Instellingen Casual 14

Reactiescore
2.491
Beste spelers,

Er kwam/komt heel wat feedback mbt de instellingen van onze laatste Casual. Casual werelden werken anders dan normale werelden qua bepalen van instellingen. Voor normale werelden kan ik als Community Manager zo goed als alles zelf wijzigen zonder interventie van InnoGames. Bij Casuals kan ik zo goed als niets wijzigen zonder interventie van InnoGames.

Natuurlijk moeten in beide gevallen instellingen door een verantwoordelijke binnen InnoGames goedgekeurd worden. Hoewel ik al die jaren al jullie vaste contactpersoon ben is dit binnen InnoGames niet altijd dezelfde en als gevolg is dus de denkwijze ook niet altijd dezelfde. Soms worden voorstellen dus vlot geaccepteerd en soms wat minder vlot.

Voor Casuals kan ik zelf manueel de volgende instellingen wijzigen:

  • Tutorial Systeem
  • Kerk
  • Bolwerk
  • Rooftochten
  • Basisproductie
  • Vlaggen (maar deze deactiveren is een big no no voor Inno)
  • Kosprijsfactor Edels
  • Stamgenoten aanvallen = Bezoekjes
  • Stamlimiet
  • Vakantievervanging (Toegestaan ja/neen)
  • Max aantal vakantievervangingen
  • Nachtbonus
  • Casual automation (De intervallen in overgang naar een normale wereld)

Alle andere items zijn voor mij geblokkeerd en kunnen enkel na interventie van InnoGames gewijzigd worden.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 
Reactiescore
332
Ik heb nog wel wat feedback over de casual automation. In het verleden heb ik vaak aangegeven dat het te langzaam ging, ik vind de rangeverbredingen nu juist te snel achter elkaar volgen. Ik denk dat 20 dagen tot een maand te kort is, mag van mij rustig verdubbeld worden.

Voor de rest lijkt het me een keer leuk om een casual zonder rooftochten te zien. Rooftochten zijn de reden waarom bepaalde casualspelers zo enorm groot worden, die spelers passen hun totale account daarop aan, hun totale start (ik ook :biggrin:).
 
Reactiescore
2.491
Of een No haul (en ook zonder rooftochten) als dit binnen je bevoegdheden valt.
Als je het lijstje nog eens leest kan je zien dat ik enkel rooftochten aan en uit kan zetten.
 
Reactiescore
332
  • Tutorial Systeem
  • Kerk
  • Bolwerk
  • Rooftochten
  • Basisproductie
  • Vlaggen (maar deze deactiveren is een big no no voor Inno)
  • Kosprijsfactor Edels
  • Stamgenoten aanvallen = Bezoekjes
  • Stamlimiet
  • Vakantievervanging (Toegestaan ja/neen)
  • Max aantal vakantievervangingen
  • Nachtbonus
  • Casual automation (De intervallen in overgang naar een normale wereld)

Heb hieronder nog wat feedback voor je, hoe je in mijn ogen casualwerelden kan verbeteren en een gelijker speelveld kan creëren en leukere casuals kan maken.

- Tutorial Systeem zou ik lekker zo laten, prima om dat uniform te houden met reguliere spelwerelden'. Enige wat je zou kunnen doen is dat je geen bonussen mee kan nemen van reguliere spelwerelden naar een casual, spelers kunnen anders alle opdrachten meenemen en een hoop gratis GS krijgen in de startfase
- Kerk: Is wel leuk om af en toe te doen zoals nu, zelfde geld voor bolwerk
- Rooftochten: Zou me opzich best leuk lijken om rooftochten een keer te deactiveren op een casual. Ervaren spelers kunnen hier belachelijk veel voordeel uit halen als je op de juiste manier rooft en je dorpen op de juiste manier uitbouwt. Het is bijna een cruciaal spelaspect op de casual geworden die zeker beginnende, maar ook sommige andere spelers gewoon niet doorhebben. Als je rooftochten uitschakelt zullen bepaalde spelers minder snel heel groot worden en zal het spel totaal veranderen.
- Basisproductie: Verlagen (zoals op cas14) in combinatie met rooftochten zal het voordeel van effectief roven nog groter maken. Het lijkt mij leuk om juist een wat hogere basisproductie te zien op een wereld zonder rooftochten.
- Kostprijsfactor edels: hier kan mee geëxperimenteerd worden, alleen heeft cas12 laten zien dat het uiteindelijk niet echt effect heeft op het wereldverloop. Het vertraagd de beginfase alleen. Heb hier verder geen ervaring mee, heb cas12 niet gespeeld
- Stamlimiet moet wat mij betreft zo laag mogelijk. Het zou leuk zijn als dit op een bepaalde manier aangepast kan worden dat niet alle goede spelers bij elkaar in een stam kunnen. Dat een stam gesloten word voor een ervaren speler, maar dat een relatief nieuwe speler wel toe zou kunnen treden. Lijkt mij alleen in de praktijk onuitvoerbaar en zal uiteindelijk zelfs misbruikt kunnen worden omdat spelers makkelijk een nieuw account aan kunnen maken. Al zijn ze dan wel het voordeel van hun vlaggen kwijt.
- VV's toestaan lijkt me logisch, op casuals spelen juist veel solo spelers die flink in de problemen zouden raken als vv's uitgeschakeld worden. Niet alleen als ze op vakantie zijn, maar ook bij massa's. VV's zijn belangrijk voor het samenspel in een stam, wel zou het beperkt kunnen worden tot 2 per account ofzo, en flinke restricties betreft het GS/OS sturen.
- Nachtbonus is prima
- Casual automation mag wat mij betreft wel weer wat verlaagd worden. Het gaat nu te snel (20 tot 30 dagen), mag van mij wel twee keer zo lang worden. Het moet niet te lang duren, dat zou een casual vertragen en saai maken, maar de huidige instellingen zijn redelijk kort.

Ik vind het jammer dat je OS buiten de stam niet kan aanpassen. Dat is voor mij een absolute must voor een leuke(re) casual, zeker in combinatie met een lage stamlimiet. Hierdoor krijg je minder spikes in barbarendorpen, dus hebben kleinere spelers meer kans om een barbarendorp te edelen. Hierdoor is een stam genoodzaakt om zelf meer samen te werken, beter na te denken over rekruits. Hierdoor kunnen er geen gekke politieke spelletjes gespeeld worden zoals op cas13 :biggrin:
 
Reactiescore
408
Ben benieuwd na het bolwerk.
Kan je daar mee iedereen aanvallen?
En door iedereen aan gevallen kunnen worden?
Zo niet hoe wordt dan bepaalt wie je kan aanvallen en wie niet?
 
Reactiescore
43
1691050898960.png
Hier heb je dus 4-5 maand range van x1.2 en dan gaan we iedere 3 weken vooruit om met 3.5 maand van x4 naar verwijderd te gaan.
Casual 12 was nog vreemder dan 13, waarbij de muntprijs van 200% naar 90% ging :upside_down: dat heeft echt geen goede invloed. Mocht je dat toe willen passen, maak dan gebruik van stappen tussen 200 en 100% ...

Waarom kan het niet als volgt:

Datum van veranderingAanvalsblokkadeMuntenprijs
01.10.2023 ...40%90%
01.12.202370%80%
15.01.2023100%70%
15.02.2023150%60%
01.04.2023200%50%
01.05.2023300%40%
01.06.2023500%
01.07.2023900%
01.08.2023Verwijderd20%

Ja, het lijkt nu 3 maand langer te duren dan een 'normale' casual, maar zo krijg je in ieder geval iedereen twee, anderhalf of één maand met de kans wat aan te vallen en ook werkelijk een beetje op vaardigheden te winnen. Clears opbouwen duurt vaak 2 weken, dus dan kan je 2, 3 of 4 massa's (proberen te) doen in dat tijdsbestek.
Uiteraard zijn de data niet correct neer gezet, maar zijn enkel een indicatie om de tussentijdse periode aan te duiden.
Ook de 'andere wijzigingen' die allemaal tegelijk ingaan zijn natuurlijk een grote klap voor de echte casual speler, je zou bijvoorbeeld herstarten langer mogelijk kunnen laten. Doordat je die ranges smeert heb je ook geen last van het feit dat er geen barbs meer móeten zijn. Ja sommige mensen edelen enkel barbs, maar als je toch een range van 200% hebt kan je net zo mooi spelers edelen, de range moet dan alleen niet vlak voor het einde van de ranges komen...
 
Bovenaan