Stelling van de dag

Reactiescore
277
To be fair, ik vind het idee van een pp-loze wereld met bijvoorbeeld max 3 spelers op een acc wel interessant. Helemaal als je het combineerd met limited haul en variabele nachtbonus. Al is het maar om het aantal accounts op een wereld te vergroten en stammen van 10+ leden terug te brengen. Spelers/vrienden uitnodigen uit en je krijgt een wereld waarbij diplomatie, ervaring/skills en geluk weer enorme factoren gaan zijn. Het enige probleem hier blijft dat je nooit controle gaat kunnen krijgen op hoe veel spelers er zijn op een account. Tenzij je iets met max apparaten op een account kan gaan regelen :s
 
Reactiescore
2.477
Stammen van 10+ leden én diplomatie gaan op zo’n kleine wereld niet meer samen hoor. Een stamlimiet van 5 is gewoon prima en zorgt er net voor dat er meer diplomatie zal zijn
 
Reactiescore
277
Stammen van 10+ leden én diplomatie gaan op zo’n kleine wereld niet meer samen hoor. Een stamlimiet van 5 is gewoon prima en zorgt er net voor dat er meer diplomatie zal zijn
Het was ook een beetje afhankelijk van het aantal spelers dat je op zo'n wereld gaat zien. Ik verwacht misschien een kleine stijging in spelers, maar wellicht dat 10 idd te veel is. Een man kan dromen :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.790
Wild idee hoor: spelers op een wereld worden automatisch in één van zes stammen gezet (paars, oranje, groen, etc.), er zijn geen manieren om dit te beïnvloeden. Wisselen van stam is onmogelijk en er kan maar één kleur winnen (ongeacht hoeveel accounts dat zijn). Dat doorbreekt alle bestaande connecties, doorbreekt premades en zorgt ervoor dat pro's en noobs weer moeten samenwerken.

Nadeel is alleen dat ook dat weer te omzeilen is; grote teams op 10 accounts kunnen starten en vervolgens starten op accounts in een gunstige kleur wellicht.
 
Reactiescore
1.000
Absoluut, accountdiscord, alles meemaken met een paar anderen is eigenlijk leuker dan het spelletje zelf. Zonder de interacties met co's zou ik dit spel niet spelen.

Overigens doe je net alsof spelen met cos iets nieuws is. Dat is al sinds het begin van het spel vrij normaal.

de slinger is wel een beetje heel ver doorgeslagen nu, 9 man op één account is beetje van het goeie te veel imo
 
Reactiescore
2.477
Reactiescore
277
Wild idee hoor: spelers op een wereld worden automatisch in één van zes stammen gezet (paars, oranje, groen, etc.), er zijn geen manieren om dit te beïnvloeden. Wisselen van stam is onmogelijk en er kan maar één kleur winnen (ongeacht hoeveel accounts dat zijn). Dat doorbreekt alle bestaande connecties, doorbreekt premades en zorgt ervoor dat pro's en noobs weer moeten samenwerken.

Nadeel is alleen dat ook dat weer te omzeilen is; grote teams op 10 accounts kunnen starten en vervolgens starten op accounts in een gunstige kleur wellicht.
Ik denk dat dit vooral leuk is op een classic wereld ofzo.

Maar inderdaad is het probleem dan wéér dat je niet het maximaal aantal spelers op een account kan beheren. Ik denk oprecht dat dit het enige is wat interessante wereldinstellingen/ideeën (zoals deze van jou) in de weg staat.
 
Reactiescore
2.477
Bovenaan