorpen te farmen ipv de markt te gebruiken. Veel hoger dan 19 zou ik wel niet gaan.
Level 30 (Max)
Spreekt voor zich denk ik. De opslagplaats zou je eventueel lager kunnen laten staan maar als je eens een tijdje niet online bent is 400k wel mooi, kwestie van geen grondstoffen te verliezen.
Max 10
Ik laat de schuilplaats altijd staan op wat het stond toen ik het dorp overnam. De schuilplaats is praktisch voor als je dorp geveegd is zodat je direct wat grondstoffen overhebt om direct de muur te herbouwen. Als een dorp onder aanval is ga ik wel dikwijls de schuilplaats verder gaan uitbouwen.
Level 20 (Max)
Dorptypes, groepen en snellijst aanpassingen
Iedereen weet wel dat je de dorpen moet specialiseren, dankzij het massa recruteringsscherm is het ook praktisch om deze in aparte groepjes te stoppen en door manuele aanpassingen aan de snellijst kun je van je groepen optimaal gebruik maken.
Groepen en dorptypes:
De groepen zijn verdeeld in "type", "locatie" en een paar speciale gevallen.
Locatie:
Zolang je één cluster hebt komen alle dorpen in de groep "Hoofdcluster", zodra je een sprong maakt komen de dorpen daarrond in een nieuwe groep "Subcluster X". Als je op het moment van de sprong geen "hoofdcluster" groep had mag je beginnen al je dorpen in een extra groep te stoppen, dus ben je beter dat je het direct doet. Waarom dit praktisch is wordt straks nog eens verduidelijkt tijdens het onderdeel "snellijst aanpassingen".
Update: Met de upgrades van TW is het nu makkelijk om snel veel dorpen in een groep toe te voegen of te verwijderen.
Laatst bewerkt: