Stelling van de dag

Reactiescore
453
Hangt veelal af van de context. Als ze niet veel off meer hebben kan je vrij ver gaan, zelf vind ik lager gaan dan 10 al te ver gaan. Als je tegenstander nog veel middelen heeft en je hebt zelf niet veel def meer zou je nog sneller moeten terugtrekken.

Maar is het mobiele def of grotendeels of is het stackdef vanuit de save. Zijn het longrange clears of frontclears etc. Veel factoren spelen mee,...

Kan je een paar voorbeelden noemen?
Wanneer trek je safe stack (kruis) deff terug
Wanneer trek je safe stack (volle dorpen) deff terug
Wanneer haal je je front deff terug

Als er flink gebeukt gaat worden op je front, zeg 20 aanvallen per dorp (geen uitkijktoren beschikbaar), en je moet stacks bepalen hoe groot maak je je stacks?

Als er een heel aantal mensen even hun mening kan geven dan zou ik dat waarderen
 
Reactiescore
453
Dat is wel een hele specifieke vergelijking, maar dan laat je het zeker bashen? 50/50 rekruteer je met een kazerne 25 volgens mij binnen 2 uur. 100% dus weg laten bonjouren.

En zou je proberen je stam zo ver te krijgen dat iedereen 50/50/50 stuurt
Of hoe groot zou je zelf de kruisdeff laten worden?
 
Reactiescore
3.586
Als er flink gebeukt gaat worden op je front, zeg 20 aanvallen per dorp (geen uitkijktoren beschikbaar), en je moet stacks bepalen hoe groot maak je je stacks?

Als er een heel aantal mensen even hun mening kan geven dan zou ik dat waarderen

Inschatten hoe groot de stacks moeten zijn om zo'n 20 wave clears aan te kunnen zonder dat de verliezen te groot worden. Stacks moeten niet bijna geveegd worden in dorpen die binnen 2 uur edelafstand liggen. Kijken hoeveel def je beschikbaar hebt en dan kijken hoeveel dorpen je daarmee kan stacken. Afhankelijk van je clusteropbouw en die van je tegenstander en überhaupt de ligging van je account in zijn totaliteit in verhouding met de ligging van je tegenstander moet je de tactische afweging maken welke dorpen je stackt.

Tevens inschatten hoe groot de edelspam gaat worden op je achterland zodat je ook nog genoeg middelen hebt om deze tegen te houden. Tegen betere tegenstanders wat meer stacks dan tegen een mindere tegenstander, als je dorpen vrij ver uit elkaar liggen is het moeilijker recapbaar dan waar je een dicht gegooid cluster hebt.

Er zijn zoveel factoren dat je dit niet echt in een regelgeving kan samenvatten, wie het beste kan inschatten/inspelen op de situatie zal logischerwijs meer kans tot succes hebben wat in mijn ogen van veel grotere waarde is dan skills technisch goed uit de verf komen of hoe zeggen ze dat :x
 
Reactiescore
490
Het is een moeilijk voorbeeld om zomaar een antwoord op te geven, teveel variabelen die invloed hebben op de beslissing.

Wat voor een massa is het, is het front/safe off. Hoe groot is het front etc etc.
 
Reactiescore
278
Tis nie zo moeilijk hoor. Gewoon dorpen pakken die je block ok wilt zetten def aanvragen en met def pack op surplus 3 minimaal.
 
Reactiescore
490
ik vind een surplus van 3 op een pploze wereld persoonlijk wat weinig. je mist toch een hoop items die een stackje net wat meer kracht geven.

als er wat bunkerbusters op je stack worden gegooid, waardoor de muur wat sneller zakt als gedacht dan kom je al redelijk snel in de gevaren zone.
 
Reactiescore
982
Wat een doelloze discussie zonder context.
 
Reactiescore
5.702
Eens met Patrick van Rossem
 
Reactiescore
1.168
Ja ik snap zeker wat je bedoelt

Maar ben gewoon benieuwd
Durven er andere wat te zeggen?

In jouw geval, gewoon 90% offence gaan en alles blocken/snipen met LC. :)

OT: ligt puur aan de offensieve capaciteit van je tegenstander. Kruisdeff (duur) laten bashen is an sich prima als je daarmee alle (front) clears sloopt. Je hoort vaak dat spelers zeggen “jezus wat duur gedeffed” , ik vaak zelf ook, maar als je daarmee het volledige offensief van je front stillegt, dikke prima.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.417
Stelling: Rogier moet met regelmaat droog gelegd worden
 
Bovenaan